Tesla uvedla základní nejlevnější verzi elektromobilu Model 3 s cenou od $35 000, odteď bude prodávat už jen online!

Čekání je u konce. Tesla konečně představila základní verzi elektromobilu Model 3 s cenou začínající na $35 000, jak slibovala. Dojezd je 354 km.

Elektromobil Tesla Model 3 konečně přichází na trh v očekávané nejlevnější verzi s cenou začínající na $35 000 před jakýmikoliv dotacemi. Ve výsledku tak může jít cena v některých státech USA i pod $30 000.
foto: Tesla

Nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3 přichází s dojezdem 354 km, max. rychlostí 210 km/h, zrychlením 0-98 km/h během 5,6 sekund a cenou $35 000! Kromě toho je k dispozici ještě Model 3 Standard Range Plus, která tyto parametry vylepšuje na 386 km, 225 km/h a 5,3 sekundy. Má navíc i prémiovější interiér a cena začíná na $37 000!

Aby Tesla dosáhla těchto cen a zůstala přitom finančně stabilní, významně mění celosvětovou prodejní strategii. Prodávat auta už bude pouze online. Ze současných Tesla Stores tak zbude jen pár na opravdu významných místech, které budou sloužit jako Tesla informační centra.

Je to tam! Americký konfigurátor už nejlevnější verzi Modelu 3 nabízí.

Je to tam! Americký konfigurátor už nejlevnější verzi Modelu 3 nabízí.
foto: Electrek.co

Bude to znamenat významné uzavírání Tesla Stores a snižování počtu zaměstnanců. Kolik, to zatím není jasné. Navíc dá Tesla zákazníkům možnost ujet v autě 7 dní a 1000 mil, během kteréžto doby bude ještě možné vůz vrátit.

Dodávky Tesla Model 3 Standard Range začnou v USA během následujících 2-4 týdnů. Do Evropy auto podle Elona Muskadorazí během 3-6 měsíců.

Interiér Standard verze má běžné látkové potahy a odlišnou středovou konzoli. Sedadla i volant se polohují manuálně, má základní audiovýbavu, standardní mapu a navigaci.

Interiér nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3

Interiér nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3.
foto: Tesla

Přiobjednat je možné „Partial Premium Interior“ s elektronicky ovládanými vyhřívanými předními sedačkami, prémiovým materiálem, lepším audiem, LED mlhovkami a vylepšenou středovou konzolí. Dále je k dispozici ještě paket „Premium Interior“ který interiér posouvá ještě o kousek výš.

Tesla

418 Comments on “Tesla uvedla základní nejlevnější verzi elektromobilu Model 3 s cenou od $35 000, odteď bude prodávat už jen online!”

  1. Teslo Teslo, cas od casu me fakt stves, ale vetsinu casu velmi
    Teslo Teslo, cas od casu me fakt stves, ale vetsinu casu velmi bavis. Parametry (zejmena rychlost cestovani), kterymi jsi me obdarila zda se nikdo stale neprekonal a ted jeste tohle.
    Nezbyva mi nez poblahoprat a doufat, ze tenhle kopanec do zadku vsem slibotechnam z rad dinosauru je konecne opravdu probudi ze zimniho spanku a nasmeruje ke skutkum namisto sneni.
    Takze blahopreji Teslo, blahopreji Elone.

  2. Všetka čest Elonovi.. Jemu vdačíme za to že sa
    Všetka čest Elonovi.. Jemu vdačíme za to že sa elektromobilita dostala na výslnie. Ale boj o cenovo dostupný elektromobil prehral.
    Porazila ho korporacia ktorá bez fanfár a potichu vypustila skvele elektromobils s lepšími parametrami a za nižšiu cenu. Hyundai/kia…… E niro/e kona majú lepší dojazd sú kvalitnejšie postavené a za cenu pod 40 tis Eur. Uprimne neverím že by tesla túto cenu T3 podliezla. A dojazd 350 km už nie je taká hitparáda ako 2-3 roky dozadu. Hravo ju prekonajú nielen spominané modely ale aj pripravovaný peugeot /ktorý predpokladám bude na trhu realne skor ako T3 v tejto verzii/
    Neberte ma prosím zle. T3 je auto ktoré je skvelé ale ja osobne mám dilemu… Kia e niro alebo t3 v long verzii. Rozdiel v dojazde minimálny ale rozdiel v cene značný.

      1. zdravím. Myslím že Sch majú výhodu len a len pri dlhých
        zdravím. Myslím že Sch majú výhodu len a len pri dlhých presunoch v rámci eu. Nepredpokladám že toto bude primárne určenie áut tejto kategórie. Kto bude potrebovať pravidelné dlhé trasy siahne buď po verzii Long alebo model S /oba prípady sú cenovo uplne inde/.
        Navyše sch nemajú monopol ako rok dva dozadu. V rámci sk začína byť zaujimavá sieť ZSE -eny len o jednotky percent dtahšie ako sch mierne nižší výkon ale zato nepomerne hustejšia sieť oproti sch. A pre sadomasochistov je tu aj greenw – ale tam stojí dobíjanie viac ako tankovanie do ropáka 🙂

        1. No jednotky percent u ZSE voci SC to urcite nie su.
          Bez

          No jednotky percent u ZSE voci SC to urcite nie su.
          Bez pausalu su ceny ZSE 49 a 39 centov za kWh a cena na SC je 25 centov. Pri pausali 9 eur mesacne sa uz cena ZSE blizi (29 centov), no pausal sa oplati len tomu, kto nemoze nabijat doma/v praci alebo na bezplatnych nabijackach. Flat ZSE za 69 eur sa uz neoplati takmer ziadnemu majitelovi TM3 – mozno taxikarovi.

      2. Dovolím si přidat vlastní zkušenost. Nějaký pátek už
        Dovolím si přidat vlastní zkušenost. Nějaký pátek už jezdím s EV jako jediným autem v domácnosti, takže jezdím i delší trasy celkem běžně. Z vlastní zkušenosti vím, že sch Vám v současnosti opravdu chybět nebudou. Bez problémů využívám rychlonabíjení 50Kwh u ČEZ EON a při kapacitě baterie kolem 60Kwh mně to nijak neomezuje. Co naopak potkávám velmi často jsou Tesly stojící u stojanu ČEZ :-). Takže toho se opravdu nebojte. A pozor Sch automaticky neznamená, že nabijete super rychle, záleží to taky na kapacitě přípojené sítě energetiky v daném místě a počtu aut u sousedních stojanů. ;-).

        1. To s kapacitou pripojne site v danem miste SCh je pekna
          To s kapacitou pripojne site v danem miste SCh je pekna kravina.
          U Cezu nabiji na cip jen setrilci co uz nemaji nabijeni na SCh zdarma, nebo doma opravene Tesly po nehode.
          Kona je (az na prostor) super a verim, ze na kratke vzdalenosti po CR bez problemu, ale zkuste s ni vyrazit bez dlouheho planovani treba do Dubrovniku.
          Snad to Ionity pujde i dal tak rychle jako doposud, pak bude mozne ty auta srovnavat.

            1. Nastesti tu nemame jen nabijecky Cezu s jejich pausalem a
              Nastesti tu nemame jen nabijecky Cezu s jejich pausalem a celkovy pocet stale roste.
              A s rukou na srdci, myslite, ze nebyt Tesly byl by ten stav elektromobility takovy jaky je?
              Napriklad v tom Vestci by urcite nestalo vubec nic a kdo vi jestli vubec nekde jinde.

              1. V tomto máte naprostou pravdu.
                V tom je bez diskuze obrovský

                V tomto máte naprostou pravdu.

                V tom je bez diskuze obrovský význam Tesly pro svět. Ta vize prostě pohnula světem a to i u nás. Vestec je opravdu pěkný příklad, právě tam se potkávám celkem pravidelně s pánem nabíjejícím novotou vonící X-ko u stojanu ČEZu, zatímco šest či ještě víc Superchargerů hned vedle zeje prázdnotou :-). Ale nebýt Tesly, jsem si jist, stejně jako Vy, že by tam nebylo nic.
                Bohužel nám ČEZ paušálek asi brzo zruší :-(.

                1. No tak to by měla být spíš dobrá zpráva, že ten
                  No tak to by měla být spíš dobrá zpráva, že ten paušál zruší.
                  Pokud pak něco udělají s tou cenou jednorázového nabíjení, (alespoň aby se platilo za kWh a ne minuty) pak by to mělo přispět k lepší dostupnosti nabíjení.
                  Jsem si jistý, že kdyby se zmíněný pán v novotou vonícím Xku jen trochu snažil tak by přišel na způsob jak ho nabíjet přes noc nebo přes den třeba v práci a za nejlepší cenu, ale proč by se snažil, když zaplatí paušál a pak už jen sosá co baterka ráčí.

                2. Dostupnost nabíječek se zlepší okamžitě, jen co se bude
                  Dostupnost nabíječek se zlepší okamžitě, jen co se bude 1 kWh prodávat za 15 Kč.

                3. Kdyz se prejde na cenu za kWh, tak se tu misto na Tesly bude
                  Kdyz se prejde na cenu za kWh, tak se tu misto na Tesly bude nadavat na Leafy s rapidgate…

                4. No to je fakt. S 18kW to tam bude blokovat proklate dlouho.
                  Je

                  No to je fakt. S 18kW to tam bude blokovat proklate dlouho.
                  Je to proste auto na nakupy.

                1. A co by si dělal kdyby Elon vůbec žádnou megasíť SCH
                  A co by si dělal kdyby Elon vůbec žádnou megasíť SCH nepostavil, he? :)))
                  To by ses asi rovnou picnul 😉

                2. Já Muskovu síť nepotřebuji, když by nebyla ani jiná,
                  Já Muskovu síť nepotřebuji, když by nebyla ani jiná, jezdil bych v nějakém HEV a neřešil bych to. Nakonec je jasné, že výrobci vzhledem k požadavkům EU musí PHEV a nakonec i BEV vyrábět. Tesla to začala, teď už to pojede i bez ní.

                1. Ušetřit co když na víc nejspíš nemá? Tydle lidi si dost
                  Ušetřit co když na víc nejspíš nemá? Tydle lidi si dost možná ještě navíc půjčej. Té zase logika. Pro většinu nových majitelů M3 ti bude asi to nejdražsí auto co si kdy koupili.

                2. Toto je problém superlacného paušálu od ČEZ-u Vyhovuje to
                  Toto je problém superlacného paušálu od ČEZ-u Vyhovuje to kolenovrtom a vychcálkom, ktorí namiesto toho aby nabíjali velkobaterkáč doma (jeho najväčšia výhoda), tak si pekne tankujú skorozdarma a chrapúnsky blokujú nabíjačky pre tých, čo to naozaj potrebujú !!! Keď to ČEZ zruší (alebo zavedie platbu za kW), tak to bude OK, to sa kludne stavím 🙂

          1. Tak to se rád nechám poučit.
            Jaký je podle Vás rozdíl

            Tak to se rád nechám poučit.

            Jaký je podle Vás rozdíl pokud se bez dlouhého plánování rozhodnu jet do Dubrovníku s „levnou“ T3, o které se tu diskutuje a která má dojezd 354km ? Při vší úctě k Tesle a její síti sch je standardních rychlonabíjecích stanic s typickým výkonem 50kw po trase asi 10x tolik… Pokud jde o Chorvatsko tam je situace špatná, ale i pro Teslu.

