Nová Toyota RAV4 Hybrid AWD spojuje zážehový motor 2,5 litru s hybridní jednotkou a dalším elektromotorem pohánějícím zadní nápravu, čímž modelovou řadu RAV4 rozšiřuje o možnost hybridního pohonu.
foto: Toyota
Elektronická soustava pohonu AWD znamená vyšší bezpečnost jízdy a stabilitu na kluzkých površích, přičemž dovoluje táhnout přívěs o nejvyšší přípustné hmotnosti 1650 kg. O snadné a bezpečné tažení přívěsů se stará systém TSC (Trailer Sway Control – kontrola proti rozkmitání přívěsu).
Odhalení hybridní varianty se časově shoduje s představením nové Toyoty RAV4, která přináší nový design exteriéru, vylepšený interiér a vyšší úroveň technologické i bezpečnostní výbavy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Prius: vyspělejší baterie, menší elektromotory
Nové provedení čelních partií propůjčuje nové Toyotě RAV4 Hybrid nápadnější vzhled, dotvořený mj. světlomety, které používají výhradně technologii LED. Z boku si lze povšimnout nového prahu dveří, který dodává bočnímu profilu vozu vyšší míru elegance.
Vzadu najdeme přepracovaná sdružená světla propracovanějších tvarů; nové provedení zadního nárazníku při pohledu zezadu opticky zdůrazňuje široce rozkročený postoj vozu.
Smysly vnímaná kvalita na palubě vozu se výrazně posunula díky novým sdruženým přístrojům (včetně plně barevného TFT displeje) a materiálům měkkým na dotek.
Úroveň technické výbavy dále zvyšuje nový systém panoramatického sledování situace kolem vozidla. Tento systém dovoluje sledovat překážky, které by se při použití tradiční zadní nebo přední kamery nacházely ve slepém úhlu; pomáhá tak řidiči při manévrování v úzkých prostorách, neboť zprostředkuje živý obraz okolí vozidla v rozsahu 360°.
Výrazným vylepšením bezpečnostní výbavy nové Toyoty RAV4 je doplnění systému Toyota Safety Sense. Kromě bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS), asistenta pro jízdu v pruzích (LDA), automatických dálkových světel (AHB) a systému rozpoznávání dopravních značek (RSA), tedy prvků představovaných příští měsíc v novém Aurisu a Avensisu, bude nová Toyota RAV4 nabízet i adaptivní tempomat (ACC) a dvě výrazná vylepšení systému PCS.
Za prvé, v případě hrozícího střetu s jiným vozidlem pracuje systém PCS s rozšířeným rozsahem relativních rychlostí od cca. 10 km/h až po maximální rychlost vozidla a dokáže snížit rychlostí jízdy přibližně o 40 km/h.
Za druhé, tento systém je rovněž schopen odhalit riziko střetu s chodci, a v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h, přičemž rychlost jízdy vozidla se může brzděním snížit cca o 30 km/h2.
Nová Toyota RAV4 se bude nabízet od prosince letošního roku; nový model Toyota RAV4 Hybrid AWD se v evropských autosalonech objeví počátkem roku 2016.
Zaujímala by ma cena
Zaujímala by ma cena hybridnej ravky.
Hmm, zajímalo by mě, zda
Hmm, zajímalo by mě, zda to znamená, že bychom se možnosti tahat těžší přívěsy mohli dočkat i v nižších hybridech typu prius a auris. Spíše ale ne. 🙂