Toyota za minulý rok v Česku prodala 8813 aut. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo.
V prodejích privátním zákazníkům dosáhla vloni Toyota čtvrtého místa a meziročního nárůstu 43 %. Je tedy jednou z nejoblíbenějších značek v ČR. O 50 % narostly prodeje i ve fleetovém sektoru.
U firemní klientely uspěla Toyota nejlépe za posledních pět let a v tomto segmentu se za rok 2017 stala nejrychleji rostoucí značkou.
Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 % prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.
„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 %. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě také i čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes 80 % všech hybridů na českém trhu,“ říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.
Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.
„Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška.
Úspěšný start nového roku
Stoupající trend prodejů potvrzují i výsledky z letošního ledna, kdy počet uzavřených smluv u značky Toyota meziročně vzrostl o 44 % na 806 zákaznických objednávek. Toyota tak hned v prvním měsíci nového roku dosáhla sedmého místa v podílu na trhu.
Zajímalo by mě, zdali i hybridy potřebují odhlučnění? (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/) protože mi právě většinou na nových autech vadí hluk uvnitř…
Zdravím. Já mám Yaris Hybrid a jsem spokojen. Dlouhodobá
Zdravím. Já mám Yaris Hybrid a jsem spokojen. Dlouhodobá spotřeba je 4,2 na 15tis ujetých kilometrů. Jezdím převážně ve městě a blízkém okolí. Spotřeba je tedy lepší než jiný, stejně velký vůz v benzinu s automatem (ale i v manuálu) při těchto provozních podmínkách. I lepší než diesel v automatu po městě. Jsem spokojen s plynulostí rozjezdů – převodovka prostě neškube, protože v systému nejsou žádné třecí spojky, což umožnuje plynulou jízdu i rychlostí 2km/h. Mirror Link nebo CarPlay mi taky chybí ale není to životně důležité – byla by to však příjemná hračka. Protikolizní systém je potřeba zapnout a má 3 úrovně. Souhlasím s tím, že by se mu měla věnovat nějaká prezentace, protože, jak mi bylo řečeno, zkoušet to za provozu není bezpečné – ale kdo to ví? Přirozeně každého bude zajímat, jak to funguje a jestli se na to může spolehnout. Nicméně jsem měl tu čest otestování v provozu, když se mi na dvouproudém kruhovém objezdu mihla nakříž dodávka – toyota varovala ale také hned aktivovala brzdy – vzhledem k situaci, to nebyla brzda smykem, tedy jen úměrně situaci – byla to vteřina ale pomohlo to a nic se nestalo a věřím, že méně zdatnému šoférovi to minimálně zachrání plechy. Jindy dobře varuje před náhle odbočujícími auty, které rychle zpomalí. Je to celkem návykové a člověk se pak skoro bojí jet v autě, které to nemá, řídíte pak s větší ostražitostí. Prosím s rezervou ale přeci jen k zamyšlení: asistenční systémy spíše učí ridiče být nepozorný, protože si řidič zvykne a spoléhá se na to, že auto to udělá za něj a tak se v klidu může za jízdy věnovat psaní na mobilu 🙂 . Co jsem musel začít brát s rezervou je čtení dopravních značek – ty by totiž musely být v prvé řadě všude. Auto nepozná, že jste minuli křižovatku a omezení rychlosti už skončilo. Stává se velmi ojediněle, že si přečte značku nejvyšší dovolené rychlosti z náklaďáku před vámi – není to pravidlo, za 15tis km se mi tato kuriozita stala cca 5x. Tím chci spíš ukázat, že čtení dopravních značek, které na silnicích chybí, by měla být věc čistě orientační, nikoli závazná nebo příplatková – z pohledu ceny je to pro mě nula. Prošel jsem první