Tesla přidá do své navigace nabíječky třetích stran, má podmínky

Tesla dosud ve své navigaci zobrazovala pouze své nabíjecí stanice Tesla Supercharger a Destination Charger. Nově začne přidávat i nabíječky třetích stran.

Tesla začne s přidáváním cizích nabíjecích stanic do své navigace nejprve v Evropě a Izraeli. Doslova ale píše: „Rychlonabíječky třetích stran, které splňují naše standardy výkonu a spolehlivosti, budou automaticky přidány do navigace Tesla jako kvalifikované nabíječky třetích stran. Záměrem je zajistit řidičům vozů Tesla bezproblémové nabíjení.“

Toto je umožněno zejména přechodem elektromobilů Tesla v Evropě na standard CCS. Pro přidání Tesla vyžaduje, aby průměrná úspěšnost nabíjení na nabíječce byla minimálně 90 %. A řidiči elektromobilů Tesla museli nabíječku využívat alespoň každý čtvrtý den po dobu 60 dní. Tesla si také vyhrazuje právo na základě těchto podmínek ze své mapy vyřazovat.

Nový krok jde ruku v ruce s tím, že Tesla v Evropě (opět díky CCS) otevřela svou síť rychlonabíječek Supercharger také elektromobilům třetích stran a zavedla flexibilní nabíjecí tarify.

zdroj: Tesla

88 Comments on “Tesla přidá do své navigace nabíječky třetích stran, má podmínky”

  1. Pro vsechny priznivce solarniho dne, zitra 1.1. bude slunicko vychazet uz o 2 vteriny drive nez dnes a bude zase 6 mesicu vychazet drive nez predchozi den. 31.12. je totiz den, kdy slunicko vychazi nejpozdeji z celeho roku. Na druhou stranu nam slunicko zapada uz od 13.12. kazdy den o neco pozdeji. V souctu se nam den prodluzuje od 22.12. a bude pul roku delsi a delsi. Nase slunecni policka budou nabizet vic a vic fotonu a sklizen bude hojna. Vsem zavistivcum ukazeme nas vztyceny prostrednicek a oni se uzerou zavisti. Vsem priznivcum solarni a jine obnovitelne energie a priznivcum elektromobility preji vsechno nej do roku 2023. A tem ostatnim at se vzpamatuji a prestanou prudit.

    1. I proto mám rád období Vánoc a konce roku, že dny se pomalu prodlužují. Nemám sice FVE, ale i tak mám rád delší dny plné slunce, kdy se dá sedět na terase a užívat slunce…

      Přeji všem dobrým lidem úspěšný rok 2023 bez ohledu na to, jestli jsou příznivci solární nebo obnovitelné energie 🙂

          1. Sleduji jistou změnu: Ještě úplně nedávno v diskuzích rezonovalo ,,Debilní EU prosazuje nesmyslnou elektromobilitu a gríndýl, a Čína nám ujíždí.“ Nově se objevují články o masivním celosvětovým ataku čínských elektroaut a pod nima se diskutuje, že debilní EU se svým nesmyslným gríndílem zavinila zaostávání za Čínou v oblasti elektromobility…😱
            Ani nevím jestli se smát nebo plakat 🤔

                1. pro Visper…ne ne bylo to jinak… Před Velkou válkou byla minimálně evropská společnost vysoce technooptimistická. Ve Francii se tomu období říkalo Belle Époque, u nás ho dobře ilustruje film Postřižiny…
                  Válka všechno posrala jako vždycky. Kdo prohlašuje zbrojení a válku za motor pokroku pude do pekla!!👹

    1. Včera jsem podepsal smlouvu na spot, kdo má od nového roku fix elektřinu za stropované ceny (jako já) a zůstává na fixu i nadále, tak je podle mě blázen. A kdo má doma FVE s baterkou a jede na fix za stropované ceny, tak je blázen tuplovaný.
      Na spotu se dá za celý rok 23 pouze vydělat, nemůžete na tom být hůř než s fixem za stropované ceny.
      Pro majitelé FVE s úložištěm a elektromobilem je přestup na spot obrovská možnost jak si náklady na elektřinu minimalizovat, třeba tím, že budete nabíjet úložiště a auto za záporné ceny jako třeba hned zítra a zcela jistě i na Nový rok 🙂

      Pokud nemáte 4Q elektroměr, tak lze přejít na spot pouze do konce roku, třeba u Bezdodavatele lze udělat smlouvu online (nemám s nima vůbec nic společného). Po novém roce už pouze se 4Q elměrem (lze o jeho výměnu zažádat u distributora).

