Automobilka Tesla představila svůj čtvrtý vůz. Tesla Model Y není žádným velkým překvapením – dle očekávání jde o přifouknutý Model 3 za mírně vyšší cenu.
Elektromobil Tesla Model Y nabídne aerodynamický koeficient 0.23, panoramatickou skleněnou střechu, až sedm sedadel, 1,9 m3 zavazadlového prostoru a samozřejmě technologii Tesla Autopilot.
K dispozici bude ve čtyřech verzích: Standard Range (370 km, $39 000, jaro 2021), Long Range (482 km, $47 000, podzim 2020), Dual Motor AWD (450 km, $51 000, podzim 2020) a Performance (450 km, $60 000, podzim 2020).
foto: Tesla
foto: Tesla
V design studiu Tesly je možné už nyní vybírat a konfigurovat tři nejdražší varianty při složení zálohy $2500. Nejlevnější, podobně jako v případě Tesla Model 3, bude k dispozici až jako poslední. Shrnuto: žádné velké překvapení se nekoná, přesto by se z Modelu Y mohl stát jeden z nejprodávaněších modelů Tesly.
off
Před ohalením Y ještě provětrali Roadstera. Pěkně
off
Před ohalením Y ještě provětrali Roadstera. Pěkně mu to sluší na tom sluníčku. Fakt jsem zvědav jak tam narvou tu 200 kWh baterku?
https://www.instagram.com/p/Bu_aL8aAWpb/?utm_source=ig_embed&ig_mid=W3IZTwAAAAHO83kOAkrzcaW1oSlU
Kde to budou vyrábět ?
Na lince kde se kompletuje Tesla
Kde to budou vyrábět ?
Na lince kde se kompletuje Tesla Model 3 která jede na max. nebo na montážní lince, kde se montuje Tesla Model S-X a tím se zvýší její využití ?
Tesla Model Y
https://www.tesla.com/en_GB/modely
Koukám konkurence servisu Tesla, konečně budou moct US
Koukám konkurence servisu Tesla, konečně budou moct US verze nabíjet na SC.
tesla-clinic.eu/
Trochu OT:
Reknete sbohem mid-range TM3. V Americe mela jepici
Trochu OT:
Reknete sbohem mid-range TM3. V Americe mela jepici zivot, pro evropsky trh zemrela jeste pred porodem.
https://electrek.co/2019/03/17/tesla-discontinues-model-3-mid-range-battery-pack/
off
Dotaz
Ron Baron tvrdí, že Tesla vyrábí 1/2 světový
off
Dotaz
Ron Baron tvrdí, že Tesla vyrábí 1/2 světový produkce baterek.
Pravda nebo ne?
6:51
https://youtu.be/bMDkPb09oZs
Viděl jsem to napsané na víc místech a loni v létě to na
Viděl jsem to napsané na víc místech a loni v létě to na nějaké prezentaci tvrdil i Musk (ten dokonce tvrdil, že aktuálně začínají vyrábět víc než všechny automobilky dohromady včetně čínských). Takže minimálně řádově by to měla být pravda.
Jo taky si to matně pamatuju, ale pořád jsem to nebral
Jo taky si to matně pamatuju, ale pořád jsem to nebral vážně protože to je docela dost.
Loni se vyrobilo asi 1,5 milionu BEV, z toho Tesla měla 250
Loni se vyrobilo asi 1,5 milionu BEV, z toho Tesla měla 250 tisíc.
Tedy Tesla 250 tis. x 80 kWh průměr = 20 GWh
a ostatní 1,25 mil. x cca 32 kWh průměr (odhad) = 40 GWh
Takže můj odhad je tak třetina.
Jo taky jsem to spíš odhadoval na 1/3. Ale co jejich
Jo taky jsem to spíš odhadoval na 1/3. Ale co jejich průmyslový Powerpacky, kolik ty k tomu přidaj?
During 2018, we deployed 1.04 GWh of energy storage products,
During 2018, we deployed 1.04 GWh of energy storage products, nearly tripling our 358 MWh of energy storage deployments during 2017.
Panove, vsichni se tady bavime o *****. Ani 3 ani Y si stejne
Panove, vsichni se tady bavime o *****. Ani 3 ani Y si stejne v nasi stredoevropske kotline nikdo objednat ci predobjednat nemuze. Konfigurator pro nas neni zapnuty, jsme pokladani za oblast „hic sunt leones“. Na 3 budeme cekat mozna dalsi rok a navic bude pro nas o 20% drazsi nez v Rakousku ci Nemecku (aktualni rozdil u S a X v konfiguratoru pro Other Europe – v Nemecku/Rakousku je cena s DPH, Other Europe ma uplne stejnou castku, ale je to bez DPH). Takze pokud sem nekdy prijde Y, tak nejdriv tak v roce 2022 a to uz snad bude i neco jineho na vyber.
Jinak Y je urcite radove praktictejsi nez 3, jsem zvedav, zda do Ameriky do doby produkce dojdou takove zakladni prijemne vymozenosti, ktere jsou u aut nad milion naprostou samozrejmosti, jako stredovy tunel v zadni sedacce jen pro vak s lyzemi, nebo elektricke otvirani 5. dveri na kopnuti pod kufr (k nezaplaceni, kdyz ma clovek plne ruce).
P.S. Abyste se do me vsichni nepustili – jsem fanda Tesly, mam 3 roky zaplacenou zalohu na 3, ale uz me to chovani Tesly fakt s***.