servisní prohlídkou a byl jsem překvapen – mile. Dokonce i nadšen, protože to bylo méně než na Fabii a podstatně méně než na Opel, o kterém jsem nedávno četl, že servis je na něj nejdražší – ostatně to mě už dávno podvědomě dovedlo k servisování Opelu svépomocí, což autu dalo možnost lepší péče. Hledisko dlouhodobé návratnosti není tedy jen rozdíl spotřeby ale také cena servisu a to, jak často budete řešit vady. Po zkušenostech s jinými auty v příměstském provozu jsem získal představu, jak by to mělo být a Yaris Hybrid to splnil. Jezdí za méně, než diesel s automatem, nebolí mě noha od spojky v kolonách a nesmrdím tam, kde to všem bublá. Určitě je tu menší opotřebení brzd, neb se brzdí rekuperací. Ostatně laicky je to vidět na kolech, která zůstávají čistá a nemají na sobě nánosy šmíru z brždění – takže i mytí této komponenty je snažší. Zvykl jsem si na absenci trojbliku ale stále nechápu, proč nemá automatické dovírání ostatních oken vyjma řidiče a vy tak musíte tlačitko držet dokud se okno nezavře, což omezuje pozornost řidiče – nicméně lepší než klika na kterou nedosáhnete. Sklopení zrcátek se děje automaticky po uzamčení vozidla, to lze vypnout. Je to tedy o tom, kde jezdíte a jak. Diesel má asi tu výhodu, mimo město, že se jeho spotřeba výrazně nemění se stylem jízdy narozdíl od jakéhokoli benzinu, kde má styl jízdy výraznější dopad na spotřebu. Yaris bych tedy neměnil právě kvůli dobré technologii pohonného ústrojí. Co se týká spotřeby, pod 4litry se dá jezdit když je teplo a nejlepší výsledky dosahuji při teplotách 25-30st. V zimě je pak znát, jestli přes noc stojíte venku nebo v garáži. Když je velký akumulátor ochlazen, je omezen i jeho výkon do doby než se ohřeje a přirozeně roste spotřeba. Ta ale roste i s potřebou topit, protože teplo lze získat jen ze spalovacího motoru, pokud pominu vyhřívání židle. V zimě jezdím tedy
tak za 4,5-4,7 a nutné asi dodat, že na vzdálenostech 30-50km na jízdu. Čím delší cesta, tím lepší výsledek spotřeby a obráceně – to ale platí obecně bez ohledu na typ pohonu. Za sebe tedy neznám lepší pohonnou jednotku do města a příměstského provozu.
Mám taky RAV4h a jsem s ní vcelku spokojen. Spotřeba není
Mám taky RAV4h a jsem s ní vcelku spokojen. Spotřeba není žádná zázračná (dlohodobě asi 6,7), ale co se dá čekat u tak velkého auta.
Chtěl bych doplnit ještě jednu „vadu“ Toyoty:
– Její palubni systém je dost zaostalý. Když to srovnám s Golfem 7, tak je to dost slabé. Hlavně mi vadí, že nejsem schopný rozumně přehrávat hudbu a audioknihy z USB paměti. Toyota bohužel nemá dobrý systém výběru skladby/alba z adresáře a nabízí jen „DLNA like“ výběr. To bych musel zeditovat všechny MP3 tagy tak, aby vše 100% sedělo, což je hodně práce. Uvažuji, že si časem koupím nějaký doplněk (viz např. car-solutions.com), který bude pasovat na interface navigace, bude mít Android a rozumné ovládání. Toyota zjevně nebude nikdy podporovat MirroLink nebo Android Auto.
Na závěr chci říct, že RAVku jsem kupoval hlavně proto, že Toyoty jsou jedny z nejspolehlivějších aut na světě a taky chtěl jsem jít trochu s dobou a pořídit si hybrid. Potíže s palubním systémem jsem už překousl.
Tom
V prosinci 2017 jsem se rozhodl přesedlat ze své Mazdy CX5
V prosinci 2017 jsem se rozhodl přesedlat ze své Mazdy CX5 na Toyotu RAV4 Hybrid. Dnes, tedy 25. 2. 2018 mám najeto cca 3 500 km a mám některé své dojmy a zkušenosti, které člověk obvykle nezíská v rozhovoru s prodejcem, čtením prospektů, zkušební jízdou a zcela určitě ne čtením reklamních článků v jejichž názvu figurují slova „nezávislý test“ apod.
