Dlouho odkládaný „Tesla Battery Day“ proběhne společně se setkáním akcionářů 22. září.
foto: Tesla
Po představení elektrického pick-upu Tesla Cybertruck Elon Musk řekl, že jde na nějakou dobu o poslední nově představený produkt značky Tesla. Ale že má v zásobě ještě pár technologických novinek.
Ty měly být prezentovány v rámci “Powertrain and Battery Investor Day”, později zkráceného prostě na „Battery Day“. Původně měl proběhnout už letos v dubnu v Gigatovárně New York (tam, kde se vyrábějí solární články).
Nedávno ale řekl, že nechce nic uspěchat, a že se raději zaměří pouze na baterie. Nyní už je jasné, že den proběhne společně se setkáním akcionářů 22. září 2020 v továrně Tesla Fremont.
Elon Musk, šéf Tesly, bude bezesporu prezentovat novinky ohledně projektu Roadrunner, tedy výzkumu, vývoje a výroby vlastních baterií.
Možná se v té souvislosti dozvíme také nějaké novinky ohledně Tesla Cybertruck, Tesla Semi, plánované výroby Tesla Model Y v Evropě či nového Tesla Roadster.
off
Němci a Brusel se pomátli a budou vodit vodík z Afriky
off
Němci a Brusel se pomátli a budou vodit vodík z Afriky do Evropy a bude se to platit ze státních peněz. Dobrej tunel.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3138029-nemecko-i-komise-vidi-budoucnost-ve-vodiku-berlin-ho-chce-dovazet-brusel-planuje?fbclid=IwAR20HcrWGZNMImsyA2LDliIyJn99sooooAaubypg_-69O_ao412hxPYgdR0
Tak to dopadá, když lidé s mozkem končí v soukromé
Tak to dopadá, když lidé s mozkem končí v soukromé sféře a do úřadů jde ten zbytek.
Chtěj to vozit tankerama a v chudým NDR teď budujou obří
Chtěj to vozit tankerama a v chudým NDR teď budujou obří sklady.
To bude explozička. Se fakt pomátli. Si to pletou s ropu.
Je jasné, že to dřív nebo později někde ve větším
Je jasné, že to dřív nebo později někde ve větším měřítku bouchne. Je to H2. A jaké budou škody a následky bude záviset na tom, jestli tahle technologie bude mít budoucnost nebo ne. Jinak zajímavý článek. Koukám, že se z ČT24 stává vodíková platforma. Všechno je o lidech. Mají tam někoho, kdo tomu fandí.
Tak kazda technologie ma nejake nevyhody. A nehody se proste
Tak kazda technologie ma nejake nevyhody. A nehody se proste stavaji.
Me jedna Mirai (soudedovic) ted parkuje doslova pod oknem kuchyne 🙂
Těm vysokým úředníkům co tlačí vodík, bych dal Mirai
Těm vysokým úředníkům co tlačí vodík, bych dal Mirai jako služební auto, ať si to užijou se vším všudy.
Ja si myslim ze u osobaku se to nechyti. To uplne zlikvidujou
Ja si myslim ze u osobaku se to nechyti. To uplne zlikvidujou nove baterie.
Byl bych opatrný, arabáči a rusové tlačí na vodík
Byl bych opatrný, arabáči a rusové tlačí na vodík velmi, je to pro ně příležitost jak dál dodávat ropu, která je hlavním nástrojem výroby vodíku. Navíc strana, která to prosadí, spustí projekt za miliardy, ze kterého jako vždy ukradne 20% do své pokladny.
To mate pravdu ale spousta lidi se bude auta s bombama bat. Ja
To mate pravdu ale spousta lidi se bude auta s bombama bat. Ja bych ho taky nechtel. Jak to dopadne nevim ale zatim se vodim v osobni doprave moc nechyta. Jen jak dlouho by trvalo postavit sit plnicek. A lidi co muzou nabijet doma si tu pohodu asi nebudou nechat vzit. Ale to jen spekuluju.
