EasyMile je francouzská společnost vyvíjející a vyrábějící robotické elektrické minibusy EasyMile. Autonomní elektrobusy už se testovaly v Paříži, Japonsku, Singapuru, Helsinkách či Kalifornii. Teď se chystají do hlavního města Estonska.
foto: SBD Automotive
V druhé polovině roku 2017 bude Estonsko přebírat předsednictví Evropské unie. Při té příležitosti je po celé zemi i v samotném hlavním městě Tallinu naplánována spousta akcí pro návštěvníky z celé Evropy. Estonsko, proslulé svým rozvojem e-governmentu a hustou sítí nabíjecích stanic pro elektromobily, se proto chce předvést.
NEPŘEHLÉDNĚTE Představujeme český elektrický minibus Stratos LE 30 E
Během předsednictví zavítá do Estonska 20-30 000 návštěvníků navíc. Aby takový nápor tamní dopravní systém zvládl, rozhodla se estonská vláda zapojit do práce právě dva autonomní elektrické minibusy EasyMile. Ve městě budou k dispozici zdarma, a to i pro místní cestující.
Robotický elektrobus EasyMile EZ-10 uveze až 12 lidí (6 sedících, 6 stojících), maximální rychlost je omezena na 40 km/h a v současné době se o minibusech uvažuje jako o zajímavém doplňku pro městskou dopravu evropských metropolí. O výrobu se stará francouzská automobilka Ligier.
Už vidím trolly co si
Už vidím trolly co si schválně na zastávce stoupnou před autobus aby se nemohl třeba 10 minut rozjet. Doufám, že je autobus aspoň vyfotí kvalitní kamerou a fotku hned pošle na měšťáky, které sám kontaktuje a zavolá na pomoc. 😀
Podle sebe soudím tebe 😀
Podle sebe soudím tebe 😀
Ano přesně tak. A proto
Ano přesně tak. A proto toto musí být v autopilotovi ošetřeno.
Jak, ze tu babicku, ktere se
Jak, ze tu babicku, ktere se zasekla francouzska hul v kolejnici, vytroubi a prejede?
No nevim, jestli ty 2
No nevim, jestli ty 2 autonomni autobusy pro 6 stojicich a 6 sedicich lidi budou vyznamnou pomoci pri preprave extra 20-30 000 navstevniku v Talinu. Opravdu si myslite, ze se Estonsko chce timto cinem mezinarodne predvest ?
Ano, v tomto případě je
Ano, v tomto případě je podle nás důležitější kvalita než kvantita. Kde jinde takové mají?
Ano, rozumim faktu
Ano, rozumim faktu novatorsti, neni mi ale jasna souvislost s pomoci a prepravou 20 – 30 000 navstevniku, kterou clanek evokuje.
Tam je to, uznáváme,
Tam je to, uznáváme, poněkud sporné.
Jako hlavní výhodu
Jako hlavní výhodu jakéhokoli autonomně řízeného hromadného dopravního prostředku vidím to, že nebude stávkovat.
To sice nebude, ale
To sice nebude, ale stávkovat budou francouzští soudruzi, kteří ho vyrábějí 🙂
bych chtěl vidět co by
bych chtěl vidět co by dělali např. v Ostravském nebo Pražském dopravním podniku řidiči, mechanici a jejich odbory, kdyby to tam začali zkoušet s vizí většího nasazení takových vozítek …. 🙂
odpoveď je v starom vtipe
odpoveď je v starom vtipe (1970-): čo sa stane, ak na zem zostúpi kristus? v ríme …; riu …; a v prahe BUDE OPÄŤ VEĽKÁ MANIFESTÁCIA!
Naivko 😀
Naivko 😀