To že nás tak berou je dusledek budováni socialismu pod
To že nás tak berou je dusledek budováni socialismu pod vedením komančů´!!!
já s tebou v zásadě souhlasím jen bych navíc už tu
já s tebou v zásadě souhlasím jen bych navíc už tu $1.000 zálohu na 3jku stornoval a jesi máš i nadále odhodlání tak $2.500 na „vymakanější“ trojku 😉
Rozhodně těch 20 procent platit nahoru nebudu,litr mě tam
Rozhodně těch 20 procent platit nahoru nebudu,litr mě tam leží od prvního dne spíš z nostalgie.Vidím to na ID bez stredove sracky vepředu nebo ještě počkám.
Y se mi docela libi, ale i kdybych mel odhodlani na to
Y se mi docela libi, ale i kdybych mel odhodlani na to zaplatit dalsich 2000 EUR (v Evrope je to mene nez 2500 USD v Americe) a cekat minimalne dalsi 3 roky, tak stejne nemuzu, protoze Tesla na Other Europe vcetne CR/SR akorat z vysoka dlabe a Other Europe v konfiguratoru Y (i 3) doposud neexistuje.
Jako nasinec si 3 nemuzu koupit ani v Rakousku ci v Nemecku, protoze kupni smlouva nuti majitele k prvni registraci v prislusne zemi. Kdyz sem nejsou schopni ani po 3 letech dodat 3, maji pro nas 20% prirazku k cene v zapadni Evrope (asi kvuli tomu, ze v Other Europe ma Tesla treba i Rusko, to vyhodnotili jako oblast s dobrou prilezitosti trosku zakazniky oskubat) a jeste je nutne si to vyzvedavat v Tilburgu, tak si myslim, ze to jednoznacne popisuje pristup Tesly k nasemu regionu. A ani nejake servis centrum, ktere mozna nekdy, jako obvykle se zpozdenim, v Praze otevrou, na tomto pristupu rozhodne nic nezmeni. Aspon jeden Tesla store, aby nas treba v ceniku brali na roven zapadu, tu rozhodne v historicky kratke dobe nebude.
Ta fotka zezadu z kufru na zadni radu sedadel vypada ze snad
Ta fotka zezadu z kufru na zadni radu sedadel vypada ze snad jsou delitelny na tri kusy, takze se u Y mozna tunelu dockame (nechapu ze to tam neni o zacatku)
Nechci byt hnidopich, ale dle fotek to vypada, ze bude pouze
Nechci byt hnidopich, ale dle fotek to vypada, ze bude pouze sedacka rozdelena na 3 samostatne sklopne casti. Je to urcite lepsi nez nic, o tom zadna, ale elegantni designovy stredovy tunel vhodne kombinovany napriklad se sklopnou prostredni loketni operkou na zadnich sedackach v tom nevidim.
Pricemz stale by bylo vhodne mit na pameti cenovku Y, ktera je treba v „prumerne“ variante LR RWD se zakladnim autopilotem lehce nad 60.000 EUR s DPH (hruby odhad s prirazkou pro Other Europe cca 1.870.000 kc). Sednete si do nejakeho premioveho auta v podobne cenove kategorii – bude to propastny rozdil prave v techto detailech.
Nojezdim Lexusem (RX) takze ocekavam podobnou uroven, doufam.
Nojezdim Lexusem (RX) takze ocekavam podobnou uroven, doufam. Co se tyce sklopeny prostredni casti, podle me je to lepsi, klasicky tunel je akorat tak na lyze. Lexus to ma podobne a spoustu slozeneho nabytku jsem odvozil timhle zpusobem aniz bych ho musel cpat na strechu.
Nechci nikomu brat iluze a sam bych si to moc pral, ale pote
Nechci nikomu brat iluze a sam bych si to moc pral, ale pote co jsem sedel a prolezal S, X i 3, tak se obavam, ze Tesla kvality zpracovani Lexusu nikdy nedosahne. 3 je na tom sice lepe nez S ci X, takze to vypada, ze nejaky progres tam je, ale oproti premiove tride ala Lexus, MB, BMW, Audi je to bohuzel stale jinde. Proste je to Amerika s nejakymi pozitivy i vsemi negativy.
Ano Lexus Rx vypadá solidně zpracovanej, ale ten dizajn je
Ano Lexus Rx vypadá solidně zpracovanej, ale ten dizajn je fakt šílenej, jak vně tak huvnitř. Bláznivá kreace co se snaží na první pohled zaujmout, ale časem už by mě to asi lezlo na nervy. A to se mi v něm sedělo asi nejlíp ze všech těch roztodivnejch aut.
Tesly mě dizajnově moc nepřitahují, ale moc mě baví krásná jednoduchost kokpitu Modelu 3 bez tý nesmyslný plejády displejů, čudlíku a křivolakejch tvarů falešnej kovovejch rámečků a lišt co předváděj ostatní. To je naprostý peklo, který je mnody víc bombastický než účelový. Prostě automotive manýra na úrovni starých hifivěží ještě než je zabily iPody. :)))
Souhlasil bych, kdyby se po nastartovani objevil na skle obraz
Souhlasil bych, kdyby se po nastartovani objevil na skle obraz z HUDu a idealne jste vnitrni kamera sledovala moje oci a podle toho se posouval dole po skle. Takhle si za 1 a pul mega koupim priplaclej tablet na imitaci dreva, coz uplne nesnasim, takze spis tu bilou variantu, ktera bude ale za pul toku za…na jak prase. Doufam ze s tim HUDem jete neco za ty dva roky udelaj, jinak ten jednoduchej design fakt nedava moc smysl.