To je ale dost dobrý nápad. Pokud je ta technologie nadchne,
To je ale dost dobrý nápad. Pokud je ta technologie nadchne, odradí, nezaujme – to se samozřejmě promítne i do jejich dalšího uvažování o vodíku.
Opravdu hodně záleží na tom, jak je to zabezpečené a
Opravdu hodně záleží na tom, jak je to zabezpečené a jaká jsou opatření. Že před sto lety bouchnul Zeppelin ještě neznamená, že j e vodík odepsaný navždy.
Viděl jsem test úniku vodíku z nádrže auta. Na volném prostranství 10m plamen hořel několik vteřin. Auto bylo netknuté. Nezačalo ani hořet. Samozřejmě, byla to ukázka „bezpečnosti“, takže byly nastavené podmínky tak, aby pokus dopadl dobře. Kdyby se to někde hromadilo a pak to bouchlo, dopadlo by to o dost jinak. Náme detektry na CO2, CO, CH4. Proč by nemohla být i na H2?
Dnes už uvažují o zákazu vjezdu BEV do velkokapacitnich
Dnes už uvažují o zákazu vjezdu BEV do velkokapacitnich garáží kvůli hořlavým bakteriím , vodikove auto pak nemá už vůbec šanci. Celé to bláznění zákazu vjezdu LPG, CNG atd. mi přijde nesmyslné, benzín hoří stejně dobře.
jo bakterie, to jsou pěkné svině :)))
jo bakterie, to jsou pěkné svině :)))
😀
😀
viz to parkoviste u letiste v Norsku
viz to parkoviste u letiste v Norsku
Jak by to vypadalo, kdyby byl ten vůz na střeše? A ležel
Jak by to vypadalo, kdyby byl ten vůz na střeše? A ležel někde v lese? …
No vždyť to píšu. Byl to jen pokus. Vodík je extrémně
No vždyť to píšu. Byl to jen pokus. Vodík je extrémně lehhý a snadno se rozpíná, pokud se nemá kde hromadit, rychle unikne.
A neni to jen za predpokladu, ze neni pritomen (hlinik ne 🙂
A neni to jen za predpokladu, ze neni pritomen (hlinik ne 🙂 ) kyslik? Jinak se stane co?
Chcete se přesvědčit, že je přítomný vodik? Nasypte
Chcete se přesvědčit, že je přítomný vodik? Nasypte železné piliny do glyfosátu (Roundup). 🙂 Pokud u toho budete křepčit s cigeretou, křesat kamenama a pod, tak to prostě jen vyšumí. Ale dělal bych to někde na volném prostranství za nějakou překážkou a s obličejovým štítem. Pokud se to přehřeje, tak může být bum a pak budete mít aspoň plochu ošetřenou herbicidem. 🙂
Osetrenu? To skor otravenu?
Osetrenu? To skor otravenu?
To byl sarksmus. Ten sajrajt už měl být dávno zakázaný.
To byl sarksmus. Ten sajrajt už měl být dávno zakázaný. Já jsem jen upozornil na jednu jeho skvělou vlastnost. Čtete příbalové letáky a technické listy, ale přetím si sedněte, aby se vám z toho neudělalo mdlo.
Ostatně z herbicidů se dělají výbušniny (a jedy) skvěle. Viz bolševický Travex (chlorečnan sodný).
u noveho auta se toho nebojim, spise me desi ojetina stara
u noveho auta se toho nebojim, spise me desi ojetina stara 10-20-30 let ktera nema potrebny servis a peci, a bezpecnostni prvky muzou bejt davno nefunkcni, ostatne to jake vraky obcas na silnicich jezdi asi nekdy muze pozorovat kazdy z nas
a ted si predstavim situaci kdy takhle nekde stoji aut av kolone a mezi nima je starsi neudrzovane vodikove auto s 4kg vodiku v nadrzich co nemj ani revize proste proto ze majitel na to sere a nema na to finance
A nejlepší na tom je ta grafika s tankerem mířícím k
A nejlepší na tom je ta grafika s tankerem mířícím k Italským břehům. Jak to budou transportovat dál ví Bůh.
