Tesla představila nový elektromobil: Cybertruck vypadá jako vtip a překvapí cenou; Musk ho hned na pódiu rozbil

Tesla představila svůj nový elektromobil – pick-up truck Cybertruck. Něco takového jste v životě neviděli.

Hranaté linie elektromobilu Tesla Cybertruck mohou být pro mnoho zákazníků až příliš radikální. Jejich zájem si Tesla chce ověřit tím, že dává možnost si auto rezervovat za pouhých $100.
foto: Tesla

První zmínka o pick-up trucku Tesla padla už před dlouhými sedmi lety. Následovaly četné odklady. Před pár hodinami byl Tesla pick-up truck v Los Angeles konečně odhalen.

Elon Musk už před pár měsíci naznačil, že půjde o auto s velmi radikálním vzhledem, který rozhodně nepadne do noty každému. A měl zatraceně pravdu.

Cybertruck při pohledu z boku definují dvě dlouhé vrchní linie s vrcholem nad řidičovou hlavou. Auto vypadá, jako by právě vyjelo z nějakého post-apokayptického sci-fi filmu a patřilo armádním složkám.

Faktem je, že ve světě užtikových vozů se na estetiku příliš nehraje, ale není tohle už za hranou? První pohled na Cybertruck vám vyrazí dech a řeknete se: „Co to sakra je?“ Čím déle se ale na tuhle radikální novinku díváme, tím víc se nám zažířá pod kůži.

Tesla Cybertruck

Tesla Cybertruck
foto: Tesla

Ostatně, ne náhodou Elon Musk hned na začátku prezentace položil řečnickou otázku „Dokážete rozeznat který je který?“ když promítnul obrázky tří konkurenčních pick-up trucků. Byly k nerozeznání.

Do Cybertrucku se vejde až šest lidí a korba má délku 198 cm, což je ve světě pick-upů poměrně málo. Běžně je to 230 cm až 250 cm. K dispozici budou tři konfigurace:

S jedním motorem a pohonem zadních kol: dojezd 400+ km, zrychlení 0-100 km/h cca 6,5 sekundy, max. rychlost 177 km/h, max. nostnost 1587 kg a tažné zařízení pro až 3,4 tuny. Cena: $39 900 před dotacemi!

S dvěma motory a pohonem všech kol: dojezd 482+ km, zrychlení 0-100 km/h cca 4,5 sekundy, max. rychlost 193 km/h, max. nostnost 1587 kg a tažné zařízení pro až 4,5 tuny. Cena: $49 900 před dotacemi!

Se třemi motory a pohonem všech kol: dojezd 800+ km, zrychlení 0-100 km/h cca 2,9 sekundy, max. rychlost 210 km/h, max. nostnost 1587 kg a tažné zařízení pro až 6,3 tuny. Cena: $69 900 před dotacemi!

Tesla Cybertruck elektromobil

Zadní korba je krytá, lze ji ale plně otevřít
foto: Tesla

Cybertruck standardně nabídne funkci Tesla Autopilot, adaptivní vzduchové odpružení, zásuvku 110 V/230 V a dokonce vzduchový kompresor.

Klíčový důraz byl při vývoji auta kladen na odolnost. Tesla vyvinula zcela nový skelet vozu, který má maximálně ochránit posádku. Šaši je vyrobeno z ultra-pevnostní nerezové oceli Ultra-Hard 30X Cold-Rolled, sklo je pak speciální Tesla Armor Glass.

Nabídne Tesla k Cybertrucku také stylizovaný obytný přívěs?

Nabídne Tesla k Cybertrucku také stylizovaný obytný přívěs?
foto: Tesla

Právě na něm si ale Elon Musk a jeho parta vylámali zuby. Když Musk požádal Franze Holzhausena, aby ukázal odolnost postranních skel přímo na autě, Franz se rozpřáhl a mrštil do skla ocelovou kouli. Která samozřejmě sklo nakřápla – ale neproděravěla.

Po vzoru Steva Jobse a jeho slavných Apple prezentací si Elon Musk tentokrát schoval něco nakonec: plně elektrickou čtyřkolku. Žádné podrobnosti k ní ale zatím neřekl.

Po vzoru Steva Jobse a jeho slavných Apple prezentací si Elon Musk tentokrát schoval něco nakonec: plně elektrickou čtyřkolku. Žádné podrobnosti k ní ale zatím neřekl.
foto: Tesla

Překvapení obou bylo jasně viditelné, ale Musk se nenechal vyvést z míry a řekl, že je to jen dočasný problém, který prostě vyřeší. Tesla plánuje uvést první dvě verze na trh už koncem roku 2021, nejvýkonnější třetí verze by se měla objevit v průběhu roku 2022.

Interiér Tesla Cybertruck bude nejspíš ve finální verzi vypadat úplně jinak, zejména s ohledem na volant, který se podobá tomu z nové generace Tesla Roadster.

Interiér Tesla Cybertruck bude nejspíš ve finální verzi vypadat úplně jinak, zejména s ohledem na volant, který se podobá tomu z nové generace Tesla Roadster.
foto: Tesla

Ani kemping nebude s novým Cybertruckem problém.

Ani kemping nebude s novým Cybertruckem problém.
foto: Tesla

Je mnohonásobně odvážnější, než většina pouhých konceptů ostatních automobilek. Elon Musk ale zmínil, že chápe, že se nejspíš nebude líbit všem, a je tak klidně možné, že se třeba za rok dočkáme úplně nového, konformnějšího Cybertruck v2.0.

Pouze spekulovat také zatím můžeme nad kapacitou a celkově konstrukcí baterie pro nejvyšší verzi s 800km dojezdem i dalšími technikáliemi. Vůbec bychom se ale nedivili kapacitě kolem 150 kWh.

Tesla

258 Comments on “Tesla představila nový elektromobil: Cybertruck vypadá jako vtip a překvapí cenou; Musk ho hned na pódiu rozbil”

  1. Nejvíc mě na tom všem štve, že nic nevíme o té
    Nejvíc mě na tom všem štve, že nic nevíme o té čtyřkolce…
    Ta mě vlastně zaujala na tom celém nejvíce. Do lesa úplně ideální a ani na vás hajný nebude křičet, že mu děláte v lese bordel, protože vás neuvidí. 😀 I když bude mu asi divné proč je tak rozježděný les. 😀

      1. Jo vím. Už mám koupený elektroskútr. 🙂 Ale ta jejich mě
        Jo vím. Už mám koupený elektroskútr. 🙂 Ale ta jejich mě fakt zaujala, co jsem však zjistil je, že půjde dokoupit jen jako výbava k tomu autu. :/ To je trochu škoda. Možná by na nich Tesla nakonec vyvařila víc než si myslí. 🙂 Do Prahy myslím ideál elektro motorka nebo čtyřkolka. 😀 A ještě jí mít ve stylu tohoto auta, kdy mě jen tak nikdo neorve. 🙂 Hlavně miluji auta v zácpě, když je člověk může naštvat tím, že je předjede jak jen se dá. 🙂 Prostě normální správný svět.

    1. Nerezove plechy a ram, baterky amotor na milion mil. Online
      Nerezove plechy a ram, baterky amotor na milion mil. Online aktualizace (upgrade). Mne to prijde jako cesta spravnym smerem. Proc menit co 8 let auto, kdyz by mi mohlo vydrzet 30 (50 kkm rocne) a vice let? Pak uz si clovek uvedomi, ze 1,5 milionu neni zase tak moc, kdyz do toho promitne nizke provozni naklady.
      Ted jeste zkvalitnit tesneni, dalsi elektroniku, proste vse, s cim ma Tesla kvalitativni problemy. Vizi tam vidim prinosnou.

        1. Mam 15 let stare auto (mimochodem, ted uz je tyden v servise –
          Mam 15 let stare auto (mimochodem, ted uz je tyden v servise – protaceji se stefty, nedokazal jsem ani kladivem sundat kotouc, natoz pak povolit stredovou matici od poloosy – proc to neni z nerezu??). Takove napravy ma dost slusne orezle, vlastne veskera podvozkova nosna konstrukce. A kdyz do nej sednu, tak uz je to holt vergl, nedokazu si predstavit, ze by vydrzelo dalsich 15 let. Bohatsi lidi (kterych se tu jiste par najde) meni auta daleko rychleji jak za 8 let. Myslim si, ze tam hraje roli nejen to, ze se o nove nemusi tak starat, ale i moralni zastaralost, cemuz by prave mohly castecne zabranit ty aktualizace. Pokud k aktualizacim a nerezu pridate nadcasovy design (neumim rict, jaky je u tohoto auta design 🙂 ale treba je nadcasovy) a kvalitu zpracovani (ktera u Tesly zatim neni), tak proc bych mel auto po 15ti ci dvaceti letech menit? Proc by nemohlo jezdit 50 a to ne jak veteran par stovek km rocne a pak desitky hodin udrzba, ale jako plnohodnotny dric (neco jako Zetor 🙂 )?
          Mne se proste libi myslenka nerozbitnych veci na vic jak jednu generaci misto veci, ktere je treba opravovat ci menit par let po uplynuti zaruky. Kosu (bohuzel ne um – spravny svih, pri kterem odpocival) mam jeste po dedovi 🙂

              1. Nevím, ale obecně je kvalitní nerez dražší než
                Nevím, ale obecně je kvalitní nerez dražší než klasické železo. Navíc, všude se mluví o tom že by se materiál nemusel lakovat a ušetřilo by se. Ale on by i ten nerez, potřeboval nějakou povrchovou úpravu, protože na dešti pracuje. Krom toho asi by ti pak možná zbyl nerez, ale ten zbytek auta by stejně stál za prd. Myslím že ve skutečnosti dnes nikdo nechce auto co „vydrží“ 30 let. A kdo jo, jezdí s ním.

                1. Nerezové auto se už seriově vyrábělo (
                  Nerezové auto se už seriově vyrábělo ( https://cs.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12 ). Bylo dražší, ale kusy co se nezbouraly, tak jezdí dodnes.

                  Mimochodem nerez se docela obtížně obrábí, protože je pevná a zároveň špatně vede teplo.

                2. Hlavní nevýhodou deloreanu byla jeho hmotnost. to auto
                  Hlavní nevýhodou deloreanu byla jeho hmotnost. to auto vážilo 1200 kg. Což sice není moc, ale přepočítejte si to na tu dobu.
                  S požadavkama na tuhost karoserie v dnešní době, by hmotnost byla daleko jinde.

                  Pak je tu druhá věc. K čemu je automobilkám auto, které vydrží 30 let?

