Toyota opět nejhodnotnější automobilovou značkou

Toyota obhájila prvenství mezi automobilkami v žebříčku stovky nejhodnotnějších globálních značek světa BrandZ pro rok 2015 a zůstává z pohledu spotřebitelů jedničkou ve svém oboru.

Značka hybridních vozů se v průběhu téměř 20 let stala etalonem
foto: Toyota

Značka Lexus vystoupala na 10. místo (polepšení o 1 pozici oproti loňsku) mezi automobilkami díky svému zaměření na kvalitu a schopnosti omlazené modelové řady odlišit se od ostatních.

V průběhu deseti let publikování žebříku BrandZ™ (od roku 2006) získala Toyota nejvyšší příčku v automobilovém odvětví již osmkrát. I přes oživení prodeje automobilů v některých regionech zůstávají v určitých zemích prodejní čísla na předkrizových hodnotách, což má nepříznivé dopady na celkovou hodnotu značek.

Celosvětové prodeje společnosti Toyota Motor Corporation* v roce 2014 naproti tomu vzrostly o 2,5 % na 10,2 mil. vozů, což se příznivě projevilo v hodnocení pozice značky v letošní studii.

Studie uvádí, že kvůli současným trendům se růst tohoto odvětví komplikuje. Kvalita automobilů napříč výrobci znatelně vzrostla, avšak je stále obtížnější se od ostatních odlišit.

Dnešní generace Y (tzv. mileniáni) již nemá o vlastnictví vozu takový zájem. Studie uvádí, že kolidujícími trendy, které komplikují další budování značek, jsou technologie propojení automobilů a on-line prodeje vozidel.

V roce 2014 Toyota představila první sériově vyráběný sedan Toyota Mirai poháněný vodíkem na světě, jenž se na japonském trhu již prodává a v druhé polovině letošního roku dorazí i do Evropy a .

Od uvedení celosvětově prvního sériově vyráběného vozu s plně hybridním pohonem (v roce 1997 model Toyota Prius) se doposud prodalo přes sedm milionů hybridních vozů Toyota či Lexus. Dnes mohou zákazníci v Evropě vybírat z 15 hybridních modelů těchto značek.

Značka Lexus v žebříčku deseti nejhodnotnějších automobilových značek vystoupala na 10. místo.

tisková zpráva

5 Comments on “Toyota opět nejhodnotnější automobilovou značkou”

  1. „Dnešní generace Y (tzv.
    „Dnešní generace Y (tzv. mileniáni) již nemá o vlastnictví vozu takový zájem.“

    máme zájem, ale jen o opravdu inovativní a jediné smysuplné produkty, tedy elektro mobily

    a vzhledem ke stavu, že kvalitní elektro-mobil je jen od Tesly, tak z hlediska ceny zájem o auta opravdu nemáme 😉

      1. Anonym: velky suhlas
        Josef:

        Anonym: velky suhlas
        Josef: tiez suhlas

        Jazdim na 11 rocnom aute, nie preto, ze by som si nemohol dovolit nove, ale preto, ze nove mi neprinesie takmer ziadny technologicky posun. Samozrejme, 100 000-ovu Teslu si uz dovolit nemozem, to by som ju uz mal. Tak neviem, ci som chudak, alebo len mam dost rozumu na to aby som nekupoval 100 rokov staru techniku v novom kabate.
        Ked bude mat Toyota gule predavat i-Road, tak to hned bezim vykesovat a tesim sa ako maly chlapec, napriek slabej infrastrukture nabijania.

Napsat komentář