            Mimochodem, min. týden jsem byl v Alpách trasa 546 Km, bez dlouhého plánování a bez sch.

            Každý si to snadno může ověřit, když si pohraje s apkou PlugShare, kolik je cestou Superchargerů a kolik 50kw stanic.

            A pokud jde o mou poznámku o kapacitě přípojných sítí, tak za tím si stojím. Buď s EV nejezdíte, nebo jste se s tím ještě nesetkal. Když tak si o tom něco přečtěte. Taky se tam dozvíte, že výrobci nabíjecích stanic už dva roky proto vyvíjejí bateriová úložiště, která tento problém při nabíjení více vozů najednou překlenou.

            Pokud jde o T3 nabíjení na sch není u nich v ceně jako to bylo kdysi u S a X. Musíte si to dokoupit jako option a podle toho co mi říkali majitelé Tesel stojící vedle mně u stojanu ČEZ, tak to není vůbec levné. Takže důvod je toto a ne že mají Teslu z druhé ruky po nehodě, jak tu tvrdíte. Vy ale budete jistě využívat pro svou T3 jedině sch i když to budete mít mnohem dražší, protože nejste šetřílek :-).

            1. Jaký je rozdíl mezi tím zadat do navigace v autě cíl
              Jaký je rozdíl mezi tím zadat do navigace v autě cíl Dubrovník a jet s tím, že vás to povede automaticky přes nabíjecí stanice, a mezi tím „pohrát si“ s apkou PlugShare? Tak na tohle jste si odpověděl sám.
              Také je to o tom muset mít všelijaké čipy nebo apky a při každé zastávce řešit jak tu či onu nabíječku aktivovat, namísto jen zastrčit konektor. No a v neposlední řadě (při vší úctě ke Koně, která krom vnitřního prostoru a absenci SCH je patrně ve všem (no ještě krom toho předního náhonu, to bude při těch 150kW dobré hrabátko) lepší než TM3) jsem si jistý, že tam ta TM3 dojede o poznání dříve než Kona.

              Co se týká kapacity přípojných míst tak opravdu jsem se za ty dva roky a 114tis.km nesetkal s tím, že by SCH nestíhali, pokud nesdílíte s vedlejším stojanem. Možná si někteří majitelé Tesel pletou právě toto sdílení stojanů s nedostatečným příkonem. Každou chvíli to někomu vysvětluju, když přijede, postaví se vedle mě na sdílený stojan, i když vedle jsou volné nesdílené.

              A já určitě TM3 nabíjet na SCH nebudu, protože jsem již napsal do Tesly, že obě své rezervace ruším. Momentálně čekám do konce roku až se u nás začne prodávat eNiro, a pokud by nebyli k sehnání a neobjevilo se mezi tím nic většího a stejně dobrého tak to jistí právě Kony.

              1. Četl jsem vaše trable s Xkem, ale obávám se že to bude s
                Četl jsem vaše trable s Xkem, ale obávám se že to bude s Nirem ještě horší. Hlavně to jak Xko používáte a máte zažité, s Nirem nepujde. A Kona to je o soutěž níže. To dětem na zadních sedačkách neuděláte.
                Seděl jsem v Koně i Niru (jenom hybridu) ale stejně půjdu do TM3. Servis bude v čechách a jsem s tím smířen.

                1. Ja ty eNira/Kony nechci kupovat pro sebe, ale pro zamestnance.
                  Ja ty eNira/Kony nechci kupovat pro sebe, ale pro zamestnance. Namisto puvodne rezervovanych TM3.
                  Ac me Xko obcas stve, tak mi na druhou stranu stale pusobi i radost.

                2. Hlavně jste tady za tu dobu udělal kus práce a propagace
                  Hlavně jste tady za tu dobu udělal kus práce a propagace Tesly a elektromobility. Počkal bych a svezl bych se TM3.
                  Koukám poslední dva týdny jak zjara na ty recenze obyčejných lidí-němců jak si to chválej, němci.

                3. Ale jo, ja si Xko take prvnich 80tis.km chvalil.
                  A to co me

                  Ale jo, ja si Xko take prvnich 80tis.km chvalil.
                  A to co me odradilo kupovat TM3 nejsou ani tak ty problemy jako spis fakt, ze je neresi a kdyz resi tak z 5 problemu opravi 2, a z nich se jeden behem kratke doby vrati.
                  V servise na vsechno jen krci raneny a omlouvaji se.

                  Aktualne treba cekam pres tyden na odpoved ze servisu v Norimberku k problemu s taznym. Naposledy vymenili nejaky kabelovy svazek s tim, ze uz to bude v poradku. Pred dvema tydny jsem pripojil prives s 13pinem a opet auto nahlasilo zavady vseho mozneho:
                  https://postimg.cc/3y4v4WMK
                  https://postimg.cc/jDjNTZZn
                  tak jsem jim psal, asi pred tydnem prisla odpoved, jestli bych to zkusil s jinym privesem, odpovedel jsem, ze jsem to zkousel se tremi ruznymi privesy a od te doby cekam na odpoved a jsem si jisty, ze neprijde dokud tam nezavolam nebo nenapisu ostreji, jako vzdy kdyz jsou v koncich.

                  Z centraly neodpovedeli doposud na moji zpravu z 26.12., a moje zruseni rezervace z asi predmesice zustava zatim take bez odpovedi…
                  Jestli se takhle chovaji k zakaznikovi, ktery jim tam nechal za dve auta 300tis. eur bez dane, tak jak budou asi resit problemy u auta za 35tis.dolaru?
                  Ne kdepak, za TM3 uz nastesti jsou nahrady na trhu.

                4. To zrušenie rezervacie na TM3 trvalo aj u mna asi mesiac.
                  To zrušenie rezervacie na TM3 trvalo aj u mna asi mesiac.

                5. Jim jde spíš o to sjakou pičovinou je otravuješ,než o to
                  Jim jde spíš o to sjakou pičovinou je otravuješ,než o to jaké drobné jsi jim už dal. Leda si uděláš nějakej virál a pak to někdo potlačí.

                6. Na kraviny jsem rezignoval uz davno, ale kdyz vam napriklad po
                  Na kraviny jsem rezignoval uz davno, ale kdyz vam napriklad po kazdem pripojeni privesu auto nahlasi spoustu zavad a obcas pri tom vypadne i posilovac rizeni bez, ktereho se to fakt neda…

                7. Kuku, ty jsi online taky nonstop koukam. 🙂
                  Kuku, ty jsi online taky nonstop koukam. 🙂

                8. Buď pracuju na směny nebo mám jetlag. Teď zrovna to druhý
                  Buď pracuju na směny nebo mám jetlag. Teď zrovna to druhý 😉

                9. Tak to nezavidim.
                  Ja bych spal, ale moc mi to nejde. Kolega

                  Tak to nezavidim.
                  Ja bych spal, ale moc mi to nejde. Kolega jede jak zavodnik, takze to se mnou moc clouma.
                  Veze me do Pardubic pro toho manzelky Leafa.

                10. Prekvapuju ma vase problemy s privesom. Pouzivam viacere
                  Prekvapuju ma vase problemy s privesom. Pouzivam viacere privesy k TMX – uplne nove s 13 pinovou aj aj stare s 7 pinovou zasuvkou pomocou redukcie 13/7. Mam aj predlzenie 13p, pretoze na jednom pozicanom privese mi pripojny kabel nedosiahol do zasuvky TMX, resp. bol velmi napnuty a pri zatacani hrozilo poskodenie kabla/konektora, pripadne aj zasuvky v tesle. Nikdy som nemal problemy ani pri trasach vyse 1000km s tazkym privesom, ked bolo treba odpajat nalozeny prives kvoli nabijaniu cca na kazdom druhom superchargeri. Odpajat/pripajat 2-tonovy prives nie je uplne trivialne. Nastastie u TMX vidno na kamere gulu tazneho zariadenia, takze sa da presne trafit gulou pod spajacie zariadenie privesu aj bez pomoci. No na dlhe trasy som nikdy nesiel bez pomocnika. Niekedy sa da nabijat aj netradicne vid nabijanie na Vystrkove:https://teslaclub.sk/forum/model-x/28728-tmx-s-tazkym-privesom?p=28808#post28808
                  Pri lahsich privesoch sa da tesla oklamat a aktivovat autosteer pricom vydrzi ist na „autopilota“ celu cestu, no s tazkym privesom tesla zvysenu zataz po chvili zisti a deaktivuje ho.

                11. A mel nektery z tech privesu svoji 12V baterii, ktera by se
                  A mel nektery z tech privesu svoji 12V baterii, ktera by se nabijela z tazneho?
                  Me to delal karavan, ktery ji ma a pak dva ruzne privesy, ktere meli hydraulicke sklapeni pohanene svoji baterii jenz se za jizdy take nabiji z tazneho.
                  Jiny prives s trinactipinem jsem bohuzel netahal. Mam podezreni, ze palubni 12V sit Tesly to proste neutahne, takze zacne kolisat napeti a ruzne systemy zacnou hlasit zavady.
                  V servisu jsem se jich na tuto moznost cim by to mohlo byt ptal, ale to bylo jen krceni rameny, a ze pry asi ne.

                12. Tahal som len nakladne privesy, nemali bateriu ani elektricke
                  Tahal som len nakladne privesy, nemali bateriu ani elektricke brzdy. Ze by bolo nieco nespravne zapojene v 13p zasuvke TMX? Alebo nie je dodrzana norma ako funguju napajania na 13p zasuvke v Tesle?
                  Na teslackych forach o tom nie je nic?
                  Tych stalych 12V na 9. pine ma prekvapilo hned, ked som kedisi studoval pinout 13 polovej zasuvky. Povazujem za nebezpecne vytahovat stalych 12V do privesu, naco je to dobre? Naco sa v privesoch vyuziva? Tesla by mohla zvladnut staly odber z 12V baterie, lebo pri poklese 12V spusti menic, no ine auta by s tym mohli mat problem.

                  El. brzdy ma zaujali hned ako som kupil TMX, kedze je pripravena pouzivat privesy s elektrickymi brzdami.
                  Mate na TMX domontovavy modul pre el. brzdy privesu? Tahali ste taky prives? Chcel som sa s tym pobavit, preto som si vyrobil predlzovak na 13 pin, aby som to otestoval a pomeral, no v mojom okoli ani v pozicovni som nenasiel taky prives, tak som to nechal tak.

                13. Pokud vím, tak 13 pinová zásuvka má stálý plus a pak
                  Pokud vím, tak 13 pinová zásuvka má stálý plus a pak spínaný spojený se spínačkou. Osobně bych si myslel, že by vlek neměl odebírat víc než nějakých 15A. Tedy navrhuji koupit samce a samičku a proměřit odběry, které vlek má a to i při vypnutým autě.
                  Ono se to nezdá, ale při 12V znamená téměř jakokoliv práce velký proudy a to se tomu X nemusí líbit.
                  A pak si nemyslím, že je ideální spínat nějaký silovější obvod (stačí i lednice) přímo spínačkou.

                14. Karavany nebo nakladni privesy maji svoji baterku a je
                  Karavany nebo nakladni privesy maji svoji baterku a je normalni, ze se nabiji ze zasuvky auta.
                  Vlek s el. brzdami jsem nikdy nevidel a ani nevim, ze by se dala nejaka takova podpora do Tesly domontovat.

