Automobilka Toyota dosud obdržela přibližně 1500 objednávek na nový sedan „Mirai“ poháněný palivovými články, a to již během prvního měsíce od premiéry tohoto modelu na japonském trhu, která se uskutečnila vloni 15. prosince.
foto: Toyota
Při představování nového vozidla Toyota oznámila svůj plán prodat v Japonsku do konce roku 2015 přibližně 400 těchto vozidel. S ohledem na vysoký počet přijatých objednávek Toyota předpokládá, že dodací lhůty budou oproti předpokladům výrazně delší.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota uvolnila tisíce patentů na vodíkový pohon
Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015
BMW věští konec spalovacích motorů, potvrzuje vývoj vodíkové auta
Přibližně 60 % objednávek vystavily vládní úřady nebo správci firemních vozových parků; cca 40 % objednávek pochází od soukromých zájemců. Převážná většina objednávek dorazila z Tokia a prefektur Kanagawa, Aiči a Fukuoka.
Motor Toyoty Mirai pohání elektřina produkovaná palivovým článkem na palubě vozu chemickou reakcí vzdušného kyslíku a vodíku z nádrže. Toyota chce díky spojení „příkladných ekologických parametrů a výkonu přinášejícího radost z jízdy „přispět k rozvoji budoucí vodíkové společnosti“.
Vidim to tak, ze vodikova
Vidim to tak, ze vodikova auta povedou k dalsi zavislosti na servisu tohoto supersloziteho auta a k zavislosti na dodavkach vodiku. Chteji dalsi navazny obchod a ne jednoduchy elektromotor a nabijeni ze zasuvky doma.
přesně tak a to je taky
přesně tak a to je taky cíl Toyoty 😉
Podle těch obrázků se
Podle těch obrázků se Japonci nedrží základního pravidla K.I.S.S. Což je ale pro nové technologie poměrně důležité.
Každé zboží má svého
Každé zboží má svého kupce, ale tohle auto je taková složitá nákupní taška, kterou doma z kanystru ani ze zásuvky nenatankuju.
Ze předu to vypadá jako standardní plasťák, co se teďka vyrábějí, ale zadní část vozu je dle mého vyloženě škaredá.
Na druhou stranu asi mají za to, že ví, co dělají…
Mna fascinuje, kolko to ma v
Mna fascinuje, kolko to ma v podvozku haraburdia, potahanej elektriky, stroje, pristroje, atd. kym Tesla S to ma cele, na jednom malom mieste oproti el.motoru ktory je tam tiez uplne nenapadne. Z toho mi hlava neberie. ale ostatne EV tiez to maju take roztahane, zapratany cely kufor s haraburdim, a Tesla S len 2 velke diery v predu a v zadu.
Přesně. Plechovka doslova
Přesně. Plechovka doslova zastavěná technologií a k tomu trošičku místa pro její základní funkci, tj. přepravu osob a nákladu pohodlně a bezpečně za co nejmenšího vynaložení energie, z bodu A do bodu B. Smutný výplod.
Tak zase bych to
Tak zase bych to nepřeháněl. Nejvíc místa tam zabírají ty nádrže na vodík, ostatní „haraburdí“ je zcela ve standardních rozměrech ostatních pohonných systémů. Nehledě na to že takový systém CNG nezabírá o nic méně prostoru, spíš víc.
Ale určitě se shodnem, že čistý elektromobil je konstrukčně mnohem jednodušší.
Je zajímavé, že odhadem
Je zajímavé, že odhadem to objemově nevychází o nic lépe než baterie, spíše hůř. No má to lepší dojezd. Uvidíme.
