Toyota odhalila na autosalonu v Los Angeles nový model RAV4 Plug-in Hybrid, zvládne 60 km na elektřinu

redakce - 20 Listopad 2019

Světovou premiérou nového modelu RAV4 Plug-in Hybrid na autosalonu v Los Angeles otevírá Toyota novou důležitou kapitolu v historii modelu RAV4.První plug-in hybridní Toyota RAV4 staví na více než 20 letech zkušeností

První plug-in hybridní Toyota RAV4 staví na více než 20 letech zkušeností
foto: Toyota

Vůz zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, jednoho z nejoblíbenějších SUV na evropském trhu s více než 120 tisíci objednaných kusů od uvedení v letošním roce (z toho přes 105 tisíc na verzi s hybridním pohonem - údaje pro západní Evropu).

Postavení Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid na vrcholu modelové řady RAV4 a vlajkové lodi mezi současnými hybridními modely Toyota pramení z kombinace mimořádně nízké spotřeby, dynamických vlastností podvozkové platformy GA-K a jízdního chování na silnicích i v terénu se standardně dodávaným systémem pohonu AWD-i (inteligentní elektrický systém pohonu všech kol).

Díky zkušenostem získaným v rámci vývoje dvou generací modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvělé předpoklady i k výrobě svého nového pohonu pro RAV4. Se systémovým výkonem 306 k/225 kW má tento vůz potenciál nabídnout zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy (předběžné údaje podléhající konečné homologaci.

Kromě toho je na nejlepší cestě dosáhnout v dané třídě nejnižších emisí CO2 i spotřeby paliva: prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) dle standardní metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 30 g/km. Této úrovni nedokáže konkurovat žádné dnešní plug-in hybridní SUV střední třídy s pohonem všech kol.

Toyotě se podařilo účinně implementovat elektrickou výkonovou podporu k dosažení podstatného nárůstu výkonu ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula novou vysokokapacitní Li-Ion baterii a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o měnič pro zvýšení napětí. Pod kapotou najdeme tentýž benzínový motor 2,5 litru Hybrid Dynamic Force jako ve standardním modelu RAV4 Hybrid.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
foto: Toyota

Rychlou akcelerací z místa však výhody nekončí. RAV4 Plug-in Hybrid bude též disponovat delším dojezdem v čistě elektrickém režimu (EV) při nulové spotřebě benzínu a zcela bez výfukových emisí.

Předpokládá se, že dojezdová vzdálenost (podle metodiky WLTP) překoná 60 km, tedy více než konkurenční plug-in hybridní modely SUV a rovněž více, než činí průměrná denní vzdálenost dojíždění evropských majitelů (50 km). Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedena na český trh v druhé polovině roku 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Plug-in hybridy začínají být zajímavé, dojezd 60 km není špatný. Otázkou je kolik bude stát nová baterie. Při denním dobíjení baterie i při šetrném nabíjení mnoho let nevydrží. Koupit si takovou ojetinu třeba po 4 letech a pravidelném dobíjení bude vyžadovat koupi nové baterie. Nevíte někdo jak se řeší management spalovacího motoru? Jestli se zapne při nějaké rychlosti nebo až dojde elektřina?

Souhlasím, že dojezd 60km je velmi slušný, většině by to mělo stačit na denní popojíždění z práce do práce a s tímhle autem dají i to jejich Chorvatsko nebo o víkendu chalupu. Takže pro českého pepíka ideální. Jen ta cena se obávám bude stejně jako u Outlanderu začínat někde za hranicí 1 mil. (alespoň v oficiálním ceníku) Ale třeba mě příjemně překvapí a vyměním RAV4 hybrid za RAV4 plug-in :).

Obrázek uživatele ozana

Ta baterie se nenabíjí 0-100% a nepoužívá se 100-0%, takže vydrží opravdu dlouho.

---

Jezdím na proud, najeto 97 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 100 tisíc km.

Pokud by se nabíjela 0-100%, tak by byla životnost 500 cyklů, pokud bude 5-80%, tak více než 1500 stejně nedá a 1500/365 = cca 4 roky.

No baterky v obyč hybridu udělají běžné několik cyklu za den, jsou pod větší zátěži (odběr/kapacita) a Vydří i 20 let....

Obrázek uživatele ozana

0-100% vydrží slušná baterka trojnásobek.

---

Jezdím na proud, najeto 97 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 100 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Nevím jak Toyota, ale Lexus třeba dává záruku na baterku (a vlastně na celý hybridní systém) v hybridech až na 10 let bez omezení km, jen je potřeba při každé prohlídce udělat i test hybridního systému.

---

Lexus GS 450h Premium

Tjn a za těch 10 prohlídek zaplatíš cenu nové baterky - služba k ničemu ;-)

Obrázek uživatele Marek_

Ta kontrola hybridního systému je v období záruky v ceně prohlídky a pak po záruce se platí zvlášť, cena je 1300 KČ i s DPH, teď jsem to absolvoval. Nevím, kolik stojí nová baterka, příp. něco na hybridním ústrojí, když se vysype, ale radši si to nechávám zkontrolovat.

---

Lexus GS 450h Premium

Nová baterka údajně stojí cca 44 000 Kč, alespoň to mě říkali při přebírání Corolly. Vzhledem k její spolehlivosti se údajně velká část majitelů rozhodne to risknout a další kontroly si neplatí.

Negooglil jsem to, ani jsem se nekoukal do svého záručního listu, ale mám pocit, že záruka se prodlužuje na celý hybridní systém, takže to nebude asi jen baterka. Ale samozřejmě záleží na každém, je to jako s pojistkou, někdo má rád jistotu a někdo čeká že na něj ten černý petr nevyjde.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilInfotherma