Česká vláda blouzní o 50 000 autech na vodík do roku 2030

Česká vláda na svém zasedání 27.4.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility. Je na ní dobře vidět, že jde jen o cár papíru zcela odtržený od reality.

Vodíkové auto Toyota Mirai je dnes de-facto jediným běžně prodávaným osobním autem s pohonem na vodíkové palivové články. Toyota měla v plánu ho během letošního roku uvést také v Česku.
foto: Toyota

Aktualizace Národního akčního plánu čité mobility údajně „reaguje na dosavadní postup plnění, nové výzvy v této oblasti a reflektuje i nejnovější vývoj legislativy Evropské unie“. Aktualizovaný plán se nově zabývá také rozvojem bezemisní mobility v nesilničních druzích dopravy.

Dokument obsahuje i aktualizované cíle počtu vozidel na jednotlivá alternativní paliva a rozsahu doprovodné infrastruktury v České republice k roku 2030. Za nejvýraznější změnu mezinárodního kontextu rozvoje čisté mobility, ke které došlo od schválení původního NAP CM, lze považovat přijetí tzv. Pařížské dohody o změně klimatu.

V této dohodě se signatářské země zavázaly udržet nárůst globální průměrné teploty výrazně pod hranicí 2 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí a vyvinout úsilí o to, aby nárůst teploty nepřekročil hranici 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí.

V návaznosti na výše uvedený mezinárodní smluvní závazek bylo na úrovni EU v posledních letech přijato několik nových právních předpisů, které do budoucna zásadním způsobem ovlivní směřování čisté mobility.

Jde zejména o dvě nová nařízení, která stanoví výkonnostní emisní normy CO2 pro nové osobní automobily, lehká užitková vozidla a nově i těžká vozidla po roce 2020 a revizi směrnice 2009/33/ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel.

Nejnovější strategické dokumenty Evropské unie pak akcentují vizi tzv. klimatické neutrality do roku 2050, přičemž není pochyb, že k dosažení tohoto cíle je nutné postupně dekarbonizovat systém mobility ve všech druzích dopravy. Posledním takovýmto dokumentem je Sdělení Komise „Zelená dohoda pro Evropu“.

S ohledem tyto skutečnosti byla k NAP CM doplněna samostatná kapitolu týkající se čisté mobility v nesilničních druzích dopravy. Aktualizace NAP CM obsahuje mj. následující cíle počtu vozidel na jednotlivá alternativní paliva (CNG/LNG/elektřina/vodík) a rozsahu infrastruktury plnících a dobíjecích stanic do roku 2030.

vozidla rok 2030
elektromobily 220 000 / 500 000
EV busy 800 / 1 200
CNG 35 000
LNG kamiony 3 500 / 6 900
LPG 170 000 / 250 000
vodík OA 40 000 / 50 000
vodíkové autobusy 870
dobíjecí/plnicí stanice rok 2030
elektrické 19 000 / 35 000
CNG 350 / 400
LNG 30
vodík 80

Komentář Hybrid.cz:

Tabulka o zamýšleném cílovém počtu alternativ na českých silnicích míchá zcela nerealistická čísla s poměrně reálnými odhady budoucího vývoje. Ty reálné se týkají zejména a vozů, kde se cifrám skutečně pomalu blížíme.

Vše ostatní je ale jen zbožným přáním. Dokonce ani nižší hranice 220 000 elektromobilů není podle našeho názoru během následujících 10 let v České republice prakticky možné dosáhnout. Realisticky odhadujeme počet aut do zásuvky (elektromobilů i plug-in hybridů) v Česku v roce 2030 na vyšší desítky tisíc.

Co se týká aut a autobusů na vodík, tam jsou údaje zcela mimo realitu. Zejména vezmeme-li v úvahu, že se zatím žádná auta na vodík v Česku neprodávají, neexistují zde veřejné čerpací vodíkové stanice a především, veřejnost do značné míry stále není seznámena s faktem, že vodíková auta existují a jak fungují.

tisková zpráva

90 Comments on “Česká vláda blouzní o 50 000 autech na vodík do roku 2030”

  1. Musím teda rozhodně nesouhlasit s redakcí.
    220 tis. EV aut

    Musím teda rozhodně nesouhlasit s redakcí.
    220 tis. EV aut do 2030 hodně málo.
    Podle mne jich bude o dost víc. Nebál bych se odhadovat klidně přes milon EV aut.

