Audi otevírá rezervace na svůj první elektromobil e-tron quattro

Prvním elektromobilem německé značky Audi bude SUV e-tron quattro. Výroba má začít příští rok a první zájemci už si mohou auto rezervovat nyní.

Elektromobil Audi e-tron quattro – další SUV, které půjde přímo proti Tesla Model X
foto: Audi

Automobilka zatím nezveřejnila detailní specifikace ani cenu elektromobilu Audi e-tron quattro. Přesto už je možné si vůz za v přepočtu asi 62 000 Kč rezervovat.

A kdo jiný by měl možnost rezervací dostat první, než Norsko, světová mekka elektromobilismu. To málo co zatím o autě víme jsou: dojezd přes 500 km díky 95kWh baterii.

Rupert Stadler, předseda správní rady Audi AG, prezentuje koncept elektromobilu Audi e-tron quattro na autosalonu ve Frankfurtu 2015

Rupert Stadler, předseda správní rady Audi AG, prezentuje koncept elektromobilu Audi e-tron quattro na autosalonu ve Frankfurtu 2015
foto: Audi

Max. rychlost elektromobilu je omezena na 210 km/h. Zrychlení 0-100 km/h zvládne během 4,6 vteřiny. Aerodynamický koefecient činí 0,25. Dva elektromotory budou pohánět zadní nápravu, jeden přední. Max. celkový výkon je 370 kW/800 Nm.

Audi si otevřením rezervací na (elektromobilně) nejbonitnějším evropském trhu chce nejspíš otestovat zájem o svůj první elektromobil. Hádáme, že to nebude takový nátřask jako u Tesla Model 3, ale jsme zvědaví, kolik zájemců nakonec auto osloví.

73 Comments on “Audi otevírá rezervace na svůj první elektromobil e-tron quattro”

    1. Jen to ne, aby další automobilka si budovala vlastní
      Jen to ne, aby další automobilka si budovala vlastní nabíjecí síť pouze pro vlastní vozy. Ať tam vrazí evropský standard CCS2 a maximálně podpoří nezávislé dobíjecí sítě.
      Automobilka má dělat auta a infrastrukturu ostatní hráči trhu.

      1. No, ze toho ti ostatni hraci na trhu zatim postavili…
        Klidne

        No, ze toho ti ostatni hraci na trhu zatim postavili…
        Klidne at stavi kazdej svoje, bude to alespon pribyvat rychleji dokud se budou predhanet a az toho bude dost tak to stejne zkonci roamingem nebo uplnym sdilenim viz. zakladnove stanice Tmobile a O2 u nas.

        1. Jen ať si každej staví co chce, kde chce. Voni si určitě
          Jen ať si každej staví co chce, kde chce. Voni si určitě nechaj poradit vod nějakýho Lojzy co maj dělat. 🙂
          Elektroauto je bez pořádný bezstarostný supernabíjecí sítě užitečný jen napůl.
          Dinosauři dělaj elektromobilitu jen z donucení a jestli někdo čeká, že to budou podporovat ještě sítěma tak to by se taky vůbec nemusel dočkat. VW postaví americkou síť dobíječek jako část odškodnení na Dízlgejt. Čekat na to než se dinosauři a státy milostivě dohodnou je blbost.

          1. Nabijecky nepostavi zadny a pak zas budou rikat „vzdyt on ty
            Nabijecky nepostavi zadny a pak zas budou rikat „vzdyt on ty elektroauta nikdo nechce“… A hned si snaz obhaji, ze se pojede dal v ropacich.

            Pritom ta sit rychlonabijecek, a ne velkokapacitni baterky tomu autu davaji poradny dojezd.

            Koupil jsem Teslu s nejvetsi baterkou abych dojel co nejdal a uz po usmolenych 5tis. km vim, ze i s tou nejslabsi baterkou co do toho davaji se da po zapadni Evrope jezdit naprosto v pohode a naopak ani se 150kWh pod zadkem se nikam nedostanete, kdyz nebude kde nabijet. Kdyby mela takovou sit jako Tesla kazda automobilka a zacali je sdilet nebylo by zdaleka potreba tolik lithia ani tovaren na baterky jak se na prvni pohled zda.