Jen doplním: ….a ty co nechtějí ani v úřadech, tak se
Jen doplním: ….a ty co nechtějí ani v úřadech, tak se uchytávají v různých aktivistických a občanských spolcích…
Nojo, nojo. Voni fakt ztratili soudnost. Daleko lepsi by bylo
Nojo, nojo. Voni fakt ztratili soudnost. Daleko lepsi by bylo pumpovat vodik do EU podmorskym potrubim po dne toho more co je mezi Evropou a Afrikou. Kdybyste jim to poradil, treba by si dali rict.
Sarkazmus treba nabuduce viditelne oznacit. Vodikove potrubie
Sarkazmus treba nabuduce viditelne oznacit. Vodikove potrubie nie je ako vodovod.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_pipeline_transport#Piping
náš minister hospodárstva sulík tiež má jedine vodík
náš minister hospodárstva sulík tiež má jedine vodík ako žiaruvú budúcnosť. niekde (SK) mu nakukali ako vedia všetko a „vbrzku bude vše“ (výraz som si vypožičal z PR v socíku).
Off: Brutalni tortura/rapidgate Leaf 40kWh na japonske dalnici
Off: Brutalni tortura/rapidgate Leaf 40kWh na japonske dalnici v parnem lete (34 st.C) aneb 1028km za 22 hodin a 30 minut. Teplota baterie max 54 st. celsia.
https://www.youtube.com/watch?v=B-TfmGLpTg8&t=444s
Je to sice v japonstine ale myslim ze ta vyplnova vata neni k pochopeni treba. Pohledy kamery na palubku a LeafSpy myslim hovori za vse.
A zde jeste jednou ten samy Youtuber.
https://www.youtube.com/watch?v=MLbgKgUOUwo posunte si na 14:05. A mrknete na teplotu baterie a pak prostuduje palubovku. Teplota baterie v cervenem a teplota venkovniho vzduchu 🙂
To tam u vás takhle „pěkně“ bývá v září normálně? 🙂
To tam u vás takhle „pěkně“ bývá v září normálně? 🙂
Myslite tech 39? Nejsem si jistej jestli to bylo v zari, mohl
Myslite tech 39? Nejsem si jistej jestli to bylo v zari, mohl to tocit o 2 tydny driv. Ale minuly rok v srpnu mi to ukazovalo na palubce venovni teplotu 38. Zari je hned po srpnu takze vyloucit to nemuzu ale tak dobrou pamet nemam. Ale 38-9 tu nastesti nebyva normalne. Tak do 35, ale je fakt ze to i tady porad stoupa. A do toho pekne vlhko 🙂
jj těch 39°C, a když už jsme offtopic, dotkly se vás
jj těch 39°C, a když už jsme offtopic, dotkly se vás nějak ty recentní záplavy na jihu?
Naštěstí ne. Ale i rady docela lilo. Nebydlíme u řeky ani
Naštěstí ne. Ale i rady docela lilo. Nebydlíme u řeky ani pod kopcem což je výhoda
iD3 má udajně spotřebu 14 kWh / 100
iD3 má udajně spotřebu 14 kWh / 100 km
https://bit.ly/3fnswqW
coz neni spatna hodnota, s tou 77kWh baterkou by tedy tech cca
coz neni spatna hodnota, s tou 77kWh baterkou by tedy tech cca 550km melo dat, takze realne bezny ridic tak 450-500 a to je velice slusna hodnota
z tech predstavenych derivatu ID3 se me prozatim nejvice libi Cupra
zdroj: volkswagen 😉
zdroj: volkswagen 😉
ja jsem relativne „klidnej a plynulej“ ridic, takze spotreby
ja jsem relativne „klidnej a plynulej“ ridic, takze spotreby co uvadi vyrobci u aut nemam problem dosahnout a nebo ji mit i nizsi
Ja sa tiez povazujem za „pokojneho a plynuleho“ vodica ale
Ja sa tiez povazujem za „pokojneho a plynuleho“ vodica ale dosiahnut hodnoty uvadzane vyrobcom je teda vyzva. A to sa celkom rad vozim v zavese sa kamionmi. Malekedy sa ale podari dostat na vyrobcom udane hodnoty v beznej prevadzke na kratsich trasach (cca 25km do prace a spat).