                3. Takze dnes by auto (treba Fabie) vazilo kolik, pokud by byla z
                  Takze dnes by auto (treba Fabie) vazilo kolik, pokud by byla z nerezu?
                  Ano, uhodil sjte hrebicek na hlavicku. Pokud to bude na automobilkach, tak se auto rozpadne rok po zaruce. A je to spravny pristup? Jsou automobilky ty nesobecke elity, kterym jde o Zemi a lidi? Maji ony urcovat, co lide chteji? Uz jsem dnes naznacoval, proc si myslim, ze regule ve spolecnosti jsou potreba. Vzdy se najde urcita skupina lidi, co tak nejak mysli jen a jen na sebe a je jim jedno, zda po nich je spalena zeme.

                4. V době možnosti 3D tisku v nerezu je možné vše
                  V době možnosti 3D tisku v nerezu je možné vše náležitě odlehčit. Vše je duté, ale přesto tuhé a pevné.

                5. A kolik z koncove ceny auta tvori cena kovu? O to mi jde, zda
                  A kolik z koncove ceny auta tvori cena kovu? O to mi jde, zda by auto treba nebylo drazsi jen o 50.000 ci mene s tim, ze vydrzi „na veky“. Takove auto by melo i vyssi zustatkovou cenu pri prodeji prvnim majitelem.
                  A pracuje nerez na desti nejak viditelne? Ja videl nerez na desti (treba zabradli u obecniho uradu) no a je tak nejak porad … nerez. Kdyz si v hlave porovnam spodek T613 a novejsiho auata (i-Miev), tak Tatra mela vse odkryte, blatniky plechove, nove auto vse zakrytovane. Ty kryty taky neco stoji a i jejich uchyceni (vetsi komplikace pri vyrobe).
                  Soused ma Skodu 105. I kdyz je garazovana, voskovana a vyjizdi jen jednou tydne do kostela, tak rikal, ze se boji u ni zakaslat a j plna kytu. Kdyz bych si dovolil to vzit podle sebe, tak ja si preji, aby auto slouzilo mne a ne ja autu, takze jakmile pece o auto presahne unosnou mez (nahradni dily zbytkovou hodnotu), asi ma jen smysl jen drzet kvuli srdcove zalezitosti, nikoliv pro jeho uzitek (to je duvod, proc jsme tu T613 nenechal, kdyz mi rodice nabizeli, ze ji neprodaji). Urcite existuje spousta lidi, co kupuje vraky po technicke na to dvoulete dojeti. A proc vraky? Protoze jsou orezle, zacinaji se proste postupne rozpadat (nezapomente, ze se v zime docela soli). Pokud by to auto najednou misto 15 – 20 let vydrzelo 30 – 50 let v daleo lepsim stavu nez ty dnesni 15ti lete, tak by to pro automobilky bylo co? Napovim – duvod rict, ze to lide nechteji 🙂
                  Ktery zbytek auta by stal za prd? Predkrizove motory zvladaly pul milionu s par obmenama, elektromotory davaji prislib daleko vyssi trvanlivosti (pokud se neudelaji na krev jak popisoval PeaK. Tak proc uz konecne neomezit vyrobu a konzum a nedelat veci poctive, co vydrzi? Cozpak by se vam nelibilo, kdyz by se nam po silnici prohanely designove skvosty jako na Kube? Jen prilepit tablet a muze to byt moderni auto 😀

          1. Na kose po dědovi neočekáváte, že bude hrát rádio, bude
            Na kose po dědovi neočekáváte, že bude hrát rádio, bude mít klimatizaci a bude mít posilovač řízení. 40let stará auta jsou dobrá jako veterán na 2x roční vyjížďku. Na denní ježdění by jste to nechtěl. Běžte se někdy podívat na sraz veteránů. Sedačky nepohodlné, auto líné, leckdy spotřeba oleje je úměrná spotřebě benzínu. Nebrzdí to a zatáčky musíte projíždět hodně opatrně. V reálném provozu jste s takovým autem brzda.

    1. Toto je Vase vysnene auto. Jestli se nepletu, tak ve Vasich
      Toto je Vase vysnene auto. Jestli se nepletu, tak ve Vasich pozadavcich nebylo nic o „normalnim vzhledu“. Myslim si, ze nejaky snehem by to projet mohlo, nejaky rozumny vykon a dojezd do Chorvatska na jedno mezinabiti to asi taky bude mit. Snad nemate moc velkou nadvahu, abyste se tam s rodinou vesel a snad Vas vetron is podvalem nema vic jak 6,3 tuny. 2 kone nemaji a petitunovou lod to zvladne. Ted si valstne uvedomuju, ze Vy chcete tu cestu Praha Rogoznice zvladnout s tou petitunovou lodi za 9 hodin? Tak to s eobavam, z ebudete muset nabit asi 2x a to se Vam o 40 minut protahne…, zvladnete udelat kompromis a najdete v penezence $100.000? 🙂 Nebo co Vam nevyhovuje? 🙂

      1. Tak nějak předpokádám na svém autě silniční
        Tak nějak předpokádám na svém autě silniční pneumatiky, abych s tím mohl na ty hory normálně dojet. S nimi se ale k chalupě rozhodně nedostane auto, co váží 4 tuny.

        Takže produkt na ho****.

        PS: Nakonc jsem si vybral Nissan Armada. Teď reším individuální dovoz. Pokud tady s tím máte někdo zkušenosti, rád se poučím.

        1. Kdyz Elona pozadate, jiste Vam vymysli silnicni gumy s
          Kdyz Elona pozadate, jiste Vam vymysli silnicni gumy s vystrkovacimi hreby na snih 🙂
          Nissan Armada vazi vyrazneji mene jak Cybertruck (zde je odhad 2,7 t), takze lehce na silnicnich gumach projede pulmetrovym snehem a pritom utahne 5 t? Vcetl jsem pouze 8,5 tis liber 3 856 kg) a vahu 2,7 tuny.
          Jeste si nakup toho vozu rozmyslete, nesplnuje Vase pozadavky 😉 Cim budete tahat tu lod? Vas par koni to nezvladne.

                1. Mate strach, z eby zaprselo, sasy obalilo bahno a on by Vam
                  Mate strach, z eby zaprselo, sasy obalilo bahno a on by Vam zhnil? 🙂
                  Zvlastni, z evite, co je pro nej idealni, aniz byste se v nem svezl 😉 Kupte jej, vyzkousejte a pak jej od Vas za rozumny peniz (ne pro Vas ale pro me 🙂 ) odkoupim 😉 Bude idealni doplnek k i-Mievu. A ne ze se Vam zalibi 🙂

                2. Nezlobte se, ale fakt nemám sebemenší zájem o další
                  Nezlobte se, ale fakt nemám sebemenší zájem o další piece of shit koktavého Muska.

                3. Na to jak moc tě Musk nezajímá ho komentuješ dost často 😀
                  Na to jak moc tě Musk nezajímá ho komentuješ dost často 😀

    1. No pro rodinné účely potřebuju auto pro 6, pokud mám
      No pro rodinné účely potřebuju auto pro 6, pokud mám vybírat mezi Model Y a tímto volil bych jednoznačně Cybertruck, kam by se vešly i zavazadla. Osobně tipuju, že spíš se dopracuju k ID.Buzz, ale uvidíme co bude dřív a jestli na to budu mít B-). První mě to asociovalo Citroen XM, svého času byla jeho aerodynamika bezkonkurenční. Samozřejmě nelze srovnávat s pick-upem. Jinak je fajn, že ostře řezaná auta, vycházející z kubismu, se kterými přišla Škoda Auto, se zalíbily i v Tesle 😀

            1. Zkuste stránky Tesly „Seating
              Up to 7 Adults“

              Zkuste stránky Tesly „Seating
              Up to 7 Adults“ https://www.tesla.com/modely (např. v US verzi stránek Tesly, České to tuším ještě není) Ale těch 7 sedadel bude nouzovka bez zbylého místa v kufru. Ono teda to šesté sedadlo v Cybertrucku bude možná, dle vizualizace, bez opěradla? 🙂 Ale spíš to prostě bude nějaké méně hodnotné místo mezi řidičem a spolujezdcem, které ve stávající vizualizaci není, nebo to znehodnotí rovnou i sedadlo spolujezdce jako třeba u VW Transportéru.

                1. Ať koukám jak můžu, rozměry tam nikde nevidím. Ono to
                  Ať koukám jak můžu, rozměry tam nikde nevidím. Ono to není zas až tak důležité. Podle vizualizace to ale vypadá tak na nouzové sedačky do kufru. Díky za snahu.

                2. Dle obrazku jsou 3 sedakjy v kazde rade.
                  Ale dat pohodlne

                  Dle obrazku jsou 3 sedakjy v kazde rade.
                  Ale dat pohodlne valendu na korbu a mit pekne letni pocasi, to by mohlo byt kochani, pane doktore 🙂

                3. No jo pane, jenže diskuze byla o modelu Y. Teď už je mi
                  No jo pane, jenže diskuze byla o modelu Y. Teď už je mi jasné proč si nerozumíme. Tak hlavně že jsme na to přišli.

                4. Omlouvam se, to jsme nepochopil. To je daleko jednodussi najit.
                  Omlouvam se, to jsme nepochopil. To je daleko jednodussi najit.

                5. Není za co se omlouvat. Přijde mi to tam nějaký
                  Není za co se omlouvat. Přijde mi to tam nějaký nahňácaný, člověk by si tam musel sednout živě.

  2. První jsem si říkal, že tohle se opravdu nepovedlo, ale
    První jsem si říkal, že tohle se opravdu nepovedlo, ale čím více se na to dívám, tím zajimavější mi to přijde. Zvláště pak na videích v pohybu. Ta zabudovaná druhá řada světlometů do střechy je nečekaná 😮

    Co mě opravdu dostalo je ta cena. Auto velké jako kráva, se solidním dojezdem a tedy velkou baterkou a oni to chcou prodávat za cenu jako Model 3 v základu. Asi Tesla očekává rychlý propad cen baterií. To se zřejmě dozvíme na Battery Investment Day za pár měsíců.

    1. Jo, jak psal Vondrák, bylo nás víc s podobnou reakcí a
      Jo, jak psal Vondrák, bylo nás víc s podobnou reakcí a progresí.
      Ráno když jsem pustil PC a uviděl to, tak mě to srazilo ze židle. Ale hned jak jsem si přečetl cenovou dostupnost jsem tomu dal šanci, a po pár hodinách sledování fotek, videí a dalších informací se mi to snad začne i líbit.

