TEST: Peugeot e-208 - elektromobil pro každodenní použití

Jan Horčík - 10 Listopad 2020

Renault Zoe válcuje žebříčky prodeje elektromobilů a konkurenční PSA už se na to nemůže dál dívat. Do ringu přijíždí Peugeot e-208. Jaký je?auto elektromobil Peugeot e-208

Peugeot e-208 se nám v testu pochlubil průměrnou spotřebou 16,6 kWh/100 km, ale už při mírně agresivnější nebo rychlejší jízdě není problém sáhnout si na 20 kWh/100 km a víc.
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Peugeot e-208 už je nějakou dobu v prodeji také na českém trhu a my jsme se mu konečně podívali na zoubek. Konkrétně "sportovní" verzi GT, jejíž akční cena startuje na 875 000 Kč.

Ostré tvary karoserie auta by měly evokovat drsný a nekompromisní styl. Pro někoho jde o atraktivní design, pro jiného už přehnaný kýč - to ať si každý rozhodne sám.

Elektromobil Peugeot e-208

Líbivost designu elektromobilu Peugeot e-208 nechť každý posoudí podle vlastních chutí.
foto: Hybrid.cz

Prvotní pocit z usednutí do elektromobilu Peugeot e-208 byl výrazně odlišný, než v případě nového Renaultu Zoe. Zatímco Zoe vás doslova obejme a vyšle na pohodovou, bezstarostnou a přesto zábavnou cestu do cíle, v e-208ce si musíte sedadlo řidiče vybojovat.

Zvyknout si na tohle auto prostě chvíli trvá. Stejně tak i najít si tu správnou polohu na sedadle. Není to "vítací" auto a bude po vás vyžadovat jisté úsilí.

Pro fanoušky malých, ostrě se tvářících aut není elektromobil Peugeot e-208 špatná volba.

Pro fanoušky malých, ostrě se tvářících aut není elektromobil Peugeot e-208 špatná volba.
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Peugeot e-208 je postaven na modulární platformě e-CMP, která je od začátku připravena pro elektromobilitu. Díky tomu zástavba 50kWh baterie (45kWh využitelných) a 100kW elektromotoru (260 Nm) neubrala z prostornosti kabiny ani zavazadelníku.

Už asi tušíte, že 50kWh baterie s využitelnými cca 45 kWh nebude žádné terno. A tušíte správně. Na více než 1300 km, z toho asi 300 km na dálnicích, jsme dosáhli průměrné spotřeby 16,6 kWh/100 km. S takovou je reálný dojezd kolem 270 km na jedno nabití. Oficiální WLTP hodnota dojezdu přitom činí 340 km. Žádná sláva to tedy není, ale jezdit se s tím už docela dobře dá.

V zavazadelníku je prostor pro 309 litrů nákladu.

V zavazadelníku je prostor pro 309 litrů nákladu.
foto: Hybrid.cz

Ve srovnání s nejnovější konkurencí je ale tenhle stále zamračený drsňák, i vzhledem ke své cenovce, přeci jen mírně pozadu. Situaci zachraňuje nabíjení, resp. standardní 11kW třífázová palubní nabíječka a zejména opravdu libový nabíjecí kabel, který jsme k autu dostali.

Ten si automaticky dokázal najít vhodný proud od 6 A až do 32 A podle zásuvky a k dispozici měl i jednoduše vyměnitelné koncovky. Podle informací z Peugeotu už se ale bohužel tento adaptér k autům, kvůli problémům dodavatele, nedodává. Velká škoda!

Jako většina elektromobilů, i Peugeot e-208 nabízí několik zbytečných jízdních módů jako je Eco, Sport a Normal. K ničemu!

Jako většina elektromobilů, i Peugeot e-208 nabízí několik zbytečných jízdních módů jako je Eco, Sport a Normal. K ničemu! Sportovní mód je navíc u e-208ky úplně nezvládnutý a bude vám auto trhat zpod rukou.
foto: Hybrid.cz

Rychlonabíjení zvládá Peugeot e-208 nabíjecím výkonem až 100 kW skrze standardní evropskou zásuvku CCS - Type 2. Baterie má velkorysou, ale v oboru už víceméně standardní záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Na "zbytek auta" je záruka pět let.

Vytápění je řešeno tepelným čerpadlem (400 V/3 kW) a elektrickým ohřívačem (400 V/5 kW). Standardní výbavou jsou LED přední i zadní světlomety. Pouze verze e-GT nabízí LED dotykové osvětlení interiéru vpředu i vzadu, LED osvětlení kosmetických zrcátek a LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu.

Kde Peugeot e-208 září, to je standardní výbava.

Kde Peugeot e-208 září, to je bohatá standardní výbava.
foto: Hybrid.cz

Jakmile se s autem sžijete, což mně chvíli trvalo, nabídne vám slušnou porci zábavného jezdění. Hodně dobře sedí, i díky hmotnosti 1530 kg (350 kg jen baterie). Maximálka na 150 km/h si samozřejmě vybírá svou daň ve spotřebě. A trochu horší je to i s hlukem od podvozku, který je patrný hlavně na dálnicích.

Interiér, zejména prostor řidiče, je na nás až moc devadesátkové retro.

Interiér, zejména prostor řidiče, je na nás až moc devadesátkové retro.
foto: Hybrid.cz

Cena elektromobilu Peugeot e-208 s 50kWh baterií a výkonem 100 kW/260 Nm je v ceníku "běžně" 870 000 Kč za verzi e-Allure, akční cena je 810 000 Kč. Verze e-GT stojí 935 000 Kč, resp. akčních 875 000 Kč. Pro srovnání, benzinová verze 1.2 Puretech 130 začíná na 560 000 Kč (všechny ceny s DPH).

