Tesla (skoro) ruší nejlevnější verzi Modelu 3, Autopilot nově ve standardu

Jan Horčík - 12 Duben 2019

Předpovědi skeptiků se téměř vypnily. Tesla prakticky zrušila nejlevnější verzi Modelu 3 Standard Range s cenou $35 000. A další zásadní novinky!auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 potkal podobný osud, jako před lety Tesla Model S (40 kWh), tedy rychlý konec základní nejlevnější verze.
foto: Tesla

Tesla v poslední době podniká značně chaotické změny ve své nabídce. Teprve před měsícem a půl odhalila nejlevnější verzi elektromobilu Tesla Model 3 Standard Range s cenou $35 000, kterou avizovala od samotného počátku.

Spolu s ní ale představila také verzi Standard Range Plus s mírně vyšším dojezdem. A ta je podle oficiálního vyjádření automobilky také hlavním důvodem ZRUŠENÍ TM3 Standard Range. Zájem o "Plusko" byl totiž podle Tesly až šestkrát vyšší.

Tesla Model 3 Standard Range ale nezmizí úplně. Nebude už dostupný v online studiu Tesly, kde si zákazníci svá auta sestavují. Kdyby na ní ovšem někdo přeci jen trval, tak může zajít/zavolat do obchodu Tesla Store, a tam si ji osobně vyžádat.

Půjde nicméně de-facto o verzi Standard Range Plus se softwarově uzamčenou kapacitou baterie. Tato verze také přijde těm, kdo už si Standard Range verzi stačili objednat. Pro Teslu to bude znamenat opět tolik kýžené zjednodušení a zlevnění výroby.

Kromě této zásadní změny přichází Tesla ještě s další. Asistenční systém Tesla Autopilot, který byl až dosud příplatkový, se nově stává standardním vybavením u všech elektromobilů v nabídce, tedy Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3 (a později samozřejmě i ).

Důvod tohoto kroku je mimo jiné i to, že statistiky potvrzují, že jízda s Autopilotem přináší řidičům vyšší bezpečnost a komfort. A nejspíš i to, že Tesla tak jako tak tento hardware do aut montovala a zákazníci pak měli možnost si jej aktivovat softwarově. Dělala to ale zřejmě jen malá část z nich, a tak se to Tesle přestalo vyplácet - zejména s nejnovějším typem hardwaru.

To s sebou nutně přináší i zdražení, které je ale stále výhodnější, než předchozí dokupování Autopilota. Například Model 3 Standard Plus stál původě $37 500 bez Autopilota (ten byl za příplatek $3000). Nová cena je $39 500, včetně Autopilota.

Tesla dále ohlásila, že doma v umožní leasing elektromobilů Tesla Model 3, a to pro roční nájezdy 10 000, 12 000 a 15 000 mil (16, 19, resp. 24 tisíc kilometrů). Zajímavé je, že zákazníci následně nebudou moct auta odkoupit.

Místo toho je automobilka použije ve své nově připravované službě sdílené mobility Tesla Network. Ta by měla být konkurencí pro služby typu Uber a podrobnosti bychom se mohli dozvědět už 22. dubna.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

“A nejspíš i to, že Tesla tak jako tak tento hardware do aut montovala a zákazníci pak měli možnost si jej aktivovat softwarově. Dělala to ale zřejmě jen malá část z nich, a tak se to Tesle přestalo vyplácet - zejména s nejnovějším typem hardwaru.”
Tak toto je uplna blbost samozrejme. Vetsina lidi si autopilot kupovala. Udelali to ale takto proto, ze lidi co si ted zacnou brat auta na leasing musi toho autopilota zaplatit, protoze tesla chce pak z tech aut z leasingu delat svuj roboticky Uber. Kdyby to nedelala tak by pak toho autopilota musela zaplatit sama. Tech lidi co by na leasing chtelo kupovat holobyty bez Autopilota by mohlo byt dost, precejen na leasing auto berou spis socky co na to auto proste nemaji.