      No já bych se vůbec nedivili, kdyby ty baterie byly výsledkem fůze s Maxvellem.

  3. No na prvni pohled teda vizualne odporna zalezitost 🙂 Ale
    No na prvni pohled teda vizualne odporna zalezitost 🙂 Ale casem si lidi na to zvyknou a amikum se bude urcite libit ze si muzou koupit osobni obrneny transporter 🙂
    Jinak co me nejvic potesilo je 500mil dojezdu u nejvyssi verze, dostupnost 2022. To znamena ze za 2 roky budou vsechny modely Tesly v nabidce variantu s 800km dojezdu za rozumne penize. Proste mazec.

  4. v takovemto tvaru by to bylo zrejme hodne levne na vyrobu, ale
    v takovemto tvaru by to bylo zrejme hodne levne na vyrobu, ale co si budem namlouvat, minimalismus je ted u urcite casti obyvatelstva popularni, svoje kupce si to jiste najde, a s poplatkem smesnych $100, tam muze bejt rezervace na hodne slusne urovni a jiste predci i Teslu 3 co se poctu rezervaci tyce

    osobne se me to auto libi mozna i vic nez prave Tesla 3, ac bych si ho nekoupil, nemam potrebu vlastnit pick-up a jediny pick-up ktery jsem kdy chtel kupovat byl Raptor

  5. No mám smíšené pocity, které jsou jednoznačně
    No mám smíšené pocity, které jsou jednoznačně ovlivněni mým subjektivní postojem k SUV, MPV a podobným nesmyslným velikostem aut.
    Začnu kritikou.
    Podle mého subjektivního a individuálního názoru mají být malá auta do města, a pak na dálkové cesty zase pro změnu auta veliká minimálně jako Multivan od VW. Vše mezi, je jen zbytečný kompromis, který je buď neobratným mastodontem ve městě, a nebo prdítkem nehodícím se na dálniční cestování. Takže toto je zbytečný model auta. 2000 km s celou rodinou na dovolenou v tom budou nepohodlné, a jet s tím nakupovat do 10 km vzdáleného krámu či do města do práce je nesmysl. Takže k čemu to? Racionálně vzato je cílová skupina tak 3 až 5 % společnosti.
    A teď ta druhá stránka věci.
    Technologicky je to pecka – nářez. Tesla vždy vířila ustálené vody automobilového průmyslu, ale tohle je blesk z čistého nebe. Tohle překračuje všechny zažité konvence a za tyhle pecky Teslu miluju. Soudobý automobilový trh si nic jiného nezaslouží.

    PS: téměř definitivně mi to potvrdilo, že MUSK ve všech svých firmách a divizích rozvíjí techniku na Mars. Tohle už není náhoda. Začal jsem mít toto podezření, když vznikla Boring company – protože vrtání tunelů a vůbec podzemní urbanizace je na Marsu více než pravděpodobná. O záměrech Space X nemusíme ani spekulovat, tam je to zcela otevřené a jasné téma. Solární tašky divize Tesly, respektive kvalitní fotovoltaická technologie svého užití na Marsu jistě také dozná…

    1. S Tvým názorem na auta by nesouhlasila většina amerického
      S Tvým názorem na auta by nesouhlasila většina amerického národa, pro které je to primárně určené. Převážně středozápad, kde je vlastnictví Trucku prakticky společenská povinnost každého chlapa. Navíc na obsluhu ranche, kde cestují do města přes 100 mil pustiny je takové auto nutnost. To neplatí ve velkoměstech samozřejmě, ale i tam je trucků požehnaně.
      Na ně to auto cílí a to rozhodně nejsou 2-3% populace. V US je nejprodávanější auto letos Ford F-150 což je dnes symbol Trucku. v r.2019 má zatím 450 tis. prodaných kusů, o 150 tis.ks víc než druhý Ram Pickup, což je taky Truck…
      20 best selling Cars so far 2019

      Ale je otázkou, jestli Cybertruck není pro ně dost za čárou.

      Mě se to taky nelíbí a nekoupil bych si to, ale já nejsem cílová skupina

      1. kde cestují do města přes 100 mil pustiny je takové auto
        kde cestují do města přes 100 mil pustiny je takové auto nutnost..??? tvl fknajpě se vožere zapomene to dobít a cestou domů mu dojdou baterky :))) ne ja myslí že to už je trošku moc na současnou bídnou dobu na dluh 😉

        1. myslím obecně Truck ne konkrétně Cybertruck. Zatím je
          myslím obecně Truck ne konkrétně Cybertruck. Zatím je počet Trucků na baterky mezi Ranchery přesně 0 Ks 😉

          Většina američanů elektřině nevěří. Kupují Trucky a nedokáží si představit, že by je nahradilo cokoliv na elektřinu. Musk se to snaží změnit, ale čeká ho ještě sakra těžká „uphill battle“ co amíky znám.

          Jo a amíci obvykle auta nekupují, ale berou na leasing. Takže na dluh

    2. Hm… zajímavý názor ohledně velikosti aut.
      Takže dle

      Hm… zajímavý názor ohledně velikosti aut.

      Takže dle vašeho mínění je třeba sedan nebo kombi střední (vyšší) třídy zbytečný, protože je to kompromis? Do města velké a na dálkové cestování nevhodné? Že na dálkové cestování by byl vhodnější Multivan od VW? No nevím, nevímm, člověče… jezdím s tím sedanem sám nebo ve dvou, pravidelně přes 500 km a je to skvělé, pohodlné cestování. Jak bych si polepšil, kdybych cestoval v té krabici Multivan? Myslím, že pohodlí by bylo menší, spotřeba vyšší, dynamika horší.

      Váš názor na auta je neotřelý, ale toto už je moc 🙂

      1. Já myslel, že už jsme si vysvětlili, že cestovat sám
        Já myslel, že už jsme si vysvětlili, že cestovat sám stovky kilometrů je AUTEM samo o sobě špatně.
        Já ještě pochopím, že ty stovky a tisíce kilometrů jezdí celé rodiny na dovolenou, ale sám???
        PS: co konkrétně vám (jako řidiči) na komfortu a pohodlí zlepšuje to že za sebou máte prázdnou sedačku na dva až tři lidi a 2m krychlové nákladového prostoru?

        1. Jsem to psal, jezdím pracovně. A nevidím na tom nic
          Jsem to psal, jezdím pracovně. A nevidím na tom nic špatného. Je to rychlé a pohodlné. Ne, nevysvětlili jsme si to, že cestovat sám na 500 km autem je špatně. Není to špatně, je to jen váš názor, že je to špatně, ne nějaká obecná pravda 🙂

          Ja už jsem psal, busem plus vlakem by to bylo tak 2x delší nehledě na to, že auto tam potřebuji i v týdnu a nebudu si tam půjčovat za další peníze nějakého Smarta nebo co. A letadlem by to bylo sice asi tak nastejno, ale dražší a problém s autem, které bych na místě neměl, zůstává.

          Prostě pochopte, že ta vaše dogmata neplatí vždy a na každého, lidi jsme různí a máme různé přepravné požadavky.

          To PS úplně nechápu… jedu autem, sedanem (vy jste na dlouhé cesty doporučoval Minivan), což mi přijde na dlouhé cestování dobrý způsob. Zadní sedačky ani kubíky vzduchu mi na komfortu nepřidají, co je to za otázku? To jako mám těch 500 km jezdit ZhiDo, když jsem sám? Abych neplýtval sedačkami? 🙂

          1. Na popis Vašich služebních cest si vzpomínám, dokonce
            Na popis Vašich služebních cest si vzpomínám, dokonce matně i na destinaci, a už minule jsem uznal, že jsou samozřejmě případy (a vy budete jeden z nich) kdy je to pochopitelné. To co tvrdím je, že tyto případy jsou řádově procenta případů, a desítky procent obdobně řešené osobní mobility by šlo řešit efektivněji.
            Necílil jsem to konkrétně na VÁS a Váš případ, ale spíše na společenskou změnu přístupu k cestování.

            K tomu PS.
            No že na tom svém způsobu vychvalujete ono pohodlí, a „obhajujete“ sedany, crossovery apod…
            Tak mě jen zajímalo, zda když někdo jede sám tak jak jemu jakožto řidiči ovlivňuje ono pohodlí to, že tam je ta zadní lavice, a ten obří kufr?
            A ano, v podstatě si myslím, že nějakou luxusní verzí vozítka (jako je ZhiDo) by jste své potřeby splnil také a daleko efektivněji (nemluvě o tom, že pravděpodobně i ekologičtěji).
            A multivana považuji za vhodnou volbu, pokud na tu dovolenou cestuje nejméně čtyřčlenná skupina, rozhodně NE za dobrou volbu pro jednoho či dva lidi.

            1. Procenta pripadu? To vysvetlujte tem tisicum obchodnich
              Procenta pripadu? To vysvetlujte tem tisicum obchodnich zastupcu, kteri brazdi dene republiku. Takovy clovek bezne za rok najede 10x tolik co prumerny ridic.

              Nevim proc bych na rodinou dovolenou mel jezdit Vanem, kdyz mi bohate staci kombik velikosti Passatu. 4lide s vybavou a ani nemusite davat nic na strechu.

              1. Přesně tak… k čemu minivan s aerodynamikou cihly, když v
                Přesně tak… k čemu minivan s aerodynamikou cihly, když v klidu mohu použít kombík nebo i sedan, HB? Jel jsem ve 4 dospělých lidech do Chorvatska s hatchbackem střední třídy a absolutně v pohodě. Nevím, k čemu by mi byl minivan.

                1. Az budu mit na vrtulnik, budu na hory litat vrtulnikem
                  Az budu mit na vrtulnik, budu na hory litat vrtulnikem :p
                  Parkrat jsem teda do alp zkousel autobus a zjistil jsem, ze mam na tento druh skupinove dopravy alergii.

                2. Já teď za měsíc jedu do Itálie busem, už po
                  Já teď za měsíc jedu do Itálie busem, už po několikáté. Jako, je to opruz, člověk se moc nevyspí a pohodlí nic moc, ale zase je to dobrodružství a je to hodně levné lyžování. Jinak, všude jinde jezdím autem, protože je to pro mě nejlepší způsob. Samozřejmě, kromě dovolené někde dál.

                3. Alergii?
                  A jako prosím, to slyším poprvé? Že by zápal

                  Alergii?
                  A jako prosím, to slyším poprvé? Že by zápal pohodlnosti?