            1. Dneska ta nabíjecí síť (třeba v Německu) už není tak
              Dneska ta nabíjecí síť (třeba v Německu) už není tak tragická jako před lety. Když si vyfiltruji CCS nabíječky, tak namátkově některá města a okolí: Pasov – 31, Mnichov – 58, Drážďany – 8, Frankfurt – 64, atd., atd.
              Takže už teď, když by vylezla ta nová Audina, tak má kde nabíjet. Není tu vakuum.

        2. No nevím… Když srovnám situaci třeba u nás v ČR, tak
          No nevím… Když srovnám situaci třeba u nás v ČR, tak ČEZ proti Tesle vede 26:1. A u nás v Plzni se nabíječky od Tesly asi nedožiju…
          S tím stavěním jsem to myslel tak, ať nestaví svoji síť jako Tesla (to pak přijedete k pumpě a každá značka bude mít svoji pistoli), ale klidně ať to vráží do nějakého společného podniku, který bude stavět síť CCS nabíječek pro všechny.

          1. Prosim jen o to abys nepletl hrusky s jablkama. 50kW nabijecka
            Prosim jen o to abys nepletl hrusky s jablkama. 50kW nabijecka neni 130kW! A taky se zkus podivat na pocty stojanu! Nejaka pojebana 50kw nabijecka kdesi vprdeli ktera nefunguje 50% casu se neds srovnat s 6ti? 130kW Superchargerama co jedou 99% casu. Kapisto ty 26:1?

            1. Tak samozřejmě beru, že 50 kW není 130 kW. Ale je aspoň
              Tak samozřejmě beru, že 50 kW není 130 kW. Ale je aspoň už dnes možnost Audi nabíjet. Vyšší výkony už IMHO mají přijít evolucí, tj. postupně vyupgradovat postupně stojany na vyšší výkony, kde to má význam a rozšiřovat stávající síť. Není nutné, aby Audi stavěla další síť. Nějaká síť už tady je (ač tedy jen 50 kW, ale pořád lepší než nic) a výhodnější pro všechny strany IMHO bude upgrade a rozšíření stávajících sítí.
              A nevím, jakou máte zkušenost s rychlonabíječkami od ČEZu, ale za mě mohu potvrdit, že za posledních půl roku jsem se nesetkal s nefungujícím stojanem. Určitě bych se nebavil o 50% času. Vy k tomu máte nějaké relevantní podklady/data, že to tvrdíte? A i kdyby to bylo 50%, tak 13:1 je stále výrazně víc než 1:1, že…

              1. U nas je to opravdu zatim slabe. I proto pisu at zacnou stavet
                U nas je to opravdu zatim slabe. I proto pisu at zacnou stavet vsichni aby i Tesla mela trochu vice motivace zabrat ty nejlepsi mista nez jim je vyfoukne jina znacka. To je ten konkurencni boj, kterej by to potrebovalo. Stejne jako kdyz se predhanel ten Tmobile s tehdejsim Eurotelem jak jsem na zacatku uvadel za priklad.
                Jinak ma Vondrak pravdu, a tak jsem to take myslel. Ty nabijecky 50kW, ktere davaji vetsinou kolem 44kW a ac jsou u nich vyznacena vzdy dve parkovaci mista umi DC nabijet stejne jen jedno auto se moc s SC, ktere vetsinou nabijeji kolem 115kW neda srovnavat. I kdyz po pravde tech 6 stojanu ve Vystroove (ani jinde) Vam 6x115kW taky neda, vzdy si dva stojany sdili jednu nabijecku, porat je to, ale lepsi verze, kdyz uz nekdo nabiji poslednich 10% treba jen 30kW tak ten druhy si muze vzit ten zbytek.

