Bavorští zemští ministři hospodářství a dopravy podpořili testování regionální trakční jednotky napájené vodíkovými palivovými články vyvinuté společností Siemens Mobility.
foto: Siemens
Memorandum o porozumění za tímto účelem podepsali v pondělí ministr hospodářství Hubert Aiwanger, ministryně dopravy Kerstin Schreyerová a vrcholní představitelé společností Siemens Mobility a Bayerische Regiobahn (BRB).
NEPŘEHLÉDNĚTE V Evropě budou jezdit vlaky na vodík, vyvíjí je i Toyota
Samotné nasazení vodíkového vlaku na trať však v žádném případě nestačí, protože během provozu je třeba zohlednit mnoho aspektů. Je třeba zavést bezpečnostní požadavky, proškolit personál, zajistit doplňování paliva do vozidla, stanovit trasy, po kterých bude jezdit, a mnoho dalších činností, které už byly zahájeny.
Vodíková trakční jednotka je vyvíjena na základě platformy Mireo Plus H společnosti Siemens Mobility. Je určena pro provoz na neelektrifikovaných železničních tratích a má dojezd až 800 kilometrů.
Hlavními komponenty vodíkové technologie jsou dva palivové články umístěné na střeše. Systém využívá vyrovnávací akumulátorové baterie nejnovější generace od společnosti Saft, které jsou instalovány pod podlahou.
Vozidlo bude veřejnosti představeno na jaře 2022. První zkušební jízdy v Bavorsku jsou plánovány na rok 2023, než trakční jednotka oficiálně vstoupí do provozu s cestujícími v lednu 2024.
Vývoj alternativních systémů napájení vozidel v železniční dopravě je součástí strategie udržitelné mobility, naplňované společnosti Siemens Mobility. Společnost je průkopníkem v oblasti udržitelné mobility.
Úspěšnou regionální jednotku Mireo, široce používanou v provedení s trolejovým napájením (EMU), bude pro železniční tratě bez liniového elektrického napájení nabízet jak v modifikovaném provedení s vodíkovými palivovými články (HMU), tak i ve dvouzdrojovém provedení trolej/akumulátor (BEMU).
Východiskem je známá platforma Mireo Plus H, která je však vybavena novou generací akumulátorových baterií pro další zlepšení jízdního výkonu a tím i komfortu cestujících.
BEMU je podle mně ideální. I regionální vlaky jezdí do
BEMU je podle mně ideální. I regionální vlaky jezdí do hlavních stanic, kde mohou nabít z troleje.
Do HMU bych si raději ani nenastupoval.