Naprosto souhlasim, ta „drevena“ listicka na palubce me taky
Naprosto souhlasim, ta „drevena“ listicka na palubce me taky stve, vubec se to tam nehodi, ale bily interier, kde ta lista je v pohode, je zas nepouzitelny na udrzbu, takze si clovek ideal primo od Tesly nevybere. Navic sloupky a headliner jsou vzdy svetle, volba stejne barvy jako pro potahy neexistuje. Jinymi slovy bud DIY uprava dreva na jiny material ci polep. Na Youtube jsou na to navody.
Rikam to nerad protoze Muska obdivuju, ale myslim si ze v
Rikam to nerad protoze Muska obdivuju, ale myslim si ze v Tesle je ted potreba zkusenej provozni riditel a ne visionar. Ty auta jsou strasne neprakticky, ne proto ze jsou EV ale protoze je delaj itaci. To neni jen varianty interieru. EV ktery je nejvhhodnejsi pro lidi s rodinym domem a nema kouli. EV kterymu nejvic vadi spatna aerodynamika a nema tunel ma lyze. Auto ktery nema kaplicku a nejde k nemu objednat HUD. Naprosto predcasna vyroba Xka.
Ty auta, konkrétně M3, jsou dělaný pro kalifornský
Ty auta, konkrétně M3, jsou dělaný pro kalifornský dojížděče do práce a ne pro český kutily chalupáře co z toho chtěj mít rodinný auto na hory a na kolo plus stěhovák na pytle cementu a tvárnice v jednom. Tím to neomlouvám jen vysvětluju, taky mám radši praktický auta. Naštestí nový MY je ta trochu praktičtější varianta.
Jo, jen pokud chce ovladnout s EV svet, tak bude muset
Jo, jen pokud chce ovladnout s EV svet, tak bude muset pochopit, ze v Evrope i Asii se auta pouzivaj trochu jinym zpusobem a lidi maj ttrochu jinej vkus a naroky. Viz dodavky versus pickupy, kombiky versus sedany a tak podobne. Model Y vypada ze uz to trochu zjistili.
Naopak ta dřevěná police je naprosto supér. Esli se ti
Naopak ta dřevěná police je naprosto supér. Esli se ti nelibí tak si to polep vixvajlantem ať to máš hezčí :))))
A kdo ti nakukal takovou blbost, že v M3 je imitace dřeva?
A kdo ti nakukal takovou blbost, že v M3 je imitace dřeva? To sis vycucal z prstu. Náhodou palubka v M3 je laminovaná z dřevěný dýhy a je to moc pěkný. Já dřevo v autě miluju, ale ne ty tlustě přelakovaný kořenice kerejma voplepujou Rolse apod vehikly. Fejkovou tapetu možná vzdáleně připomínající dřevo má v sobě Jaguar iPace a vypadá to dost děsně umělohmotně. :((
Dřevěná dýha, nejspíš americkej white oak, což nevím zda je úplný ekvivalent evropského bílého dubu, co má v sobě M3 vypadá parádně a je moc příjemná na pohled. To bych si přál v každým autě.
Tady tedle kutil-pošuk si jí namořil na tmavší odstín. Celkem zbytečná navíc práce s rizikem, že to zkurví.
https://youtu.be/h-8k3g59GHs
Presne tak, je to dyhovej polep. I kdyby to byl ale masiv, tak
Presne tak, je to dyhovej polep. I kdyby to byl ale masiv, tak se mi to stejne nelibi, chtel bych tam treba uhlikovej kompozit. Je to typicky americky nevkusny. Proc mam mit v supermodernim aute, ktery si hraje na minimalismus, polep z dreva?
A co jsem koukal na internet, tak nejsem sam, sposuta lidi to prelepuje nebo sundava.
Dřevo je nádhera, pohledovej uhlíkovej kompozit je hnus
Dřevo je nádhera, pohledovej uhlíkovej kompozit je hnus dobrej akorát tak pro kolotočáře a tuningový lopaty. Uhlík je špičkovej konstrukční materiál a má se tak používat. Ta manýra, kdy se z toho udělal jen estetickej pohledovej materiál protože je relativně drahej, je prostě zhovadilost na úrovní fejkovejch koncovek výfuku, fejkovejch deflektorů, nefunkčních spojlerů, křidélek a fejkovejch masek chladiče, prostě kravin bez funkce. Roli uhlíku mám opřenou v komoře a kýbl pryskyřice k tomu, ale že bych měl potřebu to na něco plácat to mi připadá trapný ba přímo stupidní. To radši miluju dýhy teaku, zebrana či wenge, který mám taky. To je něco fantastickýho na pohled, na dotek a jak to voní. Kam se hrabe uhlík. Možná jedině ten tlakově „kovanej“ tzv. forged carbon je i pohledově hezkej.
Holt je to vec vkusu, ja to to treba vyslovene nesnasim.
Holt je to vec vkusu, ja to to treba vyslovene nesnasim. Prijde mi to falesny jak americky neoklasicistni budovy z betonu. A ve svym aute mam radsi kuzi a cernej mekcenej plast i kdyz jsem si mohl u Lexusu vybrat z nekolika variant „dreva“. Prijde mi to auto pak preplacany jak barokni kostel.
