Tesla rozjíždí vlastní vzdělávací program, potřebuje více techniků

Jan Horčík - 27 Březen 2018

Americká automobilka Tesla spustila vzdělávací program "Tesla START". S jeho pomocí chce vytrénovat autoelektrikáře, kteří by pak pracovali na jejích autech.Oprava elektromobilu Tesla Model X v servisním centru automobilky. U téhle práce se nezašpiníte.

Oprava elektromobilu Tesla Model X v servisním centru automobilky. U téhle práce se nezašpiníte.
foto: Tesla

Elektromobily jsou relativně nové odvětví a představují stále jen zlomek z celkové produkce aut. Není divu, že se do nich zatím moc lidí "od aut" nehrne.

Tesla bezesporu není jediná, kdo nedostatek kvalifikované pracovní síly pociťuje. Ale je mezi prvními, kteří se s tím snaží něco udělat.

Elektromobil nemá spalovací motor ani většinu dalších součástí, které obsahuje pohonný systém spalovacích aut. Zato obsahuje elektromotor, baterii a spoustu drátů.

Právě na to se chce Tesla ve spolupráci s vybranými univerzitami zaměřit. Prozatím trénovala zaměstnance svých servisních center, který má po světě stovku, pouze interně.

Vzdělávací program trvá dvanáct týdnů. Na jeho konci je zaměstnání na plný úvazek a "dovednosti potřebné k úspěchu v rostoucím elektromobilním průmyslu". V současné době Tesla shání přes 150 takových techniků.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Takže v USA je to se školstvím stejně špatné, jako u nás. To je blbý.
Třeba Škodovka už v tom - místo tlačení na vládu - dělá za svoje peníze dlouhodobě. Od učiliště http://www.sou-skoda.cz/skola, přes univerzitu http://www.savs.cz/ až po celoživotní http://www.savs.cz/celozivotni-vzdelavani.
Ale když si člověk vzpomene na Baťovu školu práce, tak v tom státním vzdělávání k ničemu máme vlastně dlouholetou tradici. Pak si musí firmy poradit samy. A nezapomenout platit pořádné daně, aby bylo z čeho státní vzdělávání financovat.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle některých názorů by mohlo Silicon Valley pozvednout automobilový průmysl podobně, jako Apple posunul dál mobilní telefony. Jde o zajímavou myšlenku a Tesla ji již do určité míry naplňuje. Jenže Tesle se doposud nepodařila jedna klíčová věc. Nedokázala přijít s přelomovým systémem výroby a právě takový krok je podle něj známkou skutečných zlomů v inovaci.

Tesla je namísto výborné kvality známa poruchovostí svých vozů a neschopností dodržovat výrobní cíle. Podle některých názorů je dokonce firmou, kde se hlavně předělávají a opravují dříve vyrobené součástky a vozy. Kdysi dávno byl takový přístup běžný. Za éry Henryho Forda jely výrobní linky automobilek na plné obrátky a panovala snaha maximálně využít úspory z rozsahu. Problém s opravami a nefungujícími vozy byl řešen až následovně. Jenže tento přístup a apatie k nízké kvalitě stály i za úpadkem americké Velké trojky, ke kterému došlo v sedmdesátých a osmdesátých letech.

Proti této americké filozofii se postavila Toyota. Ta na svých vozech neměla tolik nablýskaného chromu a tolik válců pod kapotou, ale její produkční systém systematicky eliminoval nízkou kvalitu a plýtvání. Nesnažila se o efektivní odstraňování poruch, ale o to, aby vůbec nevznikaly. Tesla tuto lekci historie záměrně ignoruje, nebo o ní vůbec neví. Stále tak slyšíme o vysoké poruchovosti Modelu 3 a firma na to reaguje posilováním divize, která má na starosti opravy.

