Tesla se stala prodejcem elektřiny, zakládá divizi Tesla Electric

Tesla založila novou divizi Tesla Electric a v americkém státě Texas začíná s prodejem elektřiny.

Domácí bateriová úložiště Powerwall sdružená do virtuálních elektráren umožňují společnosti Tesla stát se prodejcem elektřiny. Tesla Electric aktivně a automaticky nakupuje a prodává elektřinu pro majitele zařízení Tesla Powerwall a poskytuje tak rezervu proti cenovým špičkám. Vlastně tak jde o speciální nový tarif.

Prozatím je dostupný pouze zvaným zákazníkům v rámci některých míst v Texasu. Texas je v USA výjimečný tím, že má oddělenou rozvodnou síť, která v posledních letech často trpí výpadky díky podfinancování. Tesla Electric podle informací na svém webu dodává 100% elektřinu z obnovitelných zdrojů.

Tesla se časem chce stát globálním poskytovatelem čisté elektřiny. Elon Musk naznačil, že právě tento byznys by mohl přerůst i výrobu aut.

zdroj: Tesla

19 Comments on “Tesla se stala prodejcem elektřiny, zakládá divizi Tesla Electric”

      1. Jaké vraceni dotace / grantu ?
        Neni tam Ani slovo, že budou Autobysy navracet . Jsou vázaní smlouvou . Prostě je nechaji dosloužit Další už nebudou pořizovat .
        Jedním z důvodů rozhodnutí několik týdnů rozbitá plnící stanice, u které se ukázalo, že ji nejde rychle opravit a autobusy musely být odstaveny.

        Bolest vodíku Nefunkční plnící stanice
        https://www.youtube.com/watch?v=scNuPayHGuo&t=755s

          1. ANO ve zdroji je to podrobněji rozepsáno, že autobusy nebudou využivany budou odstaveny vyřazeny z provozu .
            Neni jasný jejich další osud .
            Pro mě je to neuvěřitelná informace, protože grant EU tvoři víc jak 80% Bylo proinvestováno kolem 2,3 milionu eur ( 55 milionů kč ) – současti je Čerpací stanice v areálu společnosti na Gartenfeldstrasse.

            https://www.faz.net/aktuell/rhein-main/region-und-hessen/wiesbaden-mustert-wasserstoffbusse-wieder-aus-18534937.html

            Také tam píší, že nesplnijí přepravní kapacitu
            Aby bylo možné uspokojit vysokou poptávku cestujících v městské autobusové síti, byly by zapotřebí autobusy s větší kapacitou cestujících než elektrické sólo autobusy. Eswe Verkehr si proto do roku 2024 objedná dalších 36 moderních kloubových naftových autobusů. Ty jsou se svými téměř 19 metry o téměř metr delší než v současnosti používané kloubové autobusy a mají také čtyři vstupní dveře. Takové autobusy nejsou na trhu dostupné s alternativními pohony.

            1. Elektrobusy kloubové samozřejmě na trhu jsou, to jsou jen kecy politických zlodějů ve vedení města. Stejně tak jsou k dispozici patrové elektrobusy, jak jsem opakovaně dokazoval vedení města i DPO u nás v Ostravě. A stejně na trasu, jedním směrem do kopce, druhým z kopce, v horní zastávce smyčka trolejbusů, kolem spodní jezdí tramvaje, koupili speciálně na míru udělaný CNG double decker 🙁

      1. Nejhorší je, když na rozhodující pozici sedí nějaký staromilský blbec, kterej s baterkama prostě nesouhlasí. Když se nakonec nechá dokopat ke změnám, snaží se všem dokázat, že měl pravdu…
        Když si tebe představím jako vedoucího MHD, tak v tom městě bych bydlet nechtěl.😱😁

        1. Staromilský blbec postupně obnovuje a modernizuje vozový park bez zásadních revolucí, protože jeho cílem je maximální dostupnost služby pro občana = vysoká obslužnost a minimální cena (co nejnižší pořizovací, provozní i servisní náklady).

          Progresivistický blbec nakupuje technologie, o kterých je přesvědčen, že jsou revolucí, protože jeho cílem je maximalizace wow efektu a být co nejvíce free cool a in.

          Zatímco staromilský blbec zajistít stejnou úroveň služby zdražením jízdného o 5-10%, progresivistický blbec má na vybranou – buď elektrobusy odstavit, jít si pro další peníze k městu a přiznat tím fiasko s hlubokým zářezem do veřejných prostředků, nebo financovat svoji úchylku zdražením jízdného o 50-100% a okrádat tak pasažéry přímo.

          Na tvém místě bych se tématu nákladovost MHD a elektrobusy vyhýbal na sto mil, protože není moc větších průserů elektromobility, než právě tato. Ve většině zastupitelstev a rad měst s elektrobusy to aktuálně vypadá, že náměstci pro dopravu co si tuhle srandu prosadili a tlačili na provozovatele, dostanou brzo do držky.

          A vím o čem mluvím, na radě jedné měststké části, jsem to zažil osobně. A velmi, VELMI jsem si to užíval.

          1. Nasazení elektrobusů do MHD bez přechodu na elektromobilní ekosystém je nesmysl. Stejně jak to předvedli němečtí soudruzi s tím vodíkáčem. Neo ostravští s CNG. Buď mám levný a svůj zdroj vodíku/CNG a plnicí stanice po městě a pak to má smysl, nebo nemám. Pak zůstanu u nafty, s veškerou závislostí na šejcích a Putinovi, hlukem, smradem a jedy v ovzduší, nebo provedu opravdovou změnu (tramvaje, trolejbusy, elektrobusy a kompletní zázemí s vlastní výrobou a akumulací…..). Tak nám tady ostarvští soudruzi nakoupili přes 100 CNG busů a plnička byla jediná v Ostravě-Martinově, na kraji města směrem na Opavu. Takže každý večer jsme mohli sledovat na svinovských mostech defilé CNG busů, zajiždějících do řady k jedinému plnicímu stojanu z 20 kilometrů rozlehlého města. A část pak jela i zpět, aby ráno mohla vozit na opačném konci města. Vše samozřejmě Služební jízda bez cestujících. Přestože propagátor CNG, generální ředitel Vítkovic Světlík, byl schopen obratem dodat mobilní návěsové plničky CNG na libovolná další místa ve městě. Dodnes za to nikdo nesedí v lapáku. 🙁

Napsat komentář