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

To je vtipný jak tu někdo přepočítává cenu u EV. Spalovákem bych nejezdil ani kdybych ho měl za půlku. Rozdíl předváděcí Golf TSi a E-golf v záruce byl u mě 130t Kč. Ted jezdím skoro 2 roky, každý rok jsem ušetřil cca 50.000 Kč na palivu a cca 10-15t Kč za servis. Takže už mám rozdíl ceny zaplacený a baterie je stále v záruce a žádný pokles kapacity nepozoruji, ta to auto přežije. E-golfa jen nabíjím a jezdím, servisovat není prakticky co.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Marek_

Tak pokud jsou to cca. stejná auta a rozdíl je 130 tisíc a nevadí vám omezení EV, tak to pro vás dává smysl, to chápu. Ale když spalovcaí městské auto (P208) stojí kolem 400 tisíc a EV P308 stojí přes 800, tak to už smysl nedává.

Takže ano, vám může EV ve vašem konkrétním případě smysl dávat, ale zdaleka to není pravidlem, spíš naopak.

---

Lexus GS 450h Premium

Je tam rozdím při srovnatelné motorizaci a automatu 300 tis. a to je docela dost ,ale už to je rozumná částka, která se za život vozu může zaplatit teoreticky.

Ale dobrá zpráva je že EV jsou a mají už dobrý parametry už se zde diskutuje jen o ceně. Omezení dané zástavbou elektropohonu jsou minimální, dojezd už dneska nikdo neřeší, naopak nemusíte k benzince.

Před lety byl k mání MIEV za 990 000 Kč auto a paramety vozu co stojí 200 000 Kč s hrozným dojezdem a to byla úplně mimo.

Chtělo by to dát daň na PHM 2x tak velkou pak už by ty EV měli smysl větší ...

Jenže to pak dáte daň a chudobu.
A to je cesta do pekel z pohledu zdravého fungování ekonomiky. Tak to prostě nefunguje.

Daň a PHM mi příjde už tak přehnaná vzhledem k tomu jaké máme ceny a průměrnou mzdu v ČR.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Přečte si dnešní přílohu k blesku "ekektromobil"a hlavně tu pasáž, kde v Norsku v místech s velkým počtem elektroaut zvýšila cena na 10 Kč za min. Což je 600 Kč na hodinu a nato auto ujede 150 km . To nás v budoucnu
čeká velmi draha elektřina. Proto se do toho vkládají vyrobci elektřiny.

---

Jeste me dluzite odpoved. Ptal jsem se vas vcera, co jste me napsal "A jak se vyřizuje přípojka na přípojku v Mwh? No až o tom budeš mít představu, tak to pochopíš."

Myslíte jak dlouho trvá zřízení přípojky na nabijecku?a hlavně kolik stoji a kdo ji zaplati???to vám nejlépe řeknou elektroprojektanti, ti mají nejlepší přehled na to nejsem odborník.

---

Tak vas musim jako elektrikare poucit, ze tam jednotka Mwh vubec nepatri. Dokonce ani MW, ale pripojka se porizuje podle jistice v A, jako Ampery. Kdyz uz tady vykrikujete jak jste uzasne vzdelany ohledne elektromobility, tak byste mel takove malickosti mit pod kontrolou. Jinak vypadate dost hloupe.

Myslíš jak dlouho trvá připojit EV do obyčejné 230V zásuvky?
Normálně vytáhneš ze zásuvky rychlovarnou konvici a zastrčiš tam nabíjecí kabel od auta..
A v pohodě si nabiješ i ty megawatthodiny na těch tvých 6000km

V Norsku je vse drahe. Treba 1kg sunky 49 Eur. Nebo i mnohem vic.
https://www.norwegian-online.shop/schinken/

Nejde o cenu ale o proces úpravy cen na základě poptávky a v momentě kdy nemáte konkurenční nabídku tak budete muset platit, nic jiného vám nezbyde. Ta počáteční investice je závratné a ceny ojetých vozů půjde prudce dolů. No akce poptavky a nabídky.

---

Tjn, v norsku do toho slapou tak, ze jim roste pocet elektromobilu silenym tempem, a infrastruktura tomu pak misty nestiha. EU planuje rust poctu elektromobilu mnohonasobne pomalejsim tempem, takze bych se takovych excesu z nedostatku casu uplne nebal...

V CR byla ta minutova sazba uz drive. Nakonec to skoncilo. Kdo vi co v Blesku vykopali. Treba to je frekventovane misto kde se plati vysoke parkovne a tak se to promita do nabijeni. Moje Tesla nabije za 1 h u bezne DC nabijecky 330km.

Cena je nesmysl.
Jak už bylo zmíněno. Raději budu jezdit na benzín a vyjde to levněji :)

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Jezdete na stopare, vyjde to nejlevneji.

Tak jako sorry. Ale dát za nějaké takové autíčko 800 tis, když jeho ekvivalent stojí 300-400 tis? To mám pak dalších 400 tis na benzín, servis atd.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Marek_

Máte pravdu a je to jsně vidět na prodejích, hlavně u nás, kde EV není nijak moc preferován dotacemi nebo zvýhodněními. Jiná situace je tam, kde se na část elektroauta zájemci složí ostatní daňoví poplatníci, tam už se EV prodávají o něco lépe.

Ale i tak, většina majitelů EV vám řekne, že o úspoře na provoz to primárně není. Ono, popravdě, o úspore ani moc nemůže být řeč při ceně EV. Jistě, najdou se aplikace, kde se EV i finančně vyplatí, ale rozhodně to nebude průměrný uživatel, který má zájem o městské auto typu P208.

---

Lexus GS 450h Premium

Ve Svycarsku zadne EV dotace nejsou a presto byla Tesla 3 v zari nejprodavanejsi auto ze vsech. Octavia byla druha. Nektere narody jdou kupredu a nektere zustavaji zamrzle v minulem stoleti.