      Tak přeji všem, včetně Dlažby a Mýtomana, v příštím roce šťastnou volbu ve svojí energetické nezávislosti. Každý má svůj osud ve vlastních rukou…

      PS: Dnes, 30.12., pokryto pouze ze sluníčka 35% energetických potřeb. Do půlnoci sice ještě daleko, ale v baterii je 60%. A to bylo pouze polojasno.

        1. Tak to upřímně nezávidím… Ale chápu, taky jsem na firmě spadnul do DPI a v tu dobu byl člověk rád, že ho vzal kdokoliv, já čekal na smlouvu loni 3 měsíce.
          17kWh je velmi solidní výsledek, já jsem za dnešek na 7mi a za prosinec je to zatím nejvíc, od začátku měsíce do 22. jsem měl na střeše 20cm sněhu a od té doby tu bylo stále zataženo. Navíc mám od cca poloviny listopadu kolem poledne stín vzrostlého javoru. Na Nový rok ukazuje windy celý den jasno, tak by to mohl být pěkný novoroční dárek a zítra se má sluníčko také ukázat, a hlavně teď už to bude každým dnem lepší a lepší 🙂
          Kolik Vám to vyrobí za rok a jak řešíte přebytky? V září jsem nabíjel 2 auta, krmil dům a stejně byly ještě přebytky. Výkup je v podstatě hlavní důvod, proč jsem řešil spot, ale za momentálních podmínek mi to dává smysl i pro nákup.

          1. Já jsem byl na spotu u BE několik let, mám 4Q takže hodinový spot. Když koncem léta 21 začaly ceny stoupat tak jsem přešel s nákupem na fix 1,35 Kč a prodej jsem nechal za spot. Kupodivu to dovolili. V září jsem jsem jim dodával za víc než oni mě. Bylo mi jasné, že to dlouho nevydrží a zkrachují. Tak jsem dal výpověď a v klidu přešel k ČEZu. Chytil jsem ještě dobrou cenu a mám ji až do konce roku 24. Počkám jak se situace vyvine a potom možná půjdu zase na spot. To nabíjení za záporné ceny mě velmi bavilo. Nebylo to na zbohatnutí, jenom takový druh sportu.

          2. Ten Sungrow menic s daty na cloudu mam teprve od listopadu. Do te doby jsem mel stare menice a nejak jsem to nezapisoval kolik byla vyroba. Jak jsem drive psal, tak mimo topnou sezonu mam jednofazovy menic a v zime 3f. A ted budu mit mimo topnou sezonu 1f hybrid s baterkou a jakysi ostrov bez prebytku. Vlastne jsem koupil 3 hybridni 1f menice na 3f s baterkou, ale pak jsem sehnal Sungrow 10kW 3f a ten se v zime uzivy. Rad sroubuju a mam rad zmenu.

    1. Zamrzle kliky znam ze vsech mych aut. Akorat zadny spalovak nesel jednoduse rozehrat. Leaf a Tesla si s tim hrave poradi. Dokonce ani nemusim chodit ven do zimy. Nektere spalovaci popelnice muzou mit za tezke prachy instalovane pridavne topeni, ale mezi nami, kolik % spalovaku to ma? Nojo, bezec42 to urcite mel i v trabantu.

      1. tak to je lež jak věž 🙂 tezle zapuštěný divnokliky zamrzají velice snadno, kdežto klasicky madlový kliky takový problém nemají, nedá se ta schválnězhovadilost od tezly ukecat asi jako šilhablet 😀
        Vyhřát interiér dálkově přes aplikaci se dá ano, japak dlouho to trvá a za kolik kw? 😉

          1. Zrovna nedavno byla pres noc ledovka a auta jeden ledovy krunyr. Samozrejme ze i spalovaky nesly otevrit. Tak jsem pres mobil zapnul vyhrivani a za 10 minut byl Leaf bez ledu a zena mohla vyjet na nakup. U spalovaku bych musel hoblovat okna, ale dvere by stejne nesly otevrit. Leda lihem, teplou vodou nebo fenem.

      2. Zas jste si zapřeháněl, co? Nezávislé topení stojí kolem 30 tisíc, I méně, když se koupí s novým autem. A co třeba koukám na bazarová Volva V60, 90, tak to má asi každé.

        Klasická klika mi nezmrzla ani nepamatuji. Zrcátka se mi neodklopila, ale to stačilo zapnout vyhřívání a bylo hotovo.

        1. Nezávislé topení stojí spíš víc, ale pokud s ním máte sám vlastní zkušenosti a zároveň jste jezdil někdy s elektromobilem v zimě, tak mi dáte za pravdu, že je to nesrovnatelné. Elektromobil i ve velkých mrazech topí tak max do 2min, teplovodní bufík (kterých je naprostá většina) spíš tak 20min. Než se začnu obouvat a oblékat, tak si pustím topení a nastupuju do příjemně předehřátého auta, to ve spalováku nehrozí (za tak krátký čas).