                No a on je pak rozdil jestli pojedete Teslou z Berlina do Mnichova 5h a 15min plus 2x15min nabijeni a nebo Audinou 5h a 15min plus 2x40min nabijeni.
                Ktere auto si radeji koupite? Resp. pokud nechcete Teslu tak si radeji reknete, ze je jeste cas vyckat az bude kde rychle nabijet a objednavky na tu Audinu se tedy zrovna nepohrnou.

                Jinak momentalne je jedna CEZ nefunkcni nabijecka na Duhove 2 v Praze. Pise pokazde, ze nemate opravneni nabijet. V tomhle pripade je nastesti za rohem druha, ktera funguje.

                1. Rozumím Vám. Jen mám jiný pohled na to, jak by měla
                  Rozumím Vám. Jen mám jiný pohled na to, jak by měla probíhat expanze (upgrade) nabíječek. Budu radši, když Audi, VW, MB, atd. dají společné prostředky do nabíječek, které budou pro všechny a ne že si každá automobilka bude dělat svojí síť jen pro svoje auta. Nebo klidně ať Audi nějakou síť staví, ale ať je otevřená pro všechny. Jinak se může v budoucnu stát, že na stojanech zastaví 2 Audiny a druhá bude muset čekat, i když vedlejší stojany VW, MB a Volva zejí prázdnotou.

                  K druhému odstavci. I tak bych si vybral Audi. Jelikož EV mám na 99% cest okolo komína a na cestu z Berlína do Mnichova bych si vzal V-Klasse, protože s ním to projedu naráz s jednou 15 minutovou přestávkou. 🙂 Na Tesle mi vadí interiér. Je to raketa na 4 kolech, ale bohužel i s interiérem. Ale snad se zlepší, když přetáhli nějakého toho šéfdesignéra interiérů z Audi. Uvidíme…

                  S tím ČEZem máte smůlu. Já v Duhové nabíjel teď v sobotu a bez problémů.

                2. Ja jsem presvedcen, (a zatim ho tak uspesne pouzivam i kdyz
                  Ja jsem presvedcen, (a zatim ho tak uspesne pouzivam i kdyz fakt kratce), ze se da ev typu Tesla a i ta budouci Audina co se o ni bavime pouzivat plnohodnotne na vsechny cesty.

                  Co se te vystavby nabijecek tyka tak je to v zasade jedno jestli to budou stavet rovnou dohromady a nebo oddelene, hlavne aby uz zacali. O autech co planuji vyrabet cteme neco obden, ale o vystavbe rychlonabijecek se mihne sem tam nejaka zprava, ale zatim nic konkretniho. Kdyby treba zverejnili nejakou mapu s planovanymi nabijeckami jako to dela Tesla, urcite by tech predobednavek posbirali radove vice.

                  V te Duhove mi to nefungovalo zacatkem Dubna a pak znovu asi predminulou sobotu. Poprve jsem myslel, ze mi jeste neaktivovali cip. Kkdyby to alsepon hodilo nejakou jinou chybu a ne, ze nemam opravneni nabijet…

              2. Ne, nemám k tomu žádné podklady, netuším jak často
                Ne, nemám k tomu žádné podklady, netuším jak často fungují CEZ nabijecky, jen se si chtěl ulevit 🙂
                Ty pocčty ti prostě nedjou. Rekneme, že ČEZ a Tesla mají stejné „prostoje“ (což asi nebude blízko realitě ale buiz). Tak tu máme 26 ČEZ 50kW nabíječek vs 6 Tesla 130kW nabíječek. Tedy když vezmene v potaz že 130kW tesla nebíječka nabijíí cca 2x rychleji, tedy obslouží za stejnu dobu cca 2x tolik aut než ČEZ shit, tak to máme 12 vs 26, což už je sakra blízko 1:2… takže z 26:1 máme rázem 2:1.. to sou věc co?
                A to tu srovnáváme český energetický gigant vlastněný z majority Českou republikou! s jakýmsi americkým startupem, který staví Supechargery teprve 5 let a to po CELÉM světě. Má jich cca 9000 s plánem zdvojnásobit množství do roku 2018….
                Takze za teslu se omlouvam ze v CR tu ma „jen“ polovinu toho co CEZ stihl vybudovat za 10 let (s tim ze dalsi 2 stanice supechargeru se v CR planuji do konce roku, takze ho nejspis jeste behem tohoto roku predežene).
                Asi si už trochu pochopil jak smesny je tvuj sen o tom ze se tady bude budovat nejaka spolecna sit nabijecek. Tesla je uplne jina liga, neohlizi se na ostatni a na nikoho cekat nebude, rozhodne ne na CEZ 😀