Obrázek uživatele Kuk

Správný informativní titulek by měl znít:
Tesla z důvodu 6x menšího zájmu přesouvá prodej nejlevnější verze Modelu 3 mimo online nabídku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

já bych z toho vůbec neďál vědu, hlavně když je vodbyt a dyž to sype :) Až $40k dosypou pak se můžou vrátit ale jinak jo hlavně klid a nohy fteple :)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

Dej si prášky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

polibsipldelepší?

Obrázek uživatele Kuk

Vyndej si z ní ty poloosy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Koukám, že ty cenové úpravy vyšších verzích jsou ještě znatelnější:
SR+: $37000 + $3000 AP -> $39500
LR AWD: $49900 + $3000 AP -> $49500
Perf.: $60900 + $3000 AP -> $59500

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj ;)

kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neřekl bych rovnou, že to nejde vyrobit za 35k...ale proč bych to dělal, když to samý můžu prodat o 4500 dráž? Nebo rovnou o 10k dráž v jiných verzích... Taky bych to v konfigu schoval, je dost lidí, co má připraveno 40+...až jich nebude dost, přijde na řadu TM3 od 35tis USD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně "jaksi" zmizela z nabídky Long Range s Rear-Wheel Drive, což považuji za podstatně větší podfuk na zákaznících. Konfigurátor např. pro Německo teď vypadá stejně jako pro USA. Po této změně, abych měl Long Range, musím si i v USA pořídit Dual Motor i když AWD a akceleraci z 0 na 60 mph za 4,6 sec. fakt nepotřebuju (RWD Long Range měl tuším 5,6s) a ještě si k tomu povinně koupím Autopilot.
Pan Musk na pár týdnů otevřel nabídku za 35 000 USD a tím podle něj "splnil slib". Je ale zcela evidentní, že auto za tuhle cenu vyrobit nedokáže a to je špatná zpráva, protože tlak na klasické evropské automobilky se tím podstatně snižuje. Jinými slovy, na auto s dojezdem přes 500Km pod milion Kč můžeme zatím klidně zapomenout. A já se tomu nedivím, pan Musk má v Evropě nejmíň dva roky čas, než tady nějaká automobilka se seriózní obchodní politikou nabídne auto s dojezdem 500Km+ pod milion Kč vč. DPH. Jsem fakt zvědav jaký Tesla veletoč nás čeká příště. Další nesplněný slib je termín otevření servisu v ČR - stále otevřený není - máme půlku dubna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohl byste doplnit zdroj slibu, nebo jakéhokoliv vyjádření k tématu, firmy Tesla, že v Praze otevře, tím spíše v jakém termínu, servis?

Já tedy registroval jenom novinářské domněnky, drby místní drbárny, velkohubá prohlášení Hasaly z ApEČR, který se rád tváří, že je dobře informovaný, ale není, a něco od důležitě se tvářícího, ale jinak nesouvisejícího, servisu sousedícího s Teslím...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inovace modelů vychází z potřeb zákazníků. Vzhledem k tomu, že
Na dálnicích dochází často k velkým dopravním zácpám a řidiči jsou
doslova uvězněni několik hodin čekat v koloně, fabrika vyslyšela volání
zákazníků a nový model s označením WC na konci má zabudovanou toaletu.
To co vypadá v běžném městském provozu naprosto zbytečné, má ale
velké výhody na dálnicích. A model WC tak má mnohem vyšší užitnou
hodnotu, než zákazník ve skutečnosti zaplatí. U tohoto modelu nic nevyjde
nazmar a malý přístroj s reverzní osmozou, s mineralizátorem , napájený
automobilovým akumulátorem přetvoří obsah toalety na osvěžující pitnou
vodu. Je tak vidět jak technologie využívané původně v kosmickém programu
našly rychle i uplatnění v běžném životě a v tomto elektromobilu.

Kdyby to nebylo vo hovně, bylo by to vtipný.