Souhlas. Když srovnám interiér a zpracování v Tesle S a
Souhlas. Když srovnám interiér a zpracování v Tesle S a mém Lexus GS, tak Tesla se nechytá. A to na tom Lexu je už znát ten věk (2012). A když si nedejbože srovnám model 3, který ve vrcholní verzi bude stát tolik jako nové GS, tak je to absolutní tragédie.
MKBHD
https://www.youtube.com/watch?v=OQri1NdscR4
MKBHD
https://www.youtube.com/watch?v=OQri1NdscR4
hmm paráda fon mauthausen se konečně vostříhal, ílon
hmm paráda fon mauthausen se konečně vostříhal, ílon dost trapnej, vypadá to že jim sláva už stoupla do hlavy, kufr samozřejmě nevodevřeli, no a tak co tam pindaj? ztěch komiků prozradil někdo jak to vypadá na zadních sedačkách?? 🙂
prostor na tažné
prostor na tažné ??
https://pbs.twimg.com/media/D1tBvaHXQAA7wrz.jpg
2016 tvrdil že ne
https://twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866
púvodně Tesla slibovala pick-up suv, prý že mají tyto
púvodně Tesla slibovala pick-up suv, prý že mají tyto auta v usa tradici a jsou velmi žádané. Tohle tedy Y nemá ale s pickupem společného nic….
2022 taky budet.
2022 taky budet.
Taky jsem si ještě donedávna myslel že Y bude něco s
Taky jsem si ještě donedávna myslel že Y bude něco s korbou a vyšší světlou výškou.
Ono totiž myslet znamená Hovno vědět.
Ono totiž myslet znamená Hovno vědět.
Bravo za stating the obvious.
A také za to myslet si že je
Bravo za stating the obvious.
A také za to myslet si že je takový příspěvek přínosný.
Ale co já se… nějaký Anonym… ignore.
Pick-up bude mít své vlastní představení později v tomto
Pick-up bude mít své vlastní představení později v tomto roce. Musk to nechtěl míchat dohromady.
Máš v tom pořádnej guláš, vůbec nevíš která bije.
Máš v tom pořádnej guláš, vůbec nevíš která bije.
zatiaľ sa mi Y páči najmenej zo S3XY rady, ale to môže
zatiaľ sa mi Y páči najmenej zo S3XY rady, ale to môže byť tým, že mi SUVčka nešmakujú vo všeobecnosti.
každopádne, držím palce, a som zvedavý, či sa vyplní tá Muskova predpoveď, že Y bude mať odbyť 1m ročne.
76 % dílů bude stejnejch jako u M3.
Termín dodání nechá
76 % dílů bude stejnejch jako u M3.
Termín dodání nechá prostor proto aby Y nekanibalizovalo M3.
hmm politika jasná, praktický výsledky Y bádání …
hmm politika jasná, praktický výsledky Y bádání … bídné 😉
Kanibalizace drazsiho modelu na levnejsi moc nedava smyl.
Kanibalizace drazsiho modelu na levnejsi moc nedava smyl. Model Y muze kanibalizovat na S nebo na X. Ale ne na 3. Neni o moc drazsi,ale i tak ocekavam,ze marze bude vyssi u Y,nez u 3.
Letos je to v pohodě, nasytit Evropu a Čínu bude trvat
Letos je to v pohodě, nasytit Evropu a Čínu bude trvat minimálně rok, v USA zase budou chtít vysosat daňový úlevy a příští rok naopak bude Tesla chtít, ať si lidi objednávaj o cca 15 % dražší auto, jehož výrobní náklady budou stejné, ne-li nižší než u TM3, zvlášť když výrobní linky mají být sdílené.
Aha takže Y poběží na stejný lince jako 3? No to bude
Aha takže Y poběží na stejný lince jako 3? No to bude dost velká úspora.
Četl jsem asi půl roku zpátky (už nevím kde), že ano a
Četl jsem asi půl roku zpátky (už nevím kde), že ano a že bude možné pružně přizpůsobovat výrobní kapacity 3/Y aktuální poptávce. Ale ber to jako neověřené info 🙂
Už jenom skromné přání, aby muj Y byl z evropske
Už jenom skromné přání, aby muj Y byl z evropske gigatovarny
2026 se z Rumunska dockas.
2026 se z Rumunska dockas.
Konfigurátor pro Other Europe není.
Konfigurátor pro Other Europe není.
No velikosti, cenou a typem karoserie to konecne vypada jako
No velikosti, cenou a typem karoserie to konecne vypada jako auto pro me (pokud tomu teda pujde dat neco na strechu). Jeste by to chtelo za priplatek HUD. Dokonce to vypada ze zadni sedacky umoznuji tunel!
Akorat teda za dva roky, to nevim jestli do ty doby se soucasnym autem vydrzim (370 tisic). To bylo kecu jak je VW pomalej a Tesla uz je taky 48 mesicnim cyklu. Zaloha ted je ulet, nejak nevidim jedinej jeji benefit.
Benefit je hlavně podpora Tesly. 400 tisíc záloh dělá
Benefit je hlavně podpora Tesly. 400 tisíc záloh dělá miliardu dolarů a to jim zaplatí značnou část dostavby Gigafactory a výrobních linek.