Nyní má Tesla v USA 230 vozů s mechaniky, kteří cestují za zákazníky, jejichž auta je třeba opravit. Můžeme to brát jako snahu o zvýšení spokojenosti zákazníka, ale také jako o známku nezájmu o dosažení skutečně vysoké kvality. Pokud se Tesla bude chovat jako v minulosti, tento tým mechaniků zase rozpustí poté, co vlna stížností opadne, a bude po zákaznících požadovat, aby kvůli opravám jeli do servisních center. Jestliže je cílem této automobilky výroba vozů pro malý segment trhu, který požaduje prudkou akceleraci a velké dotykové displeje, pak to asi bude stačit. Ovšem v případě, že se Tesla žene za vysokými výrobními objemy a výrobou pro masy lidí, s takovým přístupem neuspěje. Stejně jako Detroit se nakonec stane obětí nějaké nové „Toyoty“.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

docela zajímavý článek o Tesle zde
boerse-online.de/nachrichten/meinungen/Wie-steht-es-um-Tesla-Mr-Dax-1018277201

Dirk Müller: Tesla hat bis heute nicht bewiesen, dass sie Massenproduktion können. Damit steht und fällt der Erfolg von Tesla. Zwischen Handarbeit und industrieller Massenproduktion liegen Welten. Die perfekten Abläufe in einem Werk von Daimler zeigen: Viele Jahrzehnte an Optimierung waren für diese reibungslosen Prozesse nötig. Das kann man nicht über Nacht aufbauen

Tesla do dnešního dne neprokázala že umí masovou produkci a s tím stojí a padá úspěch Tesly. Mezi ruční prací a průmyslovou masovou produkcí leží světy. Perfektní průběh v jedné továrně Daimleru ukazují: bylo potřeba mnoho desetiletí pro optimalizaci bezproblémového chodu. To nejde udělat přes noc.

Tesle držím palce a snad jí to nebude trvat několik desetiletí jako Daimleru a pár měsíců nebo i rok zpoždění oproti plánu je nic, uteče to jak voda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musk to nemá teď jednoduchý.

27.3.2018 (Marketwatch) - Unless Elon Musk “pulls a rabbit out of his hat,” Tesla will be bankrupt within four months, says John Thompson of Vilas Capital Management.

100 let starý automobilce Škoda trvá až rok dodat nové SUV protože to nezvládaj vyrábět. Ať pak někdo něco vykladá o tom jak se to má dělat a o připravenosti :))))
https://www.autorevue.cz/skoda-karoq-je-zrejme-trhak-ceka-se-na-ni-i-jeden-rok

Čekací doba na e-Golf v USA je 12 až 18 měsíců!!! :)))
To je naprostej výsměch od jednoho z největších producentů aut. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Je velmi zajímavé - a pohybuji se na trati Ostrava-Praha hodně často - vidět ty desítky a stovky spalovacích aut vyskládaných na různých plochách, naložených na kamionech, na vagonech dlouhých vlaků ve dvou patrech, různě poskládané aby se jich tam vešlo co nejvíce. Tedy zdroje jsou.
Pak člověk přijde do autosalonu a ty čekačky ho fakt dorazí. Tedy pokud nechce konfekci skladovku za příjemnou cenu s mnoha kompromisy. Ale ani s tím leckdy u spalováků nepochodí, viz Karoq.
Pokud je zákazník sebevrah, požádá o elektromobil. A je přesvědčován, aby si koupil spalovák nebo rok jezdil MHD. Nevěřícně jde na web a zjišťuje, že mu nekecají. Automodul.cz 4 nové a 6 předváděček v elektrice, skoro vše Nissany a Kia. Na Sauto.cz nové a předváděcí všech typů a značek 32 kousků pro celou ČR, z toho nových 9, předváděcích 11, zbytek už ojetiny po 1.majiteli.
Kdo tedy nezvládá masovou výrobu elektrOmobilů? VŠICHNI.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla už končí?? alespoň podle toho šíleného pádu akcií.