    Nyní je vidět že automobilky všemožně investují do továren na baterie, začínají vyrábět EV, jedna za druhou představují nová EV.

    EV je stále levnější a dostupnější. Před 5 lety tu skoro žádná EV nebyla jen nehorázně drahá auta.

    Dnes je tu mnohem větší nabídka a hlavně cena stále pomalinku klesá. Naproti tomu postupně roste velikost baterie.

    Dnes stojí EV Citigo přes 500 tis. větší auta 800, další přes milion. Za 2-5 let bude EV velikosti Citigo stát rozhodně méně a troufám si tvrdit, že EV velikosti Oktávky už bude kolem 600 tis.

    Představený Enyaq má být v základu kolem 900 takže ve skutečnosti přes milion.
    Nicméně do 1-2 let tu bude daleko větší konkurence větší nabídka tj. cena půjde dolů.

    Jestliže dnes je v ČR několik tisícovek EV, tak za 10 let jich tu zákonite musí být minimálně milion.

    To by musela přijít nějaká „morová rána“ pro EV aby to tak nebylo.

    A to si myslím, že milion v r. 2030 je ješět hodně pesimistický odhad, řekl bych, že jich bude o dost víc.

    1. Milion aut, tak to jste mě rozesmál. Pokud vezmu, že se
      Milion aut, tak to jste mě rozesmál. Pokud vezmu, že se musí vyrobit nová auta, tak i kdyby průměrná cena auta byla 800k tak to máme cca 800 miliard, tedy 80 miliard ročně. Krom toho se projeví záporná zpětná. Milion aut nebudete mít kde nabít, nebudete je mít čím nabít a tedy si je nikdo prostě nekoupí. A nebo bude třeba okrást lidi a postavit infrastrukturu. A pak přijde někdo, kdo řekne, že to je blbost. A zvítězí ve volbách. Děsný sen pro neomarxisty, co? Odhad redakce je daleko blíž realitě, možná ještě příliš optimistický. Ale díky Bohu za to, vyhazovat peníze za ekošílenosti je opravdu v době krize nerozumné.

      Morovou ranou pro elektromobily by byl příchod skutečné demokracie. Tak takovou morovou ránu beru všemi deseti.

            1. Měl jsem namysli, že to bude 10% ze všech aut, které tady
              Měl jsem namysli, že to bude 10% ze všech aut, které tady budou jezdit a když to bude 20%, tak to bude obrovský úspěch. Blouznění typu, že za 30 let bude většina aut EV snad nikdo nemůže věřit (teda mimo Kuka, ten věří každé blbosti co si kde přeloží translatorem).

  2. Na tomto příkladu je vidět, jaké vláda používá
    Na tomto příkladu je vidět, jaké vláda používá odborníky. Totální nesmysl (čísla vycucana z prstu) s prakticky nulovou podporou, to co nabízí za dotace je výsměch, to utratí za roušky každou hodinu, pak se ani nedivím cirkusu kolem covidu, hlavně budou neustále obhajovat, že to bylo potřeba a lidi už tomu dokonce věří.

  3. V Ostravě se stavi
    Připravují rozšíření provozu na

    V Ostravě se stavi
    Připravují rozšíření provozu na výrobu tech. plynů.
    Kolik za těch 10 let postaví v ČR veřejných plniček
    Bez sítě plnících stanic ja auto poháněné vodíkem neprodejné.
    Vysoký plnící tlak představuje bezpečnostní riziko .
    Proto raději el.přibližovadlo než bombastický vodík .
    https://www.mgog.cz/

    https://www.schp.cz/info/moravskoslezsky-kraj-=-hydrogen-valley-evropy-realita-nikoliv-fikce

    https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/vodik-miri-do-ostravy-kraj-chce-plnicku-autobusu-na-hranecniku-20181031.html

  4. Proc je rozptyl u EV tak velky? Nekdo na MPO veri, ze HE3DA
    Proc je rozptyl u EV tak velky? Nekdo na MPO veri, ze HE3DA bude vyrabet baterky co svet nevidel a pak bude 500.000 EV. A kdyz se potvrdi, ze HE3DA je podvod, tak bude jen 220.000 EV. Je tady jeste nekdo, kdo na ten zazrak he3da veri?

