Trable v elektromobilním ráji? Tesla, Rivian a další propouštějí

Tesla v posledním měsíci propustila tisíce zaměstnanců. Konkurenční Rivian si prochází restrukturalizací. Začíná krize dopadat i na výrobce elektromobilů?

V červnu rozeslal Elon Musk svým zaměstnancům email, ve kterém informoval, že bude třeba propustit 10 % zaměstnanců a přestat s náborem nových. Má totiž „super špatný pocit“ ohledně ekonomiky. Propouštění je v běhu a vzhledem k tomu, že Tesla měla ke květnu 2022 přes 110 000 zaměstnanců (!), asi to nebude nijak zvlášť bolestivé.

Zajímavé je podívat se, kam propuštění zaměstnanci míří. Ze vzorku 457 lidí jich 56 šlo do společnosti Rivian, 51 do Apple (takže robotický elektromobil je stále v plánu?), další desítky pak do firem jako Amazon, Lucid Motors, Google, Meta či Microsoft. Je ale zajímavé si také všimnout, že takřka žádní zaměstnanci neodcházejí do „starých“ automobilek jako Ford, GM, Audi či BMW.

Právě Rivian je však zároveň automobilkou, která nejspíš bude muset také propouštět a restrukturalizovat. Od spuštění výroby koncem minulého roku Rivian sestavil zatím necelých 8000 elektromobilů Rivian R1T a R1S. Letos chce dosáhnout celkové výroby 25 000 kusů. Jenže RJ Scaringe, šéf Rivianu, aktuálně rozeslal zaměstnancům email, ve kterém naznačil, že je také čeká propuštění. I přesto, že firma měla na konci 1. čtvrtletí k dispozici na účtech $16 mld., je tak nejspíš restrukturalizace potřeba.

Aby toho nebylo málo, podobným problémům čelí i britský výrobce elektromobilů (elektrických dodávek) Arrival. I ten chce snížit početní stavy zaměstnanců, a to až o 30 % globálně.

zdroj: Electrek.co, Electrek.co

18 Comments on “Trable v elektromobilním ráji? Tesla, Rivian a další propouštějí”

  1. vzdycky se proposutelo a vzdycky se propoustet bude, a mezitim se nabere nova krev ktera tam jen nesedi a neprizivuje se prave prot, ze ji nejakou dobu trva nez pochopi jak se veci maji a jak se tam da prezivat, z firem kde jsem pusobil a ktere bud jiz neexistuji a byli skoupene nekym vetsim, nebo dal existuji a prezivaji jsem odpozoroval ze cca polovina lidi v tech firmach se jen vezla na zadech nekoho schopnejsiho kdo opravdu makal, osobne bych se asi nikde nedrzel dele nez 3-4 roky, to je treba u me doba kdy prestavam mit zajem o danou praci a zacinam se stavat prave tim klistetem na zadech, i proto jsem si vzdy sam zabalil po cca 3 letech a sel o dum vedle, a nekdy chytre tak aby k tomu bylo i to odstupne 😀

    1. Dobře napsáno. Já z jednoho zaměstnání odešel sám a z druhého jsem byl vyhozen zaměstnavatelem pro neschopnost. Vůbec mu to nemám za zlé, zaměstnavatelé potřebují schopné lidi a schopný člověk si vhodné zaměstnání vždycky najde. S tou Teslou jsou to jen takové mráčky, výroba jede jako dobře promazaný stroj.

  2. Mejdan skončil.
    Salónní vize a utopistické elektromobilní projekty financované z ničím nekrytých peněz, které západ v rámci kvantitativního uvolňování pumpoval do svých ekonomik, teď připomínají tlející mršinu pohozenou u cesty.

    Uživatelé elektromobilů se při pohledu na ceny elektřiny cítí jako největší vocasové a prodavači hadího oleje hromadně opouštějí potápějící se automobilky.

    Podle analýzy asociace automobilového průmyslu polovina členů míří k restrukturalizaci nebo bankrotu. Osobně by mě velmi zajímalo, zda Škoda Auto, která drží v tuto chvíli kvůli odborům tisíce nadbytečných zaměstnanců, je mezi nimi. Domnívám se, že pokud prodám auto za 1 milion a po odkladech ho za rok kvůli růstu nákladů vyrobím za 1,2 milionu a teprve dodám, nemůže to jinak skončit.

    1. Mejdan konci, opona pada,
      Realita – teď misto si žádá,
      Kdyz velka krize přichází,
      i Tesla par lidi vyhází.

      EV hasnou – úsměvy mizí
      svět se zhroutil – zelenou vizí.

      Mejdan skončil – snad zase sejdeme se
      kde – na Barrandovske terase
      Tam desitky solaru se k nebi tyci
      byt petrolheadi to maji v p…

      nezbývá už co říct,
      padime další krizi vstříc.

      E.T.

Napsat komentář