Obrázek uživatele Kuk

Já bych tu pitnou vodu pak v létě prodával okolostojícím majitelům spalováků. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

O poskytování toalety za mírný obolus á lá hlavní nádraží Praha 20,- Kč nebo 1 eur nemluvě.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Co to do pr... je? Dodáme, nedodáme, prodáme, zrušíme ... odvolávám, co jsem odvolal...

Tady je někdo úplně neschopný, nebo se snaží snížit cenu Tesly :-(

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

noumálka úďo, tesla, nahoru dolu skrč přelez ale hlavně nepodlejzej i když to servisní přitvrzování 2018 no to už je nahraně ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Obrázek uživatele spetak

Hele hele, Koudelka členem už pět hodin. Vítej bejku.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čágos to sem furt já cipís na jeden den me donutili registrovat, druhej den sem zapoměl heslo, zaplat pán horčík že už to zas jede bez ;)

Obrázek uživatele spetak

A dyk já vym :-)

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto ale není úplně pravda:

"Důvod tohoto kroku je mimo jiné i to, že statistiky potvrzují, že jízda s Autopilotem přináší řidičům vyšší bezpečnost a komfort."

Pokud by se srovnávaly stejné úseky s AP a bez AP a na nich srovnávala nehodovost, tak by se to dalo srovnávat. Ale takto jednoduše z čísel na kolik km připadá 1 nehoda s AP a na kolik jedna nehoda bez AP, aniž by bylo známo za jakých podmínek se jedilo, je to nesmysl.

Možná mě nějaký majitel Tesly opraví, ale... domnívám se, že s AP se jezdí obecně v příznivějších podmínkách, např. na dálnici, kde je celkově bezpečnější jezdit a kde je i bez AP těch nehod podstatně méně. A pak člověk převezme řízení tam, kde jsou podmínky obtížnější a AP by to stěží (nebo vůbec) nezvládl. Je jasné, že v těchto podmínkách je nehod více a bylo by jich ještě více s AP.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě to je tak.

Na druhou stranu je dobře že to tam mají v základu.

Teď jsou reklamy na I30 to je auto za 10-15% ceny Tesly a má také tento asistent v základu i když jednodušší, ale odvrátit nehodu jistě také dokáže.

Takze zaprve, kde muzu koupit ten tvuj i30 za 110k-165k? Zadruhe, Tesla mela v zakladu samozrejme bezpecnostni prvky, jak dobrzdovani nebo alert pri nechtene zmene pruhu take. Nyni ma v zakladu autopilot a to je uplne jine kafe. S tim se pochopitelne nemuze i30 rovnat. Ten muze mit v zakladu maximalne asaptivni tempomat a drzeni v jizdnim pruhu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No i30 je auto tak za 30 - 50% ceny modelu 3....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bingo. Hřeb na hlavičku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bude lákat k hacknutí. Ta baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před pár dny jsem tady do diskuze napsal:

A tenhle znate?
Hele kamo videl si uz Teslu za 35 klacku?
Jo, vcera se mi o nem zdalo.

Ani jsem nečekal jak rychle se to splní. Upřímně Tesle úspěch přeju a doufal jsem že ten model nakonec dorazí. No hned tak se asi nedočkáme, spíš vůbec. Podle mě ho prostě za tu cenu nejsou schopni vyrobit aby se jim to vyplatilo. To ostatní jsou jen PR kecy. Period.

Za komoušů se takhle upravovaly ceny, směrem nahoru, samozřejmě. Směrem dolů se zlevňuje. Okecat je to nutno jak v komunismu tak v kapitalismu. Hlavně že se tady půlka fóra pořád opírá do ostatních automobilek které tvrdily že v současné době nelze za tu cenu EV vyrobit. Jenže to vypadá že měly pravdu a vzdušné zámky sliboval Elon. Bylo toho víc. 350kW nabíječka coby dětská hračka. Realita je zatím max 250kW. 350kW bude mít Porsche. Ano, ten dinosaur.

