Tesla znovu nabízí neomezené nabíjení, má to ale háček

Tesla brzy nabídne nový tarif pro neomezené noční nabíjení elektromobilů. Bude ale stát $30 měsíčně.

Tesla pomalu, ale jistě proniká do světa energetiky. Na konci loňského roku se Tesla stala prodejcem elektřiny a založila divizi Tesla Electric. Ta aktivně a automaticky vykupuje a prodává elektřinu pro majitele domácích baterií Powerwall.

Momentálně je Tesla Electric aktivní pouze ve státě Texas, nově domovském státě Elona Muska, a zároveň státem s velmi specifickou energetickou sítí i požadavky. Právě tam bude tedy zprvu dostupný tarif pro neomezené noční nabíjení elektromobilů za $30/měs. Drew Baglino, senior viceprezident engineeringu, to oznámil na nedávném Dni investorů Tesla. Dodal, že Texas má obrovské množství větrných elektráren (36 GW pro rok 2021) a vítr tam fouká hlavně v noci.

Tarif je dostupný pro všechny majitele elektromobilů Tesla, nejen ty, kteří mají Powerwall. Je otázka, zda časem bude dostupný pro majitele jakýchkoliv elektromobilů nebo obecně kterékoliv zákazníky?

zdroj: Tesla

51 Comments on “Tesla znovu nabízí neomezené nabíjení, má to ale háček”

  1. A opět další lži běhny k bodu 15:
    – už v bodě 11 vychází z chyby kterou pak promítá do bodu 12 a také do bodu 15. Což samo o sobě je na pováženou.
    – srovnávač top-pojištění opět to samé e-golf a benzínový golf, 110 kW motor, Kooperativa 19500 Kč pro obě varianty benzín nebo elektro.
    – článek který sem dal jako doklad je 2 roky starý, jsou schopni v něm říct, že EV jsou ve městě tichá a proto výrobci se snaží přidávat umělé zvuky. Což už je dne dokazano jako nesmysl. A v závěru jaksi opomel říct, že máme být bez starostí protože pojišťovny tohle zatím nezahrnují do ceny 😁.
    = takže suma sumárum jses v mínusu kvůli bodů 11 a ještě jsi přidal další lež o pojistovnách.

    Něco dalšího?

  2. tohle mi nedá…:)
    1-2)blbost
    3)blbost – výroba všech moderních EV je odladěná víc než dobře – př. výroby Kia EV6, Ionic 5,6, E-tron, MEQ, BMW řady i… atd – fakt jako podle Vás nemají odladěnou výrobu?
    4)to asi ano pokud máte na mysli energetickou hustotu. Ale z té energie splachovák využije jen cca 30% pro pohyb, navíc 1000km tzn 12-15h v autě na nádrž/nabití nikdo normální nepotřebuje
    5)souhlas, ale je to nepodstatné, protože z aktuálních baterií v ev je úbytek cca 1% za 1/2 roku. Navíc ropné produkty vážou vodu tzn PHM v nádrži jsou po roce na vylití
    6)blbost
    7)blbost, na odpadní teplo jde 60% energie a i v zimě z toho využijete jen cca 10-20% dle počasí
    8)tohle je plácnutí do vody
    9)v současné době souhlas
    10)to ano, ale jen tím ukazujete na vyšší servisní náročnost spalováku.
    11)blbost
    12)nesmysl
    13)souhlas, ovšem viz. bod 4)
    14)souhlas, ale potřebuje to jen Bond. James Bond 🙂
    15)blbost
    16)blbost – musíte srovnávat srovnatelná auta, rozměrově, výkonově, dynamikou, komfortem atd.
    17)nesmysl – dále viz bod 10)
    18)tak jako EV
    19)bobost, za spalovák můžeš připojit jen přívěs dle TP+souvisí to mj. s hmotností a výkonem auta. Za Fabií 2t přívěs neodtáhneš.
    20)pokud zahoří baterie, tak ano. Její požár má pravděpodobnost pádu dopravního letadla – ovšem je to podobně medializované. Zahoření spalováku (už napovídá název :)), je mnohem pravděpodobnější.
    21)blbost, pro EV jsou např. jednotné karty (Axigon atd.) +roaming mezi poskytovateli. Shell kartou taky nezaplatíš všude.
    22)souhlas, ale nechápu tu výhodu. Nabíječky jsou přece taky v obytných zonách, u obchodů, v nákupácích, na čerpačkách atd
    23)tak jako EV – viz. nabití do 15-20,min. – 24/7 na cca 400km. Měli jsme loni situaci u známýho, že může jet až ráno, protože pumpy u nich mají jen do 20h a před tím nestihl nabrat, že měl odpolední….
    24)tady souhlas, ovšem k čemu – rychlost nad cca 180-190km/h? Navíc to taky nemají spalováky běžně a normální člověk to nepotřebuje. Nejrychlejší parní lokomotiva měla taky přes 200, ale nebudu tvrdit, že je to výhoda proti např. Pendolinu, které má omezovač na 160
    25)to záleží na výsledku konkrétního psychiatrického vyšetření. Ale souhlasím, že pár jedinců si tím, že mu auto sice moc nejde, ale dostatečně kouří a dělá kravál, může něco kompenzovat 🙂
    25

