Tesla Model Y: nová fotka budoucího nejprodávanějšího elektromobilu

Před půldnem skončilo výroční zasedání akcionářů automobilky Tesla. Objevil se i plánovaný elektrický crossover Model Y, který by se mohl stát bestsellerem.

Druhý oficiální obrázek chystaného elektromobilu Tesla Model Y, což má být crossover cenově postavený mezi Tesla Model 3 a Tesla Model S.
foto: Tesla

Podrobnosti o elektromobilu Tesla Model Y jsou stále téměř neznatelné. Jediné, co víme, a co Elon Musk potvrdil na Twitteru, je, že auto by mělo být odhaleno v březnu 2019.

Vývoj Tesla Model Y byl oficiálně potvrzen už v říjnu 2015. Od té doby se objevil první oficiální obrázek a spousta spekulací o tom, že výroba začne v listopadu 2019, na trhu bude v roce 2020 a půjde o výrobní revoluci.

Z nového setkání akcionářů víme, že továrna, ve které se bude nový Model Y společně s elektrotahačem Tesla Semi a novým Roadsterem vyrábět, ještě ani nestojí.

Cenově by se Model Y měl pohybovat někde mezi Tesla Model 3 a Tesla Model S. Auto bude postaveno na podvozku Tesla Model 3.

Tesla

57 Comments on “Tesla Model Y: nová fotka budoucího nejprodávanějšího elektromobilu”

  1. z tech 23% bude spousta lidi, kteri proste usoudili, ze nema
    z tech 23% bude spousta lidi, kteri proste usoudili, ze nema smysl cekat, a proste si koupili v dane krajine jiny BEV ce plug-in ktery byl s podobnym dpojezdem jaky slibuje ta levnejsi varianta Modelu 3, celkem verim ze spousta techto lidi proste nechce cekat jeste treba dalsi rok a tak radsi poridi noveho Leafa, v Cine pak nekolik novych modelu s vetsim dojezdem ktere my v Evrope ani nezname, ostatne ani novej e-Golf jiz nepusoby spatne s tou vetsi baterkou, a to jsou porad ty auta v plnych vybavach levnejsi o nejakych 10 tici eur nez za kolik se predpoklada cena levnejsi verze Modelu 3

    ja osobne objednavku zrusil, protoze se me proste nelibi interier Modelu 3, a objednal si misto toho prave Leaf 2 generace

    1. My treba taky nechteli cekat, takze jsem prave koupil Ioniqa
      My treba taky nechteli cekat, takze jsem prave koupil Ioniqa (timto dekuji Ladovi_ION), ale rezervaci na dve TM3 urcite rusit nebudeme.
      A ze by treba Golf vysel vyrazne levneji nez TM3 silne pochybuji. Uvazoval jsem nad nim do chvile nez jsem zjistil, ze ten, ktery mi nabidli za cenu tesne pod milion nema ani tepelne cerpadlo. Dorazilo to tvrzeni prodejce, ze to nemel zadny, ktery jim prosel rukama… Pak se nema o elektromobilech sirit, ze to v zime nikam nedojede. To je tak, kdyz to objednava nekdo kdo v tom nikdy nejezdil. Prodal prece tolik spalovaku a vystacili si s klimatizaci. Hlavne, ze priplati za metlu.

      1. Tak mě napadá a TM3 má (aspoň volitelně) tepelné
        Tak mě napadá a TM3 má (aspoň volitelně) tepelné čerpadlo? Imho ne. Tolik se o TM3, psalo ale tahle informace mi unikla. Jinak ano, tepelné čerpadlo dává smysl. Stejně tak k topení využívat odpadní teplo z motoru a baterie.

        1. Jeste jednou dekuji.
          Je to zajimave. Nejdrive nikde nic, a

          Jeste jednou dekuji.
          Je to zajimave. Nejdrive nikde nic, a kdyz vidi, ze chcete vazne neco koupit tak jsme si najednou mohli vybirat mezi Soulem, novym eGolfem a Ioniqem.
          Mozna jsou ti prodejci jen otraveni ze zajemcu co se chteji jenom povozit, ze na prvni dobrou tvrdi, ze nic nemaji.