  5. off
    Zajímavý zjištění o rakovinometech z Harvardu
    Nová

    off
    Zajímavý zjištění o rakovinometech z Harvardu

    Nová studie: naftová auta zásadně zvyšují úmrtnost na covid-19
    https://plus.rozhlas.cz/nova-studie-naftova-auta-zasadne-zvysuji-umrtnost-na-covid-19-8196030?fbclid=IwAR3HluZrOZ_5Rsh1uF1uJylKMl9wVjA9Vyh0cg5WD3AX-s0LAFDOayzD21s

    Podle harvardské studie má i velmi malé zhoršení kvality vzduchu výrazný vliv na odolnost lidského organismu proti covid-19.

    „Vědci z Harvardské univerzity ve své studii prokazují, že ke zvýšení úmrtnosti na covid-19 dochází při koncentracích jemných prachových částic PM 2,5 vyšších než 8 mikrogramů na metr krychlový,“ říká Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR. S každým dalším mikrogramem se podle amerických vědců úmrtnost zvyšuje o 8 %.

    Takové znečištění ale je v evropských podmínkách vlastně čistým prostředím, podobné hodnoty je možné naměřit například v Jeseníkách, na Šumavě nebo v Krkonoších. „Standardem Evropské unie je 25 mikrogramů na metr krychlový, ve Spojených státech je to 12 mikrogramů. Je pozoruhodné, že vystavení se i takto nízkým koncentracím jemných prachových částic úmrtnost na covid-19 zvyšují,“ doplňuje Šrám.

    Tyto hodnoty souvisejí i s tím, že v evropském ovzduší se na rozdíl od amerického vyskytuje mnohem víc jemného prachu. „Ve Spojených státech totiž nebyla masově zavedena osobní auta s dieselovými motory a až v poslední době se začaly používat diesely s moderními filtry pevných částic,“ upozorňuje Šrám. Jejich dalšímu rozšíření ale zabránila aféra známá jako dieselgate.

        1. Jakože BEV s pošahaným SW bude třeba dýmit po přidání
          Jakože BEV s pošahaným SW bude třeba dýmit po přidání plynu??? Spalováků se záměrně „pošahaným“ SW u nás jezdí dost. Mladí si dělají chip tunning nejem aby šel nahoru výkon, ale aby to právě po přidání plynu kouřilo, atd. No škoda mluvit.

            1. To je ale trochu rozdíl od spalováku. Hodně velký rozdíl,
              To je ale trochu rozdíl od spalováku. Hodně velký rozdíl, tedy špatný příměr.
              Když bude rozbitý SW na EV tak bude auto nepojede dobře.
              Zrovna tak když bude rozbitý SW na spalováku, tak to auto taky nepojede dobře.
              Rozdíl je ale v tom, že spalovák v 80% případů jede mimo svoje „ideální otáčky a tudíš jezdí většinu času špatně i když je vpořádku a žádnou chybu auto nemá.

                1. Myslím, že u BEV tomu není jinak, stačí denně nabíjdet
                  Myslím, že u BEV tomu není jinak, stačí denně nabíjdet na DC, jezdit po dálnici 140 km/h atd.

                2. Co je na tom nepravdivé? Jen děláte BEV medvědi službu.
                  Co je na tom nepravdivé? Jen děláte BEV medvědi službu.

                3. To že u BEV to platí jen v extrémním případě, ne v
                  To že u BEV to platí jen v extrémním případě, ne v běžném používání, kdežto u ICE za všech okolností.