    1. Na takový podrobnější rozbor bodů jsem už neměl sílu, akorát jsem byl rád za nějakou příčetnou reakci i přes faktické nedostatky.
      Každopádně evoluce probíhá neustále a nejtěžší to mají ti, kteří se nepřizpůsobí.
      Všechno se po čase nějak utřepe:
      //youtu.be/pRxSQ4T3Axo?t=8

        1. I když to není dotaz na mě, tak jsem si vybral náhodně z prostředka jednu tu tvoji „blbost“. Tak třeba číslo 15. Tvrdíš, že elektromobily nemají dražší havarijni pojištění, přestože samy pojišťovny přiznávají, že to tak je, např. zde:
          hxxps://transport-logistika.cz/zpravy/motorismus/pojisteni-elektromobilu-mame-malo-zkusenosti/

          Dobře to je shrnuto zde:
          „Zatímco v případě povinného ručení bude pojišťovnu zajímat objem motoru, u výpočtu výše havarijního pojištění je rozhodující jeho výkon. A zde můžete narazit na úskalí spojené s elektromobily. Vozy poháněné elektřinou mají totiž zpravidla nejen výrazně vyšší cenu než srovnatelná auta se spalovacími motory, ale také podstatně vyšší výkon (což se týká i hybridních vozů). A výrazně větší bývají také škody, způsobené při autonehodách, především pokud se týkají nejdražší součásti elektromobilů, kterou jsou jejich baterie. Pak bohužel dochází k tomu, že havarijní pojištění auta na elektřinu vychází jako výrazně dražší než u vozu na benzín nebo naftu.

          Ukažme si konkrétní příklad. Pokud v internetovém srovnávači Klik.cz necháme nacenit havarijní pojištění vozu Volkswagen Golf s různými typy pohonu, při stejné ceně (ojetého) vozu (650 000 Kč) i shodných dalších parametrech (soukromý majitel s bydlištěm v Praze), dostaneme následující výpočty cen havarijního pojištění:

          – Benzínový VW Golf 1.5 TSI 110 kW – od 11 830 Kč
          – Naftový VW Golf 2.0 TDI 110 kW – od 11 830 Kč
          – Elektrický VW e-Golf 100 kW – od 13 956 Kč

          Majitel elektrické varianty jinak stejného vozu si tedy za havarijní pojištění připlatí přibližně 18 %.“
          hxxps://www.autojournal.cz/havarijni-pojisteni-znevyhodnuje-elektromobily-bonus-dostanou-zkuseni-ridici/

          Takže sorry, ale můj bod 15 je naprosto validní.

