V sobotu se v Praze na Fakultě stavební ČVUT jel další ročník soutěže vodíkových autíček na ovládání. Při té příležitosti Hyundai ukázal i své vodíkové Nexo.
Na start letošního ročníku Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) – závodu modelů aut na vodíkový pohon se s podporou Nadace Unipetrol o víkendu postavily hned tři týmy středoškoláků z Neratovic, Ostravy a Litvínova.
Rozhodně tím nejzajímavějším, co bylo v sobotu v Dejvickém univerzitním kampusu k vidění, ale bylo vodíkové auto Hyundai Nexo. Předvýrobní prototyp bylo možné si z každé strany prohlédnout a dokonce se i krátce svézt.
foto: Hybrid.cz
Vodík v osobní dopravě má své příznivce, ale především řadu odpůrců. Důvodem je výrazně horší energetická bilance vodíkového pohonu v porovnání s čistě bateriovým. Vodíkové auto de-facto je elektromobil – jen kromě (menší) baterie obsahuje také vodíkové palivové články.
Přesto nás Nexo zaujalo. Zejména svým bezchybným zpracováním, pohodlným ovládáním i podle všeho příjemnými jízdními vlastnostmi (mohli jsme ale sedět pouze na sedadle spolujezdce, a to jen kolem bloku).
Kdyby se automobilka Hyundai odhodlala nabídnout Nexo také v čistě bateriové verzi, nepochybujeme, že by o auto byl obrovský zájem. Ostatně, model Hyundai Kona Electric už mnohé naznačuje.
foto: Hybrid.cz
Podle našich informací se v současné době připravuje vybudování dvou veřejných vodíkových čerpacích stanic – jedné v Litvínově, jedné v Praze. Ani to ale nejspíš nebude dost na to, aby i běžní řidiči začali uvažovat o vodíkových autech. Není ostatně vůbec jisté, zda bude Hyundai vlastně vodíkové Nexo nabízet.
Zájem o vodíkové závody je čím dál větší
Studenti ze Střední odborné školy a středního odborného učiliště Neratovice vyhráli v kategorii nováček a v sobotním závodě obsadili čtvrté místo. Studenti se na tuto soutěž, která proběhla v kampusu ČVUT Dejvice, připravovali ve svém volném čase a pro jejich vedení bylo nezbytné nalézt nadšené pedagogy.
foto: Hybrid.cz
V prvním ročníku soutěže pro studentské týmy středních a vysokých škol Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) v roce 2015 stály na startu tři přihlášené týmy. Rok na to se soutěže zúčastnilo již 15 týmů z České republiky a pět týmů ze Slovenska.
Do letošního ročníku se přihlásilo již 24 českých týmů, což překročilo propustnost tratě. Soutěž se tedy letos konala jako dvoudenní s tím, že každý den soutěžilo 12 týmů. Právě z důvodu narůstajícího zájmu a příchodu nových účastníků byla vytvořena také soutěžní kategorie „Nováček“.
Studenti SOŠ a SOU Neratovice byli asi největším překvapením, když se v sobotním závodě umístili na čtvrtém místě a zvítězili právě v kategorii nováčků. V nepřetržitém šestihodinovém závodu ujeli skoro 560 kol.
foto: Hybrid.cz
Také ostravský tým se v letošním ročníku postavil na start jako nováček, a to pod vedením docenta Bohumila Horáka, který vede jako jeden z našich nejvýznamnějších odborníků na palivové články a elektromobilitu středoškolský kroužek. Při přípravách závodního automobilu studenti optimalizovali všechny třecí a valivé odpory, aby dosáhli při daném výkonu co nejmenší spotřeby energie.