Musím říci, že celkově mám ze své Toyoty celkem dobrý dojem. Připadá mi uvnitř prostornější, lépe odpružená a odhlučněná než moje Mazda. (Dále budu pro moje Mazda používat zkratku MM.)
Má pohodlnější nastupování dozadu, pohodlnější zadní sedadla, dobrou akceleraci, velmi se mi líbí adaptivní tempomat, který využívám skoro pořád. Dobré je rozmrazování čelního skla a el. otevírání pátých dveří, vyhřívání všech sedadel., volantu a kamerový systém. Celkově mohu říci, že jde o pohodlné auto. Pár věcí mne ale u Toyoty překvapilo negativně. Většinou jde o méně významné věci. Mnohé by se asi daly snadno vyřešit. Nenadchla mne ekonomika provozu. Podotýkám, že jde o mé osobní názory. Kdo chce, může si je ověřit a posoudit sám. Každý jim může připisovat jiný význam. Možná se v něčem mýlím.
Jde o vozy rozměrově dosti podobné rozměrově.. Rozdíl hmotnosti asi má na svědomí hybridní systém.
Negativní překvapení mne čekalo při převzetí vozu. Nechal jsem si namontovat originální Toyota tažné zařízení. Nebylo ale skryté jako u MM, kde s odejmutým hákem a sklopenou zásuvkou není vidět vůbec. Zároveň mi bylo řečeno, že otevírání zadních dveří „kopnutím“ nohou bude díky TZ fungovat trochu hůře a opravdu se nějak nedařilo. To jsem rozporoval i písemně a bylo mi řečeno, že to tak prostě je, dříve se prý po montáži TZ hybridní pedál vypínal úplně. Po čase jsem se setkal s jiným majitelem stejného vozu a zjistil jsem, jak je třeba nohou správně „kopnout“. Musí to být trochu stranou, ne moc blízko spodku auta, ne moc rychle. Nyní mám úspěšnost cca 1 : 10 (tzn. 10y úspěch, 1 x neúspěch) a jsem s touto funkcí spokojen. Podobného něco se odehrálo s namontovanými zimními pneumatikami, které mají jeden směr otáčení, ale v návodu se doporučuje záměna pneumatik každých 5 000 km křížem! Bylo mi řečeno, že zimní pneu se obousměrné nedělají. Na webu jsem jich pár našel, ale další diskuzi s prodejcem jsem vzdal jakožto asi zbytečnou.
Zavazadlový prostor mne trochu zklamal pár detaily jako první
Celkem ujde, trochu v něm překáží menší schodek za zadními opěradly. V prostoru ale není elektrická zásuvka. MM ji měla. Autoledničku tedy budu o dovolené zapojovat kabelem nějak nastaveným a protaženým do kabiny.
Zadní opěradla nelze sklopit do vodorovné polohy. Zůstávají dosti „do kopce“. V MM to šlo.
Roleta zavazadlového prostoru je svinovací, ale vždy vodorovná. V MM byla spojena se zadními dveřmi a tak se její konec při otevírání zvedal spolu s nimi. Tedy nepřekážela při nakládání do kufru.
S vozem se dodává jakási síťka na dvou teleskopických tyčích, pro které je připraveno upevnění těsně pod roletou. Smysl jsem se z návodu nedozvěděl, prodejce mi rozpačitě sdělil, že to mohu vyhodit.
V prostoru jsou 2 plastové háčky pro zavěšení tašek apod. Sešlo by se jich víc příp. příhodněji umístěných např. na bocích uprostřed. Oba jsou totiž hned vzadu v rozích u pátých dveří.
