Toyota začíná v Evropě vyrábět palivové články 2. generace

Nová 2. generace palivových článků Toyota má vyšší energetickou hustotu, je lehčí a skladnější. foto: Toyota
Nová 2. generace palivových článků Toyota má vyšší energetickou hustotu, je lehčí a skladnější. foto: Toyota

Toyota v lednu 2022 zahájí výrobu modulů 2. generace, postavených na vlastním pokročilém systému pro palivové články. Nový systém, přepracovaný do kompaktnějších a lehčích modulů, rovněž vykazuje vyšší energetickou hustotu. 

Moduly jsou k dispozici ve dvou variantách, buď v podobě krychle, nebo jako plošší obdélníkové kusy, a nabízejí tak vyšší míru flexibility pro přizpůsobování konkrétním aplikacím.  Toyota vyvíjí více technologií elektrifikace včetně vodíkové, kterou považuje za klíčovou pro snižování emisí CO2. Toyota vodík využívá i mimo rámec osobních vozidel a zpřístupňuje svoji technologii palivových článků ve formě modulů, u nichž lze předpokládat snadné uplatnění v partnerských aplikacích. 

Evropskou výrobu palivových článků Toyota zahájila před 30 lety

Toyota zahájila vývoj palivových článků již v roce 1992 a svoji vodíkovou technologii od té doby neustále zdokonaluje. Nové moduly palivových článků druhé generace bude rovněž sestavovat výrobní tým v Evropě v prostorách výzkumného a vývojového centra společnosti Toyota Motor Europe (TME) v Zaventemu (Brusel). Od ledna 2022 se v závodu spustí zkušební montážní linka, kde se spojí vyspělé technologie s vysoce kvalitním způsobem montáže. 

Sestavovat moduly palivových článků druhé generace přímo v Evropě se rozhodla Toyota proto, že zaznamenává rostoucí poptávku po této technologii. Obchodní oddělení palivových článků společnosti Toyota Motor Europe bude nabízet nezbytnou technickou podporu při spolupráci se všemi subjekty, které projeví zájem začlenit technologii Toyota do svých aplikací. Díky blízkosti partnerů a možnosti detailně sledovat nově vznikající obchodní příležitosti bude společnost schopna rychle navyšovat dodávky podle potřeby. 

Vodíkové klastry

Rozvoj evropské vodíkové ekonomiky bude hrát klíčovou roli v dosažení cíle politiky Green Deal, kterým je do roku 2050 snížit čisté emise způsobující globální oteplování na nulovou úroveň. EU deklarovala, že k naplněné této výzvy bude průmysl potřebovat „průkopníky pro klima a zdroje“, kteří do roku 2030 připraví první komerční aplikace průlomových technologií v klíčových odvětvích průmyslu. 

Skutečnost, že v Evropě vznikají tzv. vodíkové klastry, je důkazem sjednocování dovedností, technologií a aplikací různých odvětví – například flotil nákladních vozidel, autobusů, vozidel taxi a vodíkové infrastruktury za účelem vytvoření životaschopných obchodních příležitostí, umožňujících těmto subjektům dále vzkvétat a přejít na činnosti provozované ve větším měřítku.

zdroj: tisková zpráva

11 komentářů u “Toyota začíná v Evropě vyrábět palivové články 2. generace”

        1. Například může být důvodem, že lidi nechtějí drancování přírodního bohatství.
          Mě vadí těžba Lithia v Krušných horách u nás, protože se kvůli pár promile Li ve vysoce kvalitní žule, která by mohla sloužit jako cenný kámen, z ní dělá v podstatě bezcenná drcená hlušina.

Napsat komentář