        2. Jste srandovni, argumentujete Volvem a delate jako by jich jezdily miliony. Drtiva vetsina spalovaku nezavisle topeni nema a malokdo si ho dopreje. U zrcatka to bagatelizujete ale kliky u Tesly vidite jako no go. Verte, s klikama jsem mel u koncernovych aut hodne problemu v zime. Nekdy zamrzly packy a nevratily se po zmacknuti a nekdy zase zamrzl zaviraci mechanismus u dveri a dvere se porad pri jizde otviraly. Asi po 15min jizdy s plnym topenim to povolilo. Asi nezijete v oblasti kde hodne snezi a mrzne. U EV predehreju pred prichodem a auto je teple a bez namrazy. Mozna to brzy poznate az si koupite nejake EV.

          1. Co zas šílíte? 🙂
            Jenom jsem reagoval na ten váš stesk, že bufík je drahý. Ne, není drahý. To, že většina aut to nemá, je fakt a dobře to vím, nikde jsem netvrdil opak. A taky věřím, že EV se před jízdou vytopi dřív než spalovák s bufikem, to je mi jasné.
            To Volvo jsem zmínil spíš jako zajímavost protože mě to překvapilo.
            Jo a taky věřím tomu, že jednou budu jezdit v EV. Zatím k tomu nemám racionální důvod. Nahradit stávající auto za EV, které by mělo podobné vlastnosti a vyhovovalo mi, mi nedáva smysl, i když finančně bych na to měl.

              1. Ses pos.ral v kine, Ostepe!!! S timhle prispevkem jsi mel jeste 3 hodky pockat a mel bys prvni zarez do silvestrovske hitparady trapnosti. Zableseny aktivista pobihajici po lese s ostepem, ktery by mohl z fleku ucit Goebellse jak se dela propaganda, bude neco zvanit o racionalnu!!! On se sice skopcak hodne snazi byt tu za nejvetsiho eko hnupa, Ty ses ale rozhodl na konci roku s tim neco delat a tu pozici si nenechat snadno uzmout. Cekam ohnostroj Tveho ostrovtipu v podobe maluvek, aby Te meli sanci pochopit Tvi jeste mene nadani zacci – year, lopata a tahle svoloc.

                1. pro Lžidlaždič….,,,, NEJDŘÍVE TĚ BUDOU IGNOROVAT, PAK SE TI BUDOU SMÁT, PAK PROTI TOBĚ BUDOU BOJOVAT, POTOM ZVÍTĚZÍŠ““ 😉
                  Co myslíš – v jaké jsme fázi Ťunťo❓😁
                  🎉🍾🥂 Do nového roku (a i do těch dalších) ti přeji pevné zdraví, aby jsi se dočkal definitivního zesměšnění tvých imbecilních představ o blízké technologické a energetické budoucnosti.
                  Tak teda PAC A PUSU!!🥳🥰😍💖💋

                2. V jake ses fazi nablbliku? Furt v te jedne, te same – smradlave fazi cloveka, co se pos.ral v kine, ja Te prevlikat nepojedu.

                3. pro Lžidlaždič… Myslíš že jsme furt na tom samém??😳😃😆
                  Ty si ty koňské klapky na oči nesundáváš snad ani na spaní 🙈😁

              2. Moje stávající auto mi plně vyhovuje, je spolehlivé, pohodlné, tiché, dynamické a je to hybrid.

                Jaký důvod bych měl ke koupi odpovídajícího EV s cenovou přes milion (resp cca. milion bez daně, jako plátce DPH)? Nebo obecně ke koupi jakéhokoliv nového auta? Proč utrácet spoustu peněz, když to nedává smysl. Auto, co mám, bude ještě klidně pár let sloužit nejsem z těch, co musí mít za každou cenu nové auto co 4 roky.

                Nebo myslíš, že je ekologické donutit výrobce vyrobit pro mě nové auto jenom kvůli rozmaru, když starší mi funguje dobře?

                Jistě, nevylučuji úplně koupi nového (nebo obecně jiného auta), rozhodně to ale není top priorita.