                4. No záleží kdo co bere jako extrém, např. když si vezmu
                  No záleží kdo co bere jako extrém, např. když si vezmu pomalé DC nabíjení u NIssanu zvláště v zimě, nebo jeho přehřívání baterie, nebo zoufale pomalé nabíjení Citigo-e na DC, to není nic extrémního. Kdybych jezdil 135 km/h po dálnici 400km denně novou Kia Niro 39 kWh a nabíjel jen na DC, tak bude spotřeba úplně jinde než definuje výrobce a baterie bude mít výrazný pokles kapacity viditelný už po 2 letech. Ovšem nabíjení na DC a ježdění 135 km za hodinu není přece nic extrémního. ECO taxi má (mělo) 2 Kia Soul 28 kWh, obě auta šly ve třetině záruky na výměnu baterie. Nechci absolutně obhajovat spalováky, ale dělat z BEV zlato bez jediné vady je podle mě taky extrém.

              1. dajte si prestávku – ste rovnakí ako naši mienkotvorní
                dajte si prestávku – ste rovnakí ako naši mienkotvorní novinári – neznesiete opozíciu k jedinaj pravde.
                šoférovať som autá začal v dvanástich rokoch a nie šľapacie.
                konský záprah od piatich rokov. v dvanástich udržal splašené a tak ma pustili za volant.

                1. Ja ridim od 9 let. Naftova auta jsem mel od roku 84 az do
                  Ja ridim od 9 let. Naftova auta jsem mel od roku 84 az do 2018. Ted mam EV. Vase prispevky jsou hloupe a kdyz vas usvedcim z hlouposti, tak sicite jak jedovaty had.
                  edit. piste radeji o konich, tomu snad budete vic rozumet.

                2. krvavé oči, prskajúce sliny, …
                  kde ste ma usvedčil z

                  krvavé oči, prskajúce sliny, …
                  kde ste ma usvedčil z hlúposti?
                  kde syčím ako jedovatý had?
                  ste zapšklý a argumentujete ako tí, ktorých za trest poslali na východ.
                  od dvanástich som riadil v premávke, nie za dedinou.

                  ctrl c/v:
                  nesprávny argument – ak sa motor nastaví a naleje patričná pohonná zmes, nedymi/nesmrdí ani trabi. a ak bude pošahaný SW na elektromobile, bude jeho prevádzka neefektívna, zaťažujúca životné prostredie.

                  Kdyz vam nesmrdi ani Trabant, tak asi mate nemocny nos. A kdyz nehuli diesel, tak asi i oci. Par km s dieslem ve meste stop and go a pak je diesel plny sazi a pri seslapnuti huli jak lokomotiva.

                  ale no, videl ste už fungujúci motor?
                  a to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o funkcii motora nemajú potuchy.
                  len na okraj – kto chce akcelerovať s autom, ktoré má obmedzovač?

                  Stop and go je odborny vyraz pro jizdu v zacpe. Vy pisete o Start-Stop systemu. Bezte se nejdriv naucit neco o jezdeni nez budete zase sirit nesmysly.

                3. Kdyz napisete „to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o
                  Kdyz napisete „to stop/go je chorý výmysle ľudí, čo o funkcii motora nemajú potuchy“. A ja vam napisu, ze stop and go je jizda v zacpe a zadny start-stop, tak pisete neco pomateneho o novinarich. Zamyslete se nad vasi argumentaci. Zrejme v zapalu ani nedovedete posoudit co pisete.
                  Navi na vasi slovenstinu nejsem vubec zvedavej. Piste si na slovenske servery a neotravujte.

                4. takže stop and go je iné ako stop/go?
                  ešte raz zopakujem to

                  takže stop and go je iné ako stop/go?
                  ešte raz zopakujem to o novinároch – ak im niekto odporuje, prskajú.

                  je zaujímavé, že rdnes runner odpovedá kľudne, hoci je známy inými reakciami a Vy prskáte.

                5. Start-stop si vymysleli lidi aby se vypinal motor na
                  Start-stop si vymysleli lidi aby se vypinal motor na semaforech kdyz auto stoji delsi dobu.
                  Stop and go je popojizdeni v kolone. Ty kolony jsou sice take hloupe, ale na jejich vzniku nemaji inzenyri zadnou vinu. Stop and go je pro motory spatny v tom, ze v nizkych/volnobeznych otackach nefunguje spalovani az tak dobre a usazuji se saze ve vyfuku, DPF, ventilech a ve spalovacim prostoru. A kdyz po mesici takoveho tyrani motoru ve meste se dostane auto na dalnici, tak ty saze a vsechen sajrajt vyleti do atmosfery. Lidove receno motor kouri.