Pro švýcarskou firmu jsem 21 let pracoval, rakze o Svycarech něco vím. Kamarád tam má také EV.jo a k tomu benzom Mercedes a Maserati.
No pro něj je ten EV TAKOVA hracka.Tam budou možná moji vnuci, když nebudou chtít budovat rovnostarskou a socialistickou společnost. Ale zatím to vypadá ze by chtěli komunismus, pečení holuby přímo do huby.

---
Obrázek uživatele Marek_

No vidíte. Takže není potřeba EV nijak podporovat, že? Protože když ve Švýcarsku se dokáže prosadit EV bez dotací, tak to znamená, že to jde a lidi se pro to dobrovolně rozhodli. Tak nevidím důvod (nikde) to prosazovat násilím a tím, že se všichni budeme zájemcům na jejich EV skládat. Co myslíte? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Take si myslim, ze dotace nemusi byt vselek. Lepsi je omezit spalovaky, zvysit spotrebni dan a nakonec spalovaky zakazat. To je nejvhodnejsi strategie.

Skopčácký par.chante, i na Tebe dojde, neboj.

Obrázek uživatele Marek_

Ještěže to zatím u nás takto nní, díky bohu. Protože jinak by drtivá většina lidá na auto nedosáhla.

V tom Švýcarsku jsou nějak ty spalováky brutálně zdaněné nebo znevýhodněné nebo některé dokonce zakázané?

---

Lexus GS 450h Premium

Svycari proste chteji narozdil od Cechu lepsi vzduch a lepsi auta.

No Češi by se myslím úplně prvně chtěli mít jak Švýcaři a pak je začne zajímat životní prostředí. To je něco jako závod ve zbrojení mezi USA a bývalým SSSR. SSSR to zrujnovalo a padl vysněný komunismus. Ale to je asi mimo vas.

---
Obrázek uživatele Marek_

No tak vidíte... je to jejich svobodné rozhodnutí, nikdo jim to nemusel nutit. Takže jak jsem psal, jde to i bez donucování :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Kdyz se vec vyviji spravnym smerem, neni duvod zasahovat. To plati vseobecne. Ale kdyz se neco nevyviji spravnym smerem, je treba ridit. Zda dotace nebo restrikce je jedno. Hlavni je nastavit pozadovany smer.

Obrázek uživatele Marek_

Na příkladu toho Švýcarska je jasně vidět, že žádné zásahy nejsou potřeba. To je prostě fakt, který nelze okecat :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Čechy nelze srovnávat s daleko bohatšími Švýcary.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Obrázek uživatele Marek_

Já vím, že ne, jde o princip. Že prostě to jde i bez zásahů. Ve Švýcarsku už teď a u nás třeba za pár let, až budou na trhu levnější EV.

---

Lexus GS 450h Premium

Ano, jde o princip toho že my nejsme tam kde švýcaři.
Ale už to bylo napsáno - tam kde se vyvíjí správně, není potřeba řízení, tam kde ne, ano (a o tom co je správně rozhodují ti nahoře, tím nechci říct že ti nahoře jsou moudří a vidí do budoucnosti).

Zkusíme to otočit - to, že to ve Švýcarsku jde bez pobídek a u nás se musí pobízet by také mohlo znamenat že švýcaři jsou an-blok postiženi demencí a proto kupují EV a češi jsou prozřelí vševědi a koupí EV jen s dotací protože jen pak to jaks taks dává smysl ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Taky je třeba říci, že na ten peugeot průměrný švícar pracuje 10 měsíců.
Kdežto čech 23 měsíců.
Ono se potom to auto kupuje daleko jinak.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Na prikladu Svycarska je jasne videt, ze tam ma zdravi vetsi hodnotu, nez v Cezku.

Obrázek uživatele Marek_

To nic nemění na tom, co jsem napsal. Že totiž nejsou potřeba žádně dotace ani zásahy a že té elektrifikace dopravy lze dosáhnout i nenásilnou cestou svobodné volby, to je vše.

---

Lexus GS 450h Premium

Určitě. Každý na to musí přijít sám, že je EV výhodnější. Někomu to bude trvat 5 let, natvrdlejším 10 let. Není to tak dávno co se objevily první placaté televize. Byly strašně drahé a diskuze na fórech byly stejné jako tady. Já jsem lidi přesvědčoval ať už ty CRT skleněnky nekupují, že to končí. Nevěřili. A máte dnes někdo ještě CRT televizi? Nebo monitor? S auty to dopadne stejně.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele runner42

EV nikdy nebylo, není a nebude výhodnější.

Přiznejte to. Odkryjte karty a řekněte, že budeme jezdit elektromobily, ale že to znamená velká omezení a že většina auto prostě mít nebude.

Protože chceme, aby velbloudí žokejové zase kázali islám ve stanech v poušti.

Pak ok, najdete podporu.
Předstíráním výhodnosti elektromobilů jen všechny naserete.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Zatim jen ropa pomohla velbloudarum k globalnim akcim. Saudove pry financovali IS a Bin Ladin byl z ropy sveho tatika docela bohaty a financoval Taliban. Elektromobilita odstrihne muslmany od penez.

Obávám se, že chytří Saudové, co skutečně něco ovlivňují mají dobře diversifikované portfolio a na ropě už dávno závislí nejsou

---

Obavate se spatne. SA musi rozprodavat majetek aby nespadli do deficitu a i majetny Saudove musi setrit. Majetku maji dostatek, ale ropa je porad jeste nejvetsi zdroj prijmu.

Tak to jo, když to píšete.. a teď tu o Sněhurce

---
Obrázek uživatele ozana

Aladinova lampa by byla stylovejsi. Nebo radeji Zlodej z Bagdadu?