                15. Na Tesle S mám originál závěs Brink ( na nosič kol)pro
                  Na Tesle S mám originál závěs Brink ( na nosič kol)pro Teslu S , zapojili jsme elektriku sami a vśe OK

                16. Neřešil už se tady podobný problém? Nebo jsem to možná
                  Neřešil už se tady podobný problém? Nebo jsem to možná viděl na Youtube… nakonec to byla upadlá kostra…

                17. No uz kvuli tomu menili nejaky kabelovy svazek. Predpokladam,
                  No uz kvuli tomu menili nejaky kabelovy svazek. Predpokladam, ze k zasuvce. Tak by si toho snad vsimli.

                18. Zkontroluj si to radši sám.
                  Zkontroluj si to radši sám.

                19. To bylo na predku, na zadku jsem o tom zatim neslysel
                  To bylo na predku, na zadku jsem o tom zatim neslysel

            2. Nevim, kolik casu jste stravil planovanim cesty do Alp. Trasa
              Nevim, kolik casu jste stravil planovanim cesty do Alp. Trasa (kilometrove) je srovnatelna s moji trasou: http://www.hybrid.cz/zkusenosti-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-alp- zase-zpatky a musim uznat, ze prvnim planovanim jsem stravil nejaky cas. Bylo to i tim, ze jsem nevedel co a jak. Ted uz vim, kde nabijet, jakou apku pouzit na spusteni nabijeni, ale s komfortem Tesly se to neda srovnat. Zaroven rikam – nevadi mne, ze planuji cesty. Diky tomu, ze nabijecky nejsou vetsinou u dalnice, tak poznam i vic mist po ceste 😉 Proste nespecham a jsem v klidu.

    1. Danieli,
      pod to co píšete se podepisuji. Já už jsem to

      Danieli,

      pod to co píšete se podepisuji. Já už jsem to udělal vzadal jsem „levnou“ t3 a nelituji toho!
      Dávno jezdím elektrickým autem a užívám si to. Bavím se, když tady čtu jak nadšenci vzhlížejí k T3 a nadšeně vítají její příchod ve verzi s malým dojezdem v ceně, za kterou si u nás koupíte v pohodě např. Hyundai Kona s dojezdem přes 440Km WLTP, která přišla na trh, sice bez humbuku a bez ovací, zato dokonale funkční s velmi dobrými recenzemi, k mání hned a servis v každém větším městečku :-). Akt cena. 1 094 000 Kč. T3 s podstatně menším dojezdem rozhodně nebude levnější, na to vsadím botky :-).

        1. Z mého pohledu raději budu řídit Hyundai než Audi, pokud
          Z mého pohledu raději budu řídit Hyundai než Audi, pokud mě má někdo soudit podle auta. Osobně se mi řidiči Audi příčí, jsou to z velkého procenta nepřizpůsobiví jedinci, kterým neříká nic ani plná čára, ani blinkr, ani zákaz (čehokoliv), ani slušnost mezi řidiči. Takže moje ego volí rozhodně Koreu.

      1. Nevim no, T3 bude pocitams tat stejne a dojezd kolem 400km
        Nevim no, T3 bude pocitams tat stejne a dojezd kolem 400km wltp, na mensi jezdeni je to uplne jedno, a na vetsi i pres mensi dojezd to bude mnohem lepsi nez Kona diky SC.
        A nezapominejme na to, ze kona je k 2 tridy mensi auto…. to je torchu jako se divit proc je polo levnejsi nez passat…

    2. krotil by som to nadsenie ohladom e-Niro. Podla EPA ma realny
      krotil by som to nadsenie ohladom e-Niro. Podla EPA ma realny dojazd 385 km, co uz je dost blizko dojazdu standardnej verzie Modelu 3. A najzakladnejsia vybava Nira stoji od 40-tisic s DPH, co je zhruba rovnako ako tu bude stat Model 3 Standard Range. Rozdiel je ten, ze e-Niro za priplatok ponuka uz len vyssie stupne vybavy (s cenou splhajucou sa iba velmi tesne pod 50-tisic EUR vo full vybave), zatial co v pripade Tesly Model 3 sa vo vyssich verziach zvysuje aj kapacita baterie a tym padom dojazd, ktory uz vo verzii Standard Plus sa dorovna na e-Niro, Mid-Range ho uz prekonava a bude navyse za nizsiu cenu ako Niro vo full vybave. Takze vobec nie je pravda, ze Korejci porazili Teslu, to podla mna ani nahodou. Ved staci sa len pozriet na tie smiesne malicke displejiky na Kone/Nire (kde stlacim tlacidlo, a cakam pol sekundy kym zareaguje) a porovnat s Modelom 3 a jeho tabletom s perfektnou odozvou, ten displej sa kvalitou vyrovna dnesnym modernym smartfonom. A to nehovorim o tom, ze Kia dodnes nema ani len mobilnu aplikaciu!!, co je v pripade Tesly samozrejmostou, ze si mozem vsetko podstatne ovladat na dialku. Kia e-Niro nema OTA updates, nema panoramaticku strechu, nema moznost priplatit si za autopilota, nema siet Superchargerov po celej Europe, nabija sa ovela pomalsie maximalne rychlostou 70kW (Model 3 zvladne okolo 120kW), ma o dost slabsi vykon motora a zrychlenie… Je obrovsky pocet veci, v ktorych Niro prehrava v porovnani s Modelom 3. A v com je Niro lepsie? Mozno v objeme kufra, teda je to trochu praktickejsie auto z pohladu ulozneho priestoru, a ma este lepsiu zaruku (az 7 rokov v porovnani so 4 rokomi u Tesly) + samozrejme dostupnejsi a blizsi servis, ktory je na kazdom rohu. Ale aj tak, ked porovnam celkovo co dostanem za rovnaku cenu u Tesly a Kie, tak 1000x radsej uprednostnim Teslu.

    3. myslim ze nemate pravdu…
      e-Niro ma 239 mil dojezd, Model 3

      myslim ze nemate pravdu…
      e-Niro ma 239 mil dojezd, Model 3 ma 220 nebo 240 mil podle typu standardu.

      Co se vybavy tyce, ja do vybavy pocitam i sit SuperChargeru, se kterou ani Kia/Hyundai nemuze zdaleka souperit.

      Co se ceny tyce, nevim kolik presne stoji Kia/Hyundai v zakladu, ale pokud dobre vim tak je to stejne jako u M3, tedy 35-40.000

    1. Podle mě bude když se podíváte ne cenu vyššího modelu,
      Podle mě bude když se podíváte ne cenu vyššího modelu, tak to tak vychází.

      Nezapomínejte, že ta US cena je bez DPH 23×35.000×1,21 DPH
      je 974 tis. Otázka je jestli není na takovéto domácí ježdění lepší a praktičtější za ty peníze mnohem vybavenější e-niro.

      I když to zrychlení a max. rychlost má tesla bez konkurence

        1. Máte vůbec elektromobil? To není jako u spalováku , že
          Máte vůbec elektromobil? To není jako u spalováku , že dáte o 20 více než má v TP.

          Se to prostě postaví na zadní ani nedokončíte předjížděcí manévr. Předjíždět někoho na dálnici když Vám to ve 144 vystaví stopku je dost dobrodružné.

          1. Vy budete zřejmě expert, co si našel na internetu
            Vy budete zřejmě expert, co si našel na internetu maximálku starého leafa a rozvíjíte kolem toho teorie o elektromobilech obecně. Kromě toho i těch 144km/h znamená, že na normovaně přeměřujícím tachometru bude v tu chvíli 16O.

            1. mám Mieva max papírovou max. 130 a ve 144 tacho to prostě
              mám Mieva max papírovou max. 130 a ve 144 tacho to prostě sniží výkon na nulu a musíte se potupně zase zařadit zpět.

              je to o tom, že to nemá převodovku a emotor má už kritické otáčky. Jak to dělají v Tesle netuším, ale jsou bez konkurence v dané cenové třídě.

        2. Včera jsem jel s X po D1 od D0 a sjížděj jsem k Humpolci,
          Včera jsem jel s X po D1 od D0 a sjížděj jsem k Humpolci, celou cestu jsem jel v levém pruhu mezi 120 km/h (provoz) až po 170 pokud to bylo volné. Za cca 90-100km takové jízdy se snížil dojezd ze 400km na 200. Reálně by to tedy takto dojelo cca do Brna. Topení na 22,5 a výhřev sedačky, jel jsem v košili. Venku bylo kolem 6 stupňů. Co trošku nechápu je, že dojezd se nepřepočítává podle stylu jízdy. Celou cestu to vlastně mizelo poměrem na jeden reálný kilometr 2 až 2.5 z dojezdu.

          Co mě zklamalo je hluk v interiéru, nad 140km/h je v tom na cenovou kategorii opravdu hluk. A taky to na poměry třídy opravdu mizerně svítí.

          Výkony auta odpovídají hmotnosti a výkonu (verze 90), zázraky se pochopitelně nekonají. To jak se ale nadechne 25 let starej V12 Mercedes SL s 400HP a 600Nm v rychlostech kolem 100km/h je pořád trošku lepší. Oproti dnešním 600Nm dieselům je to ale úplně někde jinde.

          Co je výborný je trakce, to co to dělá v zatáčkách na okreskách 3 třídy s posypem je skoro zázrak.

          Podvozek dokud se opravdu nezačne tlačit na pilu je velmi dobrej. Na hraně je znát naprosto necitlivý a podle mýho i nepřesný řízení a k tomu airmatic. V extrémech se to začne žvejkat a kolíbat. Zachraňují to baterie s nízkým těžištěm. Tohle ale prosím neberte jako kritiku, je to fakt už hraniční použití. Každopádně příplatkovej podvozek třeba novýho Touarega je dál.

          Drobnosti ze zpracování bych nechal stranou, je to okrajovka a podle toho to vypadá. Každopádně z mého úhlu pohledu je to první použitelný EV. Osobně bych z toho dal pryč všechny kraviny jako falcon wings, obří display, třetí řadu sedaček, skleněnou neotvíranou střechu a hromadu zbytečný elektroniky a přidal na stěračích (vylepšit auto funkce), světlech, akustice, audiu a pak sedadlech. Sedáky jsou hodně krátké. A pak z toho dostat všechno otravný americký pípání (pásy, varování atd).

          1. Mě to přišlo tvrdší na nerovných silnicích kolem Prahy,
            Mě to přišlo tvrdší na nerovných silnicích kolem Prahy, na to že to má Airmatic. Pozor, spotřeba Praha-Humpolec je tak o 15% vyšší než obráceně, je to prakticky „stále do kopce“. Alespoň už víte proč jezdí Tesly po dálnici relativně pomalu. Obecně mi přijde prosklená střecha blbost (v létě mě Slunce pralo pořád do hlavy) a ta pidi sluneční clona mi dost vadila. Vím, že se do mě někdo pustí, ale já bych to nechtěl ani za 2 mil., natož za ty 3 mil.

