Toyota v lednu 2022 zahájí výrobu modulů 2. generace, postavených na vlastním pokročilém systému pro palivové články. Nový systém, přepracovaný do kompaktnějších a lehčích modulů, rovněž vykazuje vyšší energetickou hustotu.
Moduly jsou k dispozici ve dvou variantách, buď v podobě krychle, nebo jako plošší obdélníkové kusy, a nabízejí tak vyšší míru flexibility pro přizpůsobování konkrétním aplikacím. Toyota vyvíjí více technologií elektrifikace včetně vodíkové, kterou považuje za klíčovou pro snižování emisí CO2. Toyota vodík využívá i mimo rámec osobních vozidel a zpřístupňuje svoji technologii palivových článků ve formě modulů, u nichž lze předpokládat snadné uplatnění v partnerských aplikacích.
Evropskou výrobu palivových článků Toyota zahájila před 30 lety
Toyota zahájila vývoj palivových článků již v roce 1992 a svoji vodíkovou technologii od té doby neustále zdokonaluje. Nové moduly palivových článků druhé generace bude rovněž sestavovat výrobní tým v Evropě v prostorách výzkumného a vývojového centra společnosti Toyota Motor Europe (TME) v Zaventemu (Brusel). Od ledna 2022 se v závodu spustí zkušební montážní linka, kde se spojí vyspělé technologie s vysoce kvalitním způsobem montáže.
Sestavovat moduly palivových článků druhé generace přímo v Evropě se rozhodla Toyota proto, že zaznamenává rostoucí poptávku po této technologii. Obchodní oddělení palivových článků společnosti Toyota Motor Europe bude nabízet nezbytnou technickou podporu při spolupráci se všemi subjekty, které projeví zájem začlenit technologii Toyota do svých aplikací. Díky blízkosti partnerů a možnosti detailně sledovat nově vznikající obchodní příležitosti bude společnost schopna rychle navyšovat dodávky podle potřeby.
Vodíkové klastry
Rozvoj evropské vodíkové ekonomiky bude hrát klíčovou roli v dosažení cíle politiky Green Deal, kterým je do roku 2050 snížit čisté emise způsobující globální oteplování na nulovou úroveň. EU deklarovala, že k naplněné této výzvy bude průmysl potřebovat „průkopníky pro klima a zdroje“, kteří do roku 2030 připraví první komerční aplikace průlomových technologií v klíčových odvětvích průmyslu.
Skutečnost, že v Evropě vznikají tzv. vodíkové klastry, je důkazem sjednocování dovedností, technologií a aplikací různých odvětví – například flotil nákladních vozidel, autobusů, vozidel taxi a vodíkové infrastruktury za účelem vytvoření životaschopných obchodních příležitostí, umožňujících těmto subjektům dále vzkvétat a přejít na činnosti provozované ve větším měřítku.
zdroj: tisková zpráva
Rio Tinto plánuje zahájit na západě Srbska těžbu lithia
Rusko zorganizovalo „lidovy odpor“ proti drancovani zeme. V Srbsku se demonstruje proti tezbe lithia. Kazda tuna vytezeneho lithia je dalsi hrebik do rusacke rakve. No kdyz hrebiku bude malo, tak rusak z rakve vypadne jako vrah stalin.
Nesleduju to, ale k protestům proti těžbě snad můžou být i jiné důvody, než globální politika… Typicky třeba že ti nejvíce dotčení mají nejmenší nebo žádný profit…
Nejsou to lokalni demonstrace, ale po cele zemi. Je to rizene rusem. Cinane tezi v Srbsku med a az na par mistnich to nikoho nerozciluje. Pritom Cinane nic ze slibeneho nesplnili. Pry postavi dalnice, nemocnice, skoly. Jen drancuji.
Když si nechaj dělat na hlavu, jejich blbost.
Například může být důvodem, že lidi nechtějí drancování přírodního bohatství.
Mě vadí těžba Lithia v Krušných horách u nás, protože se kvůli pár promile Li ve vysoce kvalitní žule, která by mohla sloužit jako cenný kámen, z ní dělá v podstatě bezcenná drcená hlušina.
BOBEK na stavbu !! došel dízl :)))
https://www.youtube.com/watch?v=5T_hGSIaZg0
https://www.kovacoelectric.com/
Perfekt.
Jakže moc čistý vodík do toho může?? stačí drobet bordelu a je po legraci ;)))
Mají už konečně někde přístupné důležité parametry? Tj. životnost, střední doba do poruchy, účinnost, materiálová a energetická náročnost oři výrobě hlavně z pohledu vzácných kovů? A co cena?
nemají, vždyt je to jenom ropácká krycí zástěrka jak oddálit elektromobily už od dob Kjótskýho protokolu 1996 a General Motors EV1