    1. typická ofce…. stejně to auto zabijou imbecilními falcon
      typická ofce…. stejně to auto zabijou imbecilními falcon dveřmi a M3 je zabitý neschopným kufrem… ten jejich „designer“ je nejslabší článek celé Tesly, takovýho debila najmout, co neměl žádný zkušenosti se sériovými vozy, byla obrovská chyba….což se potvrdilo: hnusný předek prvních modelů S, kufr M3, falcon doors….. takových spoustu chyb dělají opravdu jen malé děti 🙁

  2. Problém zvaný Tesla Model 3 pokračuje. Už 23 %
    Problém zvaný Tesla Model 3 pokračuje. Už 23 % zákazníků zrušilo rezervaci

    connect.zive.cz/clanky/problem-zvany-tesla-model-3-pokracuje-uz-23–zakazniku-zrusilo-rezervaci/sc-320-a-193504/default.aspx

    twitter.com/Tesla/status/1004118655230078977/photo/1

    1. Otázkou je, kolik jich tu rezervaci zase vytvořilo. Že
      Otázkou je, kolik jich tu rezervaci zase vytvořilo. Že čtvrtina lidí, kteří složili vratnou zálohu, odpadne, to bylo docela jasné. Skládali zálohu na auto, které nikdy neviděli ani zvenku, ani zevnitř, u kterého jim bylo slibováno, že si ho budou moci dovolit. Když vezmeme v úvahu třeba i jen to, že u spousty lidí se mohla změnit finanční situaci a Model 3 si nemůžou dovolit, tak se divím, že to nezrušilo spíš daleko víc lidí. Necelá čtvrtina je zatím úžasný úspěch, já bych tipoval, že to zruší přes polovinu lidí.

        1. A při prezentaci modelu 3, na který se stály fronty, se
          A při prezentaci modelu 3, na který se stály fronty, se určitě našli další co si předobjednali. A to Tesla si chrání, kolik je těch čekajících… no špatné zprávy sou důležitější, a pro někoho 23 není jako 23 – málo nebo hodně? 🙂

    2. a stejně nestíhají vyrábět, už teď je
      a stejně nestíhají vyrábět, už teď je nejprodávanější ve svý třídě v USA, takže těch 23 % je jen číslo.. klidně ať je to 70 %, stejně bude M3 vládnout ve své třídě jako S a brzy i X …. a nezáviď, podřadný trolle 🙂

      1. to oznaceni Premium Mid-size sedans si Tesla vymyslela aby
        to oznaceni Premium Mid-size sedans si Tesla vymyslela aby mohla v PR pouzivat ze jsou v dane kategorii nejprodavanejsi, a schvalne do te petice aut zaradili jen 4 konkurenty ktere porazi prodejema, to slovicko „Premium“ me totiz na Model 3 vubec nesedi, neni totiz nicim „Premiovej“ a v oficialni kategorii Mid-size sedanu jsou celkove s Modelem 3 hodne hluboko pod konkurenci, neb tam jsou auta ktera maji mesicni prodeje v radu desitek tisic kusu 😉

        je to uplne stejne jako kdys se s Modelem S radi PR do kategorie Luxury Full-size Sedans aby ukazali nejlepsi prodeje, ale nasledne se dozvime ze Model S patri oficialne do Luxury Large Cars kde maji konkurenti zase vetsi prodeje 😀 ano nekteri konkurenti to tak delaji take, treba Genessis nebo Cadillac, kde jejich modely se v prodejich srovnavaji s drouhou kategorii nez kam je vyrobce pak podle pravidel zarazuje

        jedina relevantni cisla jsou dostupna verejne na carsalesbase, tam berou prodeje na kusy po mesicich a presne podle zarazeni ktere musi automobilka uvadet k zarazeni, ne z marketingovych materialu kde si automobilka muze napsat co chce a casto si tam vytvari novou kategorii aby byla nejlepsi ze vsech

