Toyota zahájila doma v Japonsku prodej kombíku Prius Alpha („Prius α“). Ten je odvozen od současné třetí generace Priusu, ale nabízí větší kufr a až sedm míst. V sedmimístné konfiguraci pak využívá poprvé lithium-iontovou baterii namísto NiMH.
foto: Toyota
Prius Alpha se bude v USA prodávat od léta 2011 pouze v pětimístné konfiguraci jako Prius V, v Evropě od poloviny roku 2012 v sedmimístné konfiguraci jako Prius+.
Pohonný systém modelu Prius Alpha si automobilka pojmenovala jako „Toyota Hybrid System II“ (THS II). Zajímavé je v případě sedmimístné verze využití už zmíněné lithiové baterie – poprvé v hromadně vyráběném automobilu značky Toyota.
Díky svým rozměrům může být li-ion baterie umístěna ve středové konzoli. Její nízká hmotnost společně s vynikajícími aerodynamickými charakteristikami přispívají k průměrné spotřebě 3,8 l/100 km, měřeno podle japonského cyklu.
Toyota má v plánu prodávat v Japonsku kolem 3000 kusů nového Prius Alpha měsíčně. Auto se vyrábí v závodě Tsutsumi. Rozměry auta jsou 4615 mm x 1775 mm x 1575 mm. Pětimístná verze nabízí 535 litrů zavazadlového prostoru (až pro čtyři golfové bagy). Sedmimístná verze pak 200 litrů.
Pokud u sedmimístné verze odstraníte sedmou řadu sedadel, získáte stejný prostor jako u pětimístné verze. Max. výkon auta je 100 kW (136 koní).
V případě sedmimístné verze Prius Alpha se Toyota soustředila mimo jiné na revizi použitých materiálů. Snížila tak počet těkavých organických sloučenin, čímž snížila vnitřní pachy pod hranici stanovenou japonskou asociací výrobců automobilů.
Zároveň chtěli konstruktéři maximálně snížit vnitřní hluk, což se povedlo díky využití zvuk-pohlcujících materiálů a vibrace-kontrolujících materiálů v kombinaci s perfektně aerodynamickou karoserií.
Panoramatická střecha je vyrobena z pryskyřice, je tedy o 40 % lehčí než skleněná a umocňuje pocit otevřeného prostoru uvnitř kabiny. Co se týká bezpečnosti provozu, je auto vybaveno mimo jiné sedmi airbagy a mnoha dalšími opatřeními.
Kvůli nedávnému zemětřesení v Japonsku se očekává, že dodávky auta zákazníkům budou o několik týdnů opožděny.
(až pro čtyři golfové
(až pro čtyři golfové bagy) asi nejdůležitější parametr, a jeste proc to ma tak maly vykon kdyz spalovaci motor ma kolem 70kW a 140Nm, a elektromotor ma dalsich 60kW a 200Nm.
Je to s podivem, ale ty
Je to s podivem, ale ty golfové bagy jsou pro cílovou skupinu (movitější zákazníci s rodinami) poměrně názorná ukázka prostorové vybavenosti. Ad. výkon – tady je to tak, že se max. výkony obou motorů nesčítají. Max. výkon je tak omezen řídíčím systémem.
Jo, to celkem odpovídá
Jo, to celkem odpovídá tomu, že velikost kufru Fabií se měří na basy piva.