Hyundai zveřejnil fotografie modernizovaného vodíkového nákladního auta XCIENT Fuel Cell. Jde o celosvětově první velkosériově vyráběné nákladní vozidlo s vodíkovým pohonem.
foto: Hyundai
Hyundai upravil design i provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell.Výrobu zahájí jihokorejská automobilka letos v srpnu. XCIENT Fuel Cell 2021 je vybaven systémem palivových článků na vodík o celkovém výkonu 180 kW. Systém sestává ze dvou 90kW sad optimalizovaných palivových článků. Při plnění vodíku se využívá tlak 350 barů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Vodíkový kamion Daimleru by měl ujet až 1000 km na jednu nádrž, k zákazníkům půjde do dvou let
Systém palivových článků nabízí ještě větší odolnost a delší životnost a také zvyšuje celkovou hospodárnost vozidla. Hyundai tím vychází vstříc požadavkům zákazníků, kteří provozují flotily užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje max. rychlost 85 km/h.
Sedm velkých nádrží na vodík nabízí celkovou kapacitu 31 kg paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři vysokonapěťové sady akumulátorů s kapacitou po 72 kWh (630 V). XCIENT Fuel Cell 2021 má maximální dojezd cca 400 km.
Doplnění vodíku do prázdných nádrží zabere 8 až 20 minut v závislosti na venkovní teplotě. XCIENT Fuel Cell 2021 bude dodáván nejen v konfiguraci 4×2 jako jeho předchůdce, ale nově také jako podvozek 6×2. Max. celková hmotnost soupravy je 36 tun, resp. 40 tun.
XCIENT Fuel Cell vyjíždí na silnice
Hyundai plánuje, že představením vylepšeného modelu urychlí uvádění svého těžkého nákladního vozidla s palivovými články do provozu na celém světě. Hyundai v loňském roce dodal do Švýcarska celkem 46 vozidel XCIENT Fuel Cell. Tato nákladní vozidla ujela do května 2021 celkem více než 750 000 km.
Hyundai doveze do konce letošního roku do Švýcarska dalších 140 vozidel nového modelu XCIENT Fuel Cell v rámci svého plánu uvést v Evropě do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai Hydrogen Mobility, společný podnik firem Hyundai Motor a H2 Energy, pracuje na uvedení modelu XCIENT Fuel Cell na další evropské trhy.
„Zákazníci jsou velmi spokojeni s kvalitou a jízdním komfortem těchto nákladních vozidel, o která je velký zájem i mimo Švýcarsko. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že v příštím roce se nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell objeví na silnicích i v dalších evropských zemích,“ říká Mark Freymueller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility.
Tak tohle budou teprve ty správné rachejtle 🙂
Tak tohle budou teprve ty správné rachejtle 🙂
kolik že kilotun v nádrži?? :))
kolik že kilotun v nádrži?? :))