            1. Z toho Vašeho Carsalesbase prodeje za 1Q 2018 (ne za měsíc)
              Z toho Vašeho Carsalesbase prodeje za 1Q 2018 (ne za měsíc) v Mid-sized segment:
              #1 Toyota Camry: 90767 za kvartál = 30256 měsíčně = 6982 týdně.
              #2 Nissan Altima: 63406/Q = 21135/M = 4877/W
              #3 Honda Accord: 61601/Q = 20534/M = 4739/W
              #4 Subaru Outback: 44122/Q = 14707/M = 3394/W
              a další méně.
              50 tisíc+ měsíčně má možná tak Ford F-series.
              Současná produkce TM3 je 4000/týden s předpokládaným navýšením na 5000 týdně do konce měsíce, ale předpokládejme těch 4000/týden po celé čtvrtletí, to je 52 tisíc/Q a už v příštím čtvrtletí tak bude dotahovat na top 3. Pokud se jim podaří 5000+ týdně, což je otázka pár týdnů, je TM3 na na 2. místě. To vše ještě letos. Pak přijde rok 2019…
              Ale stejně se vždycky najdou lidi, co budou tvrdit, že Tesla je garážovka, dokud nebude mít větší prodeje než Corolla/Ford F/Golf a až to bude, tak to svedou na dotace, jinak by přeci neprodávali ani pár kusů za rok.

              1. jsou tam udaje za
                jsou tam udaje za mesice

                carsalesbase.com/us-car-sales-data/toyota/toyota-camry

                udaje pro Camry
                leden – 24.638
                unor – 30.865
                brezen – 35.264
                duben – 29.848
                kveten – 29.965

                ma smysl rozepisovat i dalsi vami vypsana auta? na prave strane si kazdy muze zvolit znacku a dany model a zmacknout GO, udaje jsou pro USA, Evropu a Cinu pekne rozepsane

                a v cem je jako problem? proste maji prodeje za mesic cca 6x vyssi nez Model 3

                1. Psal jsem, že brzy bude mezi top v mid-size, ne že byla.
                  Psal jsem, že brzy bude mezi top v mid-size, ne že byla. Produkce květen cca 11250 ks to už je třetina prodejů Camry, odhadovaná produkce červen 15000 ks, to už je polovina. Za červenec se podívá ke 20 tisícům a to je na úrovni 2./3. místa a možná bych se i vsadil, že se někdy na přelomu roku podívá i na to první místo s přihlédnutím k tomu, že ten trh není nafukovací a někomu ty prodeje sebrat musí.

                2. Model 3 bere prodeje vesmes elektromobilum jinych znacek, jen
                  Model 3 bere prodeje vesmes elektromobilum jinych znacek, jen minimum lidi co cekaji na Model 3 by si koupilo Mid-size sedan se spalovaci technikou, tyhle auta si v US kupuje spise chudsi cast zakazniku

                3. Mid-size auta mají běžné prodejní ceny okolo 30 tisíc
                  Mid-size auta mají běžné prodejní ceny okolo 30 tisíc dolarů. TM3 je po započtení dotací na 40 tisících. To si pište, že jim bude brát prodeje.

                4. no ja koukal na ceny spise okolo $23-25 tisic, ne fakt nema
                  no ja koukal na ceny spise okolo $23-25 tisic, ne fakt nema smysl koukat na lejlepsi vybavy a nejsilnejsi motorizace, tech se prodava relativne malo, prumerna prodejni cena tohoto segmentu jde dle toho servru co jsem postoval vejs $24250

                5. Ok, na mě první vyskočilo 30-35 tisíc, nekoukal jsem, co
                  Ok, na mě první vyskočilo 30-35 tisíc, nekoukal jsem, co je to za výbavu. No nicméně už se dozvíme za pár měsíců, jak to bude.

                6. Bude brat az bude ve volnem prodeji. Zatim se uspokojuje
                  Bude brat az bude ve volnem prodeji. Zatim se uspokojuje poptavka tech, co byli vic nez dva roky ochotni cekat, takze na trhu pro konkurenci (potencialni kupec BMW M3…) defakto nebyli. Mozna cast tech, co doufaji v zakladni model ciste kvuli financim (TCO). Ale ti by podle me spis sli do nizsi kategorie (pod 20k) aby kompenzovali drazsi provoz.