                1. Koukám, že tu je spíš lampárna než diskuze. 🙂
                  Jen k

                  Koukám, že tu je spíš lampárna než diskuze. 🙂
                  Jen k té poslední větě. Nemáte pravdu, že Tesla nebude čekat na ČEZ. Ale bude. 🙂 Protože ty jejich nabíječky bude muset připojit k čí síti? :-)))
                  Jinak nevím, proč tvrdíte, že je nějaký můj sen (žádný nemám, je mi to vcelku jedno, nabíjím doma a v práci a na cesty jezdím dodávkou) je směšný, když tady sníte o budoucnosti, že Tesla bude mít nabíječky na každém rohu. Zatím je tu jen jedna a další zatím nevidím. Kdyby Tesla byla jiná liga, tak už TEĎ tu máte SC na každém stém kilometru našich dálnic.

                2. Ok, sem rad ze sis uvedomil proc dal nemystifkovat neznale
                  Ok, sem rad ze sis uvedomil proc dal nemystifkovat neznale lidi svym 26:1. To mi staci… zij si svuj zivot dal 🙂

                  PS: Ja nesmim o to ze bude mit tesla nabijecky na kazdem rohu…ona je uz ma. Z Prahy si po Superchargerech dojedu klidne do Barcelony. Ostatni plany tesly sou jasne, nabijecky v Praze, VYstrkove a u Olomouce. To uplne bohate staci pro kazdeho majitele tesly pro jedeni po cele republice. Vic nepotrebuji.

                3. Neuvědomil, protože není co. 26:1 platí dál. 🙂 Aneb
                  Neuvědomil, protože není co. 26:1 platí dál. 🙂 Aneb když přijedu do Plzně, Prahy, Brna, Ostravy, tak tam najdu ČEZ, ale ne SC. 😉

                4. Jako hazet perly svinim…Ale aspon ses neco noveho dozvedel o
                  Jako hazet perly svinim…Ale aspon ses neco noveho dozvedel o tom ze nabijeci stanice != nabijeci stojan a ze se dokonce lisi i v rychlosti nabijeni…kdyz uz nic…snad aspon toto.

                5. Přesně tak. Házení perel sviním… Je to tu jako diskuze
                  Přesně tak. Házení perel sviním… Je to tu jako diskuze u piva. Realita je jenom jedna, jen každý má jiný pohled.
                  A nevím kde bereš, že jsem nevěděl, že nabíjecí stanice != stojan a že nemají různé výkony. Páníček rád poučuje ostatní… Až si aspoň postavíš vlastní wallbox, tak pak mě přijď poučovat.

                6. „A nevím kde bereš, že jsem nevěděl, že nabíjecí
                  „A nevím kde bereš, že jsem nevěděl, že nabíjecí stanice != stojan a že nemají různé výkony. “

                  Například z tvého tvrzení 26:1? Dává ti to smysl ? Podle tvé logiky jeden 50Kw stojan CEZu = 6x 130kW stojanů tesly. Zda se ti to ok? Mě tyhle demagogie vytáčí do běla a je jedno o co se jedná a kdo to říká. Vždycky takvého člověk pošlu někam, protože záměrně manipuluje informacemi v prospěch svého tvrzení. V tvém případě, jak sám tvrdíš dokoce úmyslně….to mě prostě vždycky nasere, sorry.