Statistika poptávky po studijních oborech v posledních letech ukazovala nepříznivý trend zájmu o technické a přírodovědní obory. Jako reakce na tento vývoj vznikl program H2AC, který chce vzbudit u studentů zájem právě o tyto obory, vyvolat zájem o alternativní zdroje energie a nabídnout studentům vlastní zkušenost s jejím využitím.
foto: Hybrid.cz
Středoškolští studenti se během čtyřměsíčního programu seznamují s obnovitelnými zdroji energie. Teoretické znalosti pak použijí při sestavení RC modelu závodního auta v měřítku 1:10 poháněného vodíkovými palivovými články.
Letošní ročník H2AC v prvním závodním dni vyhrál tým SOŠ Třineckých železáren. Spolu s nedělním vítězem ze Středního odborného učiliště Škoda se na začátku května zúčastní mezinárodního finále v německém Chemnitzu.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
Paneboze na co ma tolik tlacitek?
Tuhle jsem musel v manzelky
Paneboze na co ma tolik tlacitek?
Tuhle jsem musel v manzelky aute tapat jak preridit letni cas. Ona se o to radeji ani nepokousela. Pritom iPhone, kdyz dostala poprve do ruky nepotrebovala zadnou radu, hned vsechno ovladala.
A kdyz uz o tech tlacitkach tak se mi vybavila jedna historka.
Kdyz jsme byli na Amperu tak jsem si dobiral (trochu v nalade, pri navratu z nocniho tahu) brnenskeho taxikare v Mercedesu na co ma tolik cudliku, jestli se v tom vyzna. Pak mu rikam “jo tu packu pod volantem mam taky” a on “no a padla, zejo” tak mu rikam “ ne, na co?” a on trochu udivene “no kdyz vas nekdo nastve tak si podradite a ujedete mu” a ja na to “kdyz chci nekomu ujet tak slapnu na plyn”. Nejak ho to vydrazdilo, bo zacal rezat Brnenske ulice jako by to ukradl. Asi mi chtel ukazat jak mu to jede. Kluci vzadu se jen smali. Kdyby chudak tusil. 🙂
Off : Poradame přednášku dr. Jiřího Grygara na téma
Off : Poradame přednášku dr. Jiřího Grygara na téma Pluto nemá chybu, která se uskuteční ve čtvrtek 3. května 2018 v době 17-20 h v Mlade boleslavi. Kdo by mel zajem piste na alien5@seznam.cz
Preposlu pozvanku.
Jen dobre, ze helmuti dostavaji trochu na frak a korejci je
Jen dobre, ze helmuti dostavaji trochu na frak a korejci je tlaci k inovacim, dalsi panika ve Vlkohradu jen veci prospeje, uz pry planuji vlastni megatovarny na baterie, cha.. a mimochodem, ta reklama na “predrazenou klasiku”, tak to jsem se po ranu pobavil, diky za kazdy novy ne spalovak Hyundai
Trochu na frak? Ve vodíku dostávají helmuti z Vlkohradu na
Trochu na frak? Ve vodíku dostávají helmuti z Vlkohradu na prdel na celé čáře…
Určite jsou z toho strašně smutný :)))
Určite jsou z toho strašně smutný :)))
OT: Jaguar I-PACE detailed body structure
OT: Jaguar I-PACE detailed body structure (5:22)
youtube.com/watch?v=MocHcoBm4bU
To je opravdu překvapení, že ve vodíkovém elektromobilu
To je opravdu překvapení, že ve vodíkovém elektromobilu se jede jako v elektromobilu 😉
středovka vypadá jak z trolejbusu, to se zas rejžáci
středovka vypadá jak z trolejbusu, to se zas rejžáci vyřádili
No jo, další expert na design, co se jimi diskuse jenom
No jo, další expert na design, co se jimi diskuse jenom hemží…
Možná je tam motor. Jako v BVPéčku 🙂
Možná je tam motor. Jako v BVPéčku 🙂
Jako ve starém autobusu Škoda 706 RTO
Jako ve starém autobusu Škoda 706 RTO
Zašel jsem na kukačku a opravdu zážitek. Moc se mě tento
Zašel jsem na kukačku a opravdu zážitek. Moc se mě tento model líbí,tak třeba i časem pořídím,protože mě tento vůz i přesvědčil i ten vzhled je parádní, což hodně lidí odsoudilo co jsem tak zaslech, mě naopak nadchl.