Nebo tu o Šeherezádě že?

---

Nemáte pravdu, jsou aplikace, kdy BEV výhodnější je a bude - např taxíky, rozvážkové služby atd.

---

Absolutně souhlasím, diky za názor

---

Zatim jen ropa siri Alah Akbar. Elektrina jim nic neprinese. To ale nepochopite, protoze jste to necetl ve vasi ucebnici.

No, protoze většina vítáči jsou zelení a mladí sociálně vzdelani, tak až jim tu otevrete hranice a začněte je vítat, tak zapomeňte na EV a podobné vydobytky kapitalismu, to možná budete jezdit na velbloudu :)). Toho se ale já nedoziji, protoze ještě takových 20 let si tu strana vitacu ve volbách ani nehrabne. Minimálně než vymre moje generace. A pak děj se vůle boží.

---

Jasne, kdo koupi EV je zeleny vitac, ktery napomaha hrdlorezum. A vsechny sponzoruje Soros. Samozrejme take propagujeme vakcinu aby vsichni byli ocipovani. Na neco jsem zapomel?

Klid,to nesouvisí s EV, pouze
S řešením migrace, a jak vidím a znám sousední kapitalistické země tak to jde pekne do kopru a za 30 let demokratickou volbou získají muslimove většinu a vládu a pak přijde vlada Šaria a vše z toho práva vyplývající. Doporučuji přečíst. Ale jak říkám ,me to ještě mine ale vaše generace si ještě něco užije.

---
Obrázek uživatele runner42

V zásadě správně, jen bych se spíš obával vlivu na plodnost...

A co se týče toho Sorose, Maďaři zdá se půjdou ruskou cestou.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, naprosto souhlasím. Ale ty placaté TV nikdo násilím netlačil. Byla to lepší technologie a prosadila se sama, žádně dotace na to nebylo potřeba. Stejně jako v tom Švýcarsku s EV. To je správná cesta.

Dnes kdybych kupoval nové auto v ceně kolem 600-800 tisíc, tak bych zvážil, jestli pro noje potřeby není vhodné EV v podobné ceně. Ale zatím to tak nevypadá, možná později. A v ojetinách je situace ještě horší. No a právě ojetiny kupuje u náz nejvíc lidí.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

A co analogie k DVB-T a DVB-T2, tam se taky prosadila lepší technologie? Anebo lidi nadávali, že musí investovat?

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Obrázek uživatele Marek_

To nevím...
Ale na příkladu toho Švýcarska je jasně vidět, že není potřeba EV násilně protlačovat a že uživatel si je zvolí i sám, dobrovolně, pokud pro něj mají význam. Toť vše.

---

Lexus GS 450h Premium

Ani do EV nikdo nikoho násilím netlačí. Absence dotací u nás způsobí, že budeme za Evropou opoždění. Ojetin EV bude časem taky dost.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Cituji, viz výše :
"Lepsi je omezit spalovaky, zvysit spotrebni dan a nakonec spalovaky zakazat. To je nejvhodnejsi strategie."

Snahy zakazovat a tlačit by tu byly.

No z hlediska ekologie by to bylo nejlepší ale zatím to nikdo nedělá. Bude to podobné jako u těch televizí. Po snížení poptávky začnou výrobci omezovat výrobu spalováků a nakonec ji sami ukončí. Pak budou deset let dojíždět ojetiny. Teprve potom jim možná budou odebrány značky z důvodů emisí.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Omyl, udělali to v Holadsku. Výsledek? Lidé si nechali staré auta a zpomalila obměna vozového parku.nova octavia v takladu 800 tis.
No a zkusit to tvrde mají strach i tam.ono to souvisí s ekonomikou a tam dobre předsevzetí jdou bokem. Je třeba voliče nenasrat. A to je Holandsko plocha zeme, rakze i moped stačí na dojíždění do práce ale v zimě a v dešti je třeba auto. A životní úroveň tam zas tak velká není aby každý dal milion za auto. Mám ex v Německu a není chudá a zase si koupila diesla Audi. Budu ji muset vyčinit :))

---

Staty ktere nemaji vlastni automobilky, nebo jen slaby autoprumysl budou prvni, ktere zakazou spalovaky. V DE, CR a SK to je jine. Tam ekonomiku zivi auta a lidi jsou zastraseni z nepretrziteho bombardovani apolalyptickych zprav, ze EV je pripravi o chleba. Lidi jsou hejno vyplasenych ptaku a staci zatleskat a bezhlave uleti tam, kam je nekdo chce dostat.

Právě, že dělá. A díky tomu se už spalováky téměž neprodávají (snad jen PHEV...) a tak jezdí třeba v Norsku více čistých EV než spalováků. Prostě koupit si stejného fosilního Golfa přijde dráž než eGolf. A když uvážíte další omezení, že musíte nechat fosila na odstavném parkovišti na kraji města a do centra je třeba na koloběžce... Praha už o psala o mýtném pro spalováky, ale u nás vše dlouho trvá...

Nástup plochých televizí přijal trh výrazně rychleji než samy výrobci očekávali (vzpomeňte si na výrobu CRT Philips v Hranicích na Moravě). Ono totiž ploché televize kromě "módy" přinesli i to co se CRT nebylo možné. Zatímco běžné CRT končili na úhlopříčce 32" a dalo se koupit ještě 36", tak LCD a plazmy byly běžné 42" a více. Takže trh se pohnul rychleji než všichni včetně výrobců čekali, protože nové televize opravdu přinášeli něco skutečně nového. I já jsem zvažoval pořízení projekturu na domácí kino a po pořízení plazmy 50" mě to přešlo.