                7. Ano, stále to jsou rychlonabíječky.
                  Je to stejné jako s

                  Ano, stále to jsou rychlonabíječky.
                  Je to stejné jako s rychlostí. Když pojedeš ve městě 160 km/h nebo 200 km/h, tak obojí je rychlé.
                  Takže ano, stále beru (stejně jako ostatní, kromě tebe) 50 kW nabíječky za rychlonabíječky, ač vím, že není „rychlé“ jako „rychlé“.
                  Ano, když přijedeš do Humpolce, tak když si budeš moct vybrat mezi dvěma rychlonabíječkami 50 kW a 120 kW, tak logicky si vybereš tu rychlejší. Ale když přijedeš do Plzně a máš si vybrat mezi pomalým nabíjením přes palubní nabíječku a rychlonabíječkou, byť jen 50 kW, tak volba je snad jasná. Ač 50 je méně než 120, tak těch 50 je stále „rychlé“ oproti palubní nabíječce.

                8. Ne, ty nejenže tvrdíš že 50kW = 130kW ze zmatencých
                  Ne, ty nejenže tvrdíš že 50kW = 130kW ze zmatencých důvodů co si právě popsal, ale i to že 1 x 50kW = 6 x 130kW… tak pokračuj, obhaj si i toto. Matematika bude opět brečet, ale ty to zvládneš. Raději budeš vymýšlet hovadiny, než aby si přiznal že ses spletl a tvých 26:1 pouze označuje počet lokací nabíjecích stanic CEZ vs Tesly ale má zcela nulovou vypovýdající hodnotu o efektivitě těchto stanic. Proto (opět se k tomu vracíme) srovnáváš hrušky s jablkama, na což sem tě upozornil ať neděláš. Večerka ! = Wallmart , pochopt to už ty hlavo skopová 🙂

                9. Teď jste na konečně sám přišel, milý Watsone. Já
                  Teď jste na konečně sám přišel, milý Watsone. Já přesně řeším 26 lokací nabíjecích stanic, ale nic netvrdím o „efektivitě těchto stanic“, co tu vnášíš ty. Nevím, proč sem nosíš hrušky, když se bavíme jabkách.
                  Já osobně mám radši 26 míst v republice po jednom stojanu než 6 nabíjecích míst na jednom místě. Nejsem provozovatel, abych řešil efektivitu, ale uživatel, co potřebuje mít nabíječky rozseté co nejlépe po republice. Když postavím v Plzni parkplatz se 100 nabíječkami nebo 100 míst po republice s jedním stojanem, co bude pro rozvoj elektromobility lepší?

                10. Co bude lepsi? Lepsi jsou ty tvoje 3 parkplatzy po 100
                  Co bude lepsi? Lepsi jsou ty tvoje 3 parkplatzy po 100 superchargeerrch po republice. Protoze diky nim dojedu s Teslou kamkoliv a vic jich nepotebuji. Takze asi toliko k tvemu srovnovnavani hrusek s jabkama. Proste srovnavas nesrovnatelne. Tesla superchargery pro potreby tesla uzivatelu vs CEZ shit. Me by bylo 26 lokaci s 1 pomaleou 50kW jako majiteli tesly k hovnu, narozdil od 3 lokaci s 6ti superchargerama. Uz ti to dochazi, mily Watsone?

                11. Kdyz by bylo tech „50kW jako majiteli tesly k hovnu“, proc je
                  Kdyz by bylo tech „50kW jako majiteli tesly k hovnu“, proc je vecne u nich (zvlast na Duhove) nejaka nas*ana? 🙂

                  EDIT: Nebudeme si nic nalhavat, Tesla na nasi „pr*el sveta“ zvysoka kasle – ostatne ani slavny Vystrkov nebo Kaskady v SK neni jejich zasluha, ze? Ale priznam se, nevim, jestli je strategie, ze zarizuje nekdo jiny, celoevropska nebo jen na neperspektivnich trzich… Pokud nekdo vite, dejte prosim vedet. Dik

                12. E-rycu. Tvá, dnes již legendární schopnost vytrhávát
                  E-rycu. Tvá, dnes již legendární schopnost vytrhávát věty z kontextu ti bude v životě k hovnu, dobrá na trollováni na netu, to ano. Piluj raději jiné schopnosti.