V tom vtipu máte chybu. Buď se vám zdálo o Tesle a ta je česky ženského rodu. Nebo o klackách a to bude asi vtip pro jinak zaměřený server.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíš, že Plusko se softwarově omezenou baterií je levnější, než ta nejlevnější verze? Nebo proč píšeš, že to nejsou schopni za tu cenu vyrobit? Vždyť článek vyznívá úplně jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

uvidime ako dlho tomu 350kW porsche vydrzi baterka, lebo tesla po urcitom pocte cyklov na superchargeri obmedzuje kapacitu nabijania na 90kW prave z dovodu predlzenia zivotnosti baterie, takze 350kW hezke ale prakticky pouzitelne iba v obmedzenej miere :P

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omezuje nabíjení zdarma na 90kW, když si za to začnete platit, tam můžete používat zase vyšší rychlost nabití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale jen u některých packů. Modely 90 (Bjornovo X). Modely 100 to prý nemají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To uvidíme. Vy jste Porsche navrhoval že to víte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ale znamena, ze je to este lepsie ako Musk sluboval. Lebo 35 000 Tesla model 3 bude len SR+ SW uzamknute na 50kWh.
To znamena, ze zakazik za 35 000 USD (42 000 Eur s danou v EU) dostane partial premium pack, veganska koza a vsetko aok v SR+, akurat s uzamknutou baterkou. Takze o 4-5r pri degradacii budu mat SR aj SR+ rovnaky dojazd.

Tzn, ze "holatko" 35tis model uz nie je holatko, ale plnohodnotne auto, kde netrba nic dokupovat, jedine tak AP.

Staci len zavolat, ci prist osobne do obchodu, len to zmizlo z online ponuky...tot vse.

Obrázek uživatele Michelin

To mate pravdu.
Kdyz vam prodaji za tu cenu auto, ktere bude mit vetsi baterku nez vas nechaji soft zamkem vyuzivat, tak ve skutecnosti muzete nabijet neustale do plna aniz by jste si tim zbytecne tu baterku opotrebovaval.
Otazka je jestli ten zpusob objednavani neni jen takovy trik jak tu verzi zneviditelnit, aby az ji za cas uplne zrusi to tolik nebilo do oci.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak minimálně ji nechtějí moc prodávat.

Obrázek uživatele Kuk

Objednávalo si jí 6x míň lidí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale proc by to mel byt duvod ji vyndavat z eshopu (jiny, nez ze chteji prodeje opravdu minimalizovat)? Ono ho to nejak zasadne prodrazuje/komplikuje? Pokud ano, nebylo by lepsi vyhodit S nebo X?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Reakce na minimální reálnej zájem + údajný pravidlo že o co je jen 20% (???) zájem to se vyřadí z nabídky. Ale to v tom absolutním chaosu co teď v jejich neustále se měnících nabídkách probíhá asi beztak rychle zapadne a bude přebitý dalšíma změnama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby ji vyndali z nabidky uplne, tak nereknu ani slovo, ale proc vyndat jen z eshopu a nechat pres kram a telefon, to mi hlava nebere. Ale co, jejich problem...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Je to chaos. Nepříjemné pro lidi, kteří zrovna nakupují.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No podle mě to dlouho nevydrží. Postupně ho zaříznou. Btw jak je to dlouho co Tesla tvrdila že bude všechno JEN online? Vždyť jsou už k smíchu.

Obrázek uživatele Michelin

Ot: Pro pana Horcika.
Od te aktualizace iPhone na 12.2 uz se ten problem s chybnym nacitanim vaseho webu neobjevil.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Potvrzuji :-)

Obrázek uživatele Michelin

Byla to asi nejaka vzacna kombinace, nebot na jinem webu se mi to nestalo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jan Horčík

To rádi slyšíme, díky za info!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT:
Jestli Tesla bude do pražského servisu hledat ještě dlouho zaměstnance (aktuálně dle webu Tesly 4 fleky), tak otevření servisu v Praze asi jen tak nebude...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otázka je, jak důkladně hledají. Někdy z kraje roku jsem na jednu z nabídek odpovídal a nedostal jsem žádnou zpětnou vazbu.