                6. stále nerozumiem – vypína sa motor v oboch prípadoch, alebo
                  stále nerozumiem – vypína sa motor v oboch prípadoch, alebo iba v jednom?
                  pri tom „popojíždění“ je nejaká automatika (rozbeh, zastavenie, prispôsobenie rýchlosti kolóne, … ?
                  pretože inak je to stále rozbeh, zastavenie, rozbeh, zastavenie, …
                  je nejaký rozdiel ak zastavím na semafore a v kolóne, je nejaký limit ako dlho auto stojí, ako dlho ide …

                7. Start-stop funkci muzete klidne vypnout. Nebo kdyz nechate
                  Start-stop funkci muzete klidne vypnout. Nebo kdyz nechate zarazenou rychlost a seslapnete spojku a soucasne nebrzdite, tak se motor nevypne. Takze systemu Start-stop se muze kazdy vyhnout. Ale popojizdeni v kolonach, tzv. stop and go se nevyhnete. A prave tento kazdodenni proces jizdy ve meste jsem popisoval, kdy dochazi k zaneseni motoru sazemi. Kdyz jsem jeste jezdil dieslem a jel na emise, tak jsem parkrat neprosel. Technik turoval motor tak dlouho az vsechno vyletalo z motoru a pod vyfukem bylo cerno. Pritom jsem jezdil kazdy tyden 300km po okreskach a pres tyden v Praze. Dieselmotor bez koure prakticky neexistuje. Delaji se testy s filtracnim papirem a ten je i u motoru po pruchodu emisni zkouskou cerny.

                8. hm, tak je rozdiel.
                  a odkedy to autá povinne vlastne

                  hm, tak je rozdiel.
                  a odkedy to autá povinne vlastne majú?
                  p405grd ’92 ničím takým neiritoval. a nedymil. teda až keď stál pol roka a štartoval som ho pred predajom,nezničiteľný motor. za trištvrte mio federálnych Kčs.

                9. Datum neznam, ruzne znacky to maji dobrovolne uz pres 20 let.
                  Datum neznam, ruzne znacky to maji dobrovolne uz pres 20 let. I ten P405GRD kouril, jen jste to od volantu pri jizde nevidel. Ne nadarmo takove motory uz nesplnuji normu kourivosti. Akorat smeji dozit. Pokud jste nevidel kourici diesel, mate zde ukazku ja se nekdo msti Tesla ridicum.
                  https://www.youtube.com/watch?v=y4rLs_itz_U

                10. 🙂
                  video poznám,
                  písalo sa o likvidačnej pokute dielni čo

                  🙂
                  video poznám,
                  písalo sa o likvidačnej pokute dielni čo také úpravy robila
                  videl som výfuk keď sa viezla manželka a ja som vo felícii sťahoval byt.

                11. Jet otázka. Prius taky neustále vypíná motor a evidentně
                  Jet otázka. Prius taky neustále vypíná motor a evidentně mu to neškodí. Jde to to že to není dyzl?

                12. Asi jo. Diesel je na popojíždění do města absolutně
                  Asi jo. Diesel je na popojíždění do města absolutně nevhodný. A ješte tuplem, když má start stop systém. Diesel je ideální na dálnici, kdy si jede v těch svých 2000 otáčkách, s min. spotřebou a max. efektivitou a to pak vydrží „věky“.

                  Můj hybrid se taky furt zapíná a vypíná a věřím tomu, že mu to nevadí. Zatím teda má jenom 312 tis. km, tak uvidím 🙂

                13. Ja koupil ojetinu a ted ma najeto 104000 km. Koukam ze to je
                  Ja koupil ojetinu a ted ma najeto 104000 km. Koukam ze to je jeste uplne „bejby“. 4.4kWh baterie se zatim taky drzi. Ta bezpochyby odejde driv nez motor, ale to snad uz budu mit jiny auto.

    1. Začal bych tím, že nám Radim Šrám z Ústavu
      Začal bych tím, že nám Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR prozradí sladké tajemství, jak stanovil úmrtnost na SARS2 (mimochodem, na covid se neumírá, umírá se na SARS).