            1. Tak ono to asi vyšlo z dost položeného čelního okna, být
              Tak ono to asi vyšlo z dost položeného čelního okna, být tam klasické okno a rám, muselo by to být vyšší. Každopádně v tom vidím akorát snahu se odlišit za každou cenu. Osobně bych radši normální rám okna, klasickou střechu a subtilnější A sloupky.
              Já jezdím v autě pořád stejně a je jedno, jestli je na naftu, benzín nebo elektřinu. Teda pokud to jde, tady ano. U Egolfu a dalších je jediná možnost se táhnout a netopit.
              Každopádně v tom autě je hodně věcí obecně horších, než u aut za poloviční cenu. Plně vybavenej superb má o dvě třídy lepší světla, má podstatně lépe odhlučněný podvozek a s aku okny i vršek. A ten rozdíl je opravdu hodně znatelnej. Pak audio, to co je v Tesle je tak asi na úrovni příplatkovýho ve škodovce.
              Zase schopnost pohonu přenést výkon na silnici je fakt obdivuhodnej. Vůbec je to motoricky dost dobře udělaný.
              Já nemám parníky jako bylo GLE/ML na airmaticku rád. Chápu, že to není navržený na naše okresky druhý třídy (a to teda ani náhodou není ani Tesla), ale to věčný zasedávání na kolo nebo nápravu nedávám. U Tesly je to podstatně lepší, ale na hraně to tam je taky. Ale to je fakt hrana daleko za tím, jak běžný uživatel jezdí. Třeba ale novej Touareg to fakt nedělá a s aktivníma stabilizátorama dokáže být pohodlnější a přitom o dost jistější než X. Ale podvozek co má je technicky o generaci dál než je X nebo GLE. Tím mám na mysli mechanicky předepnutelný stabilizátory a natáční zadních kol. Nevím, jestli má Xko stavitelný tlumiče a případně jak, jestli je to jenom průtok nebo je to magnetický.

        1. Performace verze stojí v USA 58000 dolarů
          V Německu stojí

          Performace verze stojí v USA 58000 dolarů
          V Německu stojí s DPH 19% 63000€, bez DPH 52941

          takže podle mě u Elonka 1USD=0,91 €

          nebo se pletu nejsem v tom odborník klidně mě opravte?

          kurs usd/€ je 0,88€ takže cena +- stjná jako v USA

    1. Konkurencia tu je.. A dokonca taká že žial tm3 v tejto
      Konkurencia tu je.. A dokonca taká že žial tm3 v tejto verzii prehralo boj o prvý cenovo dostupný el mob s dobrým dojazdom.. Kia e niro, Kia e soul, Hyundai Kona -všetko výrazne lepší doazd dostupné ihneď za cenu do 40 tis eur / Budme uprimný t3 nebude lacnejšia/ O mesiac dva začne trnava chrlit peugeota z 50 kWh baterkou. A to bude asi tiež za menej penazí v lepšej kvalite s dojazdom ak nie lepším tak min rovnakým ako táto TM3

      1. Povedal by som presný opak, konkurencia s príchodom
        Povedal by som presný opak, konkurencia s príchodom štandardnej verzie prehrala na plnej čiare. Hyundai Kona je dostupné v horizonte 6 – 8 mesiacov, rovnako ako E Niro. Kapacitu akumulátorov majú vyššiu ako TM3, ich efektivita je nižšia ako TM3 hlavne pri diaľničných rýchlostiach. Porovnávať Konu s TM3 je ako porovnávať Fabiu s Octaviou, tie autá sú v absolútne iných triedach.
        Použitá technika je opäť rozdielna, TM3 ponúka lepšie jazdné vlastnosti v podobe zadného pohonu a hlavne viacprkovej nápravy. Životnosť akumulátorov bude na vyššej úrovni, majú rozsiahlejšie skúsenosti s prevádzkou a životnosťou. Pri HYU/KIA je životnosť otázna, nikto nevie v akom stave budú akumulátory po 200, 300.000 km.

        Nová e208ka bude vydarené auto, obávam sa však, že pre nedostatok akumulátorov skončí rovnako ako HYU.

        1. Octavia vs, SUperb
          Lebo razvorovo…
          Kona – 2600mm –> Model

          Octavia vs, SUperb

          Lebo razvorovo…
          Kona – 2600mm –> Model 3 – 2875mm
          Octavia – 2680mm –> Superb – 2836mm

          Ludia si stale neuvedomuju, ze Model 3 je rovnako velke auto ako najvacsia Skodovka (ta ma len vacsie previsy).

          Ked uz lacnejsie EV so slusnou baterkou, tak cakam na novu Kiu Soul EV s 2600mm razvorom, 315l kufor (zvacsila sa). Ak by bola za 30 000 Eur, tak je to podstate lacnejsie ako eNiro.

          Inak, ktory blaozn by kupoval Konu, ked za tu istu cenu ma vacsie eNiro???

        2. Táto dišputa sa vedie o tom ze TM3 by mala byt podla Muska
          Táto dišputa sa vedie o tom ze TM3 by mala byt podla Muska prvý cenovo masovo dostupný el m. z vynikajúcim dojazdom. Takze prvý nie je.. V danej cenovej kategórii bol prvý Hyundai/Kia. Teda pokiaľ sa bavíme o cene plus minus 40 tis s dojazdom okolo 400km.
          Citujem :
          „Kapacitu akumulátorov majú vyššiu ako TM3, ich efektivita je nižšia ako TM3 hlavne pri diaľničných rýchlostiach“
          Ano v efektivite bola Tm3 jemne pred konou/nirom ale rozdieli boli minimalne.
          Stále sa bavíme o tom že Tm3 tu vystupuje v úlohe cenovo dostupného auta pre masy. Takze ak dám na stôl 40 tis otázka znie : dám prednost viacprvkovej náprave zadnému pohonu alebo prednému pohonu alebo takmer o 30% vyššiemu dojazdu. Dám prednosť na kosť oholenému interieru /oproti standartnej TM3/ alebo prijemnemu kvalitnému interieru kony. Dám prednost mierne lepšiemu zrýchleniu alebo výrazne vačšiemu interieru nira s použitelným kufrom….

          Bez toho aby som niekoho urážal alebo sa hádal…Tm3 dava pre mna omnoho viac logiky vo vyššich veziach. Kde ma lepsi interier lepsie audio a kedze mi nevadi dat na stol 60-65 tis eur asi viac ocenim jazdne vlastnosti a výkon… A samozrejme dojazd.. Avsak v tejto očesanej verzii podla mna na trón nedosiahla

          1. Kto bol prvý je asi absolútne jedno, bavíme sa o tom čo tu
            Kto bol prvý je asi absolútne jedno, bavíme sa o tom čo tu bude dostupné reálne do konca tohto roka.

            Ok, tak sa pozrime na čísla, Hyundai Kona EV 258 míľ vs Tesla M3 220 míľ podľa EPA. Tzn. rozdiel v dojazde 61 km v neprospech Tesly. Tesla však ponúka väčšiu sieť nabíjacích staních vrátane Superchargerov a cestovanie na dlhšie trasy bude komfotnejšie ako v malej Kone.

            Čo sí má človek predstaviť pod pojmom na kosť oholený interiér? To, že nemám kožené sedadlá a konzolu s držiakom na MT nie je žiadna tragédia.

            No a k tomu interiéru nemám slov, v Kone som nesedel, predpokladám však, že nebude rozdielny od Ioniqa, ktorý je typický Hyundai – plný tlačidiel a zapáchajucich plastov 🙂

            Ale samozrejme každý má iný vkus. Je dám prednosť krásnemu, aerodynamickému dizajnu exteriéru a strohosti interiéru, nepraktickému kufru, ale hlavne najlepšie odladenému pohonu a niekoľkoročným skúsenostiam s elektromobilitou pred HYU/Kia, ktorí majú len krátke skúsenosti, zatiaľ nikto nevie aká je životnosť ich akumulátorov a hlavne na môj vkus príliš nudným elektromobilom v podaní Kona/Niro EV.

          2. Podívejte se na statistiky prodejů a zjistíte, co je
            Podívejte se na statistiky prodejů a zjistíte, co je masově dostupný.
            V roce 2018 se prodalo 145846 TM3 a to začaly dodávky pořádně až ve druhé polovině roku, zatímco Hyundai ani Kia nejsou v první dvacítce, kde na 20. místě je BAIC EX s prodeji 32810 ks, takže když je pro celý svět dostupných méně než 2500 ks měsíčně (z toho skoro půlka v Korei), tak to opravdu není masově dostupné auto.
            Nyní je produkce TM3 okolo 25 tisíc měsíčně, tedy přibližně 10x tolik co u Hyundai Kona.

        1. Kia Niro je v USA dostupná jen v 10 ZEV státech a
          Kia Niro je v USA dostupná jen v 10 ZEV státech a elektrický IONIQ pro jistotu jen v Kalifornii, takže to zavání těžkou příchutí kompliance cars. Na rozdíl od nich je a bude M3 dostupná všude.
          Můžem bejt rádi, že se těch korejců dodá víc do Evropy než do Ameriky. Uvidíme na počtech dodaných kusů.

      1. Jasne, btw. ja hladam super-ne-predrazeny seervis na seat aby
        Jasne, btw. ja hladam super-ne-predrazeny seervis na seat aby mi vymenili zamky u dveri ktore mi pocas dvoch rokov odisli uz 3 a za kazdy si pytaju nad 200Eur+praca. Momentalne otvaram auto, cez dvere spolujazca pretoze otvorit mozem vsetky dvere cez vnutornu klucku.

      1. Dobrý nápad, ten má našlápnuto „správnym“ smerom. Inak
        Dobrý nápad, ten má našlápnuto „správnym“ smerom. Inak VW je ukážka toho, že dinosauri sú silní iba vtedy, ked je všetko tak ako sú zvyknutí. Ked nastane velmi rýchlo nejaká zmena (napr. pád asteroidu), tak tí menší majú omnoho väčšiu šancu prežiť. Kým sa ten dinosaurus otočí, tak ten malý je už dávno fuč.

  3. K těm nadšeným ovacím je třeba dodat, že v Evropě si
    K těm nadšeným ovacím je třeba dodat, že v Evropě si tuto verzi ještě stále nekoupíte a bůh ví jestli vůbec někdy. Pokud jde o on-line prodej, tak v konfigurátoru mezi evropskými zeměmi Česká Republika jaksi chybí ??? Takže v ČR si v on-line prodeji Model 3 nekoupíte vůbec… Pokud zvolíte v Locations položku „Other Europe“, tak ta u Modelu 3 způsobí, že se otevře rovnou jen rezervační form a konfigurátor tím pro Vás končí ?!, na rozdíl od toho, když zvolíte kteroukoli jinou Evropskou zemi !!! Proč proboha ! Kdo nevěří ať si to zkusí. Pan Musk, nám tím jasně sděluje, že ČR ale i Slovensko ho jaksi nezajímají. Takže s tvrzením „Čekáni je u konce“, kterou autor svůj článek začíná, se dá úspěšně nesouhlasit. Pro nás čekání rozhodně nekončí…

    1. Co dodat. Ze nejak nevite o co go? Elon jasne napsal, ze
      Co dodat. Ze nejak nevite o co go? Elon jasne napsal, ze Evropa 3-6 mesicu. Mam v CR predobjednavku a zatim jsem nebyl ani vyzvany k dokonceni konfigurace ci stornovani objednavky. Co z toho plyne? No ze asi tezko muze byt CR v online store, kdyz nejsou vyrizeny jeste ani ty predobjednavky. Predpokladam, ze az tyto dodavky probehnou, nebo zaroven s tim se objevi i CR v tomto store. Zde se trosku zastanu i autora, protoze pokud by jste cetl starsi clanky, tak od uvedeni T3 se neresi nic jineho, nez kdy uz se bude prodavat ta levna verze, na kterou Elon bezesporu nalakal nespocet predrezervaci. Rada z techto predrezervaci zatim nedokoncila objednavku a to jen z toho duvodu, ze si chteji objednat prave tuto levnou verzi. Tim myslim USA a tech par zemi v EU, kteri jiz maji moznost objednavku dokoncit. Takze. Cekani je u konce. Samozdrejme ze zacne nejprve online dodavat v USA, kde tyto low verze budou lidi odchytavat mouchy. 😉 Takze dockej casu a i CR bude. Az otevrou pro CR dokonceni predobjednavek, tak to tu na foru jiste bude reseno. Nasledovat budou i dodavky techlo T3. Osobne asi ve finale nekoupim zadnou, ale za podporu mi to stalo. ;o)