tak to bud delas neco spatne a nebo ja delam neco extra jinak
tak to bud delas neco spatne a nebo ja delam neco extra jinak dobre, ale teda netusim co, protoze za kamionem se opravdu nevlecu a jedu si pohodlne svejch tacho 125-130, dalnice a okresky jezdim vetsinove na tempomat a mesto proste klidna jizda
a u zadneho z tech asi 20 aut co jsem ridil dlouhodobeji, tedy dele nez 1 mesic jsem nemel problem se dlouhodobou spotrebou pohybovat na podobne urovni co uvadela automobilka k danemu autu, nekdy lehce pod ,nekdy lehce nad
Nemyslim, ze by som robil nieco zle. NEDC je proste nerealna
Nemyslim, ze by som robil nieco zle. NEDC je proste nerealna metodika, ktoru v realnej premavke nikto nedosahuje. Ak je tu niekto kto ano, rad sa necham poucit ako to dokaze.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/795152.html
Saman je kouzelník, tedy není se co divit. To že výrobci
Saman je kouzelník, tedy není se co divit. To že výrobci aut uvádějí nesmyslné spotřeby víme všichni desítky let. NEDC je úplný nesmysl, WLTP je přestřelená tak o 10%. U PHEV to je ještě větší nesmysl, protože WLTP se dělá na trase 40 km, takže spotřeba 1.9 l/100 km, kterou výrobci uvádějí je naprosto mimo realitu, když pojedu 50 km po městě, 50 km po okresce a 50 km po dálnici bude kolem 5 l/100 km. U BEV aut typu Kona, Niro stačí jet 130 km/h a okamžitě jsme na spotřebě 25-30 kWh/100 km. Spotřebám 14-15 kWh/100 km s tím, že auto jezdí převážně na dálnicích se věřit nedá, leda v létě na D1, kde je průměrná rychlost 76 km/h.
Z ev-database (která opravdu sedí) vyplývá reálná
Z ev-database (která opravdu sedí) vyplývá reálná spotřeba verze 77 kWh je o něco málo horší než eGolf nebo Nissan Leaf 40 kWh a podobná jako e-Niro 64 kWh, takže těch 14 kWh na norských silnicích je potřeba brát trochu s rezervou (reál bude tak 17,5). Reálný průměrný dojezd 450 km ale je dobrý výsledek, takže si myslím, že to bude úspěšné auto co se týká prodejů, jen ta cena plně vybaveného auta 1,5 mil. už nebude lidová.
Off. Ještě líp připevnit nárazník a bude to perfektní.
Off. Ještě líp připevnit nárazník a bude to perfektní. 🙂
https://teslamag.de/news/model-3-grosse-pfuetze-heck-stossstange-weg-tesla-akt-gottes-29151
Až si sám založíš vlastní automobilku, a budeš
Až si sám založíš vlastní automobilku, a budeš produkovat půl milionu aut ročně tak pak kritizuj, šikulo….
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejspolehlivejsi-nova-auta/r~c9533256c3fc11e89de10cc47ab5f122/
Bohužel většinou negramontní lidi na linkách udělá
Bohužel většinou negramontní lidi na linkách udělá své. Ideálně to po koupení nechat v servisu kompletně prohlédnout.
Ty se tam faaakt nudíš.
Ty se tam faaakt nudíš.
Mindráky ho žerou.
Mindráky ho žerou.
Když projedeš rychle přes stojatou vodu, tak nárazník
Když projedeš rychle přes stojatou vodu, tak nárazník prostě může upadnout. U každého auta.
Tady jeden servisák o tom mluví. Odpadnuté nárazníky u Lamborghini a Ferrari. Stačí rychleji projet přes stojatou vodu.
https://www.youtube.com/watch?v=NGy-6MDiFaU