To chapu, jen si posledni dobou nejsem jisty, ze si ji
To chapu, jen si posledni dobou nejsem jisty, ze si ji zaslouzi. Zda se mi ze vymysleji hlouposti aby to bylo cool a ne aby to bylo prakticke. Nerozumim tomu proc po S delali X, meli po sku, rovnou delat bud 3ku nebo Y. Nerozumim tomu proc nejlevnejsi varianta auta nema obyc. strechu, ktera by umoznila jit s cenou jeste niz a mit rozumnou karoserii. Atd. Ted maji problemy s cashflow ale je to tim, ze delaji podobne absurni rozhodnuti a nepozoruji nejakou sebereflexi abych mel chut si u nich bezurocne ulozit 60 tacu.
1) na panoramatickou sklenenou strechu není nikdo v socce
1) na panoramatickou sklenenou strechu není nikdo v socce zvědavý, důležitý je neflákat se vo ni do palice, příjemný je měkký čalounění nad hlavou jako pojistka a HLAVNĚ nestojí majlant v ceně novýho ani jako náhradní díl v případě jakýkoli i menší nehody nebo vodlítnutýho šutru 😉
2) prdlý kliky koukám zůstali… no stále doufám v
2) prdlý kliky koukám zůstali… no stále doufám v plastový apgrejd 😉 PS pro teslu : když se ruka člověka v přirozený poloze blíží ke dveřím tak palec u normálního člověka visí směrem DOLŮ a není příjemný si ho kloubit na tu tlačící plošku nahoru!!! 😉 ta klika je bud vzhůru nohama anebo pro avatara!! :))
záloha $2500 hmmm takže přitlačili
záloha $2500 hmmm takže přitlačili 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-y/
středový tablítek zůstal! to furt úplně stejná trojka
středový tablítek zůstal! to furt úplně stejná trojka trochu přifouklá, to je snad blbej ftip ;(
Kdyby sel za priplatek namontovat HUD, tak by to byla idealni
Kdyby sel za priplatek namontovat HUD, tak by to byla idealni kombinace.
to jo. doted furt nemůžu pochopit jak to že tam to HUD
to jo. doted furt nemůžu pochopit jak to že tam to HUD není ani v příplatku. Nevím čím to, ten tam je potřeba obzvlášť s tím pitomím šilhajícím tabletem doslova jako sůl. I e-tron ho už má v základu a jesi ho tam fókne i vižn jako že asi jo, tak to se můžou jít klouzat…
oprava HUD není v základu ale jako příplatek za 40.300 CZK
oprava HUD není v základu ale jako příplatek za 40.300 CZK 😉
audi.cz/e-tron
Interier nejhnusnejsi spolu Tesla 3 snad ze vsech aut na trhu.
Interier nejhnusnejsi spolu Tesla 3 snad ze vsech aut na trhu.
Asi jsi ty originál kliky viděl tak maximálně z rychlíku,
Asi jsi ty originál kliky viděl tak maximálně z rychlíku, Ty jsou náhodou lepší než u Ska , Mechanické, žádný motůrek který se může pos….A to otvírání palcem je úplně přirozené. Ale třeba si na ně jednou šáhneš.
jo tovížejo to jsou báááječný kliky šak proto je taky
jo tovížejo to jsou báááječný kliky šak proto je taky těžce vyvýjeli tak dlouho fon mauthausenem, užasně se chytaj! dokonce i potmě!! v zimě vůbec ale vůbec nezamrzávaj a celkově se do nich dobře trefuje ;)) a užs někdy viděl úžasný germánský kliky?? jsou z levnýho kvalitního plastu heč
a.allegroimg.com/s360/019614/2a07541047758a633566759edbfa
hele kontrolní otázka: jde dohromady chromovaný kliky a evropská sůl?? :))
Už to tady psal někdo přede mnou, Koudelku ignorovat,
Už to tady psal někdo přede mnou, Koudelku ignorovat, přečteni jeho příspěvku nestojí to za ten ztracený čas .
no hlavně nezáviď chlapče to je špatná vlastnost, že
no hlavně nezáviď chlapče to je špatná vlastnost, že tesla poslední dobou dělá kraviny fčele s twítujícím mlaskem ví celej svět, to prostě neukecáš 😉 a podepiš se :))
Zklamání…design je super, pohon bude taky… ale za rok a
Zklamání…design je super, pohon bude taky… ale za rok a půl + optimistický půlrok navíc už nepůjde o tak velkou ránu. E-pace bude mít po updatech možná i baterek, e-tron, MB, e-Golf, soul, Hyundai, i.d…svoje místo si Y na evropském trhu najde, to se nebojím, ale bude to už americká alternativa.
Kvůli clu bude Tesla vždy dražší než případné
Kvůli clu bude Tesla vždy dražší než případné evropské alternativy.
Pokud do 6 let v Evropě něco kopne tak by to nemuselo být
Pokud do 6 let v Evropě něco kopne tak by to nemuselo být tak strašné…. .Ideálně v Rumunsku.
CLU? To je nějaká novinka? Doteď jsou přece všechny Tesly
CLU? To je nějaká novinka? Doteď jsou přece všechny Tesly právě z důvodu cla Made in NL (sice jenom papírově…)
Model 3 není. A navíc, i na ty díly, ze kterých se
Model 3 není. A navíc, i na ty díly, ze kterých se skládají Modely X a Modely S se vztahují cla. Sice ne 10 % jako na celá auta, ale přesto tam pár procent je.
