V Česku už se letos prodalo přes 1000 nových aut do zásuvky, včetně Škoda Superb iV a CitigoE iV

Na konci listopadu bylo v Česku evidováno 1136 nově prodaných aut do zásuvky. Z toho 705 elektromobilů (meziročně +14,6 %) a 431 plug-in hybridů (+62,6 %). Překvapila Škoda.

Elektromobil Škoda CitigoE iV už se vyrábí – v sousední Bratislavě.
foto: Škoda

Celkem 5 automobilek zaregistrovalo letos přes 100 vozidel do zásuvky (BEV+PHEV). Nejvíce registrací (177; 119 BEV + 58 PHEV) evidovala automobilka Hyundai. Tři čtvrtiny všech registrací patří modelu Hyundai IONIQ: 134 vozidel (76 BEV + 58 PHEV). Se 165 registracemi v těsném závěsu následovalo BMW, 137 registrací si připsal Nissan, 127 Volkswagen a 115 Tesla.

Automobilka Škoda vstoupila do segmentu externě nabíjených elektrických vozidel až v poslední třetině roku 2019. První registrace plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV byly evidovány v září, v listopadu pak bylo v registru evidováno prvních 19 elektromobilů CITIGOe iV; v součtu tak bylo registrováno 99 elektromobilů (19) a plug-in hybridů (80) od Škoda Auto.

35 Comments on “V Česku už se letos prodalo přes 1000 nových aut do zásuvky, včetně Škoda Superb iV a CitigoE iV”

    1. No hlavně je „šokující“ zjištění, že škodovka
      No hlavně je „šokující“ zjištění, že škodovka zabodovoala, kde jinde by měla bodovat než v ČR – jednoduše syndrom domácí značky, každý může nadávat na škodovku jak chce, ale prostě se dobře prodává a i tím, že Kabaň zabodoval designovým jazykem…v těch koncernových možnostech stavebnice u většiny modelů co dělal upletl z h… bič a celkem slušně s ním práská

  1. off
    Výza pro Tomáše.
    Pokud chceš bejt užitečnej a

    off
    Výza pro Tomáše.
    Pokud chceš bejt užitečnej a můžeš pomoct českému fotografovi Viktoru Máchovi co fotí industriál, hlavně doly a ocelárny, při jeho cestě po Japonsku, tak se mu ozvi na tomto odkazu
    https://www.facebook.com/1480189818895676/posts/2495417457372902?sfns=mo
    https://www.viktormacha.com/
    info@viktormacha.com
    Potřebuje tlumočníka z japonštiny, prachy na něj nemá, ale fotky dělá krásný. Jedinou odměnu asi bude to že se dostaneš do míst, kam by ses normálně nedostal.
    Můj nápad: Když si z toho natočíš pěkný vlogy a dáš je na YT, tak by si měl možná šanci získat i nějaké drobné ze sledovanosti. Mácha při tom focení už nemá na video čas a to je škoda.

    1. Jo, tady hned u letiste u Nagoji je cely ocelovy mesto. Z
      Jo, tady hned u letiste u Nagoji je cely ocelovy mesto. Z dalky to vypada docela uchvatne. Bohuzel u me je problem volny cas, ten vyplacam na dovolene v CR. Navic jak on pise, musel bych si to hradit sam a to pri pojezdech po Japonsku je opravdu draha legrace. Jako turista si je mozne koupit permanentku na Sinkanzen ktera se, pokud se cestuje dost, vyplati. Ale tu si jako dlouhodobe zijici v Japonsku, nemuzu koupit. Proste tu nejsem na dovoleny, tim je lecos dany. Ale kazdopadne diky za zpravu. Snad nekoho sezene. S anglictinou je to tu bidny ale ve vetsich firmach by se snad nekdo kdo ji trosku vladne najit mohl.

    1. Zvlášť mě pobavila věta kdy taxikář hlásí že v
      Zvlášť mě pobavila věta kdy taxikář hlásí že v elektro autě se nemá co rozbít.

      Před lety to jeden taxikář s teslou zkoušel, dost se o něm psalo. Byl jsem s nim v kontaktu a psal si o tom jak se mu provoz vyplácí. Říkal že to uvidí za pár let. Pak se po něm slehla zem a přestal jezdit. Snažil sem se zjistit důvod ale už mi neodpověděl.

      1. Samozřejmě že se věci kazí úplně stejně, jako ve
        Samozřejmě že se věci kazí úplně stejně, jako ve spalovacích autech, dokonce některé věci se mění častěji.
        U Ioniqu třeba poloosy už po 100tkm (asi důsledek vysokého kroutícího momentu a poloosy dimenzované na nějakou 1,4 benzín), zrcátka se zasekávají, protože se pořád sklápí a vyklápí, odchází zámek nabíjecího konektoru, elektronický pedál plynu občas vynechává.
        To vše je ovšem do 150tkm v záruce a měněno zdarma.
        Servisní prohlídka ve 105tkm byla za 740,-Kč, dojezd pořád stejný, jako u nového vozu.

        1. Pokud je dojezd stejný jako u nového vozu, tak to znamená
          Pokud je dojezd stejný jako u nového vozu, tak to znamená jediné – rozdíl mezi design a full charge kapacitou je tak velký, že i po nájezdu 105k km se do něj vejde celá degradace – ergo vás výrobce ojebával hned od začátku tím, že jste zaplatil za něco, co nemůžete využívat.

          1. Muj tatka taky rad rika „jedina moznost“ a ja mu na to
            Muj tatka taky rad rika „jedina moznost“ a ja mu na to odpovidam, z emoznosti je nekonecno 🙂

            Takze rozsirim Vase jedine na dalsi (podle me) z nekonecne rady: Degradace je tak mala, ze po najezdu 105 k km ji clovek s nabitim zkusenosti, jak jezdit s BEV, nepociti.

            Pokud vyrobce udava kapacitu baterie 28 kWh a Vy to s timto tvrzenim koupite, ale on tam da 100 kWh baterie, nevidim to jako ojebavani, Vy opravdu ano? Nemelo auto deklarovane parametry? Nedeje se normalne, ze auto ma urcitou vybavu, ale je dana vybava pouze zakazana SW nebo jinak mechanicky, takz eji nemuzete vyuzivat, protoz eje pro vyrobce snazsi tam vybavu dat a znepristupnit nez aby delal ruzne vybavove kombinace? Je to ojebavani, kdyz dostanete, co jste si zaplatil?

  2. Čísla a fejkové jednodenní registrace jsou směšné.
    Čísla a fejkové jednodenní registrace jsou směšné. Napište, kolik jich je aktivních v registru k vybranému datu.
    Pak se má smysl o něčem bavit.

    Pamatuju si přiznání Vošického z Hyundaie:

    „V každé zemi se dějí jednodenní až měsíční registrace až odregistrace, ovšem u nás to přerostlo do obludných rozměrů. Nemá cenu, aby se veřejnosti lhalo, že jsme bohatší a kupujeme si více aut, než je skutečnost. Vadí nám to z principu. Reexport není problém, to je normální součást obchodu. Problém je v tom, že často neexistuje skutečný zákazník. Jsou značky – Seat, Ford, které takto vykazují 40 až 60 procent svých prodejů v uvozovkách. Některé značky už skutečné auto ani do ČR nedovezou, pouze sem putuje technický průkaz.“

    A měl chlapec pravdu.

Napsat komentář