      1. No tak nevím co na to říct. Ostatní země EU v
        No tak nevím co na to říct. Ostatní země EU v konfigurátoru fungují, to podle Vás ve všech ostatních, daleko větších zemích EU, kde muselo být předobjednávek daleko více už jsou všechny vyřízeny a proto je tam konfigurátor Modelu 3 dostupný ??? To nemůžete myslet úplně vážně. :-). Proč není ČR dosud v Locations ani pro modely S a X? (musíte jít přes other EU). Racionálně vzato se v zemi, která je takto na okraji zájmu výrobce (a já to chápu, Německo nebo Francie je určitě lepší trh) dost dobře nemůžu očekávat v krátké době ani vybudování dostatečně husté sítě servisního zázemí.
        Ano přesně tak, nic jiného se neřeší, než kdy se bude prodavat konečně ta levnejši verze. Pokud si ale někdo na rozdíl od Vás elektromobil chce reálně opravdu koupit, tenhle přístup k ČR dobrá zpráva rozhodně není.(Kromě těch, kteří věří tlachání o nevyřízených předobjednávkách). Těch pár zemí EU, jak píšete, kde můžete objednávku Modelu 3 dokončit je celkem 15! Každopádně se pro EU levný Model 3 prozatím odkládá o min. 3 měsíce, ale spíš o 6 a víc, alespoň podle toho, jak se to dosud vyvíjelo. Já jsem Model 3 vzdal a udělal jsem dobře. Už půl roku jezdím elektrickým autem jako hlavním vozem v rodině k plné spokojenosti a i když jsem to zatím, byť je pro drobnou závadu nepotřeboval, jezdím s vědomím, že servis je v každém větším městečku. A tak místo čekání jezdím a užívám si výhod elektromobilu :-).

      1. Asi jsem na rozdíl od Tebe, člověk který se pro
        Asi jsem na rozdíl od Tebe, člověk který se pro elektromobilitu opravdu rozhodl a tak nebudu čekat dalších 6 měsíců, abych si mohl objednat auto, které za dalších 6 měsíců možná dostanu. Takže moje odpověď zní neobjednám, protože racionální člověk nečeká na auto rok. Proto už půl roku jezdím elektrickým autem, které jsem si mohl pořádně prohlédnout, objednat a které mi dodali 3 týdny před termínem. A tak dávno jezdím a užívám si výhod elektromobilu :-). Než Tesla Model 3 dorazí opravdu do ČR – abych si ji nemusel kupovat v Německu jak mi tady někteří taky doporučujou 🙂 a bude mít v ČR pořádný servis budu se svého stávající eletromobilu už zbavovat a pak se uvidí co si vyberu.

        1. Moje řeč, mám elektromobil a plug in hybrid oba dovezené z
          Moje řeč, mám elektromobil a plug in hybrid oba dovezené z EU jsou to modely co se tady prodávají i servisují, ale pořád mi to při řešení probných problémů dávají pěkně sežrat. Holt jsme takové předměstí EU.

          Co jste si koupil? pochlubte se..

      1. To nevím, ale proč bych to proboha měl dělat ? Proto moje
        To nevím, ale proč bych to proboha měl dělat ? Proto moje reakce na článek. Možná by se novináři a odborné servery měly Tesly víc ptát, proč naše země, člen EU, mezi vlaječkami v Locations chybí, kdy to chce napravit a přinášet nám o tom seriózní informace.

        1. U nás v Sudetech to vidíme jinak. Do Německa jedu po
          U nás v Sudetech to vidíme jinak. Do Německa jedu po dálnici, do Prahy musím po okresní silnici. A dalších minimálně 50let do Prahy po dálnici nepojedu, protože dálnice nebude. V servisu v Drážďanech jsem v přepočtu platil stejně jako v servisu v Praze. Osobně bych celou naši vládu a parlament rozpustil a přijal německé, nebo rakouské zákony. Stejně na nás tady v pohraničí naši představitelé kašlou. Krásným příkladem budiž vesnice Prameny, Horní Blatná a další. Kdybych mohl hlasovat pro odtržení od ČR, klidně bych zvedl ruku, už jen pro ten pocit, že nejsem other Europe a ještě bych si mohl zažádat o dotaci 4000Euro na EV jako úplně běžný občan Německa nebo Rakouska.
          Ptát bychom se rozhodně měli. Jen myslím, že úplně někoho jiného. Proč stále patříme do východního bloku?

      1. Jako první, musí objednávat člověk, co má v dané zemi
        Jako první, musí objednávat člověk, co má v dané zemi objednání trvalou adresu, takže se buď musíš na chvíli k někomu v německu přihlásit, nebo ukecat nějakýho němce, aby ti to koupil na sebe.
        Dále jestli on nebude problém s návazností na servis. Netvrdím, že je to nepřekonatelný problém, prostě holt si párkrát uděláš povinně výlet do nejbližšího německého servisu, ale je to škoda, když ten český bude (je) ve Vysočanech, a nedivil bych se, kdyby do doby možnosti objednání v ČR byl nějaký i třeba v Brně.
        PS: pro někoho může být nežádoucí jazyková mutace softwaru do němčiny – ale asi to půjde přepnout na angličtinu, předpokládám, že ta bude ve všech verzích. Ale zase, pro někoho (a tam bych patřil i já) by bylo pohodlné mít na tom tabletu českou jazykovou mutaci.

        Jinak mě další problém nenapadá, a rozhodně jsou pro nedočkavce všechny zkousnutelné.

    2. Máme jednotný evropský trh, takže to není problém
      Máme jednotný evropský trh, takže to není problém objednat v Německu a dovést jen se bude muset zaplatit české DPH v německu je 19% a nás 21% takže cena bude o 3% vyšší než je německá cena.

      Pokud má někdo peníze na to auto a chce ho tak si cestu najde.

      1. Tesla model 3 ma 11kW trojfazovu nabijacku. Len sa k nej
        Tesla model 3 ma 11kW trojfazovu nabijacku. Len sa k nej dodava 32A jednofazovy nabijaci kabel (tesla ho nazyva UMC – univerzalny mobilny konektor) cez ktory sa da tesla model3 nabijat len jednofazovo cca 7kW. Momentalne ale trojfazove nabijanie TM3 nefunguje korektne – zrejme nejaky softverovy problem – vid. Bjornove video, kde je jasne vidiet, ze jednofazovo nabija 32A.
        Pri trojfazovom nabijani – ked indikuje na paneli pritomnost troch faz (trojkou v kruzku) je nabijanie nejake divne, cize nejaky softverovy bug.

  4. Tak sa to predsa podarilo. Verzia Standard Plus je cenová
    Tak sa to predsa podarilo. Verzia Standard Plus je cenová pecka. Važne by som sa čudoval ak by si niekto objednal Standard. Je to zámer predávať STP o 2000 viac pretože to čo tam vložia naviac ich evidentne nestojí o 2000 naviac ale o niečo menej aspoň v to dúfam.

  5. Smekám, je to borec.
    A je to o to peprnější, jak před cca

    Smekám, je to borec.
    A je to o to peprnější, jak před cca 14ti dny smazali všechny zmínky o TM3 za 35tis UDS z webu, a polovina světa se mu smála jak si vymýšlel, a jak to nikdy nebude. Teď těm posměváčkům asi spadla čelist.

      1. Ja si uz bez tempomatu neviem predstavit jazdit, jazdim nan aj
        Ja si uz bez tempomatu neviem predstavit jazdit, jazdim nan aj v meste, 90% casu stale na tempomate a len musim packou spomaovat a zrychlovat, pedale skoro nepouzivam. Takze v dalsom aute chcem Adaptivny, kde nemusim robit ani to 🙂

        No a najma na dlhych trasach po celej Europe (Finsko/Svedsko/Norsko/Nemecko) by to bolo ozaj utrpenie ist 2000km bez tempomatu…

    1. Tu sa obavam, ze este do ceny zasiahnu dane ale to nie je
      Tu sa obavam, ze este do ceny zasiahnu dane ale to nie je problem Tesly ale statov. Treba tlacit na staty aby tieto auta nezdanovali az pokial ich nebude dostatocne mnozstvo. Ved ich zamerom je setrit nam zdravie, takze stat usetri na zdravi. Dokonca by mali odpustat DPH a dotacie mozu kludne zrusit.

      1. Akurat ze LR len zcina na 43tis USD
        Kde ste zobrali cislo

        Akurat ze LR len zcina na 43tis USD

        Kde ste zobrali cislo 43tis USD s autopilotom???

        SR – 35 00 USD
        SR+ – 37 000 USD
        MR – 40 000 USD
        LR – 43 000 USD

        k tomu autopilot je 48 tis USD co robi cca 53tis EUR podla Musk konverzneho kurzu a dani. Pre mne by to bol tak rozdiel 9tis EUR teda o 20% drahsie auto.
        Je to vzdy otazka no… kto kolko je ochotny dat za auto.. Ja osobne nepotrbejem vacsi dojazd ako realnych 300km a na to mi 386 EPA staci.

        1. Pardon – Mid Range jsem myslel a asi jsem i splet tu kapacitu
          Pardon – Mid Range jsem myslel a asi jsem i splet tu kapacitu navíc.
          Zkusil jsem to přepočítat podle EPA dojezdu u jednotlivých verzí a vychází mi:
          SR 52 kWh*
          SR+ 57 kWh – cena základ +5,7 %
          MR 63 kWh – cena základ +14,3 %
          LR 74 kWh – cena základ + 22,8 %
          *softwarově zamčených 5 kWh

          Za ty příplatky ale není jenom větší dojezd, ale i větší životnost baterie (méně nabíjecích cyklů na stejný nájezd), menší nápor díky menším proudům při jízdě i nabíjení, rychlejší nabíjení na SC a co se netýká baterie, tak například mlhovky nebo vyhřívané a ve 12 směrech nastavitelné přední sedačky a to už se rozhodně vyplatí za ten příplatek. Navíc samozřejmě pak větší zůstatková hodnota auta při prodeji, takže i když by vám 300 km dojezd stačil, tak se vyplatí jít alespoň do MR verze.

    1. Zase tak očesané to není 🙂 Ta výbava je velmi slušná a
      Zase tak očesané to není 🙂 Ta výbava je velmi slušná a za 2k navíc to máš skoro v prémiovce a s větším dojezdem. Osobně pochybuju, že se ten základ bude moc prodávat. Většina lidí si koupí aspoň to Plus.

            1. Jo, jo, protože Hyundai uvádí využitelnou kapacitu baterie
              Jo, jo, protože Hyundai uvádí využitelnou kapacitu baterie 31,5 kWh (celá je něco kolem 36 kWh), kdežto Nissan celkovou 40 kWh (využitelná je něco kolem 36 kWh). A pak je to o vlastnostech baterie a SW nabíjení a vybíjení baterie, který to umí lépe a z těch dostupných kWh vyždímá více.