A není to celé super:)?
A není to celé super:)?
No nevidel by som to tak optimisticky pri tej konkurencii. A
No nevidel by som to tak optimisticky pri tej konkurencii. A to ani cenovo.
A kdy začne konkurence stavět gigatovárny na baterky, aby
A kdy začne konkurence stavět gigatovárny na baterky, aby tou konkurencí skutečně byla? Co vím tak zatím začal pouze BYD a ostatní o tom jen mluví, místo gigatováren staví maximálně kůlny nebo spoléhají na dodavatele.
Dobrej grip že etron,ishit i mb budou od 39tisic.
Dobrej grip že etron,ishit i mb budou od 39tisic.
Tak MB,Etron i isračka jsou cenově dost jinde, takže to
Tak MB,Etron i isračka jsou cenově dost jinde, takže to konkurence cenově určitě nebude. Otázka je co VW případně Hovnocuc….ale ani tam to asi nebude tak růžové a ten nákladový prostor auta je dobrý, takže se to bude vcelku i prodávat. Jen by to chtělo nějakou Standard+ za 42000.
V roce 2021 bude mít Tesla výrobní kapacity přes milion
V roce 2021 bude mít Tesla výrobní kapacity přes milion aut ročně. Všechna uvedená auta nedají dohromady ani polovinu.
Vy uz jste taky jako PR oddeleni Skodovky, vime prd co bude za
Vy uz jste taky jako PR oddeleni Skodovky, vime prd co bude za mesic.
Jasně že nevíme jistě nic, ale můžeme odvozovat z
Jasně že nevíme jistě nic, ale můžeme odvozovat z dostupných informací. Pokud VW Group tvrdí, že příští rok vyrobí 200 tisíc EV celkem a z toho 100 tisíc I.D., tak dost dobře můžeme předpokládat, že jich asi nevyrobí půl milionu. A když Tesla teď vyrábí necelých 100 tisíc aut za čtvrtletí, navyšuje výrobu v Gigafactory, staví továrnu v Číně, která bude hotová v létě atd., tak zase je dost pravděpodoné, že příští rok bude s výrobou přes 700 tisíc aut. Jednoduché počty 🙂
U nás se tomu říká „účet bez hostinského“.
U nás se tomu říká „účet bez hostinského“.
Proč tomu MPV říkají SUV?
Proč tomu MPV říkají SUV?
To není MPV, ale CUV.
To není MPV, ale CUV.
cs.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobil)
cs.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobil)
Ma to uz normalni 5. dvere?
Ma to uz normalni 5. dvere?
Dobrej dotaz.
Dobrej dotaz.
Co jsem koukal, tak to vypada, ze jo. Taky podle fotky z kufru
Co jsem koukal, tak to vypada, ze jo. Taky podle fotky z kufru to vypada, ze druha rada sedadel je delitelna na 3 casti, takze snad bude mozny udelat i tunel na lyze.
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b1bcrm/heres_a_zo
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b1bcrm/heres_a_zoomedin_profile_of_the_model_y_with/
Nejsmysluplnejsi auto od Tesly: cena, prostor nad hlavou,
Nejsmysluplnejsi auto od Tesly: cena, prostor nad hlavou, žádný falcon doors, velky kufr.
Půjdou na to dát střešní lyžiny a autobox? Podle
Půjdou na to dát střešní lyžiny a autobox? Podle panoramatické střechy tipuju, že asi ne. To už je nějaká úchylka.
Jdou dat na Sko i na 3ku, takze bych cekal ze jo, spis se asi
Jdou dat na Sko i na 3ku, takze bych cekal ze jo, spis se asi nikdy nedockame tunelu na lyze v sedackach, coz me prijde u EV absurdni.
U trojky nevim, u S je to trochu slozitejsi – jdou na auto se
U trojky nevim, u S je to trochu slozitejsi – jdou na auto se stresnim oknem, ale na auto s plechovou strechou ne.
Aha, to jsem nevedel. Popravde vzdycky kdyz se dovim nejakou
Aha, to jsem nevedel. Popravde vzdycky kdyz se dovim nejakou praktickou informaci o Tesle, tak me to obvykle neprijemne prekvapi 🙁
mě taky! poslední dobou 🙁
mě taky! poslední dobou 🙁
Pokud budeme opravdu aktuální – tak na 3 jdou, na S nejdou
Pokud budeme opravdu aktuální – tak na 3 jdou, na S nejdou protože všechna nová auta mají skleněnou (neotevírací) střechu….
Na aktuálně prodávané S-ko již příčníky dát nejdou.
Na aktuálně prodávané S-ko již příčníky dát nejdou. Příčníky šlo dávat na střechu s panoramatickým oknem. A nedávno panoramatické okno zrušili, tak nejsou příčníky.
A jelikož nemá S-ko ani kouli, tak kola si odvezeš jedině tak rozebraná v kufru. 🙁
EDIT: Sorry za duplicitní odpověď, až teď jsem si všiml, že ti již někdo odpověděl.
6. a 7. místo má prostor leda tak pro jedince s uřízlou
6. a 7. místo má prostor leda tak pro jedince s uřízlou hlavou nebo děti.
Takže se tam pohodlné vlezes.
Takže se tam pohodlné vlezes.
A tebe hodíme do frunku.
A tebe hodíme do frunku.
Bude mit Y taznou kouli jako X?
Bude mit Y taznou kouli jako X?