Naopak elektomobily se šíří pomaleji než všichni čekali, protože jejich uživatelům nepřinášejí více ale méně. Tak prosté to je. Až na okrajové případy a "early adopters" je nikdo nechce, z čehož plynou jejich prodeje. Až přinesou nějaké výhody většině majitelů, tak se trh přehoupne a začnou se masivně prodávat.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak. A nebo se do toho opře nějaký fanatik (a že i tady jich je) a bude je tlačit nasilu stylem "vždy%t my přece nejlépe víme, co je pro vás dobé", takový ten mesiáš, co chce jenom vaše dobro. Tak pak pozor na to, aby nám do dobro nevzal nadobro :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Myslíte fanatismus ve stylu dotace z EU?
Na to je jen jedno řešení...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jj. všichni chtějí vaše dobro. Nenechte si ho vzít ! :-)

Ale ono jde o vaše dobro. Pokud chce lidstvo přežít tak čmoudy musí pryč. Takže máme volbu kůň, velbloud nebo EV. To poslední se mi zdá nejpohodlnější. Mě osobně to nijak neomezuje, 99% jezdím po městě a nabíjím doma takže ušetřím čas jezdit k benzince. Když občas jedu dál tak nucené občerstvení u nabíječky se dá vydržet.
Ještě k těm televizím: Předpověděl jsem, že plazma je slepá ulička, to je takový hybrid. Nevěřili mi a nadávali. A vidíte, už skončila.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Jednoho dne prijde automobilovy listopad a lidi spalovaky vycinkaji. Bohuzel stare struktury budou dozivat dlouha leta az nakonec zcela vymrou. Presto tady budou jeste dlouho smrdet a zneprijemnovat lidem zivot, stejne jako bolsevici.

Obrázek uživatele runner42

Možnost to je. Nabídnu vám jinou - otroci na pokraji bídy se vzepřou a komunisty, marxisty, ekologisty a islamisty pověsí.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jo, az to v rusku praskne, to bude mrtvych. Nechcete si tam zajet?

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo, elektrofanatik se nezapře :-)
Já tomu věřím, že bude doba, kdy budou jezdit samá EV, nebo převážně EV, to je v pořádku a je to vývoj. Ve Švýrarsku dříve, v Německu později a u nás ještě posději. I to je v pořádku a i to je vývoj odpovídající naší ekonomické situaci.

Jen bolševik (nebo člověk s myšlením blízkým bolševikovi) chce jiným lidem pořád něco nařizovat, přikazovat, zakazovat, řídit, dotovat...

---

Lexus GS 450h Premium

Vite kolik valek a cachru ve svete je diky spalovakum, ktere zerou ropu a zivi ty ropne gangy? Jsou to uplne stejny smejdi, kteri drzi svet za krk jako bolsevici a oblbuji lidi jak je to pro ne vyhodne. Az bude prechod na EV dokoncen, bude mobilita levnejsi nez ten smradlavy spalovak. Jenomze ted je nutne nechat lidi jasat nad dobrem ktere ta ropna mafie lidu dava. Cim dele ten prechod bude trvat, tim drazsi bude.

Plazmy skončily kvůli:

1) Marketingu. Samsungu se povedlo přesvědčit masy, že Plazmy jsou "žravé", přestože průměrná spotřeba byla jen cca 10% nad stejně velkou a starou LCD televizí.
2) Nemožnosti vyrobit 4K Plazmu rozumných rozměrů. Pixel na Plazmě je 3D objekt, který prostě nelze zmenšit pod určitou mez.

Vzhledem k tomu, že jsem pár Plazem navrhoval (jako jeden člen z týmu) a některých mých dílů bylo vyrobeno i ke 2 000 000 kusů, tak o Plazmách a LCD televizích něco vím.

Souhlasím s bodem 2. Ale ta spotřeba je o dost vyšší než 10%. Můj nájemník má plazmu a těším se až mu shoří. Elektřinu má paušálně v nájmu a já vidím na monitoringu domu, že co mu ta plazma sežere za měsíc tak na to bych dojel autem do Prahy.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Věřte tomu, dělali jsme testy porovnání s konkurencí. Důležité je to porovnání se stejným rokem.

A jedná se o průměr (existuje na to normované video délky asi 10 minut) z celého vysílání. Plazma má totiž odběr dle právě zobrazovaného obrazu. Tedy u nočního hororu má spotřebu malou, u ledního hokeje velkou a v průměru cca 10% nad stejně velkou a starou LCD televizí.

Ano, porovnání se stejným rokem. Jenomže já mám LED LCD se spotřebou 40W a nájemníkova stará plazma žere přes 200W. Dívá se na všechny hokeje a nešetří jasem. Za měsíc sežere 30 kWh a na to bych ujel 200km. Naštěstí mám soláry tak mě to vadí jenom v zimě.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele ozana

To je takový problém zvýšit mu ten paušál za elektřinu k 1.1.2021?

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Není to problém ale je to hodný člověk a já jsem dobrák. Vůbec nemůžu říct kolik platí nájem, to byste se ke mě všichni nahrnuli. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

1*
Určitě nebude problém mu koupit na vánoce úspornou led televizi?

O tom už jsem taky přemýšlel ale vzhledem k tomu, že mi to vadí jenom ty tři měsíce když nesvítí slunce tak by ta návratnost byla dlouhá. Takže čekám až mu to shoří samo. Těšil jsem se, že to vyhodí s přechodem na DVB-T2 ale on si koupil settopbox:-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Tak pokud má Panasonic, tak budete čekat dlouho. Tam byla plánovaná životnosti 100 000 hodin provozu a 20-30 let stáří ;-)

Tak mu tam poslete kratky impuls, treba 400V a fertig.
edit.
Mozna ze vam Jimmy poradi kde je Achilova pata te plasmy.

Plazmy pro jakou značku TV?

Urcite Panasonic z Plzne.