              1. Tak od vás bych takovou nepřesnost nečekal, zvlášť když
                Tak od vás bych takovou nepřesnost nečekal, zvlášť když jste s obojím jezdil. Ale už je těch aut a parametrů hodně že.(naštěstí)
                Ioniq uvádí využitelnou kapacitu 28kWh, celková je 31kWh.
                Leaf má využitelnou kapacitu 35,6kWh, ale uvádí celkovou 40kWh.
                Rozdíl v dojezdu je způsoben lepší aerodynamikou a efektivitou pohonu Ioniqu.
                Na delších trasách se to zvýrazní možností nabíjení až 74kW proti 50kW a absencí přehřívání baterie a snižování výkonu nabíjení při vysoké zátěži a častém rychlonabíjení.

                1. I mistr tesař se utne. Je toho fakt moc. A jak přicházejí
                  I mistr tesař se utne. Je toho fakt moc. A jak přicházejí neustále s novými kapacitami baterek a ještě do toho uvádějí dojezdy dle různých norem, tak to už je na palici úplně. 🙂

          1. Závodní zrychlení nepotřebuju, ba ani nechci.
            A ten kopec,

            Závodní zrychlení nepotřebuju, ba ani nechci.
            A ten kopec, to jako, že ta hmotnost (zřejmě díky baterii) je tak velká, že ji jedna náprava neutáhne? Pokud ANO, tak proč myslíte, že by ji v takové situaci zadní náprava měla utlačit?

          1. No to s tou hmotností motoru dává smysl. Že jako v
            No to s tou hmotností motoru dává smysl. Že jako v podstatě když tam není ten těžký spalovák, tak ta přední náprava nemá dostatečný přítlak. Hmm, zajímavý postřeh.
            Je zase z hlediska ovladatelnosti je lepší že přední náhon táhne, kdežto zadní tlačí – ale v obou případech se řídí přední nápravou. Jestli on ten zadní náhon (přetáčivý) na těch kluzkých površích nebude tu lehnou přední nápravu vytlačovat ze zatáčky.
            Ale k zamyšlení to je.

            1. Dalsim pozitivom zadneho nahonu je moznost mensieho polomeru
              Dalsim pozitivom zadneho nahonu je moznost mensieho polomeru otacania. Ak vpredu nemusi byt pohon, potom je tam viac miesta na vecsie natocenie prednych kolies. Ma to vyznam hlavne pre mestske auta, ktore potom aj pri relativne velkom razvore a malej sirke auta dokazu mat maly polomer otacania, ktory je vyhodny hlavne v stiesnenych priestoroch pri parkovani.
              tu je tabulka malych mestskych EV do 4m s razvormi a polomermi otacania: https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/elektrick%C3%A9-vozidl%C3%A1/smart/19833-smart-forfour-ed?p=23155#post23155

    2. No ano az na ten temer dvojnasobny dojezd ( 124mi vs 220mi),
      No ano az na ten temer dvojnasobny dojezd ( 124mi vs 220mi), temer dvakrat tak lepsi zrychleni (10.8s vs 5.6s), temer dvojnasobny zavazadlovy proostor( 250l vs 430l), Temer 2x tak vykonnejsi palubni nabijeckou (11kW vs 6.6kW) a vice nez 2x tak lepsi nabijeci vykon (50kW vs 120kW)
      Plus takove drobnosti jako neporovnatlne lepsi infotaiment, OTA updaty, moznost nabijeni na SCH,panoramaticka strecha,mnohem krasnejsi exterier, moznost dokoupeni nejpokrocilejsich autonomnich funkci v seriove vyrabenych vozech… Secteno a podtrzeno, tyvole not even close.

      Cena Ioniq – 919.990 s DPH
      Cena TM3 standart – cca 1.020.000 s DPH

              1. U parní mašiny by opratě k ničemu nebyly.
                Řídils někdy

                U parní mašiny by opratě k ničemu nebyly.
                Řídils někdy elektrické vozidlo?
                V lokomotivě jsou dva ampérmetry, ukazující proud okruhů kotev motorových skupin, ampérmetr okruhu buzení, voltmetry trolejového napětí atd.
                V bavoráku mám rychloměr, otáčekoměr, ekonoměr, teplotu vody, palivoměr, hodiny, check-control.
                A tady bych matlat po dislpeji?

                1. A teĎ si představ, že polovina všech nových konceptů a
                  A teĎ si představ, že polovina všech nových konceptů a škoda vižn chystá úplně to samé… jen displeje a žádné budíky nebo tlačítka. To bude teprve šok, až si příjdeš koupit nové BMW a voni už nic jinýho v nabídce mít nebudou.

                2. Ano. Displeje v grafikou ručiček a budíků. Nic se nemění
                  Ano. Displeje v grafikou ručiček a budíků. Nic se nemění jen je to zobrazeno digitálně 🙂

                3. Já jsem Bořku už jezdil s autem bez přístrojové
                  Já jsem Bořku už jezdil s autem bez přístrojové kapličky a výsledek je takový, že už v podstatě tu kapličku nechci. Narušuje linii palubní desky a kazí výhled. Jediné co bych ocenil je head-up display s rychlostí a zobrazením rychlostních omezení. K tomu infotainment TESLA je jeden z nejtransparetnějších ze vše BEV, protože zobrazuje nabíjecí proud, napětí, výkon jdoucí na kola apod. Na to u němců zrovna zapomeň. BMW ti nezobrazí ani rekuperační výkon, zobrazuje pouze údaj charging xxkWh/100km místo charging xxkW. U nabíjení zobrazí pouze nic neříkající čas. Jsou to šarlatáni.

                4. Já si myslím, že je to jen otázka psychologie. Ještě
                  Já si myslím, že je to jen otázka psychologie. Ještě donedávné doby byl množství všelijakých hejblátek, ukazatelů a informací parametrem , který odlišoval levná a luxusní auta. Jejich efekt končí okamžikem, kdy se kamarádům pochlubím, co mi všechno auto ukazuje a co si mohu nastavit.
                  Teslou mám naježděno 150 tis. km. Pomocí displaye mohu nastavit či přečíst mraky informací. Ale v praxi mne zajímá jen rychlost, aktuální stav možného dojezdu v km (pro porovnání s navigací, kolik potřebuji) a průměrná spotřeba KWH/km.
                  Moje přítelkyně Treslu miluje, protože nemá pocit, že když nerozumí hejblátům a ciferníkům tak že by něco zanedbala.
                  Nepamatuji se, kdy naposled jsem něco musel nastavovat přes display, kromě teploty ve voze a radia. Podvozek to zvedne samo, když přijedu do problémového místa, nebo do místa, kde jsem již zvedal minule.

                  Takže shrnutí. V zásadě ovladač pro otevírání oken, páku na blinkry, řazení a stěrač. Pan tam má Tesla knoflík na výstražná světla a otevírání kastliku u spolujezdce. Na co další ?
                  Já jsem uživatel auta a ne operátor. Co je mi do nějakých proudů, voltů a kontrolek činnosti filtrů, čidel apod. Ať si je jako dosud hlídaj nadálku technici ze servisu.

                5. “ V lokomotivě jsou dva ampérmetry …“ Tak ty máš fakt
                  “ V lokomotivě jsou dva ampérmetry …“ Tak ty máš fakt dost. 🙂

            1. No a co myslíš, že je to velké číslo hned vedle volantu?
              No a co myslíš, že je to velké číslo hned vedle volantu?

              Jediný rozdíl je v tom, že se nepodíváš dolů, ale doprava. Prý trvá asi 20 minut než si na to lidi zvykli.

              Nejenom že tam máš všechny údaje, ale co jsem četl, tak je to i lepší, protože nemusíš přeostřovat a číslo vidíš periferním viděním ikdyž hledíš na cestu.

              1. Je vidět, že jsi asi nikdy nejezdil kvalitním vozidlem, u
                Je vidět, že jsi asi nikdy nejezdil kvalitním vozidlem, u kterého tvůrci kladli důraz na ergonomii a bezpečnost.
                Přístrojovky uprostřed palubky jsou chybný krok už z toho důvodu, že právě neumožní trvale periferním způsobem vnímat důležité údaje. Správné řešení je bílá rafička na černém podkladu přímo před řidičem.
                Možná jsi někde něco četl, ale asi jsi zatím nic nenajezdil.

                1. Pokud máš automaticky negativní přístup, tak to určitě
                  Pokud máš automaticky negativní přístup, tak to určitě není auto pro tebe a nemá smysl se o tom bavit.

                  Ber to tak, že Model 3 vyhrál v Consumer Reports anketu o automobil se kterým jsou zákazníci nejvíce spokojeni.

                2. Jsem řidič, ne nějaký ujetý hipster consumer, který
                  Jsem řidič, ne nějaký ujetý hipster consumer, který jásá nad marketingovými triky a zprzěným designem od rádoby umělců.
                  V takovém elektromobilu chci vidět rychlost stejně, jako u jiných aut. A druhý důležitý údaj je pro mě odběr, třetí pak bude odebraná energie. Ty chci vidět stále a periferně.

                3. Jezdím s citroenem C4, tam je rychloměr vpředu uprostřed,
                  Jezdím s citroenem C4, tam je rychloměr vpředu uprostřed, rychle jsem si zvykl a vyhovuje mi to.

                4. To je možné, že sis musel zvyknout.
                  Já chci vidět

                  To je možné, že sis musel zvyknout.
                  Já chci vidět periferně rafičku, nechci někam čučet doprava a už vůbec bych nechtěl nějaká přeskakující čísílka.
                  Ona jedna věc výzkum a vývoj a úplně jiná věc jsou ty marketingové nesmysly.
                  Pokud bych měl i jednoduchý elektromobil, pak stále budu vyžadovat ty základní parametry v zorném poli.

                5. Kup si citroen saxo electric. Ten presne splnuje tvoje
                  Kup si citroen saxo electric. Ten presne splnuje tvoje požiadavky.

                6. Já souhlasím, že ručičku na budíku lze vnímat
                  Já souhlasím, že ručičku na budíku lze vnímat periferně, kdežto čísla se musejí zaostřit.

                  Na druhou stranu, v dnešním provozu je to jedno. Většina jezdí stylem brzda nebo plyn na max, žádná plynulost. Tihle rychloměr nepotřebují.

                  Kdo chce dodržovat rychlostní limity, má proti analogovému budíku alternativu – nastaví si tempomat. Pak už není třeba sledovat rychlost, jenom zapínat a vypínat tempomat.

                  A ukazatel spotřeby rafičkou na budíku? Které auto to takhle má?
                  🙂

                7. To je pravda, že dnes jezdí převážně debilové. Před
                  To je pravda, že dnes jezdí převážně debilové. Před přejezdem vyhodím kvalt a dojíždím, debil mě na hulváta předjede a rozsvítí mi brzdovky do xichtu. Neumí jezdit.

                  Cvakat tempomatem nechci, jsem řidič, ne cvičená opice.

                  A ano, ukazatel spotřeby s rafičkou, velice dobrá věc, která naučí jezdit. Třeba v BMW…

                8. Njn… Výrobky se standardně nabízí nějaké cílové
                  Njn… Výrobky se standardně nabízí nějaké cílové skupině. Když nejsme cílová skupina, máme 2 možnosti. Přizpůsobit se, nebo jít ke konkurenci. Ale ještě jsem perfektní výrobek od konkurence neviděl, vždycky jsou nějaké kompromisy. Já se raději přizpůsobuju.
                  🙂

                  Budík pro ukazatel spotřeby je teda vychytávka. Dobrý 🙂 Ale co vidím na fotkách, je to mrňavá část toho budíku stavu nádrže, takže stejně se musí zaostřit jako na čísla. Periferním viděním sledovat spotřebu nelze.