                13. Ok, dekuji jedinci s vyssi inteligenci a informovanosti o
                  Ok, dekuji jedinci s vyssi inteligenci a informovanosti o danem problemu za konstruktivni odpoved. Pekny vikend.

                14. A kde ty 3 lokace s 6 SC máš? Hledej Watsone, dostaneš
                  A kde ty 3 lokace s 6 SC máš? Hledej Watsone, dostaneš odměnu…
                  A proč tedy na ČEZu vidím tolik Tesel, když jejich síť je tak skvělá?
                  Ty sám máš Teslu? Jezdíš s ní nabíjet jen do Humpolce? Kolik Pražáků jezdí nabíjet do Humpolce?

                15. Jak sem uz psal, 3 lokace s 6ti(?) SC se chytaji do konce
                  Jak sem uz psal, 3 lokace s 6ti(?) SC se chytaji do konce roku( jedna u Prahy dalsi u Olomouce). Kolik jich bude mit tou dobou CEZ, hadej?Tesly na CEZu vidis protoze tam nabijet zkratka muzou a take Tesla ma zatim jen 1 lokaci. A ikdyby jich mela 500 tak at si na CEZ nabijeckach klidne nabiji, cemu to vadi kdyz muzou? At si nabiji treba na 230V u Tesca me je to fuk.
                  Uz to zacina zavanet diskuzi s trollem sorry. Zacinas pouzivat typicke hloupocuke argumentacni klamy, v tvem aktualnim pripade implikacni chybu. To je vzdy znamka toho ze je diskutujici zahnan do kouta, stáčí diskuzi jinam, neobhajuje ale ani nepriznava chyby svých puvodních tvrzení a zacina zařazovat do projevu ruzne argenentacni klamy. Diskuze se pote zvrháva v to, že jedinec s vyssi inteligenci a informovanosti o danem problemu „honí ožralého zajíce“, sbírá po něm jen další a další bobky ke kterym se zajic vůbec nehlásí, ale rád je produkuje:)

                16. Život mě naučil, že úspěchy se hodnotí podle toho, co
                  Život mě naučil, že úspěchy se hodnotí podle toho, co jsi udělal a ne co hodláš udělat.
                  Je zajímavé, že naprosto přesně víš, kolik přibyde SC chargerů od Tesly do konce roku a že ČEZ neudělá do konce roku nic. To jsou jednoduše jen tvé spekulace (a nebo jsi věštec a pak nevím, co děláš tady) a nevím, proč to používáš jako svůj základní argument pro další diskuzi.
                  Tímto bych tuto diskuzi uzavřel a nechme se překvapit do konce roku. Pak si můžeme povědět, jaký je aktuální stav. Ale nyní tady diskutovat o tom co bude (a to jen možná, protože ani jeden z nás nedělá v ČEZu ani v Tesle) je jaksi mimo mísu.
                  Howgh.

                17. Počet plánovanych stanic superchargeru tesla zveřejňuje na
                  Počet plánovanych stanic superchargeru tesla zveřejňuje na svých stránkách (https://www.tesla.com/en_EU/supercharger), takže se rozhodně nejedná o nějaké mé spekulace, podívej se sám. Nikdy sem netvrdil, že CEZ neudělá do konce roku nic, to jen další z tvých argumentačních klamů.
                  Původní jádro sporu nebylo co bude nebo nebude, dofám že si uvědomujěš. Snad ses tedy poučil do budoucna, že nemáš míchat ovoce 🙂

                18. Pro upřesnění Vašich čísel, když už tak mocně
                  Pro upřesnění Vašich čísel, když už tak mocně počítáte. TESLA 6x 130kW nabíječka je ve skutečnosti 3x 115kW – neboť 6x je pouze stojan ale nabíječky jsou „pouze“ 3 a 6 stojanů si mezi sebe dělí jejich výkon. Na druhou stranu ostatní DC stanice označené jako 50kW jsou ve skutečnosti max. 46 kW….to jen tak pro pořádek!