Ano, tohle není těžké uhodnout :-)

Mame tady druheho Trumpetu. Chudakovi take ublizovali, same spiknuti. Ale jinak vyhral.

Jo, navrhoval jsem televize "jen" 9 let, tak o tom určitě vím zcela kulové.

To vam verim. Jen jsem se pozastavil nad tim duvodem zaniku plasmy. Byla stejne dobra jako LCD, ale zly Samsung a marketing.

Tak že často vyhraje marketing a ne technické parametry už víme minimálně od rozšíření VHS kazety, že ? Kontrast, dynamická ostrost obrazu, pozorovací úhly, atd. měla plazma lepší (ve své době). Vývoj se nezastavil, takže dnešní LCD jsou lepší než tehdejší Plazmy, ale nebýt marketingu tak Plazmy skončily až tak o 5 let déle s nástupem 4K.

On jaksi Panasonic, který tlačil Plazmy ze všech nejvíc je výrazně menší než Samsung a navíc je konzevativnější. Např. požadoval aby televize když už náhodou chytne, tak musí zůstat stát a zmenšit tak šanci, že při tom zapálí byt. To znamenalo, že hlavní díly musely být kovové, což znamenalo větší cenu. Samsungu to bylo jedno, ten vyrobil televizi celou z plastu. A takových věcí bylo více.

Existovaly i kalkulacky s VFD. Asi neco podobneho jako plasma. Mel jsem programovatelnou kalkulacku TI 54 nebo nejak tak z roku 1977. Kterej hajzl to zlikvidoval?

Obrázek uživatele Marek_

To je v pořádku, že vám EV vyhovuje a koupil jste si jej dobrovolně a proto, že jste chtěl. Ano, to je správný přístup a tak by to mělo být.

---

Lexus GS 450h Premium

Je to stejne jako s nosenim rousek. Nekdo to dela dobrovolne a dusledne a nekdo se brani zuby nehty. Tam je pak potreba nejakeho vychovneho opatreni. Zda obuskem pres zada jako v Asii, nebo jen pokutou ci domluvou, je pak na mistnich uradech. Kazdy jinak.

Aneb jako ve vtipu ze socialismu.

A: Máte u vás svobodný tisk ?
B: Máme samý svobodný tisk. Ten nesvobodný jsme už dávno zakázali.

Takove argumenty byly s bezolovnatym benzinem, katalysatorem, ABS, bezpecnostnimi pasy, operkama hlavy, TSi motory a vsim dalsim. Nastesti se budoucnost rozhoduje jinde.

V článku je uvedeno 560 tis. za benzínovou verzi , máte pravdu je to dost, ale co když to máte na firmu , dají Vám slevu, za život vozu ve firmě během 5 let 100% ušetříte 200 tis na palivu a servisu, jezdí to velice pěkně. Osobně bych to jezdil raději než třeba vybavenou oktávku v naftě s DSG.

Když by nebyla korona tak na to na firmu dostanete 1/3 ceny dotaci a dokonce ji dostanete i dnes pokud by jste stihl podat žádost do léta.

Za mě to uplný nesmysl pro určité lidí není ,ale chápu že někoho kdo má sotva na ojeté auto to je jako olej do ohně.

Obrázek uživatele runner42

"Osobně bych to jezdil raději než třeba vybavenou oktávku v naftě s DSG."

No vidíte, tak to jste dva. Vy a obecní idiot Jaroušek.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Je to šílený ale to vám tady uzná málokdo....

Pánové diskutující, omlouvám se vlezl jsem na stránku, kde se selsky rozum nenachází a kde jsou pouze zapálení fandové EV. Chápu Vaše názory.ja taktéž miluji svůj koníček nedám si na něj sahnout.
Dobrou noc

---

Tady je to jedna silena nekonecna hadka.

Obrázek uživatele Cipísek D

napiš si nejdřív do záhlaví v jaký popelnici jezdíš at te každej může zavčasu identifikovat a neztrácet s takovým zabednencem příliš času! :)) nazdar

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Přečti si me níže napsané příspěvky, tam se to doctes.

---

Tady nemají sedláci co dělat. Český selský rozum je to nejhorší, co svět mohlo potkat. Selský rozum je dobrý na opravu 30 let starého traktoru, není vhodný do moderní doby.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Hezké sny, ráno bývá moudřejší večera ;)

Pánové diskutující, omlouvám se vlezl jsem na stránku, kde se selsky rozum nenachází a kde jsou pouze zapálení fandové EV. Chápu Vaše názory.ja taktéž miluji svůj koníček nedám si na něj sahnout.
Dobrou noc

---
Obrázek uživatele Cipísek D

a nebud tak nervozní s tím dvojklikem, dízlprasat je jako slaček :)))))
https://kcc-hho.webnode.cz/vykladovy-slovnik/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Při ceně mého spalováku Peugeot 208 a spotřebě 6 litrů a mšstském nájezdu 6000 tis /rok a ceny benzínu 27 Kč vyjde spotřeba 9700 Kč za rok. Pominu servis, ten bude nákladově asi stejný. Když budu jezdit zcela zdarma s elektrikou (cožasi NE), tak rozdíl v ceně je 600 tis. při nákupu. Takže se mi elektro auto oplatí za asi za 62 let.
tak tomu říkám efektivita. to nemluvím o zůstatkové hodnotě mého spalováku po 7 letech a zůstatkové ceně elektroauta.
To bych musel být ale velký blázen abych ten spalovák vyměnil.
Co Vy na to ???

---

Škoda že pán už odešel, nestihl se chudák dozvědět podstatnou informaci že jakýkoliv vůz se vyplatí až při určitém nájezdu.