          1. podobné články znám a srovnávače je třeba brát s rezervou.
            Můžu uvést další příklady z vlastního parku Pov. ruč i HP:
            – Kia NV6 – 19,5tis, BMW3 – 23,6tis, (podobný výkon), N Leaf 9,8tis, Opel Astra 11,5tis atd.
            Ty články působí takovým všeznalým a obecným dojem: když někdo napíše zprávy typu např. pojišťovny se zatím u EV moc neorientují, náš průmysl to zvládne, pekaři si s krizí poradí atd – tak to většinou bývá plácnutí do vody 🙂

            1. Ne že bych chtěl zpochybňovat význam tvého domácího srovnávání, ale domnívám se, že tvrzení ředitele úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny, České asociace pojišťoven a studie Allianz Global Corporate & Speciality bude mít pravděpodobně větší váhu 😉

              hxxps://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pojistovny-prodelavaji-na-elektromobilech-opravy-jsou-drazsi-a-bouracky-cetnejsi-1385520

              Tímto považuji můj bod 15 za prokázaný a další diskuzi za zbytečnou.

                1. přesně. Nedávno jsem přijel na STK fotit rozvaděč atd a pan vedoucí (velký znalec aut – vážně) hned řekl, že když na mém autě vidí EL.., taxe mu otevírá kudla v kapse 🙂 🙂 🙂
                  Prostě červený hadr.

                2. Býka dráždí když vidí červený hadr, to dokážu pochopit. Ale co je to za úchylku když někoho dráždí, že nevidí výfuk, neslyší brm-brm a necítí smrad? Musím se zeptat odborníků.

              1. nikdo na podobné pozici neřekne nic jen tak, aby pro to neměl svůj důvod. Proč myslíte, že to pan ředitel řekl :)? Osobně nic nepovažuji za uzavřené a jasné jen pro to, že to někdo někde někdy řekl – a to ať je to kdokoli. Ale poslechnu si ho.
                To co udělal pan ředitel, je základní marketingový tah. Pokud je něco nové, tak proč nesdělit světu pár důvodů, aby mohli pojišťovny aspoň chvíli účtovat víc, než si to jaxi sedne… 🙂

                1. Zbytečné tlachání. Pointa byla výhody spalovacích aut, bod 15. Prokázáno. Tečka a nazdar.

        2. Nic není ideální, nechci se pouštět do zbytečných diskusí s věřícími ve věčnou slávu spalování. Přidám alespoň jednu budoucí výhodu spalovací káry:
          26) Status bohatého člověka, když někdo má na syntetická paliva.

          Tady nástin náročnosti výroby syntetických paliv, 30:10 pak tabulka s provozními náklady, spalovací ježdění bude pro bohaté fandy:
          https://youtu.be/CJkgEU81sag?t=758
          S rostoucím podílem OZE elektřina zlevní, budou taky levnější i syntetická paliva, poměr provozních nákladů ale zůstává. S poklesem těžby fosílií naopak porostou jejich ceny.

          Tady další diskuse:
          https://cnn.iprima.cz/kvuli-emisim-jsme-v-evrope-za-kaspary-zlobi-se-kolaja-unie-nas-podrazila-opacil-vondra-207144
          Někdo má naději, že bude možné zachovat spalovací vozidla, která budou jezdit na e-paliva. Jenomže 6x vyšší energetická náročnost oproti EV znamená, že spalovací ježdění bude mnohem dražší. Argumenty o zachování Evropského spalovacího strojírenství díky dovozu e-paliv ze zemí kde více svítí jsou podivné, protože k energetickým nákladům výroby ještě přibude náklad dopravy. Podivná je taky úvaha, že nebudeme podporovat Čínu nákupem baterií do EV, ale nakoupíme v Číně 6x více panelů na výrobu e-paliva.

          1. //www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclava-moravce/223411030510319/
            33:10
            Syntetická paliva jsou drahá a nebude to nikdy v žádném případě záchrana pro spalovací motory a malé vozy, ale alternativa pro luxusní, závodní vozy, leteckou dopravu.
            46:30
            My nezávisle ne dění Evropě musíme jít s trendem vývoje ve světě a to jsou EV….Bavíme se o tom jak rychle to zvládneme.