jooo?? nepovidej a čimpak tenvejmrd chceš krmit. to si asi
jooo?? nepovidej a čimpak tenvejmrd chceš krmit. to si asi doma v garazi sám nenatankujes co? a vodíkovýho výbuchu se nebojís?? co děti, budou si mít potom kde hrát 🙂
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
hnus! ani zadarmo vodíkovku do garáže no ruku na srdce
hnus! ani zadarmo vodíkovku do garáže no ruku na srdce soudruzi dyt to vodpraví panelák jako prd
nešel by ten tunel udělat větší? fakt zase interier pro
nešel by ten tunel udělat větší? fakt zase interier pro militantního cyklistu
Slušný až na ty zadní světla, nevím jestli bych si zvykl
Slušný až na ty zadní světla, nevím jestli bych si zvykl snad kdybych to viděl naživo, jinak to vypadá sympaticky a elegantně, líbí se mi hodně i ta Kona od nich…
hele a včem je ta kára s těžkými kovy z laufu lepší
hele a včem je ta kára s těžkými kovy z laufu lepší než BEV ?? 🙂
„kára s těžkými kovy z laufu“ – to jako vodíkové auto?
„kára s těžkými kovy z laufu“ – to jako vodíkové auto? Tak to je bomba! Tohle auto má v laufu jenom vodní páru ze syntézy vodíku a kyslíku, ty experte! Fakt jsem si myslel, že na Hybrid.cz chodí lidi, kteří se o moderní technologie zajímají a něco o nich vědí…
Sem chodí hlavně Anonym, má tu nejvíce příspěvků.
Sem chodí hlavně Anonym, má tu nejvíce příspěvků.
Měl jsem možnost si do toho vozu sednout a trochu si
Měl jsem možnost si do toho vozu sednout a trochu si zakroužit volantem. Celkově to auto působilo kvalitně, žádný levný plasty. Největší plus dávám, že se jedná o auto na vodík, to jako je bomba.
Jojo, vodík, to je bomba 🙂
Jojo, vodík, to je bomba 🙂
tohle je klasický podmazaný přitakávač! :)))))))
tohle je klasický podmazaný přitakávač! :)))))))
Ne, tohle j klasický člověk, který něco viděl, sáhl si
Ne, tohle j klasický člověk, který něco viděl, sáhl si na to a může podat zprávu – na rozdíl od mudrlantů, co o všem kafrají a ničemu nerozumějí…
Ad veřejné H2 stanice: doufám, že ta (ty) pražské budou
Ad veřejné H2 stanice: doufám, že ta (ty) pražské budou hódně daleko od stávajících stojanů pro BEV. A doufám, že H2EV nejsou (nebudou) plugin, abychom se u stojanů nepotkávali. Ale budou-li, tak potkáme-li se tam, ihned mu uvolním místo.
Já neměl dobrý pocit ve Vystrkově, když asi 2 metry od
Já neměl dobrý pocit ve Vystrkově, když asi 2 metry od mne tankovala dodávka plyn.
to je presne ono, panove. POCITY. nic vic.
to je presne ono, panove. POCITY. nic vic.
V tom ty si machr, v pocitech.
V tom ty si machr, v pocitech.
mimo misu:
TM3 je kritizovaná za obrazovku …
po
mimo misu:
TM3 je kritizovaná za obrazovku …
po zväčšení „čistého interiéru“ som videl hifivežu z roku 1982.
Ten čistý interiér mysleli, že ještě není podrobenej
Ten čistý interiér mysleli, že ještě není podrobenej sušenkama a poblitej.
🙂
🙂