      To je totiž na nobelovku, zbytek světa to umí pouze jako smrt+pozitivní test na covid.

        1. „Problémové komponenty od dodavatele, kterého však ÚJD
          „Problémové komponenty od dodavatele, kterého však ÚJD nejmenoval,…“

          „Slovenská policie letos v březnu provedla razii v areálu mochovecké elektrárny. Podle tisku zákrok souvisel s dodávkami nekvalitního potrubí, jež na stavbu dodala česká firma Škoda JS nebo její subdodavatel. Škoda JS tehdy v reakci uvedla, že se sama cítí být poškozena.“

          Jedna uklidňujíci zpráva za druhou.

    1. Souhalsim. Vidim enormni posun v nazoru na (pro) BEV v mem
      Souhalsim. Vidim enormni posun v nazoru na (pro) BEV v mem okoli za poslendi 3 roky, co o nem mluvim. Od nefungujiciho nesmyslu pred tremi lety az po predrazenou plohodnotnou alternativu druheho auta v rodine v dnesnich dnech. No a kolik je celkove druhych a nasledujicich aut v rodinach a pak aut, ktera neujedou denne vic jak 150 km (treba az na jednu ci dve vyjmimky v roce)?
      Dle meho pomohou k masivnejsimu rozsireni 3 veci:
      1) mista levneho pomaleho nabijeni v mistech, kde je hromadne bydleni bez garazi
      2) snizeni ceny, kde se TCO srovna za nejakych 80.000 km
      3) Pravdive informovanost lidi o vlastnostech BEV

      1. Plně souhlasím, avšak aby se TCO srovnalo na nějakých 80
        Plně souhlasím, avšak aby se TCO srovnalo na nějakých 80 000 km, musel by být BEV jen o nějakých 120 000 – 150 000 Kč dražší než obdobný spalovák (v závislosti na cenách pohonných hmot a elektřiny). Bylo by super, kdyby ceny elektromobilů šly do roku 2030 takhle dolů, ale moc tomu nevěřím.

        Pak je také trochu problém v tom, že lidé ze sídlišť odkázaní jen na veřejné nabíjecí stanice patrně budou mít nabíjení vždy o něco dražší, než lidé, co mohou nabíjet doma ve vlastní garáži za speciální tarify. Pak se pro ně TCO posouvá ještě víc a může to pro ně být také demotivujícím faktorem.

        1. Mam i-Mieva, tam hrube odhaduji, ze rozdil je co 1 km to 1 Kc
          Mam i-Mieva, tam hrube odhaduji, ze rozdil je co 1 km to 1 Kc uspora, takze z meho pohledu by to auto mohlo byt max o 80.000 drazsi.
          Podminku lacineho nabijeni na sidlistich jsem zminil. Paradoxne by mohlo byt lacinejsi jak pro lidi v garazi, protoze pokud uz je vetsi inteligentni odber (prave v dobe nadprodukce (= nizkych trznich cen silove elektriny), mohla by byt takova mista zvyhodnovana a pokud nekomu nepujde o nabijeni v konkretni hodine, mohl by se dostat na cenukolemn dvou korun za kWh.
          A vubec by mi nevadio, kdyz by to srovnani cen slo i cestou zdrazovani ICE. Z aut se stala spotrebka s zivotnosti 6 let nebo 150.000 km a to mi prijde az nepochopitelne ujete. Libi se mi moznost nerezoveho auta s baterii s velkou cyklovatelnosti a moznosti aktualizaci (upgradem vlastnosti auta).

          1. V ČR kde je průměrné stáří vozu už přes 15 let se z
            V ČR kde je průměrné stáří vozu už přes 15 let se z auta stala spotřebka na 6 let a 150 000 km ? V jaké sociální bublině to žijete ?

            Mimochodem průměr starého kontinentu je podle posledních dat Evropské asociace automobilových výrobců 11,1 roku, takže kde se náchází ta země, kde je auto spotřebka na 6 let ? V Monaku ?