    2. Jo přesně tak ještě bych dodal:
      Ad 4) větší energetická hustota ano, ale využití pro jakýkoliv účel ne. V tom je samozřejmě lepší elektřina, která má mnohem více využití jako, pohyb, teplo, světlo, a další, kdežto benzín má pouze hoření a z něho pak musí neefektivní získávat ostatní jako pohyb, světlo. Jediné co umí relativně efektivně je teplo 😁.
      Ad 6) pěkná hovadina. Celková účinnost spalovaku z primárního zdroje je jen 3-5 %, oproti elektrice kde je účinnost 1 až 75 %. V ČR asi 30 %
      Ad 7) na odpadní teplo jde dokonce 70 %.
      Ad 22) je přece blbost benzinky právě kvůli ekologii a smradu z aut NEJSOU v obytných zónách. Kdežto elektřina je všude bez ohledu na zónu.

      Ad 24) to má sice pravdu, ale jaksi zapomíná na to, že spalovak má v průměru větší maximální rychlost protože ta maximalka je omezena možnosti spalovaku. Víc prostě nepojede, kdežto Ev by jet mohli, ale maximalka je omezena kvůli spotřebě. Je omezena schválně. Proto je v průměru nižší ne proto, že to nejde.

      Tak celkem 4) nějak mi chyby těch dalších 21.

      1. pro Vlskrbek… S vymizením spalováků přijdeme o jednu strašně důležitou schopnost (svobodu): Spáchat levnou, čistou, spolehlivou a bezbolestnou sebevraždu…. Vážně… Láhev wizoura a hadice do kabiny a máš švýcarské Euthanasijní sanatorium za pár stovek…
        Elektromobil nemá šanci konkurovat, i když asi by bylo možné použít trakční napětí a proud z akumulátoru ⚡💀

      1. Pro lih… Zajímavé a je na tom určitě kus pravdy…
        Ale na druhou stranu jde i o velké zjednodušení a hlavně, myslím, existují ještě jiné důvody pro hejt a jiné emoce, než závist a frustrace z vlastní neschopnosti…
        Kromě principiálního (ideologického) odporu, který teď pominu, jde hlavně o existenciální STRACH.
        Strach, že přijdou o ekonomický blahobyt, svobodu, životní pestrost, volný čas, atd. V případě místních blbců je to strach ze ztráty MOBILITY.
        I když se mohou zdát k smíchu (někdy až k pláči), překvapivě se může časem ukázat, že měli svůj kus pravdy…

        Jeden příklad za všechny:
        Začátek anglické průmyslové revoluce a Ludité tupě rozbíjejí stroje, protože se obávají zničujících dopadů na jejich životy, k čemuž později taky došlo. Jejich živnosti krachly a postupně oni a hlavně jejich děti a vnuci byly nuceni hledat obživu ve městě a továrnách, kde se rychle změnili ze svobodných řemeslníků v de facto otroky…
        Určitě, už když rozbíjeli mašiny, si uvědomovali, že stroj, který utká třeba 5x více plátna než oni, je vlastně super pokrok… Ale taky moc dobře věděli, že v politickém systému ve kterém žijí, z nich nebudou mít žádný profit a naopak je technologický pokrok přivede do neštěstí. Nedokázali si představit úspěšný boj proti establishmentu, tak zkusili zastavit čas a neuvědomili si, že jde o cíl ještě nedosažitelnější.

        Odpor (až nenávist) k elektromobilitě a OZE, má podobné základy a příčiny… Lidi přece nejsou úplný tupci a vidí obrovský potenciál OZE a elektromobility. A taky jestli nejsou naprostý IDIOTI, musí vidět neudržitelnost současného přístupu už ve střednědobém horizontu. Jejich STRACH ze ztráty mobility a z energetického kolapsu, a taky z jejich chudoby, která podle nich bude následovat, je ovšem silnější…A mají kus pravdy – dobře všichni víme, kolik (mnoho) zlodějů je připraveno parazitovat na každé změně…
        Opět si lidé nedovedou představit boj proti nespravedlivému systému a tak se znovu pokouší zastavit pokrok a čas. Samozřejmě bez šance na úspěch.