                4. Jsem alergicky na tu skupinu ozralcu v poslednich 4rech
                  Jsem alergicky na tu skupinu ozralcu v poslednich 4rech radach. Kdyz chce nekde zastavit, nejde to. Kdyz se potrebuji protahnout, nejde to. Pohodli nula, clovek se z toho jeste druhy den sbira. A kdyz si pred vas sednou dve slepice, co se rok nevidely a potrebuji prodrbat vsechny spoluzaky ze stredni, to je teprve zazitek. Pridam k tomu jednu konkretni zkisenost, kdy nas autobus sbiral z vic stredisek a my museli nekolik hodin ve vanici cekat bez kontaktu s autobusem. Never more.

                5. Je treba se prizpusobit. Pokud byste se napil s tema z
                  Je treba se prizpusobit. Pokud byste se napil s tema z poslednich rad, jiste by se Vam rozvazal jazyk a pridal do konverzace se slepicema 🙂
                  Jako introvert Vas plne chapu, ale neni (pro me v zadnem pripade) obcas lepsi se prave druzit a prozit nejakou spolecenstejsi akci? Nkonec i ta cesta muze byt cil 😉

                6. Tomu bych mohl kontrovat obdobných příběhem jak jsme jeli
                  Tomu bych mohl kontrovat obdobných příběhem jak jsme jeli autem na dovolenou Z Prahy do Itálie. Nejdřív jsme tedy protrpěli D1, ale pak už to vypadalo od Znojma v pohodě. Dobrý až do Gratzu – tam nám v půl druhé ráno odešěl do věčných lovišť senzor otáček motoru – taková malá součástka (běžně za cca 560,- kč), ale nejede to bez ní. Tak jsme nocovali v autě protože asistence nám oznámila dojezdový čas 4 hodiny. Na dovolenou jsme vyrazili v pátek. Takže v sobotu ráno nás asistence dovezla do nejbližšího servisu co měl v sobotu otevřeno – takže rakouský sobotní příplatek byl 200 EUR. Co čert nechtěl u Udine jsme píchli. Protože mám emistní třídu EURO 4, tak jsem v Itálii zaplatil emisní poplatek. V itálii to byla pohoda než nás byť jen mírně ťukli zezadu. Nevím jestli už jste někdy s italskými karabiniéry řešil nehodu, no očistec.
                  Jinak celkem hezká dovolená, škoda že dálniční poplatky, průjezdy tunely, mýto a emisní poplatek v Itálii, nafta, pojištění, a parkovací místo za na těch 14 dní stály víc než tři letenky.

                  Fakt už nikdy více.

                7. Tak musíte jet normálním autem a ne starým křápem 🙂
                  Tak musíte jet normálním autem a ne starým křápem 🙂 Jel jsem do Itálie v 2015 autem, co mělo 8 let, úplně v pohodě, nic z toho, co jste zažil, mě nepotkalo. Cesta trvala asi 9 hodin nebo kolik, zastavili jsme se v průsmyku na IT-CH hranici, nádhera výhled i procházka. Cestou zpátky jsme stavěli v Lichtenštejnsku, vše na pohodu a bez nervů a pospíchání. No tak nevím, kde je chyba 🙂

                  Ano, na delší trasu lítám, ale severní Itálie, Rakousko, Německou jsou země pohodlně dosažitelné autem.

                8. 1) byla to teoretická odpověd na teoretickou variantu MARAOU
                  1) byla to teoretická odpověd na teoretickou variantu MARAOU o uskalí cestování autobusem. Mělo to jen demonstrovat, že obě varianty skýtají rizika.
                  2) Sever Italie za 9 hodin ??? I bez procházky (a jinych duvodu zastaveni) je to dost na hraně. Možná tak někde od Znojma a přes noc. Ale obvykle jsou to 3 hodiny jen z Prahy do Brna.

                9. Např. dle Google maps Praha – Benátky (je to dostatečný
                  Např. dle Google maps Praha – Benátky (je to dostatečný sever Itálie ?) – 8h 38 min a proč tam jet přes Brno ? Praha – Trento 7h 28 min. Zjevně ČR – Sever Itálie za 9 h je zcela reálné.

                10. Jenže Google počítá s tím, že plynule jedete, třeba
                  Jenže Google počítá s tím, že plynule jedete, třeba trasu Praha – Brno píše za 2h 7 min – kdy naposledy to někdo odjel pod dvě a půl hodiny, většinou je to spíš ke třem 😀 zkuste si to opravdu odjet. I kdyby tam nikde nebyla kolona, objížďka, tak by to bylo 8:38 bez jediného WC nebo jídla. Reál je tak někde u 11ti hodin.
                  A přes Brno, no kvůli tunelům na jihu Rakouska. Přes Brno a Graz vám stačí dálniční známka. Přes Salzburg a Villacho tam máte placené tunely (a ne zrovna levné). A člověk by to i zaplatil kdyby to byla nějaká výrazná časová úspora (proto ve finále čas je cennější než peníze), ale ono to za běžného provozu znamená úsporu času tak hodinu.

                11. Jak pisete ve svem komentari, „pro potreby kazdeho jedince“.
                  Jak pisete ve svem komentari, „pro potreby kazdeho jedince“. Ja udelal s autobusy takovou zkusenost (ne jednou, ale pravidelne) ze se jim zkratka vyhybam a uznavam, ze ty stroje jsou v tom spis nevine.

                  moje preference jsou vlak, auto, autostop, linkovy autobus, letadlo…
                  Klasicky zajezdovy autobus snad uz nikdy.
                  Naposledy jsem jel na 14 dni vandrovat po Srbsku a Rumunsku. Kombinace vlak, autostop a nohy nam vyhovovala a byla to nezapomenutelna dovolena. Myslim, ze lide jsou vicemene svepravni (krom tech zavrenych v zajezdovem autobuse) tak se muze kazdy rozhodovat, jak uzna za vhodne.

                12. To já myslel, že svou teorií o autobusu jako myslíte
                  To já myslel, že svou teorií o autobusu jako myslíte veškerou hromadnou veřjnou dopravu. Jinak samozřejmě vlak je mnohem lepší než autobus.
                  Pokud jste to myslel doslovně, tak to dálkové autobusy též nijak moc nemusím. Rozhodně by to byla volba na jednom z posledních míst.

                13. Nevím proč bych měl jet z Prahy na sever Itálie,
                  Nevím proč bych měl jet z Prahy na sever Itálie, konkrétně k jezeru Como, přes Brno? Jel jsem to na Rozvadov, Mnichov a přes Švýcarsko do Itálie. Neplatil jsem jediný tunel, jenom dálniční známku ve Švýcarsku za 40 CHF, tu jsem pak využil i později. Naštěstí provoz byl klidný.

                14. Zase budeme řešit Vaši konkrétní cestu k Jezeru COMO,
                  Zase budeme řešit Vaši konkrétní cestu k Jezeru COMO, nebo se bavíme o 150 000 češích z celé republiky kteří loni navštívili východní pobřeží Italie (nejčastěji Rimini / Bibione), pak částečně Pesaro či Anconu? A že z nich 95% jelo přes Mikulov – Vídeň – Graz atd… ???

                  Pochopte, že vy se svými služebními cestami do německa, a výletech k jezeru COMO jste statisticky někde v 10% (ne-li méně procentech) populace.

                15. Takhle jsem jel jednou autobusem a řidiči najednou zůstala
                  Takhle jsem jel jednou autobusem a řidiči najednou zůstala v ruce řadicí páka. Naštěstí s tou zařazenou trojkou dojel až na místo určení a pak řešil opravu. Jindy jsem jel autobusem a bouchla mu guma. S tím jet dál nešlo, takže se cesta protáhla o výměnu gumy, což u autobusu není práce na 5 minut. Jindy jsem letěl letadlem. Po nastoupení všech pasažérů jsme couvli od stojánky asi 5 metrů a vrátili se zpět a následně čekali asi 2 hodiny v rozpáleném letadle na technika, protože nějaké čidlo nahlásilo problém.

                  Co z toho všeho plyne? Rozbít se může cokoliv.

                16. No říkal jste sám, že když jede rodina na dovolenou
                  No říkal jste sám, že když jede rodina na dovolenou autem, tak je k tomu vhodný minivan 🙂 Ne, nemusí to tak být nutně, klidně to může být sedan, kombík, SUV, prostě normální auto, které najde uplatnění po celý rok, na rozdíl od toho minivana.

                17. Sedan (ani VAN) nemá během zbytku roku uplatnění – prostě
                  Sedan (ani VAN) nemá během zbytku roku uplatnění – prostě nemá. 😀

                18. Ale má, to vidím u sebe 🙂 Chcete říct, že sedanem se
                  Ale má, to vidím u sebe 🙂 Chcete říct, že sedanem se nedá do města? Nebo do vedlejší vesnice na poštu? Nebo ke známým na chatu 100 km? Nebo odvézt dítě ze školy, atd, atd…

                  Prostě uplatnění mám jak je vidět denně na silnicích. A že to vy nevidíte, ještě neznamená, že nemá 🙂

                19. Jasně že si uplatnění najdete, když už ho máte, ale ke
                  Jasně že si uplatnění najdete, když už ho máte, ale ke všemu co jste popsal není ptřeba sedan ani nic podobně velkého.
                  Já neříkám, že to se sedanem nejde, ale o tom že to jde bez něj.

                20. No právě. Není to nutnost, ale pokud už to auto mám, tak
                  No právě. Není to nutnost, ale pokud už to auto mám, tak je nesmysl si pořizovat další třeba do města a další třeba na dovolenou, atd… prostě jedno univerzální auto v pohodě zvládne všechny moje požadavky během celého roku. Pro někoho je to sedan, jinému kombík, SUV, MPV, to je jedno. Vám vyhovuje auto napůl, já bych do toho nešel, takže musím mít svoje auto. A Smartem do Německa a na dovolenou opravdu nepojedu 🙂

                21. Možná mě teď napadlo jak Vám to vysvětlit, protože mě
                  Možná mě teď napadlo jak Vám to vysvětlit, protože mě napadl příměr, který obvykle používají petrolhedi proti elektromobilistům.
                  Mít trvale ve vlastnictví auto, které za každých i naprosto marginálních situací splní mé potřeby je obdobné jako mít doma rezervovaný příkon „jistič“ na který mohu zároveň spustit všechny spotřebyče v domácnosti, boiler a třeba nabíjet EV. Takže podle Vaší filosofie by každý byt měl mít nejméně 3 X 32A, a samostatné domky startují na 3 X 63A.
                  Jo, že běžně využiji tak 1 X 16A (jistič který má paušál 300,- kč/měsíc) je jedno, já si pořídím těch 3 X 32A za 2000,- měsíčně, protože co kdyby že?

