Australský podnikatel Ray Wills dal dohromady zajímavý graf, který názorně ukazuje dnešní stav bateriové a vodíkové elektromobility ve světě.
foto: Toyota
Řada studií a odhadů analytiků se ohání tím, jak tu za pět či deset let budou jezdit statisíce, ne-li miliony aut na vodík. A to včetně blouznivého Národního akčního plánu čisté mobility České republiky (50 000 aut na vodík v roce 2030 jen v Česku!).
Nic takového se samozřejmě nestane. Skvěle to vyjádřil australský podnikatel Ray Wills na grafu aktuálního kumulativního počtu bateriových elektromobilů a vodíkových elektromobilů ve světě.
foto: @ProfRayWills
Pokud se vám zdá, že v grafu něco „hapruje“, není tomu tak – je potřeba se jen podívat blíž. Červené linky u osy X jsou kumulativní počty prodaných aut na vodík. V oblasti osobních vozidel to pro vodík jednoduše nevypadá příliš nadějně.
Off…
Off…
https://oenergetice.cz/vetrne-elektrarny/studie-namraza-muze-omezit-vyrobu-vetrnych-turbin-az-80
To bych chtěl vidět, 30cm ledu proti odstředivé síle na
To bych chtěl vidět, 30cm ledu proti odstředivé síle na hladkém povrchu na konci 50m lopatky.
Takový článek bych od propagátora elektromobility
Takový článek bych od propagátora elektromobility nečekal.
Dodám vám stejný graf, kde budou kumulativně ICE auta proti BEV a na jeho základě budu tvrdit, že BEV nemají šanci. Je snad jasné, že tam nebude červená čárka vidět ani v jednom roce ani ve výhledu do roku 2025
V osobních autech budoucnost vodíku já osobně skutečně
V osobních autech budoucnost vodíku já osobně skutečně nevidím. Nákladní vozy, železnice, lodní a možná i letecká doprava, tam může mít místo. Vaše přirovnání pak pokulhává s ohledem na časové řady – spalovacím autům trvalo 100 let dostat se tam kde jsou, zatímco vodíková auta a elektromobily začala řekněme přibližně společně.
To je ovšem jiná debata a tu ani já ani vy v článku
To je ovšem jiná debata a tu ani já ani vy v článku nevedete.
Nicméně to, že vodíku nevěříte ovlivňuje váš novinářský úsudek. A to je samozřejmě chyba.
Myslím, že v článku se konstatuje jistý fakt. Vhodnost
Myslím, že v článku se konstatuje jistý fakt. Vhodnost vodíku je pro osobní dopravu ( dle mého ) opravdu naprosto mimo realitu.
1/ nízká energetické hustota ( ano i baterie má nízkou energetickou hustotu )
2/ drahá výroba a skladování
3/ nebezpečí výbuchu – bezpečnost baterií je zde nesrovnatelně větší
4/ technicky náročné plnění ( tlak a nízká teplota )
5/ extrémně drahá infrastruktura
6/ nevhodnost vodíku prokázaly už americké rakatoplány ( rozdíl velikostí nádrží ( vodík – kyslík )
7/ pokud by při výrobě byl použitý zemní plyn, tak už se opravdu dostáváme do paradoxní situace 🙂
A proto to podporujete nesmyslnými grafy, které ukazují,
A proto to podporujete nesmyslnými grafy, které ukazují, že po ropné lobby přichází ta elektrická a bude nejméně stejně špatná..
1*****
1*****
Tak nejak, takhle tendencne napsany titulek, ze ktereho tryska
Tak nejak, takhle tendencne napsany titulek, ze ktereho tryska nazor autora, jsem uz dlouho nevidel.
Ten titulek je současná realita, a pokud u vodíku nenastane
Ten titulek je současná realita, a pokud u vodíku nenastane nějaký zásadní technický „průlom“, tak se ty rozdíly, hlavně u osobních aut budou i nadále masivně zvětšovat.
Off… kombinace FVE a přečerpávací
Off… kombinace FVE a přečerpávací el
https://www.pv-magazine.de/2021/03/10/vattenfall-ergaenzt-noerdlichstes-wasserkraftwerk-in-deutschland-mit-photovoltaik-anlage/
To dava smysl. Mohli by instalovat plovouci fve a usetrili by
To dava smysl. Mohli by instalovat plovouci fve a usetrili by plochu. Uvidime kdy dostanou Dlouhe Strane take fve. Asi az kiksnou Dukovany.
spíš by mě zajímalo jestli pak ta FVE bude prodávat
spíš by mě zajímalo jestli pak ta FVE bude prodávat přebytky do sítě za nula nula nic,
pořádek musí být a na každého majitele FVE stejný metr..
A sitove poplatky.
A sitove poplatky.
Tohle je ideální kombinace. Bohužel málo kde
Tohle je ideální kombinace. Bohužel málo kde aplikovatelná.