        1. Dnes Tě Dr.Voštěpe pochválím za výborný text. To, že Tě chválím je podtrženo i tím, že jsem z Tebe po dlouhé době udělal zase dochtora. Jakkoliv je ten text výborný, o MNĚ určitě NENÍ.

          Pohnutkou pro mé konání není ani jeden ze strachů o kterých píšeš. Pohnutkou je to, že jsem vyrostl v době hlásání jedné jediné možné komunistické pravdy, v rodině, kde byly dědovi komunisty ukradeny lesy a polnosti. Takže od malička mám v sobě zafixovaný odpor ke kolektivismu, aktivismu( v té době se jednalo o aktivismus pionýrský, svazácký a „dospělácký – komoušský“) a prosazování jednoho jediného správného názoru.

          Ta doba, kdy je hlásán kolektivismus a jeden jediný možný názor je považován za správný, je zase zde. Stejně jako je zpět to, že člověk nemá nebo má jen silně omezenou možnost volby. Peníze, které jsem vydělal chci vydat jen přesně za to, co stoprocentně splňuje mé požadavky – ať už se jedná o mobil, noťas, auto, oblečení – prostě cokoliv co potřebuji k životu – a u mně je toho relativně málo protože životní cyklus každé mé zhmotněné potřeby je extrémně dlouhý – toto považuji za správný přístup k oné „udržitelnosti“, tak jedině a výlučně za to, co si podle svých výběrových kritérií zvolím. Nezajímá mně reklama, názor své choti vyslechnu ale v mém výběru mně moc neovlivní…..

          A nyní konkrétně, když se bavíme o té mobilitě. Výběrovým kritériem pro výběr vozidla je pro mně zase něco, co pro vás EVmobilisty nikdy nebude – přítomnost ruční brzdy a manuálu. Smích? Klíďo se smějte, je mi to šumák, protože mám své důvody. Konkrétně pro „ručku“ je ten a psal jsem to už asi 100x – že když stojíme na světlech, tak z 10 aut, které na těch semaforech musí zastavit jsem já jediný se svou ručkou, který nepere brzdovými světly ten rudý hnus do očí tomu, kdo stojí za mnou. Ostatní trotli – buď o tom vůbec nepřemýšlejí nebo mají jen elektronickou parkovačku a tu nezmáčknou nebo mají blbě nastavený autohold – nevím, je mi to u ři.ti – vím jen, že výsledek je ten, že ti trotli brzdovými svítí a já se svou ručkou nikoliv…..Podobně se dá rozepsat o manuálu, 4×4, tažném zařízení, zkur.vených tabletech atd, bylo by to však dlouhé.

          Naštěstí se stále objevují krásné výjimky jako třeba GR86 – okamžitě po ni skočili moji kluci, objevují se zmínky o tom, jak v juesej mladí začínají objevovat kouzlo manuálního řazení…..Takže na poli vývoje spalováků se stane to, že pod tlakem čínského EV šuntu se výrobci tradičních popelnic vrátí k tomu, že budou nabízet přesně to, co fajnšmekří s přísně vyhraněným názorem od svého vozidla požadují. Nebudou to vyrábět masívně, budou to málosérie, bude to drahé. Kdo ale chce mít doma opici, musí mít i na banány. S tím počítám…..

          1. ano, k manuálu bych přidal i ruční sytič, klasický karburátor, nejlépe vícekomorový, rozdělovač s manuálním nastavováním předstihu nebo si rukou držet dveře místo zámku – chci mít přece vše pod kontrolou… 🙂
            Ale trochu pravdy na tom je: mám známé, kteří pečlivě oprašují parní Sentinel a musím uznat, že to je krása a určitě pro fajnšmekry. Jezdit s tím ale fakt nechci i když před 100 lety to byl určitě dobrý pomocník… Je to jako s gramofonem, i dnes se prodává, je to pro fajnšmekry a je to drahé. Máte určitě pravdu, že každý by měl mít možnost volby, ale rozhodně to neplatí se spalovákama, s parním strojem nebo s kouřením na veřejnosti

              1. Protože nejsem žádná nagelovaná bukvice jezdící si na 11 hodinu do buzicentra sníst brokolicový steak, zapít jej nějakým vegansko-buzerantským pitíčkem, poté se zvednout, zavlnit se v bocích a doplout neslyšně domů naleštěnou čínskou či mlaskající zkratobídou – tak se to kldině může stát jak píšeš, Fritzku.

