Tři čtvrtiny Čechů mají nízkou důvěru k ojetým elektromobilům

K ojetým elektromobilům panuje mezi řidiči v Česku nižší důvěra. Tři čtvrtiny Čechů mají z těchto ojetin kvůli stavu baterií a jejich případné výměně obavy. Vyplývá to z aktuálního průzkumu poradenské společnosti EY.

Zájem je naopak o nová auta s alternativními pohony, 57 % respondentů, kteří mají zájem o elektromobily, uvedlo, že v současnosti řídí vozy s benzínovým motorem. Podle společnosti Arval bude u ekologických aut probíhat častější obměna vozového parku, řidiči si totiž budou častěji pořizovat nové vozy na operativní leasing. 

Kapacita baterie a náklady na její výměnu nejsou jedinými problémy, kterých se čeští řidiči u ojetých elektromobilů obávají. Podle EY panují u tuzemských řidičů také nejistoty ohledně klesajícího dojezdu a snižující se rychlosti nabíjení. „Obavy z klesajícího dojezdu odrazují od nákupu ojetého elektromobilu dvě třetiny dotazovaných, snižující se rychlost nabíjení pak řeší dvě pětiny respondentů. Více než třetina řidičů také uvedla, že se obává snížení zůstatkové hodnoty vozidla, která může být právě s kapacitou baterie spojená,“ shrnuje výsledky průzkumu Petr Knap, vedoucí partner pro automotive pro střední a východní Evropu z poradenské společnosti EY. 

Rostoucí je naopak zájem o nová auta na elektrický pohon, jak potvrzuje leasingová společnost Arval. „Zájem našich zákazníků o tento typ vozů z řad malých firem, živnostníků a soukromých osob vzrostl meziročně o 60 %. Mezi nejžádanější plně elektrická vozidla patřila Škoda Enyaq a Hyundai IONIQ 5. Největší zájem z plug-in hybridů byl o vozy Škoda Superb,“ konstatuje Solucev z Arvalu. 

Očekává se častější obměně vozového parku 

Obavy českých řidičů z ojetých elektromobilů povedou podle Jiřího Soluceva ze společnosti Arval k častější obměně těchto vozů a v konečném důsledku k omlazení vozového parku. „Přestože jsou elektromobily svou životností srovnatelné s vozy s konvenčními motory, povede menší důvěra českých zákazníků vůči nim ke zvýšené poptávce po elektromobilech financovaných operativním leasingem. Po jeho ukončení si mohou řidiči objednat nový vůz a nebudou se tak muset starat o prodej toho stávajícího. Prodej ojetého vozu a další rizika na sebe bere v případě financování operativním leasingem právě leasingová společnost.“ 

Kritici elektromobilů v nich většinou nikdy neseděli 

Podle zjištění EY 82 % řidičů dotazovaných v průzkumu nikdy nesedělo za volantem elektromobilu. Z lidí, kteří nepovažují hybridy a elektromobily za vhodnou alternativu, nemá zkušenost s řízením těchto vozů dokonce 91 % respondentů. „Nejhlasitější kritici elektromobilů každoročně ubývají, naopak roste v desítkách procent počet nerozhodnutých řidičů, kteří chtějí vozy s alternativními pohony vyzkoušet nebo o nich silně uvažují, Pro ně je operativní leasing optimální volbou, protože si mohou takový vůz na tři roky vyzkoušet a poté se mohou rozhodnout, zda u tohoto typu pohonu zůstanou, nebo se vrátí k vozům se spalovacími motory,“ uzavírá Jiří Solucev ze společnosti Arval, která poskytuje operativní leasing ekologických vozů.

zdroj: tisková zpráva

16 Comments on “Tři čtvrtiny Čechů mají nízkou důvěru k ojetým elektromobilům”

      1. mě taky ty vojetý germánský ICE už pěkně srrr!! furt se to rozbíjí přesněji s*re, automechanikvyžírci jsou na vobjednávku skoro jak u holiče půlroku polobozi machry až do nebe, furt s tím musíš na technyckou kde dělaj že tomu rozumí nejvíc na světě. Takže lepší je na STK zajet elektromobilem, tomu tam ty d*bilové nerozumějí, takže seš hotovej frkfrk za 5 minut soudluhu a ještě ti na něj namontujou lehce cáknutou mašli i se jak z něj budou hotový 😀 😀 😀 😀 😀

  1. asi jako 9 z 10 zubaru doporucuje lobotomii

    aneb kolik cechu se „nespalilo“ v nejakem autobazaru nebo i pri koupi mimo bazar a koupili si lestenku? aneb elektromobily se daji velice snadno zdiagnostikovat, a jsou jen 2 komponenty na ktere ma smysl se zamerit krom zbytku auta ktery je uplne stejny jako kazde jine auto se spalovacim motorem, tedy na baterii a elektromotor, obe velice snadno disgnostikovatelne

    navic v dnesni dobe kdy si OBD BT/wifi muze za par stovek poridit kazdej nouma co zvladne ovladat mobilni telefon a vidi u kazdeho auta udaje primo za provozu na tom mobilnim telefonu, u BEV pak i stav kazdeho clanku, jake ma napeti kdys auto stoji a jake za provozu

      1. Ano. Moje předchozí auto byl diesel vyšší střední třídy, opravdu velmi pohodlné auto. Když jsem to spočítal, tak komplet náklady za dobu jeho vlastnictví byly právě těch 5 KČ/km, palivo, komplet pojištění a všechny náklady. Měl jsem to necelé 3 roky, kupováno s nájezdem 140 tkm a prodal s nájezdem 250 tkm.

        Nevím, jaké ojeté EV bych (na nové auto jsem neměl, rozpočet byl cca. 400 tis.) si v té době (02/2016) mohl koupit, abych měl stejný komfort přepravy a po 3 letech podobné náklady na km. Odpovím si sám – takové ojeté EV neexistovalo. A situace se od té doby moc nezměnila, co se týká ojetých EV.

Napsat komentář