Vodíkové náklaďáky Hyundai už ve Švýcarsku najely přes milion kilometrů

Vodíkové náklaďáky Hyundai už ve Švýcarsku najely přes milion kilometrů

Flotila nákladních vozidel Hyundai XCIENT Fuel Cell s palivovými články překročila hranici jednoho milionu ujetých kilometrů. Flotila se do roku 2025 rozroste na celkových 1600 nákladních vozidel.

Vodíkové náklaďáky Hyundai už ve Švýcarsku najely přes milion kilometrů.
foto: Hyundai

Hyundai Motor plánuje v dalším kroku rozšířit nabídku nákladních vozidel s palivovými články i na severoamerický trh. Zákazníci ve Švýcarsku jsou dosud s provozními vlastnostmi nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell spokojeni a jako největší benefity vyzdvihují jejich přínosy pro ekologii, krátké doby čerpání paliva a dlouhý dojezd.

Hyundai poprvé představil těžké nákladní vozidlo XCIENT Fuel Cell v roce 2019 a v květnu 2021 odhalil jeho modernizovanou verzi. Nová generace nákladního vozidla má odvážný design masky chladiče a vylepšené provozní vlastnosti. Nová nákladní vozidla se dodávají na podvozcích s konfigurací 4×2 nebo 6×2.

Do konce letošního roku bude do Švýcarska dovezeno celkem 140 vozidel modelového roku 2021. V rámci pokračujícího přechodu na ekologickou dopravu vzroste flotila do roku 2025 na 1600 nákladních vozidel s elektrickým pohonem na vodík.

Společnost Hyundai Motor Company založila v roce 2019 společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) se švýcarskou společností H2 Energy. HHM se sídlem ve Švýcarsku poskytuje nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell provozovatelům užitkových vozidel prostřednictvím leasingu.

Zákazníci platí za používání vozidla a mají zajištěny i dodávky vodíku. Výhodou pro zákazníky s flotilami užitkových vozidel je absence počátečních investic.

„HHM plánuje pro příští rok vstup do dalších evropských zemí,“ říká Mark Freymüller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility. „Nejpravděpodobněji to bude Německo a Nizozemí, ale velký zájem o naše vozidla registrujeme v téměř všech ostatních evropských zemích. Nejnovější ofenziva značky Hyundai zvýší tlak na lokální hráče, kteří vyvíjejí své vlastní vodíkové plány.“

Společnost Hyundai Motor Company si ve svém plánu „Strategie 2025“ stanovila cíl ročního globálního prodeje 110 000 elektricky poháněných vozidel s palivovými články do roku 2025.

Koncern Hyundai Motor Group pak plánuje zvýšit kapacitu výroby na 500 000 vozidel s pohonem na vodík do roku 2030. Hyundai hodlá uvedených cílů dosáhnout mimo jiné uvedením technologie elektrického pohonu napájeného vodíkovými palivovými články na trh užitkových vozidel.

Hyundai také oznámil plány na expanzi do segmentu tahačů. Jejich testy a uvedení na trh se uskuteční nejprve v Severní Americe. Uvedením nákladních vozidel s vodíkovým pohonem na dva globálně nejvýznamnější trhy užitkových vozidel chce jít Hyundai příkladem.

Evropa postupně přechází na čistou mobilitu. Evropská unie oznámila zelený plán obnovy jako součást své nové vodíkové strategie. Plán počítá s výrazným zvýšením zelené výroby vodíku v Evropě nebo vodíku získávaného prostřednictvím obnovitelných zdrojů.

Zelený vodík se vyrábí s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů, například z vodních elektráren. Elektrolýzou se štěpí molekuly vody na vodík a kyslík, aniž by vznikaly emise oxidu uhličitého. Zvýšení dostupnosti vodíku na čerpacích stanicích povede k rozmachu dopravy s nulovými emisemi.

tisková zpráva

12 komentářů u “Vodíkové náklaďáky Hyundai už ve Švýcarsku najely přes milion kilometrů”

  1. off
    Norská firma Equinor bude v Anglii vyrábět vodík ze

    off

    Norská firma Equinor bude v Anglii vyrábět vodík ze zemního plynu a pak ho bude pálit v elektrárně!!! No to mě pos3r! Co to je za hovadinu?!? A ještě to nazývaj “modrý vodík”…. ó jak libozvučně to zní…. :-///
    Je to dobrej nápad, nebo je to hovadina?

    Equinor ztrojnásobil svůj cíl výrobní kapacity vodíku ve Spojeném království na 1,8 GW
    https://oenergetice.cz/plyn/equinor-ztrojnasobil-svuj-cil-vyrobni-kapacity-vodiku-ve-spojenem-kralovstvi-18-gw

  2. To je hodně velká debilita tu ekologicky získanou
    To je hodně velká debilita tu ekologicky získanou elektřinu zoufale neefektivně používat pro elektrolýzu vody na vodík a pak to zase měnit zpátky na elekřtinu. To je projekt na ničení energie a ty lidi co to vymysleli snad měli střílet jako škodnou. :-((( Lebší bude s tím rovnou nabíjet elektroauta.

    1. ono to Svicarum dojde celkem brzo, EU jim ted mam dojem hrozi
      ono to Svicarum dojde celkem brzo, EU jim ted mam dojem hrozi ze je postupne odstrihne od ENTSO-E, coz by Svicarum asi slusne pocuchalo v cenach za elektrinu, jasne uskodilo by to i EU ale asi mnohem min nez jim, takze Svicari ted budou mit asi hodne neklidne spani ohledne elektriny a tom jak jsou na ni zavisli i z dovozu, coz podobnemu projektu asi moc neprospeje

    2. Naprostý souhlas s tou debilitou elektrolýzy. Představa,
      Naprostý souhlas s tou debilitou elektrolýzy. Představa, že celou výrobu energie z například z vodní elektrárny mohu při tomto využití dělit třema je tristní. Z vodíku bude jeden velký podvod prostě proto, že je to možné ( podíl výroby z nadbytků OZ bude mizivý, většina bude z ropy nebo plynu, planeta bude trpět a kapsy ropáků se budou dál plnit).

Napsat komentář