                1. pro Dlaždicy…👍 Takhle mě bavíš nejvíc 😃….
                  Hyperchlapák s megakoulema s hubou od krve od krvavýho stejku, sedlající 16ti válec s vejfukama rožhavenejma do ruda…🤠🤡😁😆

                2. @drrr: Ted jsi mne urazil. Jak muzes nefalsovanou konzervu narknout z pozirani steaku a jeste k tomu krvavych? Ti je.be? Od krasne propeceneho bucku si nelze hubu zakrvavit, pro me moto potreby bohate staci dvoulitrovy ctrhrnek v dehtu.

                3. Jeste jednou pro drrr: a timhle, vse co jsem dosud psal, zabiju. Predstav si, ze muj tata si pred 40 lety sestrojil traktor na elektriku, orali jsme s nim nase tehdy male policko, bylo to pred revoluci. Kdyz jsme pak dostali zpatky les a pole, uz elektricky traktor nestacil. Mam pamatne foto jak tata sedi na kozliku sveho silostroje a ja kracim za pruhem. Holt jsem se nepotatil….

                4. Tak to by byl táta rád jak pokračuje elektrifikace v dopravě, a že patřil mezi průkopníky elektrické dopravy. Naopak by se styděl velmi za ty vaše zdejší literární výkony.
                  Máte nějakou představu jak dlouhodobě udržet dopravu bez elektrifikace? Fosilní paliva nejsou bezedná, na biopaliva by nestačila planeta, doprava na syntetická paliva by potřebovala minimálně 5x více energie než EV.
                  Naštěstí jsou i takoví, kteří mají nějakou vizi jak se dostat s fosilní pasti. Jak snadno to půjde ale taky závisí na tom kolik ropáků do toho bude házet vidle.
                  //youtu.be/unwVNTsIwYA?t=5719

                5. @LIH> Tvého postu jsem si všim až dnes: omyl, panáčku, táta by se za nic z toho co zde píšu nestyděl. Ano, sestrojil si ten elektrotraktor – o čem to vypovídá? Že byl těžký individualista a hlavně byl antikomunista do morku kostí. A to, vůči čemu já brojím je kolektivismus a to, že není připouštěn jiný než jediný správný názor na další rozvoj nejen idnividuální automobilové přepravy, který vy EV zvěsti hlásáte. Máte komoušský patent na rozum, na jedinou možnou pravdu, jedinou možnou cestu……

                6. pro Dlaždicy… Pleteš si individualismus ze sobectvím a elitářstvím… Ale jestli si myslíš, že TY si budeš vozit prdel na nádrži a čmoudi se žluťákama na velbloudech a bicyklech, tak se pleteš Sáhibe…
                  Už to pochop – spalovací pohon je zdrojově neudržitelný.🙄

                7. Nemuzu si pomoci Ostepe. Mam silny pocit, ze tech 15 hlupacku nekam na magistralu do Prahy lifrujes Ty? Jinac pro Tebe plati totez co vcera pro Lopatu: zkus si nacist neco o tom, co je entropie soustav. Dikes.

                8. @drazdic> Síla lidstva by měla být v tom, že se nechová jen jako parazit, který ničí své okolí, množí se když jsou podmínky, když jsou pak podmínky nepříznivé, tak chcípne.
                  Negativa spalovací dopravy jsou natolik alarmující, že musí dojí k nějakému řešení. Nejsnazší začátek řešení je omezit zbytečné ježdění. Pokud ale chceme nadále jezdit, je potřeba přejít na technologii, která nebude tolik škodit. Drtivá většina jednotlivců se hrabe jen na tom svém malém písečků a dělají to co jim umožní podmínky. Století se zlepšovaly podmínky pro usnadnění pálení ropy. Všechno má ale své vzestupy a pády a teď se přechází do doby, kdy se podmínky pro pálení ropy zhoršují. Někteří bez znalosti kontextu to vnímají jako útok na svou svobodu. Jenomže svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda ostatních…