                22. Ne, špatně.
                  Já potřebuji na ty delší cesty velké a

                  Ne, špatně.
                  Já potřebuji na ty delší cesty velké a pohodlné auto a takové jsem si pořídil, plně mi vyhovuje a plní co od něj chci. To plní moje většinové požadavky dokonale. A jako bonus plní i ty ostatní požadavky, třeba i ty několik km couračky, cesty do města, atd… To, že ty jiné požadavky by splnilo i jiné auto, není podstatné, kvůli tomu přeci jiné auto nepotřebuji, protože už jedno mám. Rozumíte tomu?

                  Platit víc za rezervovaný příkon je nesmysl, nic mi to nepřinese, velké a pohodlné auto mi na ty delší cesty přinese více pohodlí a lepší jízdu, méně bolesti zad a únavy. Už to pochopte konečně 🙂

                23. A vy pořád nechcete pochopit že nemluvím o Vašem
                  A vy pořád nechcete pochopit že nemluvím o Vašem konkrétním případě. Ve Vašem konkrétním případě jsem už několikrát psal, že to opodstatnění chápu, a že mluvím o těch kteří si obdobné nebo jiné kombi auto kupují bezvýznamně.

                  Jestliže jezdíte nejméně jednou měsíčně stovky km na služební cestu, tak je vaše volba nejen pochopitelná, ale i celkem racionální. Ale proč má kombi octavii (berte jako vzor auta, ne konkrétní model) kdejaký úředník, čí prodavač, když 95% roku s ním přijedou ze satelitu (30 km) do Prahy, tady půl hodiny hledají parkovací místo, se vztekem zaplatí parkování, 8 hodin někde něco dělají a pak jedou zpět domu do satelitu a cestou se staví v krámě pro nákup co se vejde do igelitky. Ten kombi prostor naposledy využili loni v létě při cestě na dovolenou – ale přece co kdyby že?

                24. A proč by ten kombík nebo sedan či crossover nemohl mít?
                  A proč by ten kombík nebo sedan či crossover nemohl mít? Jeho požadavky to splní stejně dobře jako i jiné auto. A je v tom lepší a pohodlnější svezení než v nějakém malinkém autě, které určitě máte na mysli.

                25. A jsme o pár přízpěvku zpátky.
                  A proč bych neměl

                  A jsme o pár přízpěvku zpátky.

                  A proč bych neměl rezervovaný příkon 3 X 63A? Taky to pokreje potřebu 1 X 16A.
                  A proč nemít byt 300m ctverecných? I když se pohodlně vejdeme do 100m.
                  A proč nemít 10 židlí v domácnosti, i ,když sedíme jen na pěti.

                  At videj, že na to mám…
                  Že to nepotřebuju, a stojí to dvakrát až třikrát tolik… vem to čert, tahle planeta má zdroje neomezené.

                26. Ten příkon mi nic nepřinese, zbyteščné. Ten prostor je
                  Ten příkon mi nic nepřinese, zbyteščné. Ten prostor je už lepší… ano, pokud na to mám, koupím si větší dům (byt) kvůli pohodlí, proč ne? Já třeba žiju s manželkou v domě, kde jsou 3 ložnice, má to 140 m2 i když bychom se klidně vešli do garsonky. Ale proč bych žil v krcálku, když můžu ve větším? Stejně s autem, proč bych jezdil nějakým prckem nepohodlným, když mohu pohodplným autem, rozdíl je poznat, ta rozdíl od toho příkonu 🙂

                27. Tak když vám přijde lepší „pohodlnější“ uklízet a
                  Tak když vám přijde lepší „pohodlnější“ uklízet a vytápět 140m místo 70ti metrů ??? Tři ložnice, že vy sedíte na dvou židlích, sprchujete se dvěma sprchama, atd… 🙂

                28. Ano, větší dům je pohodlnější, je tam víc prostoru,
                  Ano, větší dům je pohodlnější, je tam víc prostoru, mám svou pracovnu i pokoj pro hosty, kteří k nám občas chodí a prespi. Ale dle vaší logiky bych měl žít v malém bytě a v případě návštěvy bych je měl ubytovat třeba u sousedů, ve sdílené pokoji, že? 🙂
                  Sedím na jedné židli, sezení na dvou mi komfort nepřinese. A i sprchu mám jednu, resp. já i manželka máme vlastní. Hrozne plýtvání 🙂

                29. Ad dům – viz předchozí příspěvek.
                  A ano, dvě sprchy je

                  Ad dům – viz předchozí příspěvek.
                  A ano, dvě sprchy je čiré plýtvání – tam mě nenapadá opodstatnění ani u někoho jako vy.

                30. Vždyť vody se spotřebuej stejně jako když je jedna
                  Vždyť vody se spotřebuej stejně jako když je jedna sprcha, ne? 🙂

                  U patrových domů je to normální, že se projektují dvě koupelny a 2xWC, je to tuším i norma… min. ty dvě WC. Takže to není nic neobvyklého a když žije bezdětný pár v podobném domě, vždy mají dvě koupelny a mohou si dopřát to pohodlí, že každý z manželů má svou vlastní.

                31. Uklidit 70 nebo 120 (20 je garáž) takový rozdíl není. A
                  Uklidit 70 nebo 120 (20 je garáž) takový rozdíl není. A platím za topení a TUV polovinu toho, co v bytě v Praze, právě ten byl tak 70 m.

                  Ostatně, tak malé domy se ani nedělají. A dům jsem chtěl, s pozemkem a zahradou, I kdyz by mi stačil byt. Hrozne plýtvání, já vím 🙂

                32. No kdyby jste v tom domě měl alespoň ještě dvě děti,
                  No kdyby jste v tom domě měl alespoň ještě dvě děti, tak už by se to dalo pochopit, ale jen pro pár ANO – upřímně to považuji za plýtvání. Obzvláště když si představím, že doma vlastně člověk moc času netráví.
                  Teda vy určitě napíšete, že vy jo – vy kromě toho kdy jedete na dva dny do Německa nebo třeba k jezeru COMO, tak jinak sedíte určitě celé dny doma střídavě ve svých třech ložnicích, pracovně, obýváku a jistě tam bude ještě nějaký pokoj.
                  Ale jinak lidé ráno odejdou do práce, pak přijdou večer, někdy vyrazí někam s rodinou (nebo třeba jen s partnerem) i kdyby tak jen na procházku. A když ne, tak stejně tráví většinu času společně v jedné místnosti, a pak jsou spát. A předpokládám, že o víkendu nejste doma ani vy. Takže kolik tak průměrný člověk může týdně strávit doma hodin v bdělém stavu (protože ve spánku je vám to jedno) ? V pracovní dny to budou tak dvě až tři – takže cca 25 hodin a o víkendu asi méně.

                33. Každý považuje jinou velikost bydlení za odpovídající,
                  Každý považuje jinou velikost bydlení za odpovídající, nelze říct, že dům se zahradou je pro dva lidi plýtvání. To jako všichni důchodci, co už nemají děti, se mají sestěhovat do malých bytů a ty domy přenechat někomu, kdo je využije? Třeba rodinám s dětmi? Hm… zvláštní přístup.

                  Mám rád prostor, mám rád svůj klid, posezení na terase, zahradu, nevidím jediný důvod bydlet někde v kamrlíku jenom proto, že jsme s manželkou jenom dva, to je nesmyslné uvažování.

                  Ano, trávím doma většinu času, protože když nejsem u zákazníka v DE (max. tak 9 dní v měsíci), tak jsem doma a pracuji doma, v pracovně 🙂 Těmi třemi ložnicemi jse, myslel, samozřejmě, tři pokoje na patře… ložnice, pracovna a pokoj pro hosty. A přijde mi to pro pár tak akorát. Mít ještě dvě děti, tak se musí podělit o ten pokoj pro hosty a hosté by museli případně spát v pracovně.

                  Jo a manželka je taky doma… představte si, nepracuje, takže v tom domě tráví většinu času, když teda není se mnou v DE… miluje práci na zahradě, c bytě by se ukousala nudou. Ale jasně, dle vás bych ji měl trápit v bytě, jen proto, že dům je pro dva „zbytečně“ velký.

                  Jo a ještě garáž. To je asi taky plýtvání, když auto přeci může stát venku, že? Ono v létě taky venku stojí (teda obě auta) a z garáže mám dílnu, protože rád kutím. Si představuji, jak budu kutit v bytě v paneláku… 🙂

                34. Vám to přijde jako zvláštní přístup, a mě přijde
                  Vám to přijde jako zvláštní přístup, a mě přijde zvlášťní ten Váš.
                  S tím rozdílem, že když lidi zvolí mou variantu – tak se na tu planetu vejdeme, a pravda asi méně pohodlně tu všichni nějak přežijeme. Pokud zvolí tu Vaši, tak to moc dlouho nevydrží.
                  Váš přístup mi přijde, je mi jedno jak to s planetou časem dopadne, hlavně že já mám svou terasu, žena zahrádku, a máme své pohodlí – a po nás potopa.

                35. No vidíte… mě nepřijde malý dům se zahradou jako
                  No vidíte… mě nepřijde malý dům se zahradou jako plýtvání, ale jako důstojné bydlení. Vy se klidně můžete krčit s rodinou i dětmi v malém bytě, vaše volbe. Na rozdíl od vás si nemyslím, že svým způsobem bydlení a žití zabíjím planetu, to je jenom vaše obsese 🙂

                36. No tak se podívejte kam to dopracovali přelidněné státy.
                  No tak se podívejte kam to dopracovali přelidněné státy. A nemusí být vůbec chudé. Viz třeba Japonsko.
                  Pokud se nechcete pouštět obdobnou cestou jako MKM a zakazovat lidem mít děti (což mi opravdu nepřijde výrazně humanitnější a přijatelnější než redukovat zbytečně velká auta a spalovací motory, domy, zahrady atd.. nebo je rovnou chcete zabíjet? ), tak se uskromnění stejně nevyhneme.
                  Dokud jste obhajoval své auto racionální potřebou pravidelných a dlouhých služebních cest do Německa… tak to jsem ještě chápal – ale tohle je již čistě sobecká arogance.
                  To jste vážně tip člověka – já se chci mít dobře, chci své pohodlí a co bude dál mě nezajímá? Svět končí u mého prahu? A po mě potopa???