no to je jasny dyt Elon
no to je jasny dyt Elon říkal že je to kravina 😉
v garáži si to nenatankujete a při tlaku 400 až 700 bar vodíkovky pod prdelí vás leda čeká cesta na měsíc :-))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/
Tak CNG auta mají nádrž
Tak CNG auta mají nádrž natlakovanou na nějakých 200 Atm, což taky není zrovna málo a nikdo zatím, pokud vím, na Měsíc nevyletěl 😉
pěkná krávovina todleto,
pěkná krávovina todleto, japonci si snad myslí že nacionální podporou domácího japonskýho prémiovýho přepal ekoauta zachrání skomírající japonskou ekonomiku hahaha. Spíš bych to viděla na Tojota majself PR :-))
No voni na tom Japonci
No voni na tom Japonci nejsou zase až tak špatně. Počkejme a uvidíme, aneb jak by řekla teta Kateřina: „Nechval dne před večerem a dočkej času jako husa klasu.“
hariprasad – souhlasím s
hariprasad – souhlasím s vámi. Japonsko rozhodně na tom není nijak špatně. A jak je vidět hned tak špatně nebude, můžeme mu jenom závidět. Teprve budoucnost ukáže ….. , zatím i tam si vodíková auta nekupuje střední třída a živnostníci, ale uspěšní a zajištění Japonci a firmy. Pokud by to bylo jako v ČR tak by tamní občan čekal až mu k tomu pomuže sociálka a nikoli vlastní usilí a pracovní uspěch!
Lenze japonci maju uchylne
Lenze japonci maju uchylne pecko, kym mi tu u nas len pedofilnych knazov.
státní zadlužení stouplo
státní zadlužení stouplo na monstrózních 250% HDP …
patria.cz/zpravodajstvi/2085988/obrovsky-statni-dluh-nejvetsi-hrozbou-japonske-ekonomiky-jen-bude-dlouhodobe-oslabovat.html
mmjiné 🙂
Ale bohužel ani nijak
Ale bohužel ani nijak dobře. Je to nejzadluženější stát na světě co se týče výše HDP. A je jedno, že většinu toho dluhu drží samotní Japonci. Nakonec i americký dluh je z většiny držen domácím investory, bankami a korporacemi. A hlavně Japonsko je jednou z nejrychleji stárnoucích zemí na světě a s už 20 let stagnujícím hospodářstvím. Ale do hrobu bych ho ještě neukládal 😉
Konecne poradne auto. A to s
Konecne poradne auto. A to s tou skomirajici ekonomikou jste cetl kde :)))))
viz.
viz. e15.cz/zahranici/ekonomika
mmjiné 🙂
Porad nechapu co ma
Porad nechapu co ma spolecneho HPD Japonska s obchodnimi vysledky soukrome nadnarodni firmy jako je Toyota. Ale mozna mi to vysvetlite Anonyme.
tam kde všechno začíná
tam kde všechno začíná tam to taky skončí karotko 😉
Jj. Je pravda, že jsou na
Jj. Je pravda, že jsou na tom teď japonci ekonomicky hodně špatně. Korejci si teďka lítají do Japonska, protože je tam pro ně všechno za babku – levněji než doma. Teda jen Ti, co se nebojí radioaktivity..
Berte to tak, že jste jeden z mála, kterému se tohle zbytečně malé složité prdítko k ničemu líbí. Osobně žádného takového člověka neznám:)
Jo, to mozna tady, kde
Jo, to mozna tady, kde diskutuje par porad stejnych lidi, kteri jsou proste poblazneni nadsenci a to je tak asi vsechno 🙂 To proste neni relevantni vzorek. Verte, ze vzdelani lidi v mem okoli maji jiny nazor, akorat se podobnych diskuzi jen neucastni.
to by ma zaujímalo, čím
to by ma zaujímalo, čím argumentujú tí vzdelaní ľudia vo Vašom okolí na nevýhody vodíkových áut. Ak sa bavíme o tom ako nahradiť benzínové autá tak pri EV mám nejakú, dosť jasnú predstavu ako by sa to mohlo za 20-30 rokov podariť, pri vodíkových nie. Uvediem len niekoľko základných problémov pre nahradenie benzínových áut vodíkovými:
drahšie ako bežný hybrid – potreba oveľa väčšej batérie ako bežný hybrid, palivový článok oveľa drahší ako spaľovák. Používanie vzácnych kovov.
vodík je drahší ako benzín
neexistuje infraštruktúra na výrobu vodíka v potrebnom rozsahu cena sa bude pohybovať v desiatkach, ak nie stovkách miliárd EUR
neexistuje infraštruktúra pre tankovanie. V EU minimálne 200mld EUR.
celková energetická úspora oproti bežným benzínovým motorom prakticky žiadna – cca 3 x vyššia celková spotreba na 1 km ako pri EV.
to je len tak narýchlo čo som si spomenul.
Veľmi by ma zaujímali tie argumenty, určite lepšie vzdelaných ľudí ako som ja – rád sa poučím.