                9. Ale tak třeba Citroen XM taky ukazoval tzv. „momentální
                  Ale tak třeba Citroen XM taky ukazoval tzv. „momentální spotřebu“ a dokonce digitálně s minimální prodlevou a minimální odchylkou (oproti analogovým), ale je to úplně na prd. Ten údaj je nepoužitelnej. Párkrát na to ze zajímavosti koukneš, ty čísla tě vyděsí a za měsíc už si toho nevšímáš. Je to asi tak zajímavý, jako mít v autě ukazatel směru větru. Pro zajímavost vidíš, jestli ti fouká čelně, nebo do zad či bočák, ale baví tě to chvíli, a nakonec stejně jedeš jak potřebuješ.

                10. Právěže digitálně číslama to má řešené kdeco.
                  Právěže digitálně číslama to má řešené kdeco. Spousta čidel, přenesou se údaje na displej… Normálka.

                  Ale budík s ručičkou na momentální spotřebu paliva… 🙂 To vstříknuté palivo asi narazí na nějakou membránu a potom se něco pošťouchne, aby se ručička pohnula? Nebo jak?
                  😀

                11. Podívej se na spodní část otáčkoměru, uvidíš dobře
                  Podívej se na spodní část otáčkoměru, uvidíš dobře udělaný přístroj.
                  Sedneš do auta, ukazuje nulu. Nastartuješ, ukazuje nekonečno. Rozjedeš se ukazuje okamžitou hodnotu v litrech na sto km. Podřadíš, shodíš nohu z plynu a ukazuje nulu, atd…

                12. Mimochodem, sám jste si tem teď napsal „podřadíš,
                  Mimochodem, sám jste si tem teď napsal „podřadíš, shodíš nohu z plynu a ukazuje nulu“. Ale když vyřadíte na neutrál, a shodíte nohu z plynu, tak nulu neukazuje že? Proto to podřazování při dojíždění. Sám jste to zaznamenal, tak nevím, proč jste se o to tak přel?

                13. No jasně, že nulu ukazuje tehdy, když má motor otáčky
                  No jasně, že nulu ukazuje tehdy, když má motor otáčky nad 1300/min. a jsou zavřené trysky. tehdy je spotřeba nulová.
                  No a při volnoběžných otáčkách na neutrál je spotřeba dána rychlostí vozidla. Nic divného.

                  Podřazovat při dojíždění nebudu, když nechci brzdit motorem.

                14. Nevím, jestli Citroen vůbec dělal skuetčný ekonoměr, ale
                  Nevím, jestli Citroen vůbec dělal skuetčný ekonoměr, ale BMW má použitelný přístroj, který naučí jezdit. Nevím, co by mě mělo na něm děsit.

                15. Vzhledem k tomu, že nevím co by to jako měl být
                  Vzhledem k tomu, že nevím co by to jako měl být „Ekonoměr“ tak Vám nemohu napsat, co by Vás na něm mohlo děsit.
                  Ten EKONOMĚR to je nějaký zařízení které měří co?
                  Protože mne napadli jen dvě možné zkratky
                  EKO jako ekologii provozu, nebo Ekonomii provozu?
                  Ale ani jeden z těchto faktorů nelze měřit, ty se oba musí vypočítat z údajů, které vozidlo (palubní počítač) nemůže znát.

                  A naučit jezdit, jste se měl v autoškole.

                16. Ukazatel okamžité spotřeby, v manuálu k vozu nazvaný
                  Ukazatel okamžité spotřeby, v manuálu k vozu nazvaný ekonoměr.
                  Co ti na tom není jasného?

                17. Tak napíšu ukazatel „okamžité spotřeby“ a ne Ekonoměr
                  Tak napíšu ukazatel „okamžité spotřeby“ a ne Ekonoměr když je to interní název. Ekonoměr může znamenat spoustu věcí.

                  A netykejte mi.

                18. V příručkách je uvedeno „econometer“ anglicky, německy to
                  V příručkách je uvedeno „econometer“ anglicky, německy to bylo podobně. Česky tedy ekonoměr, možná ekonometr. Nevím, co se ti nezdá.
                  V každém případě jde o užitečný přístroj, který naučí jezdit s tím konkrétním vozem tak, aby bylo dosaženo nízké spotřeby.
                  Periferně vidím, kde mám rafičku, na rovině při ustálené jízdě podle ní přesně najdu, nakolik mám mít otevřenou klapku.

                19. Znovu a naposledy – netykejte mi. Husy jsme spolu nepásli.
                  Znovu a naposledy – netykejte mi. Husy jsme spolu nepásli. Považuji to za neuctivé.

                  Co se mi na tom nezdá? Že si pletete pojmy. Zařízení ukazující „momentální spotřebu“ u vás nazývané „Eckonometr“ nemá nic společného s ekonomií provozu. To Vám pouze ukáže, kolik je momentální spotřeba, ale zda je to ekonomické, nebo ne se z toho usoudit nedá.
                  Když pojedete 5 km/h na jedničku, tak Vám ten ekonometr ukáže skvělou hodnotu, ale moc ekonomické to nebude že?

                  Mohu vědět co to máte za BMW, když tam zároveň máte ukazatel momentální spotřeby, a zároveň karburátorovou klapku? Jste si jist, že nemáte otevřeného něco jiného než klapku, nebo je to opět nějaký Váš individuální název z manuálu?

                20. Pojmy si určitě nepletu. Ukazatel okamžité spotřeby je
                  Pojmy si určitě nepletu. Ukazatel okamžité spotřeby je podle výrobce vozu „econometr“.
                  Co nemá společného s ekonomikou provozu? Vždyť podle něj právě pojedu ekonomicky v jakémkoli režimu!
                  Jak mi asi může ukazovat skvělou hodnotu při 5 km/h?
                  Po rovině v takovém režimu tam bude asi tak 30 a víc!

                  Jsem si jist, že otevírám klapku, nic jiného. Nevím, proč by měla být karburátorová.

                  A nejsme na recepci.

                21. Já to vzdávám, vy to buď nechápete, nebo nechcete
                  Já to vzdávám, vy to buď nechápete, nebo nechcete chápat. Oboje je ztráta času.

                22. Co bych neměl chápat? Budík se jmenuje dle manuálu
                  Co bych neměl chápat? Budík se jmenuje dle manuálu econometr, takže ekonoměr.
                  Ukazuje okamžitou spotřebu, lze dle něj jezdit ekonomicky.
                  Je to snad jinak?
                  Vím přesně, odkud bere který údaj a jak jej zpracuje a taky vím, že ovládám klapku.
                  Tak co má být?

                23. Ekonoměr = ukazatel momentální spotřeby.
                  Ekonomika =

                  Ekonoměr = ukazatel momentální spotřeby.
                  Ekonomika = efektivita využití paliva ve vztahu k ujeté vzdálenosti a času k tomu potřebnému.
                  To jsou dvě nesourodé (neporovnatelné) veličiny.

                  Už jsem Vám psal příklad – když pojedete na jedničku 5km/h tak vám „ekonometr“ bude ukazovat přijatelně malou spotřebu (třeba 4 nebo 5 litrů na 100km), ale pojedete z Brna do Prahy 40 hodin – na tom není nic ekonomického.

                  Pokud „klapkou“ nazýváte připusť plynu (paliva), tak klapka se používá u karburátoru. Tak mě jen zajímalo, jaké máte BMW, že má zároveň ukazatel momentální spotřeby, a zároveň karburátor. Rád bych si takový model dohledal. Ještě jsem ho neviděl. Ale sněžného muže jsem tak neviděl, a nejen, že je spousta lidí co tvrdí, že jej viděli, ale píše se o něm čas od času i médiích.

                24. Na jedničku 5 km/h a 5 litrů na sto?
                  To nemůže nikdy

                  Na jedničku 5 km/h a 5 litrů na sto?
                  To nemůže nikdy ukazovat, ukazuje nad 30 litrů na sto.

                  Pedál tahá za lanko s bowdenem, na konci má páku od klapky přípusti vzduchu do sání. A už mi jich prošlo rukama hodně, takže uvedu třeba BMW 318iS model E30, 525i model E34, 320i model E36.
                  Žádný karburátor, nevím, co ho sem pleteš.

                25. Ale to nemá co dělat se stavem nádrže. Rafička ekonoměru
                  Ale to nemá co dělat se stavem nádrže. Rafička ekonoměru je v otáčkoměru dole, stupnice obvykle 0 – 30 a vedle odsazené nekonečno. Naprosto správně udělaný přístroj, i periferně lze vnímat její postavení.

                26. Ale to nemá co dělat se stavem nádrže. Rafička ekonoměru
                  Ale to nemá co dělat se stavem nádrže. Rafička ekonoměru je v otáčkoměru dole, stupnice obvykle 0 – 30 a vedle odsazené nekonečno. Naprosto správně udělaný přístroj, i periferně lze vnímat její postavení.

                27. Pane Bořku, souhlasím, že předjíždět pomalu
                  Pane Bořku, souhlasím, že předjíždět pomalu dojíždějící auto k přejezdu či červené na semaforu je nesmyslné a hloupé. Ale Vaš styl „vyhodím kvalt“ čímž asi myslíte vyřazení do neutrálu, svědčí též o chabé znalosti ovládání vozidla. Dojíždí se (jak vy říkáte) vždy se zařazeným rychlostním stupněm, a během zpomalování je vhodné přeřazovat na nižší rychlostní stupně s výjimkou prvního stupně – ten se z jízdy nezařazuje, je určen pouze pro rozjezd. Neutrál se řadí až po úplném zastavení vozidla.
                  Respektuji Váš postoj (váš negativní postoj) k ergonomickým změnám a že Vám nevyhovuje „nové“ uspořádání přístrojové desky. Zřejmě se s tím, že se tímto směrem vydal vývoj nesmíříte, a čekají vás smutné chvíle – nicméně máte na to právo.
                  Poprosím Vás ale, aby jste nás neurážel tvrzením o svých řidičských schopnostech a znalostech, když z poloviny toho co jste napsal čiší diletantismus.

                28. Tak tohle podřazování až na 2. stupeň platí leda u
                  Tak tohle podřazování až na 2. stupeň platí leda u těžkých vozidel, jako jsou náklaďáky.
                  On je nějaký důvod, proč bych neměl vyhazovat kvalt?

                29. Za prvé: tohle podřazování platí u všech vozidel s
                  Za prvé: tohle podřazování platí u všech vozidel s manuální převodovkou, a hmotnost vozidla jen násobí efekt.
                  Za druhé: už použité výrazy Vás deklasují. Vyhazují se odpadky, kvalty (rychlostní stupně – protože kvaltovat nebo-li spěchat můžete třeba i s jídlem) se vyřazují a zařazují. Působí to stejně jako hospodští závodníci tipu „hážu do protivky“ atd…
                  A za třetí: těch důvodů proč je nevhodné vyřazovat na neutrál je vícero.
                  – zařazený správný rychlostní stupeň vůči točivému momentu šetří palivo.
                  – snižování rychlosti odporem motoru (tedy efekt motorové brzdy) snižuje (a šetří) brzdovou soustavu (brzdové obložení).
                  – v případě motoru s turbem udržuje otáčky v jejich přímé souvislosti se do turba vhání chladící / mazací olej.
                  – v případě náhlé potřeby zrychlení (rychlejší reakce v krizové situaci) není třeba opět zařazovat, a jen se šlape na plyn (a nemusíte mi psát, že správně je to pedál akcelerátoru).
                  – auto se zařazeným rychlostním stupněm je ovladatelnější = bezpečnější.
                  a našli by se další drobnosti.