Odemykání kufru mne vysloveně naštvalo. Otevírání kufru je totiž nelogicky spojeno s odemknutím celého auta, které je pak nutno zase zamknout. Otevřete-li jakkoliv kufr, nejdříve se odemkne celé auto! Pokud otevíráte kufr dálkovým ovládáním, musíte nejdříve odemknout celé auto. Pokud kufr zavřete, musíte počkat, až se páté dveře elektricky úplně dovřou. To pár vteřin trvá. Pak nesmíte zapomenout a musíte ostatní dveře zamknout dálkovým ovládáním nebo stisknutím tlačítka nebo dotekem rukou na kliku předních dveří. Představte si, že jste si z kufru něco vzali, držíte to oběma rukama, je to i trochu těžké, chcete odejít, ale nejdříve čekáte až se dveře kufru dovřou a pak zamykáte. Přitom vám jedna ruka samozřejmě trochu chybí. MM se uměla automaticky zamknout když řidič s klíčem v kapse se od ní vzdálil cca o 1 m. Myslím, že by to mělo jít naprogramovat v Toyotě také.
Ekonomika provozu
Zatím mám dojem, že se údaji udávanému výrobcem, tedy 5,2l/100 km, asi moc nepřiblížím, což je celkem obvyklé. Jezdím většinou sám, jezdím celkem pohodově, neakceleruji moc často, využívám tempomat. Od koupě mát tvrdošíjně průměr 7,2 l/100 km. Mechanik mi tvrdil, že po cca 8 000 km se spotřeba sníží na cca 6,5 l/100 km. Moc tomu nevěřím. Elektromotory autu spíše jen vypomáhají s rozjezdem nebo při popojíždění v koloně a při akceleraci. Akumulátory jsou NiMh, nikoliv LiOn. Benzínový motor má výrazně nižší výkon než současná Mazda 2,5 l, jejíž motor má stejný výkon jako celá hybridní soustava Toyoty! Servisní interval Toyoty je o 5 000 km, tedy 25 % kratší než u MM. Zatím nevím, co bude stát pravidelná návštěva servisu. Takže nic moc nečekám.
Pokusím se odhadnout efekt hybridního pohonu:
Dejme tomu, že se časem dostanu na průměr 6,5 l/100 km. S MM jsem se pohyboval kolem 8,2 l. Dejme tomu, že na 100 km ušetřím celé 2,5 l benzínu po 30 Kč/1 litr. Při najetí 150 000 km ušetřím 3 000 litrů benzínu, tedy 112 000 Kč! Připočteme-li častější servis, tak je efekt celkem málo zvýznamný. Při srovnání spotřeby hybridu s naftovým motorem by asi hybrid dopadl hůře. Samozřejmě lze ve výpočtu počítat i s příznivějšími veličinami. Každý si to může zkusit sám. Nějaký ekonomický zázrak se asi konat nebude.
Co by v autě mohlo být jinak a moc by to ani nestálo
1. Začnu prkotinou. Na cloně u řidiče není obvyklý plastový pásek za který se běžně zasouvají nějaké doklady apod. Asi si jej nahradím podvazkem. (Pokusím zeptat, jestli nedodávají značkový s logem Toyota.)
2. Zmíněné zamykání při odchodu řidiče by se také hodilo. Odpadlo by čekání na dovření dveří kufru atd., a nutnost pamatovat na zamčení auta. Nesmyslné odemykání celého auta při pouhém otevření kufru by mohlo být snad alespoň nastavitelné řidičem podle jeho osobních preferencí (neodemykat všechny dveře, odemknout jen u řidiče apod.)
3. Po vypnutí zapalování se vypne vše. V MM byly ještě některé záležitosti cca 10 vteřin možné ovládat. Např. sklopit zrcátka nebo dovřít okna.
4. Schránka spolujezdce je hluboká a špatně je do ní vidět. Nějaké osvětlení by se hodilo. Nemluvě o tom, že by mohla být klimatizovaná, ale to už je přílišná troufalost. Rozpuštěné máslo na svačině nebo rozpuštěná čokoláda nejsou v životě všechno.