                1. Pro Marek… Vždyť jsem psal, že věřím, že máš důvody. … Uvědom si, že to co je ekonomicky výhodné, nemusí být rozumné – spíše často naopak…
                  Samozřejmě mám na mysli podporu urychlení elektromobilní změny… Pokud máš prachy a přesto si v současné době koupíš auto na fosil, není to racionální (rozumné) chování 😉

                1. pro Marek…A to ti taky nijak nevyčítám… Ale kdyby sis koupil novou elektriku a hybrida posunul dál, i to by bylo chválihodné…(samozřejmě záleží na tom, jak velký je tvůj NEproblém s financováním)

      1. Na vykrývání solární noci je vhodná jakákoliv akumulační technologie (snad kromě setrvačníků)… Na odďeleném elektrolytu je právě super možnost skladovat ho nabitý zvlášť a moci tak zajistit i delší období výpadku (slabší výroby) OZE..
        Aspoň takhle to chápu, ale nevím jak rychle elektrolyt ztrácí náboj. Snad to budou přijatelné hodnoty…

                1. Ano, u nás normálních nezdegerovaných jedinců noc začíná západem a končí východem slunce.

                  What a shock!

                  Know-how tříletého prcka.

                2. To by mě zajímalo jak to mají noční bary za polárním kruhem? Na půl roku zavřou?

                3. pro Runnču… Ale no tak to je takový problém uznat, že ti něco nedocvaklo??😃…Já mám ve čtyři odpoledne, dejme tomu od šesti večer a zhruba od desíti noc (noční klid znáš 😉)…Tak že solární noc začíná na slunovrat o 6h dříve než běžně chápaná ,,noc“ …Už chápeš rozdíl ty nočníku??😃😆

                4. Pokud máš problém se základními termíny noc a den, vrať se do školky.
                  Pokud se znažíš relativizovat tak triviální a elementární pojmy, jsi woke buzna. Čus.

                5. Jo, jsi šašek. Až se budeš na začátku června ve tři čtvrtě na šest na konci zlaté hodinky opalovat na sluníčku, raději se moc nerozkřikuj, že je noc, protože stát nařizuje klid až do šesti. Mohl by si skončit na záchytce. Komediante.

                6. pro Runnču… Chachacha to bude brzké ráno ty joudo, stejně v zimě jako v létě 🙄😱

                7. To je neuvěřitelné jakými pitchovinami se tady zabýváte. Když tu debatu shrnu tak vyplývá, že solárním dnem (východ/západ Slunce) se řídí slepice v kurníku a runner. My ostatní se řídíme hodinkami. 😉

                8. pro Visper…😃 Myslím že jsme Runnera podcenili: On není obyč konzerva, on je ultrakonzerva!!
                  Určitě by se mu líbilo u amerických Amišů 😁

                9. suncalc 03.01.2023 48.9043N 18.0055E :
                  07:05 — úsvit 07:42 — východ slnka 11:53 — slnečné poludnie16:03 — západ slnka 16:40 — súmrak

                10. Ano, jsem ultrakonzerva. Mám například noční osvětlení řízené atronomickými hodinami.
                  U pokrokářů se začíná svítit ve 22:00.

                  Vsadím se, že pánové podporujete zavedení jednotného letního času, protože do práce se přece chodí na osmou 😛 Tedy u nás, v Amazonii je to hodina anakondy.

                  Možná byste s tou novou definicí noci mohli zkusit nějakou soutěž v debilitě. Třeba bludný balvan nebo tak… Určitě tím astronomy a meteorology slušně pobavíte.

                1. Úplně nejstrašnější nadávku jsem tady viděl „rudozelený nok“.😉

                2. @visper. Nejvetsi nadavka je „rus“, nebo ruzzak ci russak. Proste tvor ktery ztelesnuje russky mir. Proste horsi nez hovno.

          1. Jasný… Šlo mě spíš o teoretický potenciál technologie, podmíněný velkovýrobou a zásadním poklesem cen… Nerozumím přesně té ceně V ČETNĚ NÁDOBY. Pokud je ,,nádobou“ myšlena komplet technologie, moc nám to neřekne. Chtělo by to znát cenu samotného elektrolytu…Sakra to snad nemůže stát raketu!!😉

  2. Mám dotaz na vlastníky automobilů Tesla, protože článek pojednává o navigačních systémech těchto elektromobilů. Úloha zní…
    Zadáme cestu z Hradce Králové hl.nádr. do Vysokého Mýta-radnice. Je schopný vůz trasu samostatně odřídit, když má autopilota?*
    *Případnou legislativu neřešíme.
    Děkuji.

    1. dle této otázky jsem poznal, že s elektromobilem mám ještě čas. až se nebude muset takhle plánovat, ať už to znamená, že bude normální dojezd nebo bude více nabíječek nebo něco jiného. vůbec si neumím představit, že bych jak nějakej pilot musel dopředu vědět trasu, to bych asi doroka a dodne chcípnul.

Napsat komentář