Zatím se neví
Zatím se neví
jeden z nejúležitějších parametrů. 10 dnů člověk
jeden z nejúležitějších parametrů. 10 dnů člověk čeká a pak se nedozí vlastně nic a to bych jako měl skládat zálohu a dělat si rezervaci, na zajíce v pytli.
Musk by rád 400 tis rezervaci krát 2500 USD, ale to se
Musk by rád 400 tis rezervaci krát 2500 USD, ale to se těžko dočká, lidí už padlý na hlavu nejsou jako u TM3.
To si vykoumal pohledem do nočníku nebo do kávový sedliny?
To si vykoumal pohledem do nočníku nebo do kávový sedliny?
Stačí pohled do závazků Tesly průměrně inteligentnímu
Stačí pohled do závazků Tesly průměrně inteligentnímu člověku
Takže tx jsi průměrně inteligentní člověk. Tak s tim
Takže tx jsi průměrně inteligentní člověk. Tak s tim bych se moc nechlubil 🙂
A tam se jako doví, že „lidi už nejsou padlý na hlavu“. No
A tam se jako doví, že „lidi už nejsou padlý na hlavu“. No ty musíš bejt úplnej jasnovidec čéče :)))
p.s. té pro toho anonyma nad tebou 😉
to už víc sem se dozvěděl ze schématu kastle Ylonka na
to už víc sem se dozvěděl ze schématu kastle Ylonka na teslácký stránce než vod zakuckanýho mlaska ;(
Nevím o co jde, prostě to objednej a nemel pantem, každej
Nevím o co jde, prostě to objednej a nemel pantem, každej teslafun to už udělal ráno.
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b1dslg/model_y_to
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b1dslg/model_y_tow_hitch_spotted/
no to sme se krom jiného měli dozvědět právě na
no to sme se krom jiného měli dozvědět právě na včerejší prezentačce ale jako obvykle díky kontraproduktivnímu tajnůstkaření sme de dozvěděli kulový co budou na podzim vyrábět a světe div se ještě navíc za to chtějí 2apůltisíce $ ;((
A co by jsi chtěl tahat? Vozík s trávou? Oficiál kouli má
A co by jsi chtěl tahat? Vozík s trávou? Oficiál kouli má zatím pouze X. Na Sko a 3 možné koupit držak na nosič kol Brink, včetně eletroinstalace cca 14000,- Kč . V USA možné koupit závěs na S a M3 ale vubec tam neřeší elektroinstalaci .
Kdo ma RD tak ma vzdy co tahat. Ten nosic na kola nejspis
Kdo ma RD tak ma vzdy co tahat. Ten nosic na kola nejspis nebude tak pevne svarovany a kdo vi co se muze pri krizovem manevru s privesem utrhnout. Navic je koule zbrousena na placato a je tam navareny nejaky vingl aby se to nedalo pouzit na tazne od voziku. Navarovat a brousit neni zase moje hoby.
Ale já jsem nepsal, že máš něco brousit, to bylo jen
Ale já jsem nepsal, že máš něco brousit, to bylo jen info, jaké jsou ( nejsou )možnosti.
Jen pochybuju, ze se do $2k5 zaloh lidi nejak extra pozenou,
Jen pochybuju, ze se do $2k5 zaloh lidi nejak extra pozenou, kdyz na trojce Musk nazorne predvedl, ze to nebyla zadna vyhoda (snad krome Kalifornie na zacatku).
Jinak to konecne vypada na praktickou trojku, poud teda zase zpatky nedorostla velikosti eska.
EDIT: Ovsem pro zdejsi cipiso/jenjanko/… teoretiky skvela vec, dalsi dva roky tu muzou bajit, jak si EV urcite koupi, az tu Y bude k mani (idealne ojeta a zadarmo)… 😉
Souhlas. Jediný co to trochu podrží je to, že to je
Souhlas. Jediný co to trochu podrží je to, že to je módní skoro SUV což lidi teď chtěj. Spíš je to CUV.
Počtem objednávek se nechám překvapit.
Větší prostor a normální 5. dveře bude taky rozhodující faktor. M3 pro milovníky BMW 3 a Y pro přiznivce X3 a módních SUV.
Long Range v Nemecku za 56tis eur. Konfigurator a rezervacia
Long Range v Nemecku za 56tis eur. Konfigurator a rezervacia 2000 eur tu: https://www.tesla.com/de_DE/modely/design#battery
Pre Model Y LR-D (dojazd 505km, WLTP) pisu cenu 59980 eur a momentalne predavaju Model 3 LR-D (dojazd 560, WLTP) za cenu 53280 eur. Takze rozdiel 6700 eur a mensi dojazd o 10%.
Tak hlavni featura narozdil od TM3 je ten 1900l kufr.
Tak hlavni featura narozdil od TM3 je ten 1900l kufr. Vzhledove temer k nerozeznani od TM3. Ocividne puvodni velke plany s Y ve vyrobnim procesu jsou pryc. Chteji delat nulove zmeny, jen tam hodi jinou kastli a muzou zacit vyrabet na stavajicich linkach. Podle me dobry krok. Prodeje budou masivni. Cenove temer identicke s TM3. Pekne auto. Ale ja beru TM3.