                19. Ano je to tak, děkuji. Upřesňovat detaily jako tyto
                  Ano je to tak, děkuji. Upřesňovat detaily jako tyto můžeme poté, co identifikujem a eliminujem větší nesrovnalosti v podobě 1x50kW = 6x130kW. Alepoň mě to příjde efektivnější.

                1. Ještě jednou, bavíme se o SC. Pokud ne, tak nemusím jezdit
                  Ještě jednou, bavíme se o SC. Pokud ne, tak nemusím jezdit do hotelu (kde se musím ubytovat, aby mě pustili do garáže), ale mohu se napíchnout třeba u Kauflandu. Pak to ale nebude 26:1, ale, pro Teslu ještě hůře, několik vysoké desítky DC+AC stojanů ku několika Tesla destination chargerů a 1 SC.
                  Celá ta diskuze je jen a jen o rychlonabíječkách, nemá smysl sem tahat AC wallboxy.
                  Tím bych to uzavřel. Howgh.

                1. U destination chargeru (DCH) si
                  U destination chargeru (DCH) si hotel/restaurace/kavarna/sportovni centrum/atd.., kam to TESLA schvali, muze zvolit, jestli bude dobijet vozy zdarma nebo za poplatek. Navic vetsinou TESLA prida k tem jejich destination chargerum i evropsky konektor/nabijecku (domnivam se, ze je to vsemi nespravne jmenovany „Mennekes“ – oni to nazvyvaji konektor TYPE 2).
                  Vim uz o dalsich peti DCH, ktere jsou schvaleny pro instalaci v CR, ani jeden z nich nebude v Praze. Prvni asi Kladno…

    1. Takze cena je defakto shodna s Teslou 3. No jak sem uz jednou
      Takze cena je defakto shodna s Teslou 3. No jak sem uz jednou psal (E-rycu vytahni si blocek) jen debil by si koupil Bolta misto Tesly 3. A naokonec i ta Tesla 3 bude v CR driv nez ten Bolt nebo jen o par mesicu pozdeji( samozrejme mluvim o rezervacich, ostatni jelimani me nezajimaji, ti muzou jen brecet ze si tu rezervaci nedali a ted musi kupovat tu hromadu srotu ala Bolt misto tesly)

      1. Velike nadseni z Tesly. No at vam to vydrzi. Ja bych
        Velike nadseni z Tesly. No at vam to vydrzi. Ja bych preferoval elektromobil bez pridaneho elktrosrotu. Jednoduchy a levny. S levnou moznosti servisovat. Tablet si rad koupim bokem, v aute mi staci drzak na mobil. A vubec nechci, aby se mi motal do rizeni. Ani nechci potkavat auta bez ridice. Tedy az bude stat E-fabie s realnym dojezdem 200km pod pul mega. Klidne i eDacie. U kazde poulicni lampy bude zasuvka na levne nocni dobijeni a u na kazdem dalnicnim odpocivadle dostatek rychlonabijek (klidne pro drazsi dobiti (kdy ti km z rychlonabijeckou vyjde stale o fous levneji, nez fosilni paliva) , pak to bude vitezstvi nad ropnou lobby. V dnesni dobe je to stale jen pro nadsence a zbohatliky. Kteri trend ve spotrebe fosilnich paliv, ani lokalni emise nikterak valne neovlivni. Jinak k diskuzim o autopilotu – pri nehode letadla rizeneho „autopilotem“ je vzdy zodpovedny pilot. Nechapu moc proc by oznaceni „autopilot“ melo naznacovat, ze se ma ridic prestat venovat rizeni.

          1. Dá sa to ľahko prepočítať ak napríklad Ioniq Electric
            Dá sa to ľahko prepočítať ak napríklad Ioniq Electric má podla EPA dojazd 200km jeho spotreba je 14kWh na 100km pretože má 28kWh akumulátor využiteľnej energie. Ak bude mať TM3 rovnakú spotrebu čo je plne reálne tak na spomínaných 340km ak by to bola podla EPA bude treba 47,6kWh využiteľnej energie čo by bol reálne asi 53kWh akumulátor.
            Problém však je že mne teraz Ioniq papá len asi 11,5kWh pri normálnej jazde aj do 100 až 110 km/h mimo obce plus obce. Čiže dojazd teraz asi 240-255km reálne.