Známý má stejnou zkušenost.

SR+ s AP v Europe za 47500 EUR s DPH!!!
https://www.tesla.com/de_AT/model3/design?redirect=no#battery

bez DPH teda cca 39500 EUR co zodpoveda 1:1 ku 39500 USD. Bude 35tis podpultovka SR za 35tis EUR = 42tis s DPH?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

E-Niro v nejvyšší výbavě za 48.090€

kia.com/at/kaufberater/konfigurator.acf44f01-d247-4425-bbf3-744d3f7af5ea/#/ausstattung

všechny e auta jsou drahý protože jsou drahý baterky

zrovna jsem četl článek o tom jak se u nás rozmáhají elektrokola průměrná cena prý kolem 48 tis Kč.

Zajímavé že za kolo to lidi dají , ale dát mil + za e auto se jim nechce.

Obrázek uživatele M.Krupka

Elektrokolo tě hypoteticky doveze dál a snadněji, než obyčejné kolo. Elektromobil to má obráceně. Ušetřit 50tis.dá mnohem méně práce, než ušetřit milión.
Má to logiku??

Obrázek uživatele spetak

50 tisíc se šetří, milion se vydělává. V tom je ten propastný rozdíl.

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že elektrokola jsou zatím tak o dvacet procent předražená....

Tak mít k dispozici třeba 500 tisíc, tak nemám problém si koupit ekoloběžku za 50 tisíc, ale budu mít problém si koupit e-auto za 1 milion. :-)
Když budu mít ekoloběžku, tak budu mít v kapse 450 tisíc, když budu mít e-auto, tak budu půl milionu v dluhu.

Ale pri najazde 200tis km mate toho "pul milionu" usetreneho na rozdiele ceny za spotrebovany benzin <-> elektrina.

Ja mam takto pozicku na 5 rokov, ktorej mesacna splatka je prave vo vyske rozdielu co som platil za benzin a co platim za elektrinu.

A ako bonus si uzivam vsetky vyhody vozenia sa na EV uz teraz.

Vsetko to vychadza pri rocnom najazde 35 tis. km.
Ak mate mensi najazd, tak si len predlzte splatnost tej pozicky ;-)

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Mě to vysvětlovat nemusíte, já výpočty znám.
Nicméně si nedokážu představit, že bych mohl žít jen s elektromobilem. Sice s EV najezdím ročně cca 25 tisíc km, ale stejně se spalovákem najezdím cca 5 tisíc km, které si nedovedu představit najet s elektrikou - buď je to daleko (typicky dovolená, atd.) a nechci trávit dovolenou ježděním od nabíječky k nabíječce nebo potřebuji velký kufr, který zatím žádné EV pro mne nemá.
A jiní to mohou mít podobné. Prostě 100 lidí, 100 různých potřeb a musíme si přiznat, že EV zatím dokáže nahradit jen část, není to 100% náhrada použití spalováků.

Každý to má jinak, jak píšete, já jezdím na dovolenou autem jenom v ČR, takže jezdím EV, zahraničí pouze letadlem. Je to pouze o zvyku a stylu dovolené, jsou lidi, kteří si dovolenou představují tak, že denně tráví v autě mnoho hodin. Podle mě auta s baterií 60 kWh+ spalovák v pohodě nahradí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Hmm, proč má každý elektrofanda představu, že na dovolenou se lítá pouze letadlem. Kam narvu 4 kola, horolezeckou výbavu, stany, spacáky, atd., když jedu do Alp? Ne každý si jezdí válet šunky k moři.
Už vidím, jak jedu z Plzně, rozebírám 4 kola na prvočinitele, připlácím stovky eur za nadrozměrná zavazadla, v Praze to hodím na checkin, letím 9 hodin s přestupem do Innsbrucku, tam si půčuju auto, všechno to hážu do auta, v cíli to zase skládám dohromady a pak na konci dovolené to opětovně absolvuji akorát v obráceném pořadí. Když naložím auto, tak nejpozději za 6 hodin jsem v Alpách v klidu.
A když jsem teďka viděl, že v Německu kolem 200 km/h má Audi e-tron s baterkou 95 kWh dojezd okolo 140 km, tak to rád zůstanu u svého spalováku, co si vezme 11 l/100km v témže režimu.
Kdepak, aspoň za mne, já si zůstanu u své i3 jako vozidla pro každý den a na ostatní záležitosti si zůstanu u nafťáka v dodávce.