5. Chybí lepší háčky v zavazadlovém prostoru a el. zásuvka.
6. Tempomat je fajn. Funguje při rychlosti nad do 40 km/hod. Vůz si při jízdě udržuje konstantní vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Ta je nastavitelná ve třech délkách. Napadá mne, že by se mohla přizpůsobovat sama rychlosti auta s možností její korekce řidičem. Potřebné údaje jako ryhlost a vzdálenost smá systém k dispozici. Nyní je vzdálenost stejná při rychlosti 150 nebo 50 km/hod. Při poklesu rychlosti auta vpředu, Toyota přibrzďuje. Pokud rychlost klesne pod 40 km/hod., se ozve slabé pípnutí a náhle brzdit přestane. Upozornění pípnutím by mohlo být výraznější a hlavně by se tempomat nemusel vypínat tak brzy. Mohl by brzdit i při nižší rychlosti, příp. do zastavení. To by byla pohoda ve městě a v kolonách!
7. Protikolizní systém nevím jak funguje. Zajímalo mne to, ale nepodařilo se mi vyvolat jeho činnost. Teoreticky podle návodu by měl hlavně začít brzdit. Dal jsem si na silnici 1 m vysokou prázdnou krabici a Toyota do ní klidně bez zábran vrazila. Že by poznala, že je to papír? Bylo by fajn např. video výrobce, kde bych mohl vidět jak systém opravdu funguje Rád bych věděl co od něj mohu opravdu očekávat, abych věděl jak si mám počínat, když zafunguje. Funguje vůbec?
8. Hlídání jízdních pruhů jsem zkoušel opakovaně. Docílil jsem jen slabého pípnutí při vyjetí z pruhu, při opakování mi systém doporučil přestávku. Nějaké impulsy do volantu, které by údajně měly přispět k udržení se v jízdním pruhu jsem zaznamenal jen jednou. Byly slabé, bezvýznamné. Do svodidel bych mohl klidně vjet i rychlostí nad 100 km/hod. Také by asi neškodilo alespoň názorné video.
Jezdí se mi s Toyotou dobře, ale mám pocit, že některé věci výrobci unikají a bojím se, co mu ještě třeba uniklo. No a ekonomika provozu asi nestojí za celou složitost systému a zvýšení hmotnosti o cca 160 kg.
Pokud Vás zajímají další zkušenosti, pokusím se odpovědět. Pokud máte nějaké užitečné rady, uvítám je a předem za ně děkuji.
Jan Orel
orelvlahvi@seznam.cz
díky za hezkou minirecenzi,
jinak neznám moc lidí co by si
díky za hezkou minirecenzi,
jinak neznám moc lidí co by si dávali svačinu do schránky u spolujezdce :-)))
Diky, kez by tu takovych prispevku bylo vic.
Ad test nouzoveho
Diky, kez by tu takovych prispevku bylo vic.
Ad test nouzoveho brzdeni, co krabici omotat alobalem, aby byla viditelna pro radar (predpokladam, ze ho pouzivaji)?
Škoda, že to tady za pár dnů zapadne, někde na
Škoda, že to tady za pár dnů zapadne, někde na elektroforu by to bylo „na věky“
Super recenze, díky za práci!
S těma bezpečnostím
Super recenze, díky za práci!
S těma bezpečnostím systémama bych doporučil natočit názorné Youtube video. Když bude dobře udělané mohlo by se stát trošku virálním a vzbudit zájem uživatelů i výrobce a vyvolat plodnou diskuzi. Toto jsou přesně otázky, které lidi zajímají.
Pověsil jsem to do místního fóra, škoda aby to zapadlo
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=294
すごい。
頑張れトヨタ。
すごい。
頑張れトヨタ。
Sugoi. Skvělé 🙂 A Toyota.
To „jdi na“ bych rád
Sugoi. Skvělé 🙂 A Toyota.
To „jdi na“ bych rád rozšifroval a proč končí na RE.
頑張れ=ganbare.
Neco jako snazte se, makejte. RE znamena
頑張れ=ganbare.
Neco jako snazte se, makejte. RE znamena rozkazovaci zpusob.
Na to stačí Google translator.
Japonsky se učit fakt nebudu.
Na to stačí Google translator.
Japonsky se učit fakt nebudu.