                1. mam to jako 3 auticko v rodine víš – pro zábavu a až mne
                  mam to jako 3 auticko v rodine víš – pro zábavu a až mne to chytne tak to vidím na BOLTA

        1. Troufnu si tvrdit, že jak znám Audi, tak cenu nasadí na
          Troufnu si tvrdit, že jak znám Audi, tak cenu nasadí na úroveň SQ7. Tohle bude výstavní skříň Audi a těžko budou dělat sockoverzi, aby konkurovali Škodě eVisionu. Audi míří na „vyšší sociální“ skupinu a pokud by to nabídla příliš levně, tak by to byl problém.

    1. Přes mega stojí v základu hybrid A3 e-tron. Cena 1.2 mega
      Přes mega stojí v základu hybrid A3 e-tron. Cena 1.2 mega by udělala ze všech ostatních modelových řad Audi neprodejné nesmysly. Ale kéž by to tak bylo. Neváhal bych ani minutu a objednal bych si to. I slibované dobíjení na 400 dobíječkách výkonem 350 kW zní velmi lákavě. Jenže oni budou chtít návratnost takové investice, takže i cena rychlodobíjení bude nesmyslná. Já teda tipuju cenu, že začne na 3 mega za holátko, 4 ve slušné výbavě.

    2. Clanek na fdrive jsem si nasel, prebirali z electreku a cena
      Clanek na fdrive jsem si nasel, prebirali z electreku a cena vznikla spatnym prekladem z anglictiny: „… between Audi Q5 and Audi Q7 in term of size and those vehicles have starting MSRPs of $41,000 and $49,000.“, z cehoz fdrive udelal: „… zařadit mezi model Q5 a Q7 a co se týká konečné ceny, tak ta se bude pohybovat v rozmezí 41 až 49 tisíců dolarů (1 až 1,2 milionu korun).“ Takze zadny senzacne levny elektromobil se zrejme nekona. Uvadene ceny na electreku se totiz tykaji dnesnich cen Q5 a Q7, o budouci cene e-tronu quatro se tam ani nespekuluje.

        1. Ja to zahajeni predobjednavek spise vnimal tak, ze se bavime o
          Ja to zahajeni predobjednavek spise vnimal tak, ze se bavime o zahajeni dodavek v pristim roce, ne za 20 let. Pokud se nestane nejaky zazrak, tak bych elektromobil s velkou baterii behem pristiho roku spise necekal za podobne ceny jako konvencni auto, alespon bych moc nesazel na cenu srovnatelnou se zakladnimi modely.
          Kdyz uz to ma byt s necim srovnatelne, tak by se dalo odpichnout treba od prohlaseni, ktere na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2015 ucinil pro Autocar Luca de Mao, tehdejsi clen predstavensta Audi AG pro marketing a prodej: „electric model will cost about the same as a well-specced Audi A6“, coz se da prelozit jako: „elektricky model bude stat priblizne stejne jako dobre vybavena A6“. V dnesni dobe A6/S6 stoji od cca 1 000 000 Kc bez DPH v zakladni vybave se zakladnim motorem, ale taky treba 1 350 000 za 3.0 biTDI quatro nebo 1 700 000 za S6 4.0 TFSI quattro, modely RS6 jsou samozrejme jeste drazsi. Slusna vybava muze byt bez problemu dalsich mnoho set tisic. Autocar cenu odhadoval priblizne na 60 000 liber, coz by odpovidalo priblizne 1 900 000 Kc.
          Osobne nevidim duvod k nejakemu extremnimu podlezani cenou a cena kolem 2 milionu mi prijde vzhledem k cenam konkurence vcelku rozumna.

Napsat komentář