Jo, zejtra zavíraj :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

-25% za dva dny je fakt ale tragedie nemyslíš?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla has a big problem.

http : //money.cnn.com/2018/03/28/news/companies/tesla-model-3-cash-crunch/index.html

Klesá jenom Tesla nebo celej trh? Sešoup se i Amazon.
Celej pokles je taky reakce na Trumpova obchodní a celní omezení. Je tam snaha o šortování před Q1 výroční zprávou. Pokud bude pokles dále pokračovat i po tom bude to blbý.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď mírně klesá celý trh (SPX v rámci 1%), ale zdaleka ne tak výrazně. V prosinci, před kv. výsledky byl šortováním pokles z 338 USD na 311 USD, teď je ten pokles velmi výrazný už druhý den, firma tak přišla na ceně akcií skoro o 9 mild. USD. Ještě v úterý byla cena akcií 304 USD a ve středu skončily na 257 USD. Naposledy byla tahle cena před rokem (přelom února a března). Ten pád je hlavně hodně strmý. Celkově od 12. března přišla Tesla o 14,5 mld. USD na tržní kapitalizaci a akcie poklesy o 25%. No uvidíme jak to bude dnes, po otevření burzy, to bude dost zásadní, Tesla se částečně svezla na vlně poklesu trhu, to je pravda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak po otevření burzy další pád akcií Tesla, jsem zvědav, kde se to zastaví. skoro 30% firmy je už ztracena.

Hura, kupujeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vydrž až budou 150 :) Zatím všichni šortují.

A místo toho to posílilo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon Musk chce vyrábět kamenné legocihly, postaví z nich i domy

ekonomika.idnes.cz/elon-musk-boring-company-cihly-lego-stavebnice-fl1-/eko-zahranicni.aspx?c=A180327_110825_eko-zahranicni_div

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby se radši staral o výrobu aut a nezabýval se pichovinama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je těžký když mu trumpeta hází klacky pod nohy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jdou akcie Tesly do hajzlu, tak se bude věnovat stavebnictví, no co, prostě business.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je fofr, jen za dnešek ztratila Tesla desítky miliard USD na hodnotě firmy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak dneska ztrácel kde kdo, sem říkal bouřka před bouří, nasdaq vodepsal 3% ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Tesla přes 8%, to je celkem masakr. I Facebook šel nahoru a řada akcií USA 500 atd. Tesla jde díky výsledkům fakt do háje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)))) joo jenže šukuberkův FB už minulý týden vodepsal 15% ;)) to neukecáš ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teslu přeřadili už do ratingu B3, což je opravdu dost špatný signál pro investory. Tím Moody's říká, že Tesla je velmi riskatní investice a je to už poslední stupeň před naprosto špatným hodnocením Caa1, což je signál "zbav se akcií a to okamžitě".

www . marketwatch.com/Story/moodys-downgrades-tesla-debt-to-b3-fearing-liquidity-pressure-2018-03-27?&siteid=yhoof2&yptr=yahoo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyhle ekšn byly dycky toxické ;)) důležité je levně nakupovat! tak šupšup prodávej at to lítá :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já myslel že jsou velcí kamarádi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdo jako? republikánský díno zamrzlý v ropných sračkách minulýho století?? :))))))))))))) dobrý ftip :DDDDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dízlprasata začali konečně pořádně pracovat místo toho korupčení

auto.idnes.cz/nox-scr-selektivni-katalyticka-redukce-adblue-f4q-/automoto.aspx?c=A180326_112047_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a zas tak moc složitý to néní :)))

youtube.com/watch?v=uLTlqu5zjJg

Řekl Venca ze servisu, dostal pecku 400 V stejnosměrnýho a na místě chcípnul.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pecka se dostává jen ze střídavýho, stejnosměrný dává rovnou grilovačku vydržáj pijaněér :)))

off

M3 a Ampera-e v Minsku
Koukám, že ten Opel překopali do ruštiny :)))
https://www.youtube.com/watch?v=KJn0N4ewXOA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Group

Newsletter