Toyota nasadila virtuální repliky výrobních závodů

Toyota ve svých továrnách využívá inovativní technologii Digital Twin, tedy virtuální repliky výrobních závodů. Díky těmto v překladu digitálním dvojčatům lze přesně lokalizovat konkrétní kus zařízení nebo stroje. Technologie umožňuje simulovat a optimalizovat výrobní procesy a zlepšuje ergonomii a bezpečnost montáže automobilů. 

Všechny nápady se díky tomu testují, aniž by došlo k reálným změnám ve fyzickém prostoru továrny. Tímto způsobem je například možné snadno ověřit, zda by zařízení používané v Japonsku fungovalo ve výrobním závodě například v Turecku. Poprvé byla tato technologie využita byla například v rámci příprav na výrobu modelu Aygo X.

Pro vytvoření elektronických kopií použili členové týmu výrobních inženýrů zařízení NavVis 360 k naskenování závodů, podobně jako to dělá společnost Google při vytváření pohledů Streetview. Tím se budovy přesně replikovaly do digitálních 3D modelů, což umožnilo provést vzdálenou situační analýzu.

Při zavádění nových modelů do výroby v Toyota Motor Manufacturing Turkey lze díky technologii digitálního dvojčete optimalizovat přípravu a snížit počet návštěv týmu inženýrů na místě, což přispěje ke snížení uhlíkové stopy a přiblíží Toyotu k jejímu cíli dosažení klimatické neutrality do roku 2040.

„Přímý přístup do virtuálního prostředí výrobních závodů výrazně rozšířil naše možnosti výměny informací. Díky technologii Digital Twin jsme rychleji začali chápat jednotlivé výrobní závody a jejich dynamiku od počátečních fází návrhu až po finální výrobu vozidel. Je pro nás snadnější zavádět inovativní řešení a předvídat technické problémy,“ říká Kevin Anderson, manažer Toyota.

Toyota je největší globální producent aut. Její továrny se nacházejí po celém světě, například také v České republice, Polsku, Francii, Portugalsku, Velké Británii, Turecku. Toyota také patří k nejinovativnějším výrobcům automobilů. Je tvůrcem koncepce Toyota Production System a neustále se snaží zvyšovat efektivitu svých závodů s využitím nejmodernějších technologií.

zdroj: tisková zpráva, foto: Toyota

15 Comments on “Toyota nasadila virtuální repliky výrobních závodů”

    1. Tak mi potom vysvetlete, proc by se mela rusacka ropa vozit pres Indii, kdyby byla uz pri nakupu pro Indy stejne draha jako konkurence. Nekde jsem cetl zpravu z Indie, ze nakupem rusacke ropy za snizene ceny usetrili poradny balik. Urals se obchoduje za ruzne ceny a ta vase je neco jako kurz Kcs oproti DEM za komousu. Na cernem trhu bylo 3x tolik Kcs nez ofiko. A dezolati porad tvrdi, jak nas Cina predbehne, protoze ma z rusacka mnohonasobne levnejsi ropu nez zapad. Safra, rusak umi kouzlit.

      1. Casto je nejaka netesnost v palivovem systemu pricinou pozaru a nebo nejake zadrene lozisko ktere se prehreje a zapali olejem usmudlany motor. U kamionu je casty pozar od zablokovane brzdy nebo podhustene pneumatiky. Uz jsem videl kamion, ktery zastavil s horici pneumatikou.
        Ale s tou elektroinstalaci u naftaku to muzete vic rozvinout. Jinde pisete, ze naftu nelze skoro vubec zapalit. Tak by me zajimalo, jaky proces se uvede do pohybu s tou elektroinstalaci u naftaku.

  1. Europoslanci schvalili upravy Euro 7 k horsimu, teda ne tak prisne limity. A na novinkach pod komentari je hlas lidu, ktery jak se zda clanek vubec nopochopil. Inu, ceskemu lidu staci napsat jednu frazi kterou nekdo trvale prohlasoval za demonickou a lid bez premysleni hned vola po poveseni viniku. Ach jak je ten lid primitivni.

