Vodíkové auto Toyota Mirai ujelo přes 1000 km na jednu nádrž

Jen dva týdny poté, co vodíkové auto Hyundai Nexo překonalo vlastní rekord v dojezdu na jednu nádrž přispěchala Toyota a rekord opět pokořila.

K překonání rekordu byl využit vodík z obnovitelných zdrojů.
foto: Toyota

Průměrná spotřeba paliva byla 0,55 kg/100 km. Toyota Mirai má zásobníky na vodík o kapacitě 5,6 kg. K překonání rekordu 1003 km uplatnili řidiči nacvičený „ekonomický“ jízdní styl, avšak bez jakýchkoli zvláštních technik, které by nebylo možné použít za běžného provozu. Ujetá vzdálenost i spotřeba paliva byla oficiálně potvrzena nezávislým orgánem.

Díky efektivnějšímu fungování systému palivových článků společně s nárůstem kapacity vodíkových zásobníků a lepší aerodynamikou se podařilo prodloužit dojezd vozu. Za standardních jízdních podmínek průměrně ujede přibližně 650 km. Tankování na čerpací stanici pod tlakem 700 barů přitom nezabere ani pět minut.

Nová Toyota Mirai je druhou generací elektromobilu na palivové články. V porovnání s první generací se chlubí vyšším výkonem, elegantnějším a dynamičtějším designem a lepší jízdní dynamikou.

Mirai a vodík jako klíčová součást strategického programu automobilky

Program Toyoty nazvaný ‚Beyond Zero‘ má poukázat na skutečnost, že pro Toyotu nejsou nulové emise konečným cílem. Vodík podle Toyoty tak představuje slibnou příležitost k rozvoji lepší společnosti.

Toyota si myslí, že vodík může zajistit bezemisní mobilitu nejen v rámci silniční, ale i železniční, lodní a letecké dopravy. Stejně dobře poslouží k výrobě energie v průmyslu, firmách a domácnostech.

Toyota proto v tomto směru podporuje řadu iniciativ vedoucích ke zpřístupnění a diverzifikaci využití palivových článků, tedy elektrických generátorů (EODev), lodí (Hynova), vozů taxi, autobusů (Hype a RATP), nákladních vozidel (Hino), vodíkového města (Woven City) a dalších.

Rekord překonán čtveřicí řidičů

V posádce čtyř řidičů, kteří dosáhli nového světového rekordu, byl i Victorien Erussard, zakladatel a kapitán plavidla Energy Observer. Projekt Energy Observer v partnerské spolupráci s Toyotou je prvním plavidlem poháněným palivovým článkem od Toyoty.

Bezemisní člun je energeticky nezávislý a slouží jako nástroj komunikace a výzkumná laboratoř probíhajících energetických změn. Energy Observer se postupně proměnil ve společnost zaměřenou na výzkum a inovace. Firma nedávno v Paříži představila svoji zbrusu novou výstavní vesničku věnovanou obnovitelným zdrojům energie a vodíku.

tisková zpráva

29 Comments on “Vodíkové auto Toyota Mirai ujelo přes 1000 km na jednu nádrž”

    1. Ale to se šeredně mýlíte, je to velmi důležité.
      Ale to se šeredně mýlíte, je to velmi důležité. Informuje to o tom, že tady Mirai má o 23 km menší dojezd, než Hyundai Kona 😀 Ten má 1026 při podobném rekordu.

      A teda můžete si ho nabít doma ze slunce, provoz stojí 1/5 ceny a stojí zhruba 1/2 ceny. A můžete ho nabít všude v republice, kde je elektřina. Ale koho zajímají tyhle nepodstatné detaily. Vodík je budoucnost osobních automobilů. Spolu s warp pohonem a transportéry.

      1. Tak vám nevím Dominiku, já si tu teslu koupil. Často
        Tak vám nevím Dominiku, já si tu teslu koupil. Často jezdím Německo <> Česko. Cestovní komfort super. Už jenom to, že se nic netřepe, nehlučí nečekám pří akceleraci až se mi roztočí turbo a řídící jednotka pošle palivo. Předtím jsem měl Hondu. Jezdíval jsem to 10hodin. Tam a z5, Cena 100Eur na palivu nepočítám olej.
        S teslou to jedu 11.5 hodiny. Nabíjení na SC je příjemná pauza (4x 20-30 minut) a nabíjím zdarma. Nekritizujte něco co jste nevyzkoušel. Za mě nejlepší auto co jsem měl. Tesla 85D 2015 40k Eur. Už se těším až se rozvolní a projedu celou Evropu (Peníze ušetřené na palivu si užiji v restauraci).

        1. 🙂 Vy ale popisujete dnes běžné BEV, já psal o
          🙂 Vy ale popisujete dnes běžné BEV, já psal o nesmyslných zprávach o Tesle.
          A navíc…přesně tuhle konfigurací jsem jezdil, byla jen o 2 roky novější. Je to nejzbytečnější auto, které jsem měl. Pochopte…každý jsme jiný. Já když jedu do Německa, nepotřebuju, aby se mi roztáčelo rychle turbo, ani nepotřebuju zatlačit do sedačky, ani mě nezajímá úspora 50EUR..potřebuju ale opravdové ticho na dálnici a komfort. Já to mám tak, že ze špatného auta jsem zmlácený ale z dobrého jsem docela čilý a v pohodě. Tesla S je prostě špatně odhlučněná a to nesrovnávám s Mercedesem S nebo tak něco, ta nemá ani na Passat už vůbec ne Mondeo a i obyč Audiny..ty jsou jinde.

