Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou. Prologis Park Budapest-Harbor se stal prvním logistickým parkem na světě, který tuto zelenou technologii využije v běžném provozu.
foto: Platio/Prologis
Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních jsou v Prologis Park Budapest-Harbor zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily. Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii. Když není stanice využívaná, zásobuje energií nedalekou kancelářskou budovu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla předvedla solární střešní šindele i nový Powerwall
„Udržitelnost není pouze klíčovým tématem společnosti Prologis, je přímo zakotvená v naší DNA. Do našich logistických budov přinášíme řadu zelených řešení a s ohledem na další inovace věnujeme zvláštní pozornost testování potenciálních technologií budoucnosti, jako jsou obnovitelné zdroje, jež nabízí Platio,” řekl László Kemenes, senior viceprezident a country manager Prologis pro Maďarsko.
foto: Prologis
„Výběr klíčových partnerů, kteří podporují inovativní technologie a umožní nám otestovat nové oblasti jejich využití, je pro nás důležitý. S pomocí Prologis se nám podařilo instalovat naše první řešení pro EV nabíjecí stanici, což je významný milník našeho působení a zároveň součást našeho poslání přispívat k rozvoji elektromobility,“ řekl Miklós Illyés, spoluzakladatel společnosti Platio.
Prologis Park Budapest-Harbor je situovaný v jižní části Budapešti v městském obvodu 22 na západním břehu Dunaje. Park sestává z 10 budov o celkové rozloze 132 000 metrů čtverečních, jeho potenciál pro další rozšíření je 27 000 metrů čtverečních. Má výborné napojení na mezinárodní silniční síť přes místní dopravní tepnu N6 a následně na dálnice M0 a M6.
foto: Prologis
Prologis Park Budapest-Harbor využívá výjimečně dobrého umístění a skvělé dostupnosti veřejné dopravy i železniční sítě. Mezi služby a vybavení, jež park poskytuje, se řadí profesionální správa nemovitostí, rekreační areál s fotbalovým hřištěm, zeleninová zahrádka nebo čistírna odpadních vod.
https://www.svetmobilne.cz/zlodej-ukradl-cast-cinske-solarni-da
https://www.svetmobilne.cz/zlodej-ukradl-cast-cinske-solarni-dalnice-v-prvnim-tydnu-po-otevreni/5967
By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri
By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri prejizdeni a tedy jak poklesnou watpiiky.
Ja bych tedy volil pergolu a zastresil bych i ten wallbox a plocha by byla razem 4x vetsi a pocet parkplacu by se nesnizil, lepe by se to samo pucovalo atd atd.
Je to čisté PR, bez reálného významu.
Je to čisté PR, bez reálného významu.
tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio
tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou“ a dale cituji:“Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních…“ tak kolik toho vlastne vydlazdili? logisticky park, nebo 4,7m2 ?
Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o
Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o výkonu 0,72 kWp, když moje malá elektrárna na malé jižní střeše obdélníkového domu z roku 2009 má 3,6 kWp. Jako reklama dobrý, ale jako doplněk nabíjecí stanice? To je spíše vtip. Beru, že jižněji v Maďarsku svítí násobně lépe než v Ostravě (ostatně už sestřenice u Hodonína to svou FVE oproti mé roční výrobou na 1 instalovaný kWp lehce potvrdí), ale i kdyby to jelo jenom jako ta moje, tak to ročně vyrobí s bídou 900 kWh. Jinými slovy to 56x nabije moje malého Peugeota Ion z 0 do plna. Máme 52 týdnů, takže se bavíme o nabití jednoho z nejmenších elektromobilů s 16 kWh baterkou v průměru 1x týdně. Jako pilotní řešení kolik toho solární dlažba vydrží po pár letech dobrý, ale jinak nesmysl. Když si vezmu ty hektary zastavěných ploch logistického areálu s volnými střechami všude kolem.
toz diky, ze jste me ujistil v tom, ze co ctu je i pravda. ve
toz diky, ze jste me ujistil v tom, ze co ctu je i pravda. ve zbytku naprosto souhlasim.
Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní
Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní města, viz WiFi na petřínské lanovce za 2mKč atd. Stačí nabídnout co zrovna letí a může to nakupovat státní úředník. Jikak ale technicky i technologicky zajímavý výrobek, pokud je funkční a něco vydrží.
Cože? Nějaká wi-fi na lanovce za 2milióny kč? Co tam
Cože? Nějaká wi-fi na lanovce za 2milióny kč? Co tam proboha mají?
Společnosti Prologis a Platio vydláždily….“y“
Společnosti Prologis a Platio vydláždily….“y“
Díky, opraveno.
Díky, opraveno.
To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle
To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle fotky se mi jeví, že je to v místě, kde je chodník, taky auto stát nebude.
Pokud je firma tak super udržitelná, tak předpokládám, že na střechách a popř. na bocích budov už panely mají (tam, kde to má smysl) a pokud ne, tak mi to zaváním jen jako levná reklama.
„Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu
„Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii.“
Kolik tahle sranda stála? Nebylo by levnější a hlavně praktičtější proste dané parkoviště zastřešit fotovoltaikou? 720Wp je směšné a navíc vhodné jen pro dobu, kdy tam nestojí žádné auto. Pokud tam tedy bude stát elektromobil a nabíjet, bude to prakticky k ničemu.
Mam pocit, ze dat fotovoltaiku na parkovacie miesto, kde bude
Mam pocit, ze dat fotovoltaiku na parkovacie miesto, kde bude po cely cas stat auto, a tienit, je tak trochu nezmysel. Mozno z tych FV dlazdic vydlazdit pristupovu cestu by malo zmysel.
Jsou „zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro
Jsou „zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily“ 🙂
4,7m2 – to nestoji hadam ani za zmienku. Keby tak spravili
4,7m2 – to nestoji hadam ani za zmienku. Keby tak spravili cele parkovisko, ale toto je na smiech.