            1. To jsou akorát takové kecy 🙂 Kdysi jsem koukal na tabulku,
              To jsou akorát takové kecy 🙂 Kdysi jsem koukal na tabulku, po jakém nájezdu se auta vyřazují z provozu. bylo to z Nizozemí, tady to je:
              https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/auta-techto-znacek-maji-pri-vyrazeni-najeto-nejvice-km-musi-to-byt-nejvetsi-drzaky/

              A to si nemyslím, že ta auta musela nutně do šrotu, ve východní Evropě by klidně jezdila, s údržbou od Franty z vesnice a s díly z vrakáče:-)

              A mimochodem, já mám auto s 312 tis. km, uvnitř to téměř není poznat a technicky a motorově je to auto v naprostém pořádku, klidně s poctivou údržbou najete ještě 100 tis., pokud si jej tedy nechám. Předchozí diesel jsem prodával s 250 tis. a taky vše v pořádku.

            2. Pred 14ti dny jsme se bavil se znamym o vymene oleje v
              Pred 14ti dny jsme se bavil se znamym o vymene oleje v prevodovce. Rekl mi, z ejeho kamarad rikal, ze ma BMW a tamje dozivotni napln. Poradil mu, at zavola do servisu. Druhy den jel na vymenu,protoze zivotnost se pocita 150 tis. km.
              Verim, ze se shodneme na tom, ze je velky rozdil mezi planovanou zivotnosti vyrobcem a reanlnou zivotnosti pri spravne udrzbe a slusnych investicich.
              Jo a jeste jednu vec, co mi rikal spoluzak na tridnim srazu. Rikal (uplne presne nevim ty rocniky, ale je to +-), ze auta pred krizi (2008) byla projektovana na 500 tis KM s 10% obmenou dilu, do roku 2014 to bylo 250 tis km s 15% obmenou a pte 150 tis km s 25% obmenou dilu. Tim chci i rici, ze dnes ten prumer zvysuji prave jeste kvalitneji udelana auta, nez jsou ta moderni. Docela me bude zajimat statistika aut vyrobenych po roce 2015, kolik s celkem prodanych se dozije > 15 let a > 500 tis km. Budu vdecny, kdyz mi pak napisete.

      2. No jistěěěéééé, Pavlíku. Jestli Tvé okolí jsou
        No jistěěěéééé, Pavlíku. Jestli Tvé okolí jsou stejní žvanilové jako Ty – tj. pracovní doba strávená tlacháním, tak to jsou Ti praví EV bykupci. Vy výrobce EVehiklů vytrhnete… dost jsem si jako fosilňák oddechl :-). Čus, Dlaždič.

  6. „…veřejnost do značné míry stále není seznámena s
    „…veřejnost do značné míry stále není seznámena s faktem, že vodíková auta existují a jak fungují.“

    To se změní v momentě když nějakej vodíkáč nebo čerpacka exploduje. Pak o tom budou vědět všichni i důchodci i totální zabeďněnci.

  7. Vodík je totálně mimo, ale u těch elektroaut by to mohlo
    Vodík je totálně mimo, ale u těch elektroaut by to mohlo vyjít. Ročně se v ČR prodá 245 tisíc aut. Automobilky jsou už nyní donuceny vyrábět část aut na elektřinu a postupně se bude podíl zvyšovat. Stačilo by, aby se příštích 10 let prodalo 220tis /(250tis*10 let) =8.8% a to je v průběhu následujícíh 10 možné.

    1. Kdyby se 50.000 vodikovych aut plnilo na predpokladanych 80
      Kdyby se 50.000 vodikovych aut plnilo na predpokladanych 80 plnickach H2, tak by tam byly fronty a navic kolik km by byl dojezd k plnicce. MPO a cela vlada jsou naivni amateri a diletanti. To prave hodnoceni jejich kvalifikace se neda zverejnit.

  8. Já existenci toho akčního plánu podporuji.
    Pokud něco

    Já existenci toho akčního plánu podporuji.

    Pokud něco fakt nechceš, jako například elektromobilitu, protože je to pitomost, tak zadávej studie, vytvářej koncepce, akční plány a strategie. To totiž nikoho nebolí a německým nacistickým okupantům můžeš vykazovat činnost.

Napsat komentář