Než to začnou prodávat, tak budou mít takovou konkurenci,
Než to začnou prodávat, tak budou mít takovou konkurenci, že o masovosti nemůže být ani řeč. Časem to bude stejné, jako se prodávají v EU americká auta nad 1 mil., kolem 1% trhu.
jistě, fosilní rakovinové lobby tohle říkali už v roce
jistě, fosilní rakovinové lobby tohle říkali už v roce 2013, mezitím Tesla ovládla luxusní velké sedany a M3 je už skoro nejprodávanější auto v uSS, hochu 😀
Tesla rozhodně neovládla luxusní velké sedany…
Tesla rozhodně neovládla luxusní velké sedany…
A jakýže to velký luxusní sedan má Tesla v nabádce? 🙂
A jakýže to velký luxusní sedan má Tesla v nabádce? 🙂
Tesla luxusni sedan?No ty mas dost uz to svinstvo prestan
Tesla luxusni sedan?No ty mas dost uz to svinstvo prestan hulit. Sedni si nekdy do Mercedesu S a potom do Tesly S. V druhem pripade si budes pripadat, jako kdyz sedis v trabantu.
Tohle je fór roku. :-)))
Chlapče, doporučuji se dovzdělat
Tohle je fór roku. :-)))
Chlapče, doporučuji se dovzdělat třeba tady: https://youtu.be/5lJ1vYBUQuA
Tesla S je maximálně tak prémiový sedan, ale luxusním sedanům to nešahá ani po kotníky.
A ani jsem nikdy Teslu (ani Muska/Tuska) neslyšel tvrdit, že by S-ko mělo být luxusním autem. To si jen vysnili někteří fanouškové, co mají Teslu na pozadí monitoru, plakát Muska nad postelí a 2x týdně si udělají dobře s pohledem na něj.
V USA se běžně TM3 (tedy nikoliv TMS) zařazuje do třídy
V USA se běžně TM3 (tedy nikoliv TMS) zařazuje do třídy Luxusní sedan, což je ještě větší blbost.
Jestli to takhle půjde dál, tak za chvíli se tu dočtu, že
Jestli to takhle půjde dál, tak za chvíli se tu dočtu, že Tesla S je elektrický brácha Mercedesu Maybach. 🙂
Luxus je něco co si nemůžeš dovolit, což teda Tesla pro
Luxus je něco co si nemůžeš dovolit, což teda Tesla pro většinu lidí je. :)))
Tak v tom případě je nová octávka ve stejné kategorii
Tak v tom případě je nová octávka ve stejné kategorii jako Bentley. 🙂
Pak Tesla X je na úrovni Bentley Bentayga 🙂 Chápu, že lidi
Pak Tesla X je na úrovni Bentley Bentayga 🙂 Chápu, že lidi dají přednost luxusní Tesle S před obyčejným Bentley, které je za stejné peníze 🙂
mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Bentley-Flying-Spur-V8S-Bentley-Hannover/vhc:car,pgn:6,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:3100_15_/pg:vipcar/273955199.html
Než to začnou za rok a půl prodávat, tak se nezmění
Než to začnou za rok a půl prodávat, tak se nezmění vůbec nic. Konkurence přijde s dalšími spožděními jako mnohokrát předtím a budou prodávat horší auto za vyšší cenu.
Než to začnou za 2,5 roku prodávat v Evropě, tak se
Než to začnou za 2,5 roku prodávat v Evropě, tak se změní hodně.
a Volkswagen zaplaví svět tou svojí iluzí bez baterek a
a Volkswagen zaplaví svět tou svojí iluzí bez baterek a Teslu nikdo nebude kupovat, to jistě.
a to je dobře, M3 neměl nikdy existovat, měli udělat
a to je dobře, M3 neměl nikdy existovat, měli udělat rovnou tohle. M3 je skriplenina s tím kufrem
Ja asi spis Y nez 3. Podle me hezke a prakticke auto.
Byl jsem
Ja asi spis Y nez 3. Podle me hezke a prakticke auto.
Byl jsem prekvapen (ci malinko zklaman?) pri prvnim pohledu na nej ale to jen proto ze je tolik podobny Modelu 3. Nic vic za tim neni. Myslim ze by se mohl prodavat dobre. Skoda ze to jeste chvili potrva.
Prostě jen trochu upravili design TM3, už ty Tesly mám tak
Prostě jen trochu upravili design TM3, už ty Tesly mám tak okoukaný, že bych do toho nešel, přijde mi, jako bych to auto měl už několik let, nemastný neslaný design. Kožený sedačky bez odvětrávání by měli zakázat, nechápu, proč to tam Musk cpe.
Tak si kupte konkurenciu. Aha ziadna v tejto cenovej relacii
Tak si kupte konkurenciu. Aha ziadna v tejto cenovej relacii nie je.
Podla mna ma skor problem, ze je to kratke auto. Chcelo by aby bolo o par cm dlhsie. Inak by som ho bral hned.
Ta Tesla je jen v prototypu a dnes už se malá BEV SUV
Ta Tesla je jen v prototypu a dnes už se malá BEV SUV vyrábí, takže je to obráceně, zatím ostatní nemají konkurenci.
S temi sedackami naprosto souhlasim. V zime studeny, v lete se
S temi sedackami naprosto souhlasim. V zime studeny, v lete se na tom poti zadek. I diky tomu jsem nekoupil Priuse v nejlepsi verzi, jo kvyli tem blbejm sedackam.
Model 3 se mi líbí vice. Y si zákazníky najde.
Model 3 se mi líbí vice. Y si zákazníky najde.