Také se (snad) nedočkal odeslání do autobusu :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Mel jste na mysli, zda mam auto do sve firmy nebo ho mám služebně nebo ho mám soukromě. No, vzdy je mnoho alternativ řešení. Jaké auto budu používat a kolik do něj budu investovat a na jak dlouho ho budu mít a zda bude ještě po jiste době dobre prodejně, když budu chtít mladší ročník. Vidíte že zustatkova hodnota je dulezit. He fakt ze od 92 roku jsem to neřešil, protoze jsem mel vždy služební, no jako duchodce to už řeším, nemusím všechny nasetrene peníze utratit za blbost.

---

Měl jsem na mysli že s vyšším nájezdem se rozmělňuje cena na kilometr.
S nájezdem 6 tisíc budete mít jinou využitelnost než někdo s nájezdem 25 tisíc a ten to bude mít zase horší oproti někomu s 50 nebo 100 tisíc ročně.

Omílalo se to tu už před hodně dlouhou dobou takže byste musel zabrousit do starších témat ale obecně tu panuje "shoda" že elektro přehoupává ručičky vah někde nad 25 tisíc km ročně.
Samozřejmě záleží na pořizovací ceně (potažmo na zůstatkové ceně ale to například já neřeším, hodlám to auto utahat do mrtva).

Modelový příklad (můj).
Nákup vozu - 215 tisíc
uspořené roční náklady na palivo a parkovné - 45 tisíc ročně (při nájezdu cca 20 tisíc km ročně)
...

Doufám že vidíte tu poentu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Že matematika nie je vaša silná stránka.

Důležitý je ja jak si to vyložíte, pokud nechcete na elektriku jezdit nemusíte nikdo Vás nenutí. Ten výpočet co jste uvedl je silně přitažený za vlasy, můžu Vám dát podobný kde bude návratnost za tři roky ,nebo dokonce i od prvního kilometru.
Pravda bude asi někde uprostřed tj. že auto se Vám zaplatí ještě v záruce na baterku a bude mít rozhodně vyšší zůstatkovou cenu jak stejně jetý spalovák.

Každý to máme jiné.

Obrázek uživatele runner42

Já na to, že se chováte naprosto ekonomicky racionálně, což místní elektrofašos soldateska, vesměs neschopná do pěti počítat, těžko může přijmout.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Fana uz radeji zdrhnul. Zafantaziroval, napsal par hlouposti a zmizel. Akorat tady zanechal spoustu koure ze sveho uteku.
Vase veta se mi take nejak nezda. Rozbehl jste se, ale nedobehl jste do cile. Mezitim jste asi zabloudil. Tak prosim jeste jednou.

Obrázek uživatele runner42

Zkuste češtinu pro cizince.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

.

To je faktor chci to, ekonomicky se to průměrnému člověku s průměrným soukromým nájezdem nevyplatí dnes ani dalších deset let. Nicméně objevuje se ještě jedna proměnná: slušná auta s jednoduchou spolehlivou a kvalitní technikou jsou už dneska ve věku 10 a více let stará a to, co se dneska dělá, už je v porovnání elektromobilu na pováženou (předražené křápy) - protože se to sype, jak na běžící pásu. Momentálně máme v širší rodině dva fatální problémy - motor PSA benzín - fouklo těsnění pod hlavou - olej ve vodě, přehřátí motoru a zkroucení bloku mezi vnitřními válci = bude jiný motor. Závada commnorailu na motoru Ford = komplet vstřikovače a asi i palivové čerpadlo. Obě auta do pěti let věku, nedostávala žádnej extra kouř - zvlášť Ford jezdil v takřka ideálním režimu a tankován převážně v Německu, či Rakousku. Nájezdy cca 100 000 km.

Ve výsledku, jakmile bude rozumná infrastruktura, tak pro řadu lidí s běžným kompaktem může být elektromobil rozumná volba i s nějak zkousnutelnou cenou (otázka je, jak moc se bude u ojetin podvádět se stavem baterek). Samozřejmě aktivní lidé - kombíkáři, MPV, dodávky, fandové do řízení, tahači přívěsů, převozy sportovního vybavení budou přecházet rozvážněji.

---

Novy spalovak 208 vyjde na 300 tis.nikdy nejezdim s autem starším 5 let. Momentálně ma 208 2 roky starého a Leona zcela nového, takze mam na 5 let vystaráno.a cose týká kvality elektroaut je kapitola sama o sobe. Poslední za vady na ID3 mluví za vše a bude hůř.spalovaky jsou ověřené.mam najeto 2,5mil.km něco o kvalitě aspolehlivosti aut vím.

---

A na kolika autech jste se vývojově podílel a analyticky řešil jejich validaci a spolehlivost?
Dneska už nejsou spalováky jako W123, W124, nebo E46, či jiná neudolatelná auta - mimochodem, pokud máte takové zkušenosti s auty a spolehlivostí proč zrovna Peugeot? Profesně: má dost často nepochopitelná a dost problematická technická řešení.

---

Většinou jsem jezdil ww a škodovky. V najezdu 1,5 mil.km pouze 4 závady a žádná vážná.samozrejme pravidelný servis.pegueot proto ze do města je ideální cena kontra užitkovou, rok starý s nájezdech 10 tis.km a zatím nic nechce, krom paliva a vody do ostřikovače.
Diesla pouze 2 lit, nejlepší motor a nejspolehlivější.za 3-4 roky ho rad prodám bude-li na trhu něco zajímavého mimo elektro. Kdyz ne ,tak klidně si jej nechám 10 let.

---
Obrázek uživatele Cipísek D

noo takže klasický dízlem zaprděný dědek že :) bez dpf samozřejmě a s náhonem na přední tak to sis moc neužil nebo tam byl i mldka hadex výkopna na kruháku :) hele podivej se na to jako ženská a pověz nám kolik si myslíš žes asi tak zhruba lidí votrávil?

https://kcc-hho.webnode.cz/e/rakovina/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Aha takže jste jezdil pár aut a víte, co a jak je spolehlivé...výborně jako diskuse stačí...