                37. Opakuji… na rozdíl od vás si nemyslím, že bydlení v
                  Opakuji… na rozdíl od vás si nemyslím, že bydlení v domě ve dvou lidech je plýtvání, je to jenom vaše zcestná představa. Ano, chci mít svoje pohodlí a pro mě a manželku důstojné bydlení, abych jenom nepřežíval v krcálku, ale žil jako člověk.

                  Kdo uřčuje, kde je hranica toho, co je „vhodné“, „dostatečné“, coje tak akorát a co už je plýtvání? Vy podle sebe a své rodiny? Protože to tak vypadá… každý, kdo jezdí větším autem než vy, má větší dům než vy svůj byt, tak plýtvá. A když se někdy třeba přestěhujete do podobně velkého domu jako mám já, tak zase tu hranici posunete, že? 🙂

                  PS:
                  Tip vs. typ 🙂

                38. Nikoli podle mé rodiny, ale podle skutečných RACIONÁLNÍCH
                  Nikoli podle mé rodiny, ale podle skutečných RACIONÁLNÍCH potřeb.
                  A ano, pro dva lidi, mi dům (i menší domek) se zahradou přijde nadbytečný.

                  PS:
                  1) Mimochodem, nevím jakou jste nabil představu o mém bydlení – po pravdě obýváme dvoupatrový dům v satelitu mírně větší než jste popsal vy. Do nedávna jsme měli i toho Multivana za nějž hledám (jak vidíte v podpisu) náhradu v podobě Evalie – tedy opět sedmi místné auto (které bych jinak pro dvojici opět považoval za zbytečné).
                  Ale důležitá informace mám 4 děti a ještě s námi žijí oba moji rodiče. Nejde o to, jak je dům veliký, ale kolik hostí lidí – toliko k posouvání té hranice.

                  2) Co myslíte tím Tip vs. Typ.
                  Tip – je tipovat – odhad.
                  Typ – je druh, model.
                  Nebo jsem nepochopil oč Vám šlo.

                39. Ano, někdo nepotřebuje/nechce zahrádku ani terasu, tomu je
                  Ano, někdo nepotřebuje/nechce zahrádku ani terasu, tomu je dům s pozemkem nadbytečný a žije v bytě v paneláku. Já si tu terasu chci dopřát, i tu zahrádku, nemám rád společné bydlení, společné handrkování o společné náklady, kdovíjaké sousedy, atd… a dům pro dva mi racionálně nepřijde nadbytečný. protože podle vaši logiky by všichni důchodci museli žít v bytech nebo ideálně v pečováku, když jsou už sami.

                  Ne, opravdu malý dům se zahradou není pro dva lidi nadbytečný, protože menšá alternativa už je jenom byt. V bytě jsem prožil většinu života, děkuji, nechci 🙂

                  PS:
                  Narážel jsem na to, jak jste psal, co jsem za „tip člověka“.

                40. A jak už jsem vám psal, každý má jiné potřeby a jiné
                  A jak už jsem vám psal, každý má jiné potřeby a jiné představy a i jiné požadavky, jak na auto, tak na bydlení. Neexistuje nějaké univerzální pravidlo, kolik m2 plochy a pozemku je tak akorát pro bydlené páru nebo 6-členné rodiny. Je to vysoce individuální. Jednoduše nemůžete říct, že takový a takový barák je pro mě OK a pro jiného velký, to nelze. Teda… můžete, ale bude to jenom váš osobní názor, s objektivitou a racionalitou to nic společného nemá.

                41. Myslím, že už se točíme v kruhu.
                  Vy budete neustále

                  Myslím, že už se točíme v kruhu.
                  Vy budete neustále psát, že neexistuje pravidlo, které by Vás omezovalo, s čímž souhlasím neexistuje, a ani nechci aby existovalo.
                  A já budu pořád dokola opakovat, že lidé by měli své potřeby zvážit racionálně, a že je zbytečné vlastnit či mít věci, které nepotřebuji, jen proto, že je CHCI.
                  Vám můj přístup přijde (v jednu chvíli jste psal asketický – což není přesné protože askeze je odmítání toho co bych chtěl, a já ty věci prostě nechci, a v jednu chvíli jste psal komunistický a to je absurdní zcela to rozdíl mezi sociálním a politickým zřízením jsem myslím vysvětlil dobře).
                  Mě Váš přístup přijde sobecký a bezohledný vůči zbytku světa což doufám je jen můj dojem protože vzhledem k tomu, že jste se celou dobu vyvaroval invektiv a pejorativních výrazů značí, že jste přišel diskutovat ne urážet a že budete slušný člověk jen s jiným viděním světa.

                  Takže navrhuji toto vlákno uzavřít, již to nikam nevede. Máme odlišné vidění světa.
                  A taky už se chci věnovat jiným diskuzím.

                42. Ano, evidentně máme jiné vidění a odlišný názor na to,
                  Ano, evidentně máme jiné vidění a odlišný názor na to, co je adekvátní a co už nadbytečné, co je askeze a co plýtvání. To ale neznamená, že pokud neapadám do vaši škatulky (velikost životního prostotu, vel. auta, atd…), že jsem sobecký a bezohledný. Stejně tak mi vy můžete připadat asketický a zbytečně skromný. A pravda bude někde uprostřed, svět není černobílý.

                  Psal jste, že komunismus je protiklad demokracie, pokud si dobře pamatuji. Já bych spíš řekl, že protikladem demokracie na té politické úrovni je totalita. A že komunismus je opravdu ekon. (nebo sociální) pojem, takový ten vrchol, sen všech socialistů, jak nás to učili ve škole kdysi, prostě socialismus verze 2 🙂

                  OK, já vám vaše vidění světa a váš názor neberu, jen si nemyslím, že je adekvátní někoho nazývat sobcem a bezohledným jenom proto, že se jeho představa neshoduje s vaší. Touto optikou by vás většina lidá na světě (z pohledu jejich živ. úrovně) nazvala sobcem a bezohledným člověkem, které zbytečně plýtvá.

                43. Autor zastává názor, který zároveň vyvrací. Z vás by
                  Autor zastává názor, který zároveň vyvrací. Z vás by měl Cimrman radost 😉

                44. Čím si vyvracím svůj názor? Že máme větší dům než
                  Čím si vyvracím svůj názor? Že máme větší dům než pan Marek_???
                  Ale já nepsal, že důležité je jak je dům velký, ale kolik metrů připadá na hlavu. To je to důležité.
                  Podle Vašeho přirovnání by mi měl vadit panelák, protože to je mnohem, mnohem větší dům než ten náš, ale taky je v něm mnohem mnohem více lidí.

                45. Ve zkratce. Dům je fuj – žiji v domě. Velké auto je fuj –
                  Ve zkratce. Dům je fuj – žiji v domě. Velké auto je fuj – mám velké auto a hledám jiné velké auto. 😉

                46. To jsem ale přeci nikdy nenapsal…
                  Nikdy jsem nenapsal, dům

                  To jsem ale přeci nikdy nenapsal…
                  Nikdy jsem nenapsal, dům je fuj, nebo velká auta jsou fuj.
                  To je naprosto mylná (až účelová) interpretace – uvádí od všeho půlku.
                  Já napsal dům se zahradou je fuj – PRO DVA LIDI.
                  Velké auto je fuj – PRO JEDNOHO ČLOVĚKA přepravujícího se z 95% jen ráno z domova do práce, a večer domů.
                  Jde o racionalitu potřeb, nikoli o to čím jsou plněny.
                  Mám-li racionální důvodu k tomu mít sedmimístné auto, je to v pořádku. Není v pořádku důvod – mám ho protože CHCI.
                  To samé – je v pořádku mít dům se zahradou, jestliže jej obývají tři generace – nepřijde mi v pořádku mít dům, jestliže ho obývá dvojice jen pro pocit životního luxusu.

                47. Mě to přijde absolutně v pořádku, mít dům se zahradou
                  Mě to přijde absolutně v pořádku, mít dům se zahradou pro dva lidi. A nepřijde mi to jako žádný luxus, ale důstojné bydlení s kouskem zeleně namísto betonové džungle někde v paneláku, kde bych byl zavřený jako v kleci i za pěkného počasí… fuj 🙁

                  Ostatně, vy máte taky dům? Proč dům a ne dva byty? To by pro vás a rodiže bylo dostatečné, ne? Dům je plýtvání.

                  A jak už jsem zmínil předtím. Myslíte si teda (když dům pro dva je fuj), že všichni lidi, co žijé ve dvojici nebo sami v domě, by se měli přestěhovat do bytu? Když teda je to tak špatné. Znám takových spoustu, děti jim odešli, mají dům se zahradou a spokojeně tam žijí v důchodu. Říct jim, že by se měli nastěhovat do bytu, protože bydlení v domě se zahradou je plýtvání, tak si budou klepat na čelo a já bych se jim nedivil.

                48. Když by měl každý svůj “dvorek” několik ha, nebude
                  Když by měl každý svůj “dvorek” několik ha, nebude místo pro tolik lidí a planeta se bude mít líp, lidi se budou mít líp atd. Mám velké auto a přivezu si většinu věcí co potřebuji občas přivezu něco i kamarádům a tak. Jednoúčelová pidi auta nejsou dle mého názoru ekologičtější. Zachvilku nás nezachrání ani jedna židle na tři lidi.

                49. Hmm, a podle jakého klíče budeme vybírat kdo má právo na
                  Hmm, a podle jakého klíče budeme vybírat kdo má právo na život a kdo ne?
                  Jak by jste asi chtěl docílit té redukce obyvatelstva? Zakázat jim mít děti? No to je opravdu výrazně humanitnější a přijatelnější než redukovat zbytečně velká auta a spalovací motory.

                50. To není úplně pravda, používám několikrát do měsíce
                  To není úplně pravda, používám několikrát do měsíce na převážení věcí a tahání vozíku. Snažím se při jedné cestě využít auto co nejvíce. Tj. Jezdím něco kupovat při cestě znpráce/do práce a né že pojedu o víkendu extra nakupovat. Když se něco vyrobí má to mít co možná nejvíce využití a dlouhou životnost. Poloviční auto nerovná se poloviční spotřeba, nerovná se poloviční spotřeba materiálu, nerovná se poloviční spotřeba energie při výrobě, nerovná se poloviční fabrika atd. Když náhradním čtyři pidi auta třemi velkými (velký vnitřní prostor, né jako dnešní velká auta, do kterých se nic nevejde.) a ušetřím tím jednu dodávku, jsem ekologicky úplně jinde.

                51. No evidentně nečtete celé vlákno…
                  Jak už jsem psal

                  No evidentně nečtete celé vlákno…
                  Jak už jsem psal uživateli Marek_ pokud pro to auto je racionální uplatnění, je to jiná písnička. V takovém případě s tím nemám problém. Ale my jsme se bavili o lidech, kteří takové auto nepotřebují, a kupují si jej proto CHTĚJÍ defakto z rozmaru, s iracionálním pocitem Co kdybych náhodou něco vezl, co kdybych jel ve více než dvou lidech… ale reálně to potom využijí jednou nebo dvakrát za rok, a většinou ještě jenom proto aby si tím právě vlastnictví takového auta obhájili, i když daná situace měla i několik lepších řešení.

                  Mluvím tedy o skupině úředníků, prodavačů, doktorů a podobných praxí, kdy den co den jezdí ráno ze satelitu do města do práce 30 km tam auto někde zaparkují, 8,5 hodiny vykonávají nějakou činnost nesouvisející s jízdou autem, a pak zase jedou svých 30km zpět domů. Cestou se zastaví si koupit nákup na den až dva. I zajíždce na poštu, nebo do lekárny nedají za den víc než 75 km. A víte kolik z nich to absolvuje z různých iracionálních důvodu nějakým kombíkem, SUV, MPV atd…
                  A to jsou desítky procent lidí na silnici.

                  Proti případům jako pan Marek_ který několikrát měsíčně jede stovky km jako služební cestu, nebo proti případům které uvádíte vy, když jezdíte třeba celý den, a něco rozvážíte jsem nikdy neřekl ani popel.
                  Mluvím jen o těch statistických 80ti procentech řidičů co za den najedou sami do 75ti km.

            2. Já jen reagoval na to, jak jste šmahem odsoudil vše kromě
              Já jen reagoval na to, jak jste šmahem odsoudil vše kromě pidiaut do města a minivanů na delší rodinné cesty pro víc lidí. Bohužel, svět není tak jednoduchý, jak jej vy vidíte 🙂 jsou i lidi, co žijí sami nebo ve dvou a chtějí se přepravovat tím sedanem, protože MHD nechtějí, nevyhovuje jim a pidiauto není adekvátní, bezpečné. Prostě vaše vidění mobility – pidiauto nebo minivan a nic jiného, je absolutně nepřijatelné pro většinu uživatelů.

              Ta zadní lavice ani kufr nijak neovlivňuje moje pohodlí. resp. kufr potřebuji na věci, ale zadní sedačky jsou v drtivé většině prázdné. Proč se ptáte? Sím to víte. Nebo chcete, abych došel k tomu, že by mi na 500 km stačilo dvoumístné auto? Ano, stačilo a klidně bych jej použil, ale na Ferrari ani Porsche či Lamborghini zatím nemám, tak se musím spokojit s obyčejným autem. Nebo jste myslel něco jako Smarta? Na dálnici 500 km? No, potěš… 🙂 To, co tomu většímu autu přidává na komfortu, není ta zadní lavide, ani dva kubíky vzduchu. To ale apriori neznamená, že auto bez zadních sedaček a s méně vzduchem uvnitř bude stejně komfortní, že?

              Takže pokud píšete…
              „A multivana považuji za vhodnou volbu, pokud na tu dovolenou cestuje nejméně čtyřčlenná skupina, rozhodně NE za dobrou volbu pro jednoho či dva lidi.“

              …tak to znamená, že se mnou souhlasíte, že pokud je pro mě auto vhodnější volba než letadlo nebo MHD, tak že můj výber pohodlného sedanu je vhodný, jak po stránce prostoru, tak po stránce pohodlí a i ekonomiky, ve srovnání s multivanem.

                1. Ne, Smart rozhodně nebude vhodnější alternativou. Na 500
                  Ne, Smart rozhodně nebude vhodnější alternativou. Na 500 km? To nemyslíte vážně? 🙂

                  A jaké jiné volby by byly vhodnější? Myslím tím auto, protože nemíním ztrácet čas busem a vlakem, když bych musel min. 3x přestupovat, to je nesmysl. A letadlo ještě horší.

                  Já jsem s autem spokojený, když to jde, zvládnu to za méně než 5 hodin, jinak třeba něco přes 5, v klidu a bez pospíchaní.

                2. Vidíte, já to prostě Vážně myslím. Fakt jo, já to tak
                  Vidíte, já to prostě Vážně myslím. Fakt jo, já to tak prostě vidím, a vím, že se na tom neshodneme.
                  A to pořád mluvíme o autě, já většinu svých služebek po republice zvládám kombinací vlaku a kola (respektive elektrokola). A do ciziny zásadně letecky a na místě z 90ti % MHD, a jen v krajních případech taxi, nebo půjčovna aut.

                3. No tak pokud považujete jet 500 km (drtivou část dálnice)
                  No tak pokud považujete jet 500 km (drtivou část dálnice) Smartem za normální, tak to se opravdu nemáme o čem bavit 🙂 Až se divím, proč v Německu sviští po dálnici všechny ty Mercćedesy E a S, BMW 5 a 7, případně další, když na vše by stačil Smart 🙂

                  To, že to vy zvládáte a přijde vám to OK, neznamená, že to tak vidí i ostatní a že by to šlo aplikovat na všechny případy. Ne, opravdu to tak jednoduché není. Jak jsem psal, různí lidé, různé požadavky… auto, vlak, bus, letadlo.

                  Ano, mohl bych taky letadlem, ale bylo by to dražší, časově stejné nebo delší, nebyl bych tak flexibilní a na místě by mi chybělo auto. Ne, na služebku to není… ale na dovolenou klidně létám.

                4. Hodne nam tu chybi rychlovlaky. Mit paterni trate na 500+ za
                  Hodne nam tu chybi rychlovlaky. Mit paterni trate na 500+ za rozumnou cenu listku a hned by par lidi (mozna i Vy) uvazoval jinak. Jenze rychlovlaky s paprdama ve vlade CR vidim jako utopii a levne cestovani ekologickou (ne spalovaci) hromadnu dopravou v Evrope taky. Zvlast kdyz vidim, ze cesta BEV do mesta a zpet stoji stejne jak pulka cesty autobusem v jednom smeru.
                  Takze jako rudy ekoterorista to vidim na zdrazeni individualni dopravy a zavedeni rychle casove dostupne a velice lacine hromadne dopravy. Ale kdyz to tak ctu, zni to blbe i mne. Takze nenajde se tu nekdo, kdo uz konecne dotahne teleportaci? 🙂

                5. Kdyby jen rychlovlaky. Soudruh z KODIS mi nedávno tvrdil, jak
                  Kdyby jen rychlovlaky. Soudruh z KODIS mi nedávno tvrdil, jak je to super, že těsně po ranní špičce mohu 11 km z okraje do středu Ostravy projet s 2-3 přestupy jen za 70 minut. Že jsem na tom ještě dobře. Takové by měli mlátit tyčí do hlavy, dokud by se jim nerozsvítilo, že pendolino jezdí Ostrava-Olomouc za 50 minut. Dacanům placeným z našich daní. Výsledek vidíme všude, MHD je pro lidi poslední volbou, pokud se chcete městem někam dostat. Jinak elektromobilem i ve špičce projedu tu jeho trasu za 15-25 minut dle hustoty výskytu blbů na cestě. 🙁

                6. Auto na dlouhé vzdálenosti není určitě levnější než
                  Auto na dlouhé vzdálenosti není určitě levnější než letadlo, pokud to člověk správně naplánuje a necestuje v 5 lidech. Ale pro někoho je cestování autem cíl a cílová stanice je nepodstatná 🙂 Samozřejmě je potřeba počítat u auta kompletní náklady a amortizaci a ne jen benzín. Zkuste si zajet autem na jeden den z Prahy do Milána na kávu, nákup a prohlídku města za 2-3 tis. ve dvou.

                7. Nemyslel jsem Praha-Miláno, ale Praha-Stuttgart.
                  Nemyslel jsem Praha-Miláno, ale Praha-Stuttgart. Samozřejmě, do Milána na víkend bych letěl, zvlášť, když by de mi povedlo dopředu sehnat letenku za dobrou cenu a datum by mi bylo v podstatě jedno. Ale služebně se takto létat nedá, o tom je tady hlavně řeč 🙂

        2. Vy si napriklad na sluzebni cestu pribalujete celou
          Vy si napriklad na sluzebni cestu pribalujete celou rodinu?
          Ted jsem jel Brno – Mnichov. Da se to zvladnout na otocku za den. No vlakem tim zabijete 2 dny a bude vas to stat 12 tis. korun. Autem je to rychlejsi, levnejsi a flexibilnejsi.
          Ano clovek je za ten den hodne unaveny, ale druhy den muze stravit s rodinou a to se taky pocita.

            1. V tomto pripade Passat, nebo bezna flotilova oktavka… Obcas
              V tomto pripade Passat, nebo bezna flotilova oktavka… Obcas vezete kolegy, obcas vezete vzorky materialu, obcas vezete plny kufr vanocnich prezentu.
              Ano vetsinu casu by mi stacilo 2dverove kupe 🙂 ale proste je jednodusi koupit jedno univerzalni auto nez na kazdy ucel jine.

              P.S. Zkuste si nejakym tim mestskym vozitkem vyrazit na 500+ km dlouhy trip. Ona ta unava ridice v poradnem sedanu je nesrovnatelne nizsi… protoze kvalitni sedacka, vibrace, akustika, stabilita ve vyssich rychlostech a v neposledni rade, kdyz se neco stane mate slusnou deformacni zonu a teda sanci na preziti.

              1. Toto jsem už Kerosinovi vysvětloval, ale zdá se, že on
                Toto jsem už Kerosinovi vysvětloval, ale zdá se, že on nechápe, že je opravdu rozdíl jet delší cestu třeba Lexusem GS (nebo Passatem) a třeba Smartem, nebo nedej bože ZhiDo 🙂

                Přeci si nebudu na služebnku brát auto pro dva (když jedu sám), pak na dovolenou multivan, do města Smarta, atd… k čemu, když vše toto zvládne jedno auto úplně v pohodě. Někdo si na to koupí sedan, jiný HB, jiný velké SUV, dle financí. A je to tak v pořádku.

                1. Ten vyber bude vhodny, az si budete vybirat, jake auto si na
                  Ten vyber bude vhodny, az si budete vybirat, jake auto si na danou cestu privolate, jake Vas odveze. 🙂 Pokud si clovek ma auto poridit, tak v pripade jednoho je jasne, ze vybere co nejuniverzalnejsi (takze za me idealne kombik). Pokud porizujete druhe, tak uz bych si dokazal ZhiDo predstavit (i kdyz ja si radeji poridil i-Mieva a ted tak uvzuju nad CitiGo – kolegyne ma SK obcanstvi, takze me to sakra laka).

                2. Jo, to už je jiná… hudba budoucnosti. Dnes má pro
                  Jo, to už je jiná… hudba budoucnosti. Dnes má pro většinu lidí význam auto vlastnit a tak pořizují vůz, který nejlépe splní všechny jejich počadavky.

                  S tím ZhiDo bych si to promyslel. Je to homologované jako motorka, nemá to airbagy, ABS, ESP, nic. Je to plecháč. Zkusil jsem si do toho sednout na eSalonu a sedí se v tom špatně, pedál plynu je nějak divně uprostřed, sedačky se dají, ale ta „kůže“ je koženka, nevím jak dlouho to vydrží. Prostě za mě radši opravdové auto, ojetý Smart, nebo za stejnou cenu radši CitiGo, to každopádně.

                3. Jen ze zvědavosti, co je na tom SK občanství tak
                  Jen ze zvědavosti, co je na tom SK občanství tak zajímavého v souvislosti s koupí auta? A stačí občanství nebo i trvalý pobyt v SK?

                4. Toto. To prave nevim, ona ma, jestli si to spravne pamatuji,
                  Toto. To prave nevim, ona ma, jestli si to spravne pamatuji, trvaly pobyt v CZ i SK. Ale fyzicky zije v Brne.

                5. To právě není možné, mít trvalý pobyt v SK i CZ.
                  To právě není možné, mít trvalý pobyt v SK i CZ. Alespoň Slováci to neumožňují, pokud se o trvalém pobytu v CZ dozví, ruší pobyt v SK a člověk už nemá nárok na SK občanku. No a ta je pak asi nutná k žádosti a registraci. Jinak ale ta dotace je stedra.

                6. Diky za upozorneni, v pondeli se ji zeptam, zda ma SK OP.
                  Diky za upozorneni, v pondeli se ji zeptam, zda ma SK OP.

                7. Klidně ten OP může mít, Česká strana nemá vůči SK
                  Klidně ten OP může mít, Česká strana nemá vůči SK oznamovací povinnost. Otázka je pak registrace v SK a trvalé užívání v ČR, povinné ručení a pod.

                8. Ano, to je otazka. Docela by me zajimala i odpoved 🙂 Pokud
                  Ano, to je otazka. Docela by me zajimala i odpoved 🙂 Pokud SK obcan zije trvale v zahranici a tam provozuje i vozidlo, tak SK statu tak provozovane vozidlo neprinese uzitek ve snizeni emisi.
                  Za 3 tydny s ema otevrit vyzva, tak uvidim, jake budou presne podminky.

              2. Občas vezete kolegy… to je právě to oblíbené „občas“
                Občas vezete kolegy… to je právě to oblíbené „občas“ všech zastánců těchto aut. A pak když si to mají psát, tak přijdou na to, že je to 3X ročně, a šlo to řešit i jinak.
                Stejně tak s nákladem – kolikrát skutečně taková situace, že by se to nevešlo do Smarta nastane??? A těch pár případů, není lepší to poslat jinou přepravou – spedicí?

                To že je auto malé, vůbec nemusí znamenat, že je v něm nepohodlná sedačka, aerodinamický hluk atd…
                A k bezpečnosti – pokud vím tak v testech dopal zrovna Smart lépe než mnohé sedany. Zase to, že je auto malé vůbec nemusí znamenat, že je méně bezpečné. Většina těžkých zranění je stejně vnitřního charakteru a spůsobíte si je prudkou změnou (decelerací). Vaše tělo sice zůstane pevně na sedačce, ale uvnitř cestují vnitřnosti.
                Závažnost bouračky závisí na směru nárazu a rozdílu mezi počáteční a konečnou rychlostí.

                1. Divaje se do knihy jizd, kde se pisou i spolucestujici je to
                  Divaje se do knihy jizd, kde se pisou i spolucestujici je to presne 21x (za lonsky rok), kdyz jeli vice nez 2 lidi.

                  Stabilita ve vyssich rychlostech souvisi s rozvorem, rozchodem a velikosti kol… bohuzel fyzika nepusti.

                  Odfiltrovani nerovnosti souvisi s delkou ramen (tedy neprimo s rozchodem), prumerem kol a hmotnosti vozu (opet fyzika)

                  Spravne jste podotkl, ze vetsina poraneni je zpusobena pretizenim… Kdyz brzdim napr. ze 60km/h na 40cm (deformacni zona pri celnim narazu u smartu) pak je pretizeni cca 2.5x vetsi v porovnani s napr 100 cm deformacniho prostoru u velkeho sedanu.

                  Pokud budu pocitat interakci s necim vetsim, nez jsem ja (treba ten vas VAN), pak jsem na tom jeste hure viz Newtonove pohybove zakony.

                  Bohuzel, mel byste si to vyzkouset, jak se jede ve slusnem aute na dlouhou vzdalenost. Ona to neni jenom teorie, ale i zkusenost vetsiny ridicu.

    1. nj za 50k$ / 1 mega našich to je užitečný tank pro
      nj za 50k$ / 1 mega našich to je užitečný tank pro milijonáře do pouště když vobčas potřebujou provětrat 4rkolkou, měli na to naložit čezký smrkový aby to bylo kužitku, vyrazit s tím do čezkýho lesa pro dřevo který ted nikdo nechce, nj jenže kdo by to zaplatil že 😉 já myslím že je to už plýtvání baterkama. Jenže pak by to zas chtělo zákaz vjezdu dízltraků do měst… ;)) Každopádně se do toho krámu dá zapojit elektromotorovka na 230V s prodlužovačkou soudluzi ;)))

  6. ideální linije tak na rozražení hlavy až vo to
    ideální linije tak na rozražení hlavy až vo to zakopnete..
    výrazná karosářská úspora, netřeba totiž lisy stačí svářečka ;))
    no je vidět že za pouhých $100 tomu ani sami moc nevěří, je to spíš takový masírování poblázněnejch akcijonářů stylem ještě ten přepal neprodávejte když šorteři se teprv šikují ;))

    https://www.youtube.com/watch?v=m7atGkba-Z8

    1. no francek byl dost trapnej stou koulí sklo „speciál Tesla
      no francek byl dost trapnej stou koulí sklo „speciál Tesla Armor Glassi“ :))) i účesem ostatně jako obvykle. je ale na nich vidět že sou fpohodě, ílonvůbec nezadrhával, nj prachů už zas dost, fondy nasypali, tak zas dál vyváděj kraviny 😉 trapný blikací lejzry kdoví posvítilo to někomu dovoka??
      tvl dobrý rychlospich ta 4rkolka, řetěz jako sem měl kdysi na kolobrndě ;))) šaškárna, mladej málem neuzved ten zadní dekl… kde je elektrozavírání :)) zase nevysouvacíse kliky??? no hlavně že zkušební vrata normální klikovku maj :))) všichni fčerným si myslej jak vypadaj kůltvrdě…:) aneb ideálí vohoz na funus ;))

      https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/duchody-nizozemcu-v-ohrozeni-kvuli-nizkym-urokum-chudnou-penzijni-fondy-40304453

  7. Super.
    Má tvar, že takhle nějak by pick-up nakreslilo

    Super.
    Má tvar, že takhle nějak by pick-up nakreslilo 4leté děcko…
    Ale třeba už v roce 2001 byl pěkný koncept od Nissanu.

    https://infinitinews.com/en-US/infiniti/usa/releases/804dc160-d625-488b-89b5-edcb5aec7e7f/photos/nissan-alpha-t-concept-3

    Čekal jsem něco podobného, ale Musk zase překvapil.
    Jestli bude radarem nezjistitelný, tak výhoda 😀
    Jenom pro střet s chodcem to nevypadá zrovna na dobré hodnocení v EURONCAP. 🙂

  8. Nejdřív lidi nadávali na tablet na holý palubce a pak to
    Nejdřív lidi nadávali na tablet na holý palubce a pak to začali ostatní kopírovat. Ode dneska budou nádávat na tudle praštěnou cihlu, tak uvidíme časem jak se tohle ujme. Šok je to pro všechny, ale pod pancířem číhá spousta praktických překvapení :))) Až uvidí lidi výkony tohodle hranolu, tak se jejich vnímání hodně změní. Tohle ještě vezme nějakej čas.

  9. Je to sokujuce, ale len prvych 10 minut. Potom je jasne, ze sa
    Je to sokujuce, ale len prvych 10 minut. Potom je jasne, ze sa chceli odlisit a chceli sklbit aerodynamiku potrebnu pre elektromobil s drsnostou trucku. Myslim, ze sa im to podarilo. Plaid verzia bude pekelny stroj a zrejme prekona vsetko, co v kategorii truckov aj v kratkej buducnosti bude na trhu k dispozicii. Ked to bude cele z nerezu ako povedal Elon, tak nalestena vezia bude bomba – podobne ako za cias Fangia nalestene mercedesy.

    1. Pick-up truck s provozni hmotnosti pres 3 tuny zrychlujici
      Pick-up truck s provozni hmotnosti pres 3 tuny zrychlujici 0-100 za 2.9s… To je neco na co by se mel vydavat zbrojni pas a podstupovat psychotesty.

      S ekologii to vidim vazne ruzove, vic uz se pro ni delat nedalo.

      Ad design… to je vazne chytre, Nepotrebujete lakovnu ani lisovnu… desitky milionu $ jsou usetreny. Jen vam nesmi vadit, ze jezdite v krabici od bot.

          1. u tebe argumentace končí slovíčkařením, chápeme, že
            u tebe argumentace končí slovíčkařením, chápeme, že dál ti to nejde, tedy směješ se sám sobě 🙂

            klidně si „kufr“ nahraď uloženým prostorem nebo korbou, třeba ti pak mozek zase zapne a pochopíš větu a budeš zase schopen pokračovat a argumentaci 🙂

                1. škoda…..
                  máš sice pravdu, na druhou stranu nikdy

                  škoda…..
                  máš sice pravdu, na druhou stranu nikdy nevíš…
                  v jednom tvém komentáři mě zaujalo pár slov a chtěl jsem znát jejich pravý význam…

                  hezké šťastné roky

                2. takže bude dobře, už nás zachránili, neboj 🙂
                  Kdo?
                  A jak?

                  takže bude dobře, už nás zachránili, neboj 🙂
                  Kdo?
                  A jak?

Napsat komentář