    1. Mně na tom zaujala jiná věc – nejdřív se to jako že odhlasuje a následně se to bude dodělávat a upravovat. Velmi pozoruhodné pojetí demokracie.
      A evropský parlament, to je kompost politiky – dneska posranci konstatovali, že protiruské sankce nefungují a třetí země přeprodávají ruské energetické produkty jako svoje vlastní. NO TO JE ALE PŘEKVAPENÍ !

      😀 Fakt bizár.

      1. Tak ze se jeste budou zapracovavat pozmenovaci navrhy se da pochopit. nejspis to bylo hlasovani v tom smyslu, ze nebude platit drive odhlasovana prisnejsi norma EURo 7 a tim se jaksi zrusila. Blizi se konec roku a pokud by ta prisnejsi vesla od ledna do nejake nezastavitelne faze, tak byste cumel jeste vic.
        Ze se rusacke suroviny prodavaji i oklikou bral zapad na zacatku jako nutnost, protoze tim se nezhroutil energeticky trh a soucasne se tim slusne srazila cena za surovinu, ktere dostane rusacko. Ze na tom vydela treba Indie nebylo tak problematicke jako by to spolklo rusacko. Takze primarni ucel to splnilo, rusacko vydelalo mene. A ted kdyz se situace zklidnila, zasobniky jsou plne, tak je na rade dalsi faze, odstrihnout rusacky odbyt na techto vedlejsich cestach. Nekdo to chape a nekdo nechape.

  2. 2019: novou Škodu Superb si tak můžete pořídit již od 689.900 Kč
    a dnes: Vlajková loď bude na tuzemském trhu dostupná za doporučené prodejní ceny od 1 035 000 Kč včetně DPH.

    2021: Škoda Kodiaq se v polovině měsíce představila ve své modernizované podobě a jen krátce nato odhaluje i své české ceny. Startují na částce 799.900 korun
    dnes: Nové největší SUV Škody se spalovacím motorem Kodiaq nejlevněji pořídíte za 1 040 000 Kč včetně DPH

    To je krapet víc než inflace se mi zdá.

      1. UBS – „Elektromobily se na západních trzích stávají obtížně prodejnými“
        VW – “ „V současné době čelíme obecné neochotě evropských zákazníků kupovat bateriová auta. Množství objednávek elektromobilů je poloviční oproti roku 2022″
        NYT – „A New Law Supercharged Electric Car Manufacturing, but Not Sales“
        Autocar – „Podíl elektromobilů na britském spotřebitelském trhu se snižuje“

        Máš pravdu, jde to správným směrem.

        1. Ze VW nemuze prodat sva na posledni chvilku sesmolena EV neni divu. proti Tesle maji 5-10 let zpozdeni a vyssi ceny, tak to moc nefrci. Tesla Y je nejprodavanejsi auto v Evrope. Ne jen u EV, ale i v konkurenci se spalovaky.
          Nekteri zajemci o EV vyckavaji prichod cinskych EV a preoorientovali se z VW na BYD, MG apod. Jeden znamy chtel ID3 a ted koupil MG4 a je nadseny a VW utrelo hubu. Uvidite ten ficak a evropske automobilky budou jen cumet. Stejne i lavrov42.

    1. Pro tuto strategii se ve VW v podstatě rozhodli v létě 2022 propuštěním Herberta Diesse . Vypadá to tak , že se budou snažit přežít s výrobou spalovacích aut co nejdéle na úkor budoucnosti. Protože se jim bude neustále snižovat prodej ,museli navýšit marže , aby udrželi dodavatelský řetězec. Pro vedení budou odměny a chvíli nebude v číslech vidět , že se loď potápí. EV nejsou schopni vůbec nákladově zvládnout a tak je budou dovážet z činy . Aby to celé vydrželo co nejdéle ,bylo by potřeba propouštět a restrukturalizovat. Do toho se ale nikomu nechce, protože odbory mají velký vliv na to , kdo bude ve vedení podniku. Až už to nepůjde, budou muset hodit přes palubu Seat a Škodu a vzít si jejich prodeje. Nakonec začnou vydírat stát a budou chtít nové a nové půjčky a nejrůznější formy pomoci. Možná to bude celé tak neúnosné a drahé , že budou na prodej. Člověk se může vždycky mýlit. Nevím , ale na zázrak a obrat to nevypadá.

Napsat komentář