---

To by vam bylo 268 let abyste s rocnim najezdem 6000 km udelal 1,5 milionu km.

No jsem duchodce, do roku diky sportu jsem za 20 let nejezdil 1 mil. A to byly zajimave vodo roku vozy:))
Od 92 roku do loňského roku jsem mel průměrný rocni nájezd 70 tis. Km. Dělal jsem obchod. Proto si dnes mohu koupit jakékoliv auto ale asi proto umím i počítat peníze. :)))

---

Clovece vy snad ani neumite nasobilku.1992 -2019 je 28 let x 70.000/rocne = skoro 1,9 milionu km. Vy se porad zlepsujete.

psal jsem ze jsem najezdil 2,5 mil.km. nečtěte me příspěvky.to o něčem svědčí.

---

Jinde jste psal 1,5 mil. km. No mate uz 27 komentu. A v jednom pisete 2,5 mil. km.

Já na to, že do města si koupím malý EV za stejnou cenu jako ten váš spalovák a ušetřím minimálně 9700 Kč za benzín, za výměnu oleje, atd...
Nevíte že právě do města je EV nejlepší?

jako ze si koupíte elektro za 300 tis.? No to nemyslíte vazne. Jedine 7 let starý , no a k tomu za dalších 250 tis. Novou baterii, když ji seženete nejsou ani do nových aut.

---

Je vidět, že tomu vůbec nerozumíte. Koupit se nechá EV za 70tKč. Pokud ale chcete dva roky staré, pak za 300 není problém a záruku máte jestě min. 3 roky. Přesně takové jsem měl a jezdil s ním přes 2 roky a nejenom po městě, ale několikrát i 900 km na otočku za den...
Dnes jezdím již třetím EV a nafták mi doma stojí a co 14 dní dobíjím 12V bateii. Nevím proč potřebujete doEV novou baterii. Ta baterie vydrží déle než celé auto.

Koukam na sauto, a nejlevnejssi EV s rokem provozu od 2018 (tj stari 2-3 roky) je smart za 450 000..... kde kupujes ty zanovni EV za 300 tisic ty?

V roce 2016 jsem přes bazar našel a koupil MiEV r.2014 najeto 29tkm pod 300tkč. Když mi "vydělal" šel jsem do IONIQa, kterého jsem po dvou letech obměnil za Konu.

Jaké máte vzdělání? Elektro to nebude, ze?

---

Myslíte, že je to o vzdělání?

Myslím, že o elektro automobilite by meli ze zásady diskutovat lidi s ekektro vzděláním. Možná je to blbost ale ja bych s automechanik o spalovaku nikd nemel odvahu diskutovat,jen bych se ptal na odborný názor.

---

O baterkach by meli diskutovat vic chemici nez elektrikari. Copak jste se naucil o lithiovych baterkach behem studia pred 45ti lety a behem vasi kariery? Tusim ze jste byl v prodeji aktivni. Tam jste mohl lidi oblbovat.

Obrázek uživatele Cipísek D

já bateriji taky věřím, do 150kkm 75% do 250.000 65% ;)

https://youtu.be/4NZDHwPCGSA?t=348

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Podívejte se níže na příspěvek "Modenaboy" - už má s IONIQem_28 přes 200kkm a stále plný dojezd ;)

Obrázek uživatele Cipísek D

je možný že korejský ioniky 2016 co se chtěli blejsknout měli kualitnější batku jak leaf 2015 v rozvodovým řízení a co teprv čínská tesla 2020 že ;)

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Přesně tak, dali tam lepší baterie. Dnes už se ale zase šetří.

Tu vymenu baterek jste vycetl v bobkovych listech, nebo kdo vam tu moudrost prozradil?

Obrázek uživatele Cipísek D

no tak 63% už není žádná sláva že co si budem povídat

https://youtu.be/4NZDHwPCGSA?t=348

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

S najezdem 6000 km rocne bude mit baterka degradaci 37% tak v polovine pristiho desetileti.

Obrázek uživatele Cipísek D

jenže průměrná roční je 15k

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Fana operuje s 6000 km/rok, tak se toho drzim. Nemuzu si stanovit jine podminky a argumentovat s necim jinym proti jeho tvrzeni.

Obrázek uživatele Cipísek D

ten už doargumentoval. prostě nemužeš tady tlačit voplastovaný jetý elka za 300 káček nadšencůn do lux german dízlpopelnic plná nálož za 100 klacků :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Peugeot 208 neni lux german popelnice, ale frantik socka popelnice.

taky nebudeš stále vydělávat 100 tis. Měsíčně a pak prijde na radu rozum, ve Francii je to vůz většiny a myslím, že jsme vetsi socky než Francouzi.

---

Kdyz si prectete na co jsem odpovidal, tak zjistite vyznam meho komentare. A hledejte tam trochu hlubsi ironii oproti runnerovi.

malo ctete, to je pak marne.
Přečtěte si ceny náhradních baterii pro ww, třeba pro Id3 cena 16500 euro, nasobit již asi umite.

---
Obrázek uživatele ozana

Nejde o cenu, ale o životnost.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

při najezdu 20 tis.za rok je po 7 letech po baterie tak si to o tom něco přečtěte v elektro ucebnici.

---

Elektro ucebnice z roku 1980? Nebo ze ktereho stoleti? Elektroingenieur baterku musi umet pripojit. Vse ostatni delaji jine profese a vy jste o tom cetl. Fakt srandovni pristup.

Obrázek uživatele ozana

Já nemusím nic číst, já jezdím s 10letým elektromobilem s původní baterkou Ty chytráku!

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil