Tesla ohlásila historický den na 22. září, představí nové baterie a další zajímavosti

Dlouho odkládaný „Tesla Battery Day“ proběhne společně se setkáním akcionářů 22. září.

Tesla v rámci „Battery Day“ velmi pravděpodobně představí podrobnosti týkající se svých nových baterií a jejich výroby
foto: Tesla

Po představení elektrického pick-upu Tesla Cybertruck Elon Musk řekl, že jde na nějakou dobu o poslední nově představený produkt značky Tesla. Ale že má v zásobě ještě pár technologických novinek.

Ty měly být prezentovány v rámci “Powertrain and Battery Investor Day”, později zkráceného prostě na „Battery Day“. Původně měl proběhnout už letos v dubnu v Gigatovárně New York (tam, kde se vyrábějí solární články).

Nedávno ale řekl, že nechce nic uspěchat, a že se raději zaměří pouze na baterie. Nyní už je jasné, že den proběhne společně se setkáním akcionářů 22. září 2020 v továrně Tesla Fremont.

Elon Musk, šéf Tesly, bude bezesporu prezentovat novinky ohledně projektu Roadrunner, tedy výzkumu, vývoje a výroby vlastních baterií.

Možná se v té souvislosti dozvíme také nějaké novinky ohledně Tesla Cybertruck, Tesla Semi, plánované výroby Tesla Model Y v Evropě či nového Tesla Roadster.

Tesla

47 Comments on “Tesla ohlásila historický den na 22. září, představí nové baterie a další zajímavosti”

        1. Je jasné, že to dřív nebo později někde ve větším
          Je jasné, že to dřív nebo později někde ve větším měřítku bouchne. Je to H2. A jaké budou škody a následky bude záviset na tom, jestli tahle technologie bude mít budoucnost nebo ne. Jinak zajímavý článek. Koukám, že se z ČT24 stává vodíková platforma. Všechno je o lidech. Mají tam někoho, kdo tomu fandí.

                1. Byl bych opatrný, arabáči a rusové tlačí na vodík
                  Byl bych opatrný, arabáči a rusové tlačí na vodík velmi, je to pro ně příležitost jak dál dodávat ropu, která je hlavním nástrojem výroby vodíku. Navíc strana, která to prosadí, spustí projekt za miliardy, ze kterého jako vždy ukradne 20% do své pokladny.

                2. To mate pravdu ale spousta lidi se bude auta s bombama bat. Ja
                  To mate pravdu ale spousta lidi se bude auta s bombama bat. Ja bych ho taky nechtel. Jak to dopadne nevim ale zatim se vodim v osobni doprave moc nechyta. Jen jak dlouho by trvalo postavit sit plnicek. A lidi co muzou nabijet doma si tu pohodu asi nebudou nechat vzit. Ale to jen spekuluju.

            1. Opravdu hodně záleží na tom, jak je to zabezpečené a
              Opravdu hodně záleží na tom, jak je to zabezpečené a jaká jsou opatření. Že před sto lety bouchnul Zeppelin ještě neznamená, že j e vodík odepsaný navždy.
              Viděl jsem test úniku vodíku z nádrže auta. Na volném prostranství 10m plamen hořel několik vteřin. Auto bylo netknuté. Nezačalo ani hořet. Samozřejmě, byla to ukázka „bezpečnosti“, takže byly nastavené podmínky tak, aby pokus dopadl dobře. Kdyby se to někde hromadilo a pak to bouchlo, dopadlo by to o dost jinak. Náme detektry na CO2, CO, CH4. Proč by nemohla být i na H2?

              1. Dnes už uvažují o zákazu vjezdu BEV do velkokapacitnich
                Dnes už uvažují o zákazu vjezdu BEV do velkokapacitnich garáží kvůli hořlavým bakteriím , vodikove auto pak nemá už vůbec šanci. Celé to bláznění zákazu vjezdu LPG, CNG atd. mi přijde nesmyslné, benzín hoří stejně dobře.

                1. jo bakterie, to jsou pěkné svině :)))
                  jo bakterie, to jsou pěkné svině :)))

                2. viz to parkoviste u letiste v Norsku
                  viz to parkoviste u letiste v Norsku

                1. No vždyť to píšu. Byl to jen pokus. Vodík je extrémně
                  No vždyť to píšu. Byl to jen pokus. Vodík je extrémně lehhý a snadno se rozpíná, pokud se nemá kde hromadit, rychle unikne.

                2. A neni to jen za predpokladu, ze neni pritomen (hlinik ne 🙂
                  A neni to jen za predpokladu, ze neni pritomen (hlinik ne 🙂 ) kyslik? Jinak se stane co?

                3. Chcete se přesvědčit, že je přítomný vodik? Nasypte
                  Chcete se přesvědčit, že je přítomný vodik? Nasypte železné piliny do glyfosátu (Roundup). 🙂 Pokud u toho budete křepčit s cigeretou, křesat kamenama a pod, tak to prostě jen vyšumí. Ale dělal bych to někde na volném prostranství za nějakou překážkou a s obličejovým štítem. Pokud se to přehřeje, tak může být bum a pak budete mít aspoň plochu ošetřenou herbicidem. 🙂

                4. To byl sarksmus. Ten sajrajt už měl být dávno zakázaný.
                  To byl sarksmus. Ten sajrajt už měl být dávno zakázaný. Já jsem jen upozornil na jednu jeho skvělou vlastnost. Čtete příbalové letáky a technické listy, ale přetím si sedněte, aby se vám z toho neudělalo mdlo.
                  Ostatně z herbicidů se dělají výbušniny (a jedy) skvěle. Viz bolševický Travex (chlorečnan sodný).

              2. u noveho auta se toho nebojim, spise me desi ojetina stara
                u noveho auta se toho nebojim, spise me desi ojetina stara 10-20-30 let ktera nema potrebny servis a peci, a bezpecnostni prvky muzou bejt davno nefunkcni, ostatne to jake vraky obcas na silnicich jezdi asi nekdy muze pozorovat kazdy z nas

                a ted si predstavim situaci kdy takhle nekde stoji aut av kolone a mezi nima je starsi neudrzovane vodikove auto s 4kg vodiku v nadrzich co nemj ani revize proste proto ze majitel na to sere a nema na to finance

  1. Off: Brutalni tortura/rapidgate Leaf 40kWh na japonske dalnici
    Off: Brutalni tortura/rapidgate Leaf 40kWh na japonske dalnici v parnem lete (34 st.C) aneb 1028km za 22 hodin a 30 minut. Teplota baterie max 54 st. celsia.
    https://www.youtube.com/watch?v=B-TfmGLpTg8&t=444s

    Je to sice v japonstine ale myslim ze ta vyplnova vata neni k pochopeni treba. Pohledy kamery na palubku a LeafSpy myslim hovori za vse.

    A zde jeste jednou ten samy Youtuber.
    https://www.youtube.com/watch?v=MLbgKgUOUwo posunte si na 14:05. A mrknete na teplotu baterie a pak prostuduje palubovku. Teplota baterie v cervenem a teplota venkovniho vzduchu 🙂

      1. Myslite tech 39? Nejsem si jistej jestli to bylo v zari, mohl
        Myslite tech 39? Nejsem si jistej jestli to bylo v zari, mohl to tocit o 2 tydny driv. Ale minuly rok v srpnu mi to ukazovalo na palubce venovni teplotu 38. Zari je hned po srpnu takze vyloucit to nemuzu ale tak dobrou pamet nemam. Ale 38-9 tu nastesti nebyva normalne. Tak do 35, ale je fakt ze to i tady porad stoupa. A do toho pekne vlhko 🙂

          1. Ja sa tiez povazujem za „pokojneho a plynuleho“ vodica ale
            Ja sa tiez povazujem za „pokojneho a plynuleho“ vodica ale dosiahnut hodnoty uvadzane vyrobcom je teda vyzva. A to sa celkom rad vozim v zavese sa kamionmi. Malekedy sa ale podari dostat na vyrobcom udane hodnoty v beznej prevadzke na kratsich trasach (cca 25km do prace a spat).

            1. tak to bud delas neco spatne a nebo ja delam neco extra jinak
              tak to bud delas neco spatne a nebo ja delam neco extra jinak dobre, ale teda netusim co, protoze za kamionem se opravdu nevlecu a jedu si pohodlne svejch tacho 125-130, dalnice a okresky jezdim vetsinove na tempomat a mesto proste klidna jizda

              a u zadneho z tech asi 20 aut co jsem ridil dlouhodobeji, tedy dele nez 1 mesic jsem nemel problem se dlouhodobou spotrebou pohybovat na podobne urovni co uvadela automobilka k danemu autu, nekdy lehce pod ,nekdy lehce nad

                1. Saman je kouzelník, tedy není se co divit. To že výrobci
                  Saman je kouzelník, tedy není se co divit. To že výrobci aut uvádějí nesmyslné spotřeby víme všichni desítky let. NEDC je úplný nesmysl, WLTP je přestřelená tak o 10%. U PHEV to je ještě větší nesmysl, protože WLTP se dělá na trase 40 km, takže spotřeba 1.9 l/100 km, kterou výrobci uvádějí je naprosto mimo realitu, když pojedu 50 km po městě, 50 km po okresce a 50 km po dálnici bude kolem 5 l/100 km. U BEV aut typu Kona, Niro stačí jet 130 km/h a okamžitě jsme na spotřebě 25-30 kWh/100 km. Spotřebám 14-15 kWh/100 km s tím, že auto jezdí převážně na dálnicích se věřit nedá, leda v létě na D1, kde je průměrná rychlost 76 km/h.

      1. Z ev-database (která opravdu sedí) vyplývá reálná
        Z ev-database (která opravdu sedí) vyplývá reálná spotřeba verze 77 kWh je o něco málo horší než eGolf nebo Nissan Leaf 40 kWh a podobná jako e-Niro 64 kWh, takže těch 14 kWh na norských silnicích je potřeba brát trochu s rezervou (reál bude tak 17,5). Reálný průměrný dojezd 450 km ale je dobrý výsledek, takže si myslím, že to bude úspěšné auto co se týká prodejů, jen ta cena plně vybaveného auta 1,5 mil. už nebude lidová.

Napsat komentář