          Průměrnou rychlostí 115kmh urazím za 5h 580km a jsem naprosto v pohodě..většinou mám čurací pauzu na 5minut nebo míň. To víte v pořádném autě to jde…v Tesle S si to taky nedovedu představit.

          1. Ale to neděláte dobře s těma pauzama Dominiku. Je to jako
            Ale to neděláte dobře s těma pauzama Dominiku. Je to jako strkat sirky zpátky do krabičky. Bez ohledu na auto, dejte si v půlce cesty aspoň 20 minut, pomůže to Vám i okolí. Je to jenom dobrá rada, ani sebepohodlnější auto nenahradí odpočinek u té věci mezi volantem a sedačkou.

                1. 🙂 Já jsem s dětma nejel přes 250km na zátah ani
                  🙂 Já jsem s dětma nejel přes 250km na zátah ani nepamatuju. Na všechny letiště okolo to mám do 250km

            1. Minulý týden jsme jeli na otočku do Košic. Autem, protože
              Minulý týden jsme jeli na otočku do Košic. Autem, protože se nelítá.
              Přes 800 kilometrů, jedna cesta s kolonami BEZ PAUZ 9 hodin. Stavěli jsme jen 2x na pár minut jen na střídání řidiče a na čůrání. Tři a půl hodiny jsem řídil já, dvě a půl žena, zbytek já.

              Jakékoliv nabíjení by byla krajně obtěžující záležitost a toto zdržující omezení elektromobilů nelze zakrývat nutností nějakých přestávek, protože prostě nejsou potřeba vždy, což o nabíjení neplatí.

              1. Jako takhle, já teď vůbec neřešil BEV. Řešil jsem jen
                Jako takhle, já teď vůbec neřešil BEV. Řešil jsem jen bezpečnostní přestávky, pokud jste měl 2,5 hodiny pauzu a řídila žena, tak je to v cajku. U mojí by krátká přestávka neprošla ani když se střídáme, ale to je zas u každýho jiný. Když byste jel sám, tak by ta přestávka měla smysl.

              2. Vidíte a kdyby jste měl bydlík se záchodem, tak se
                Vidíte a kdyby jste měl bydlík se záchodem, tak se prohodíte když zrovna kolona stojí a čůrat můžete jít kdy chcete, na 800 km se v něm palivo taky většinou najde, jestli ono není krajně obtěžující jezdit vlastně i osobákem na tekutá paliva.

                1. Ano, je to obtěžující, cesta do Košic je strašný opruz.
                  Ano, je to obtěžující, cesta do Košic je strašný opruz. Ale poslední, co bych chtěl, je tu agonii protahovat nějakým dobíjením.

                2. Ale buďte rád za to auto. Já jel takhle jednou za mladých
                  Ale buďte rád za to auto. Já jel takhle jednou za mladých let na otočku busem do Michalovců a byl to takovej opruz, že jsem zpátky jel už radši z Košic ECčkem a první třídou, páč dvojka byla ještě bez klimy a úplně plná.

                3. To zas nemůže být tak dlouho, ne? 😀
                  To zas nemůže být tak dlouho, ne? 😀

                4. Já jel z Levoče do Prahy v uličce na jedné noze. Bylo tam
                  Já jel z Levoče do Prahy v uličce na jedné noze. Bylo tam tak narváno, že druhou nohu nebylo kam dát. Pak jsem to odležel.

        2. Asi jsem divnej, ale můj dvacetiletej šuplík (c) Leodendula
          Asi jsem divnej, ale můj dvacetiletej šuplík (c) Leodendula nevibruje (mnohoválec) a při jízdě slyším motor nad 4 tis RPM, jinak vede aerodynamický hluk a hluk od kol, co jsem se nedobrovolně vrátil k naftomilu, tak ano na volnoběh a se studeným motorem jsou tam vibrace do řadičky, je tam motor slyšet kabině (pokud zapomenu vypnout kurvítko start stop – manželce to odepsalo v jednom autě motor, tedy název kurvítko je opodstatněné), ale za jízdy opět nejvíc slyším odvalující se kola a aerodynamiku – a nemyslím si, že by Tesla dokázala odhlučnit kola a aerodynamiku.

          1. Při jízdě po dálnici souhlasím tam je hluk v podstatě
            Při jízdě po dálnici souhlasím tam je hluk v podstatě totožný se spalovacím autem. Pokud prudce nezrychlujete. Ve městě je situace dramaticky jiná. U mě pocitově komfort vzrostl výrazně oproti Hondě. Vybrace nevnímáte do té doby, než sednete do elektra a používáte ho. Po týdnu jsem jel prodat Hondu a ty vybrace pro mě byly až překvapivé. Předtím mi to příšlo normální protože jsem neměl srovnání. S Hondou jsem jezdil na spotřebu do 120Km/h. S teslou jedu v německu 150 a jede to krásně. Neřeším olej, daně, kvalitu paliva. Prostě jezdím a užívám si to.

Napsat komentář