                  Pro bojovníka za staré dobré časy jistě nebude problém sepsat 25 výhod spalovací káry.
                  Tady je 25 výhod EV, a to tam nemají zdaleka vše:
                  //youtu.be/A50gXWqZ8G0

                9. pro Dlaždicy… Vždyť ty na tu neudržitelnost spalovacích samohybů nemáš co říct, tak akorát mlátíš tlamou prázdnou slámu 😃😆

                10. @Lihovy nedrazdic: Bozinku, Ty jsi tupej. Bojovnika za stare poradky lifrujes na You troubu? Tenhle pisecek kompletne ponechavam aktivistum a nateplalym hosickum v cervenych trubkach jako je electro daddy a dalsi zoufalci. Zapomnel jsi na tika a toka, Lihaci. A podobnymi kecy mne dojmes v tom okamziku, kdy stejnym zpusobem presvedcis o zmene chovani a pristupu k osobni I sluzebni mobilite celadku bruselskych instituci, jakozto I exponenty OSN a cele ty statisice darmozroutu chlastjicich vino a kazajicich vodu. Do te doby leda nas.rat!

                11. @drazdic> Takže vyhodit blitky jako obvykle je jednoduché, ale najít 25 výhod spalovací káry nejde?

                12. @LIH: Nerozumis necomu na vyjadreni „leda nas.rat“ ? Bavi mne jak EV debilita se celosvetove se.re, drhne, dre to…. A jeji evangelizatori, co si na tom postavili ego, zivnost ci alespon vlhke sneni jsou z toho nerves a tlaci na pilu. Bacha, hosanci, abyste si pri tom nevytlacili I kus streva…

                13. Výhody spalovacích aut:
                  1) levnější výroba
                  2) levnější provoz (bez daní)
                  3) odladěné výrobní procesy = lepší kvalita produktu
                  4) řádově větší množství disponibilní energie z paliva pro jakýkoliv účel
                  5) skladovatelnost PHM
                  6) vysoká účinnost přeměny z primárního fosilního zdroje energie na pohyb
                  7) v ČR využití lokální odpadní tepelné energie 8 měsíců v roce
                  8) spravedlivě distribuované lokální emise
                  9) širší prodejní nabídka
                  10) rozsáhlá servisní základna a know-how servisních techniků
                  11) nižší pokles hodnoty při prodeji
                  12) a s tím související nižší TCO/km nájezdu
                  13) vyšší dojezd
                  14) rychlejší doplňování energie a s tím související celkový nižší čas přesunu na delší vzdálenosti
                  15) nižší havarijní pojištění (viz nižší TCO)
                  16) nižší hmotnost = nižší opotřebení pneu
                  17) větší množství dat pro předvídatelnost servisních nákladů
                  18) provozovatelnost ve všech státech světa
                  19) možnost připojit větší přívěs a/nebo naložit větší užitečnou zátěž při řidičáku skupiny B bez dodatečných zkoušek pro harmonizační kód 96
                  20) lepší hašení při požáru
                  21) jednotný systém plateb za čerpané palivo
                  22) umístění čerpacích stanic v obytných zónách a při hlavních komunikacích, nikoliv v průmyslových zónách a jiných bezpečnostně rizikových místech
                  23) připravenost vozidla kdykoliv absolvovat jakoukoliv trasu bez omezení
                  24) v průměru vyšší maximální rychlost
                  25) image heterosexuála, nikoliv buzny

                  Stačí?

                14. Děkuji za věcné body i když některé jsou diskutabilní, nicméně mnoho z nich dlouho platit nebude, protože současný systém spalovací dopravy je neudržitelný.

                15. bod 8) spravedlivě distribuované lokální emise. To by mela byt podminka pro homologaci kazdeho spalovaku, vyfuk vedeny do kabiny. Co maji ostatni obcane z toho, ze nejaky tupec42 otravuje sve okoli, kde je ta spravedliva distribuce emisi.

Napsat komentář