                30. Proč bych měl podřazovat, když to není potřeba? U
                  Proč bych měl podřazovat, když to není potřeba? U náklaďáku důvod je, už kvůli bezpečnosti, brzdám závislým na kompresoru atd. Ale v osobním autě? Proč bych brzdil motorem, když chci dojíždět setrvačností?
                  Mám pochybnosti, že jsi někdy vůbec s něčím jezdil.

                31. To je marný.
                  Dělejte si co chcete, jako bych nic neřek.

                  To je marný.
                  Dělejte si co chcete, jako bych nic neřek.

                32. Papouškuješ nějaký instrukce, co ti dal instruktor v
                  Papouškuješ nějaký instrukce, co ti dal instruktor v autoškole, protože tě vyhodnotil jako dřevo. To mě hned oklepl a když viděl, že mám dobrej základ a nemusí se mi všímat, učil mě rovnou jezdit na spotřebu.

                33. Tak pokud Vás učil jezdit na spotřebu minimální, tak jste
                  Tak pokud Vás učil jezdit na spotřebu minimální, tak jste evidentně nedával pozor. 🙂

                  A k tomu papouškování – i kdyby to tak bylo, tak vy toho určitě víte víc než vědí v autoškole že?
                  A ten Váš instruktor co Vás oklepnul 🙂 doufám, že jste ho jakož to oklepnutej také poučil, jak to má dělat a co má učit, vy to přece víte líp.

                34. Instruktorem byl ing. Ch., směnný vedoucí provozu v
                  Instruktorem byl ing. Ch., směnný vedoucí provozu v opravnách železničních vozidel. V autoškole dělal vedlejšák. Dost jsem si od něj vzal.

                35. Aha, učitel co dělal instruktora jako bokovku. Tak to už
                  Aha, učitel co dělal instruktora jako bokovku. Tak to už víme odkud vítr fouká, to lecos vysvětle.

                36. Ano, na vedlejšák. Pracoval na směny 6-18, takže si to
                  Ano, na vedlejšák. Pracoval na směny 6-18, takže si to mohl dovolit. Znalosti měl značné, prošel rozsáhlou praxí.

                37. Já třeba nesouhlasím, rychleji a pohodlněji vnímám
                  Já třeba nesouhlasím, rychleji a pohodlněji vnímám čísla (Renault to tak má), a o tom že bych je lépe vnímal nějak periferně když sou dole než trochu stranou,ale dostatečně vysoko bych taky za sebe řekl že ne. Mě naopak od vás to přijde praktičtější a to že nemám za volantem hromadu hejblat a mám tam prostor a výdech ventilace považuju za mnohem lepší řešení. Lidi na to nadávají protože to tam „vždycky“ bylo, ale za pár let na to nikdo ani nevzdechne stejně jako na mechanické klávesnice na telefonech.

                38. Mohlo to vyhrát co chtělo. V tomhle ale jezdit určitě
                  Mohlo to vyhrát co chtělo. V tomhle ale jezdit určitě nebudu. Nikomu neberu jeho nadšení. Ale je to jako tramvaj v tácem na cukroví uprostřed.

            2. Tak si kup VW který ti sice dodá přístrojovou kapličku,
              Tak si kup VW který ti sice dodá přístrojovou kapličku, ale na ní ti nezobrazí vůbec nic použitelného. VW i BMW jsou totiž mistři ve skrývání skutečných údajů (zapoměň na zobrazení kapacity, nabíjecího proudu, proudu do elektromotoru apod.). To by pak nešly dělat podvody a hra s čísly, že!!!

  6. Je jasné, že lidi ( prodejci) cenu vozu významně
    Je jasné, že lidi ( prodejci) cenu vozu významně navyšují. Ale jestli půjde dlouhodobě existovat bez sítě kamenných autosalonů to je otázka. Především pak v Evropě. Možná, že díky množství mezi lidmi bude mít více smrtelníků možnost to vidět v reálu nebo vyzkoušet. Ale pořad to asi v ČR nebude masovka. Bych si tipnul že většina sáhne raději po Polestar který uvidí v autosalonu Volvo. Ale uvidime. Zatím asi prodají vše co vyrobí a až se vlk nažere tak přijdou s Model Y.

    1. Na to bych moc nesázel. Jsem sice také z generace, která
      Na to bych moc nesázel. Jsem sice také z generace, která ráda kamenné prodejny, ale všude kolem sebe vidím, že je to přežitek. Navíc:
      A) pro ty co si to nutně chtějí zcela nezávazně předem osahat – si to můžou půjčit v půjčovně na den dva.
      B) Koupě je na 7 dní či 1000 mil (1650 km) podle toho co nastane dřív – nezávazná a lez vůz vrátit.
      C) To že Tesla nebude mít své vlastní autosalony, neznamená, že se nenajde nějaký licencovaný (autorizovaný) prodejce, který to prostě přidá do své nabídky. Nelicencovaní prodejci s showroomem vzniknou určitě.
      D) Polestar má být za 40tis Eur za dva roky a kdo ví v jaké kvalitě a výbavě. To je na dnešním trhu strašně moc času.

    2. No ja treba, kdyz jsem platil jednu z Tesel tak jsem jeden den
      No ja treba, kdyz jsem platil jednu z Tesel tak jsem jeden den poslal penize do Holandska a druhy den mi k memu prekvapeni potvrdili, ze penize dorazili a poslali COC list, ktery mi dalsi den privezlo UPS.

      Kdyz jsem tento tyden v utery odpoledne poslal penize za Leafa prodejci Nissanu v CR, tak je meli k memu prekvapeni pripsane v systemu az ve ctvrtek, protoze jejich (podle vlastnich slov “nedotknutelna”) uctarna nacita platby z banky jednou denne a ve stredu dopoledne pry jeste tu platbu udajne nemeli na ucte…

      PS: Na druhou stranu musim ocenit, ze prodejce je kvuli me ochoten prijit v sobotu drive do prace.

  7. Tak tady to máte. Dlouhé měsíce jsem tu četl výlevy
    Tak tady to máte. Dlouhé měsíce jsem tu četl výlevy petrolheadů a milovnáků sračkometů o neschopnosti Elona vyrábět TM3 za slíbovanou cenu 35 000 doláčů. Tak tady to máte, můžete objednávat, můžete měnit svoje škodovky a pasaty.
    Ale mezi námí, kdo by tu nejnižší verzi kupoval.

      1. Ano, to je pravda. Uvedená cana platí po USA a taky sám
        Ano, to je pravda. Uvedená cana platí po USA a taky sám Musk psal že díky dopravě a clu lze očekávat ve zbytku světa cenu o 25% a více vyšší. Je to samozřemě logické. Ve chvíli kdy to bude vyrábět v EU bude cena o dopravu a clo nižší.

    1. Tak mezi námi já mít ty peníze tak jo. Na barvu, a výbavu
      Tak mezi námi já mít ty peníze tak jo. Na barvu, a výbavu či materiál interiéru to nejezdí. Výbavě se nebráním, mám ji rád, ale není rozhodující. Rozhodující je bezpečnost, jízdní vlastnosti a hnací ústrojí.
      Jinak mi připomínáte mou ženu – „Nejdůležitější atribut auta při koupi byl – aby to bylo červený“ 🙂

    1. Za 3k USD dostaneš obdobu adaptivního tempomatu, za 5k
      Za 3k USD dostaneš obdobu adaptivního tempomatu, za 5k pak:
      – automatické sjíždění a najíždění na dálnice, změnu jízdního pruhu a předjíždění aut
      – automatické parkování
      – funkci Summon
      Později tento rok (Možná něco již 15. března):
      – Rozpoznání semaforů a stop značek
      – autonomní jízda ve městě

                1. Ale pokud si to obědnáš až po koupi vozu, tak zaplatíš
                  Ale pokud si to obědnáš až po koupi vozu, tak zaplatíš ještě víc. Čili 4000 nebo 7000 $.

                2. Aha, takze nakonfigurovat hned
                  Aha, takze nakonfigurovat hned

                3. Děkuji za připomenutí, že musím vyndat OBĚD z
                  Děkuji za připomenutí, že musím vyndat OBĚD z mrazáku!

                  :O)))

                4. Slabý dojezd, drahý servis, složité měniče taky sám
                  Slabý dojezd, drahý servis, složité měniče taky sám neopravím.

                5. Co máš za elektromobil kde je vše lepší?
                  Co máš za elektromobil kde je vše lepší?

                6. Musk se na twitteru zmínil, že probere pozdější update z
                  Musk se na twitteru zmínil, že probere pozdější update z té 3k verze na FSDA za 5k, který by měl být za 2,5k.

  8. Takze ak chce niekto SR za 35tis s el.sklopitelnymi bocnymi
    Takze ak chce niekto SR za 35tis s el.sklopitelnymi bocnymi spetakmi, musi si priplatit za ten najdrahsi interier 🙁 a teda minimlane MR.

    Ja ak by som vyberal teraz, vyberam STandard Range Plus v ciernej farbe = 37 000 USD, co bude cca 43tis EUR s danou v EU.

  9. Doplnenie:
    35 000 USD – Standard, 354km doj., max 208 km/h,

    Doplnenie:
    35 000 USD – Standard, 354km doj., max 208 km/h, 0-100s za 5,6s
    37 000 USD – Standard Plus – 384km doj., max 224 km/h, 0-100s za 5,3s + Partial Premium Interior (citaj nizsie)

    Standard Interior zahŕňa:

    Manuálne nastavenie sedadla a riadenia
    Textilne sedadla a vyplne dveri
    Základný zvuk
    Štandardné mapy a navigácia
    Stredová konzola s úložným priestorom a 4 porty USB

    Partial Premium Interior zahŕňa:

    12-smerne nastaviteľné vyhrievané predné sedadlá
    Premium sedadla a vyplne dveri
    Vylepsene audio
    Štandardné mapy a navigácia
    LED hmlové svetlá
    Stredová konzola s úložným priestorom, 4 porty USB a dokovacia stanica pre 2 smartfóny

    Premium Interior zahŕňa (Mid Range + Long Range):

    12-smerne nastaviteľné predné a zadné vyhrievané sedadlá
    Prvotriedny zvuk – 14 reproduktorov, 1 subwoofer, 2 zosilňovače a ponorný zvuk
    Satelitné mapy s živou vizualizáciou a navigáciou
    Streaming hudby a médií v aute + internetový prehliadač
    Automatická garážová brána so zreteľom na polohu
    LED hmlové svetlá
    Stredová konzola s úložným priestorom, 4 porty USB a dokovacia stanica pre 2 smartfóny

    All Interior zahŕňa:

    Tónovaná sklenená strecha s ultrafialovou a infračervenou ochranou
    Automatické stmievanie, sklopenie, vyhrievané bočné zrkadlá
    Hudba a médiá cez Bluetooth
    Vlastné profily vodiča

Napsat komentář