                7. Pár lidí postovalo na diskuzi na Redditu, že mají dodání
                  Pár lidí postovalo na diskuzi na Redditu, že mají dodání 4-6 měsíců a objednali teď v květnu 2018 (samozřejmě se bavíme o USA a té „standardní“ $49k verzi). I kdyby už nenavyšovali výrobu, tak uspokojí nějakých 130 tisíc lidí do konce roku a podle mě to budou všichni nebo drtivá většina, co půjdou do té drahé verze. Jestli z těch 400 tisíc zbylých rezervací je půlka z USA, tak zbývá už jen necelých 100 tisíc k uspokojení kompletní americké poptávky a pak by měly být dodací lhůty standardní v řádu menších měsíců.

                8. Ano je to tak, také jsem na to narazil ve FB M3 skupinách,
                  Ano je to tak, také jsem na to narazil ve FB M3 skupinách, pokud teď objednáte tak prý vychází dodání do několika měsíců. Nějak jsem tomu nemoh uvěřit, ale kupodivu to nikdo nerozporoval tak to asi tak bude. To je rychlejc než Karoq na kterej se čeká rok. 🙂

                9. Ty vaše odhady mají jednu základní chybu, uvádíte
                  Ty vaše odhady mají jednu základní chybu, uvádíte značně teoretické počty výroby TM3 pro celý svět a ne pouze pro dodavky do USA, takže byste musel srovnavat celosvětový prodej Camry a TM3.

                10. Ty teoretické počty vycházejí z aktuální situace ne z
                  Ty teoretické počty vycházejí z aktuální situace ne z něčeho, co má být za rok. Ale tedy dobře, jelikož od produkce k doručení je 6-8 týdnů, budu konkrétnější. Červen v USA nic moc, protože potřebují odsunout 200tisícovou metu na 3Q. Takže červenec dodání vozů zákazníkům v USA: 12000 ks, srpen 16000 ks, září 20000 ks, za celý 4Q bude druhý nejprodávanější vůz mid-size, přičemž za prosinec bude na úrovni Camry (asi jedničkou nebude, ale bude to velmi těsné). A jsem ochotný si vsadit, že ta čísla budou nejméně na 90 % co uvádím, řekněme třeba symbolickou stovku?

                11. Dobře tak jinak, Camry celosvětově za minulý rok 650 tis.,
                  Dobře tak jinak, Camry celosvětově za minulý rok 650 tis., kolik celosvětově TM3?

                12. Hele pojďte porovnávat třeba se Škodou Karoq, to bude
                  Hele pojďte porovnávat třeba se Škodou Karoq, to bude sranda. A víte, že Škoda Kodiaq měla letos o bambilion bambilionů procent větší prodeje než v roce 2015?
                  No jak říkám, dokud nebude mít prodeje větší než Golf, tak se najdou lidi, co budou mít Teslu za garážovku.
                  Bavíme se tady celou dobu o prodejích v mid-sized segmentu v USA, takže fakt nechápu, jak můžete z toho najednou chtít porovnat loňskou celosvětovou produkci auta co se vyrábí 35 let ve spoustě továren na světě s autem, co se půl roku v tom roce ani nevyrábělo a teprve ve druhé polovině roku začala nabíhat výroba. Dobře, tak buďme fér. Jaké měla Toyota Camry prodeje v prvních 12 měsících od začátku výroby a po jaké době se dostala na 250 tisíc za rok? Taky to stihla ve druhém roce?

                13. + 1
                  Aneb když trolům dojdou argumenty.
                  Tak se to hodí na

                  + 1
                  Aneb když trolům dojdou argumenty.
                  Tak se to hodí na celý svět a když ani to nevyjde to hodí na celý vesmír, někdy to přeci vyjít musí….
                  Místo toho aby reagovali na původní příspěvek a nebo rovnou přiznali chybu.

    3. Spousta lidi jedna bez premysleni a objednava spontanne veci,
      Spousta lidi jedna bez premysleni a objednava spontanne veci, ktere vubec nepotrebuji. Kdyz se jim to casem rozlezi v hlave, tak vse zase vraci. Eshopy o tom muzou vypravet. Proc by se to nemohlo stat u TM3. Uplne normalni jev.

Napsat komentář