Psal jsem, že každý to má jinak, tedy i dovolenou. Rovněž ne každý musí být jezdec formule 1 a jezdit 200 km/h, já jezdil v Německu max 140 km/h. Když vám nevyhovuje Tesla, Jaguar nebo eTron, nebo se nechcete přizpůsobit jinému stylu jízdy pak zůstaňte u spalováku a máte klid. Věřte, že není a nebude EV, které plně nahradí klasický velký rodinný spalovák zvláště v zimě a při vysokých rychlostech.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tak ono nejde jen o tu rychlost, to je jen jeden ze střípků do mozaiky. Také třeba potřebuji opravdu velký kufr, abych nemusel řešit otázky typu "Uvezeme to?", takže zatím není na trhu použitelné EV typu Multivan nebo V-Klasse, které by mělo rozumný dojezd.
Každopádně je blbost si pořizovat domů dvě elektriky, na denní ježdění i3 a pak elektriku na dovolené, když právě tím druhým autem bych potřeboval vykrýt nevýhody elektriky v těch málo případech, kdy má spalovák navrch.

Pokud bych měl jet 1-2x za rok někam na dovolenou s dodávkou, pak si ji půjčím, vyjde to levněji, než aby dodávka stála většinu času v garáži, navíc priority se v rodině plynule mění, takže až bude za 10 let nějaká dodávka k dispozici, nebudete ji už potřebovat. Spousta lidí by brala elektrické obytné auto, které rovněž dává smysl, taky hned tak nebude.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ale jo, klidně si to půjčujte. Jen mi prosím něříkejte, co budu potřebovat či nikoliv. Zas tak dobře se neznáme, abyste mohl posuzovat moje potřeby. Já zase dobře vím, že za 10 let budu dodávku potřebovat a chtít stejně jako dnes. A vzhledem k mým potřebám vím, že půjčovny moji konfiguraci stejně mít běžně nebudou, takže ji radši budu mít u sebe doma v garáži.

Pak vám nic jiného nezbývá, než mít 2 auta. Kamarád jezdí celý život v dodávce, je to jeho potřeba i když už děti nevozí tak vozí spoustu krámů, ale zase mu jiné auto nestojí v garáži. Do budoucnosti nikdo nevidíme, za 10 let taky taky nikdo z nás nemusíme být :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ale mě to nevadí, že mám 2 auta. Naopak. Jsem spokojenější.
Protože si nedovedu představit, že bych se denně proplétal s velkou dodávkou uličkami Plzně, když mohu jezdit s i3, která je na moje každodenní ježdění po Plzni, parkování v malých prostorech, atd. naprosto ideální dopravní prostředek.
Nevěřím tomu, že pokud máte široký záběr, co se týče potřeb přepravy, že existuje univerzální auto (pokud teda nemáte Transformers :-) ), takže tak jako tak musíte mít více aut.
Samozřejmě, že do budoucna nikdo nevidíme. Ale můžeme predikovat. A pokud vyloučím moji smrt či nějaký těžký úraz/nemoc, tak vím, že velkoprostorové auto budu potřebovat i za 10 let. S Vaším přístupem, že nikdo do budoucna nevidíme by znamenalo, že manželka Vám nemůže dát ani zítřejší nákup, protože to už tady nemusíte být. :-)))

Mě stačilo vždy jedno univerzální auto a s věkem potřebuji stále menší a menší auta....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

V pořádku, každý to má jinak. Chybou je aplikovat "Podle sebe, soudím tebe.".

Obrázek uživatele Kuk

1. Hm proč má každý neelektrofanda představu, že k moři si každý jezdí válet šunky? Já strávím v moři v 1 až 2 hodiny denně, ruce mám jak liány a dostávám tam od příboje do držky a když vylezu bez zranění tak jsem rád. A takovejch jsou tam mraky i Čechů.
2. Proč bys chtěl na vejlet do Alp lítat??? Té trošku nenormální.
Máš to trochu pomotaný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ad 1) Protože každý tvrdí, že na dovolenou se přece lítá a nejezdí autem.
Ad 2) Máš problém s pochopením psaného textu. Zkus to znova.

Áno, mame v rodine ako druhé auto aj spalovak, ktorým primárne jazdi manželka okolo komína. A spolu na dovolenku raz za pár rokov (to keď neletime lietadlom).

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Obrázek uživatele Radovan

Což se změní, až manželce koupíte ojeté trojče kolem komína a ten spalovák prodáte. Poté, co ležel nevyužitý na dvoře pod plachtou, snad s výjimkou té dovolené. No a na dovolenou si půjčíte co budete potřebovat z půjčovny nebo od známých výměnou za svůj EV nebo cizích lidí (Hopy Go třeba). Skončili jsme tak u nás doma a jsme spokojení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je teda uplná lidovka. Lid jim bude rvát ruce. Pořád strašně drahý, bohužel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano pro ČR je to opravdu drahé (možná i proto se sem Tesla moc nehrne), ale si vezměte, že kupní síla na západ od nás je řádově 3 až 5x větší... tedy jako by našinec obětoval jen třetinovou cenu.

Spíš mě zaujalo, že chtějí omezit (resp. nerozšiřovat Gigafactory na baterky), přitom ty jejich uložiště neustále rostou a měl jsem pořád pocit, že saturace je ještě hoooooodně daleko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže na západě vydáte zase víc za ostatní položky. Argument že něco je v supermarketu levnější neberu. Navíc, a to je asi důležitější, i na západě seženete mnohem levnější auta. Ale samozřejmě si Teslu může na západě dovolit víc lidí než u nás. To máte pravdu.

Chce se mi rict: kdo by to byl cekal...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nějak. Dinosauři tvrdili že to za tu cenu nejde vyrobit, Elon sliboval zázraky. Nebo rovnou lhal.

Obrázek uživatele ozana

Když to nejde (za 35K) vyrobit dnes, neznamená to že to nepůjde vyrobit za rok nebo za dva.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně půjde, ale pak to budou umět všichni, možná dřív než celej sliboteam Tesla...stejně jako bude za rok za dva Tesla stále řešit nedodělky a dětské nemoci. Ono totiž vyvíjet generický systém, jak si to pojali je nejchybovější a nejnáročnější cesta - to není o tom, že to jiné automobilky neumí, ale už si tu hubu nabyli, tak ví, jaký je to peklo.. za pár let předpokládám, že Tesla tyhle updaty atd mít nebude, max bezpečnostní záplaty, protože je online. Zjistí totiž, že s těmi updaty většinu lidí nas.. a spoustu otráví a odradí. Za mě je docela masakr juchat z toho, že se mi po internetu aktualizují na autě věci, co podléhají shvalování podle ISO 26 262 - otázka je, jestli a jak moc, celá Tesla ISO 26 262 plní...

Obrázek uživatele Kuk

Tak se podívej co dělá Audi s kleknutým etronem v Norsku. 5 dní bezradně mlčí, a neví co s tím. Nakonec si ho naložili a odvezli.
Taycan dorazí na trh rovnou bez autopilota protože jim ho Audi, jakožto koncernovej vývojář AP, není schopnej dodat. Náskok díky technice se nekoná. Z koncernu vypadává nedodělek za nedodělkem.
V Tesle jsou blázni, že se do toho vůbec vrhli, ale když to maj dodat veteráni v oboru tak na tom nejsou vůbec líp. Začíná se lámat chleba.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máte pravdu. A snad se dočkáme. Jen aby se dočkala taky Tesla.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?