Tesla Model Y: cena od $39 000, dojezd až 482 km, dostupnost podzim 2020

Automobilka Tesla představila svůj čtvrtý vůz. Tesla Model Y není žádným velkým překvapením – dle očekávání jde o přifouknutý Model 3 za mírně vyšší cenu.

Elektromobil Tesla Model Y půjde na trh už příští rok.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model Y nabídne aerodynamický koeficient 0.23, panoramatickou skleněnou střechu, až sedm sedadel, 1,9 m3 zavazadlového prostoru a samozřejmě technologii Tesla Autopilot.

K dispozici bude ve čtyřech verzích: Standard Range (370 km, $39 000, jaro 2021), Long Range (482 km, $47 000, podzim 2020), Dual Motor AWD (450 km, $51 000, podzim 2020) a Performance (450 km, $60 000, podzim 2020).

Tesla Model Y - tabulka specifikací

Tesla Model Y – tabulka specifikací
foto: Tesla

Malá SUV/CUV jsou dnes v kurzu, a tak se dá čekat, že o Model Y bude obrovská zájem.

Malá SUV/CUV jsou dnes v kurzu, a tak se dá čekat, že o Model Y bude obrovský zájem.
foto: Tesla

V design studiu Tesly je možné už nyní vybírat a konfigurovat tři nejdražší varianty při složení zálohy $2500. Nejlevnější, podobně jako v případě Tesla Model 3, bude k dispozici až jako poslední. Shrnuto: žádné velké překvapení se nekoná, přesto by se z Modelu Y mohl stát jeden z nejprodávaněších modelů Tesly.

Tesla

140 Comments on “Tesla Model Y: cena od $39 000, dojezd až 482 km, dostupnost podzim 2020”

    1. Viděl jsem to napsané na víc místech a loni v létě to na
      Viděl jsem to napsané na víc místech a loni v létě to na nějaké prezentaci tvrdil i Musk (ten dokonce tvrdil, že aktuálně začínají vyrábět víc než všechny automobilky dohromady včetně čínských). Takže minimálně řádově by to měla být pravda.

  1. Panove, vsichni se tady bavime o *****. Ani 3 ani Y si stejne
    Panove, vsichni se tady bavime o *****. Ani 3 ani Y si stejne v nasi stredoevropske kotline nikdo objednat ci predobjednat nemuze. Konfigurator pro nas neni zapnuty, jsme pokladani za oblast „hic sunt leones“. Na 3 budeme cekat mozna dalsi rok a navic bude pro nas o 20% drazsi nez v Rakousku ci Nemecku (aktualni rozdil u S a X v konfiguratoru pro Other Europe – v Nemecku/Rakousku je cena s DPH, Other Europe ma uplne stejnou castku, ale je to bez DPH). Takze pokud sem nekdy prijde Y, tak nejdriv tak v roce 2022 a to uz snad bude i neco jineho na vyber.

    Jinak Y je urcite radove praktictejsi nez 3, jsem zvedav, zda do Ameriky do doby produkce dojdou takove zakladni prijemne vymozenosti, ktere jsou u aut nad milion naprostou samozrejmosti, jako stredovy tunel v zadni sedacce jen pro vak s lyzemi, nebo elektricke otvirani 5. dveri na kopnuti pod kufr (k nezaplaceni, kdyz ma clovek plne ruce).

    P.S. Abyste se do me vsichni nepustili – jsem fanda Tesly, mam 3 roky zaplacenou zalohu na 3, ale uz me to chovani Tesly fakt s***.

      1. Y se mi docela libi, ale i kdybych mel odhodlani na to
        Y se mi docela libi, ale i kdybych mel odhodlani na to zaplatit dalsich 2000 EUR (v Evrope je to mene nez 2500 USD v Americe) a cekat minimalne dalsi 3 roky, tak stejne nemuzu, protoze Tesla na Other Europe vcetne CR/SR akorat z vysoka dlabe a Other Europe v konfiguratoru Y (i 3) doposud neexistuje.

        Jako nasinec si 3 nemuzu koupit ani v Rakousku ci v Nemecku, protoze kupni smlouva nuti majitele k prvni registraci v prislusne zemi. Kdyz sem nejsou schopni ani po 3 letech dodat 3, maji pro nas 20% prirazku k cene v zapadni Evrope (asi kvuli tomu, ze v Other Europe ma Tesla treba i Rusko, to vyhodnotili jako oblast s dobrou prilezitosti trosku zakazniky oskubat) a jeste je nutne si to vyzvedavat v Tilburgu, tak si myslim, ze to jednoznacne popisuje pristup Tesly k nasemu regionu. A ani nejake servis centrum, ktere mozna nekdy, jako obvykle se zpozdenim, v Praze otevrou, na tomto pristupu rozhodne nic nezmeni. Aspon jeden Tesla store, aby nas treba v ceniku brali na roven zapadu, tu rozhodne v historicky kratke dobe nebude.

      1. Nechci byt hnidopich, ale dle fotek to vypada, ze bude pouze
        Nechci byt hnidopich, ale dle fotek to vypada, ze bude pouze sedacka rozdelena na 3 samostatne sklopne casti. Je to urcite lepsi nez nic, o tom zadna, ale elegantni designovy stredovy tunel vhodne kombinovany napriklad se sklopnou prostredni loketni operkou na zadnich sedackach v tom nevidim.

        Pricemz stale by bylo vhodne mit na pameti cenovku Y, ktera je treba v „prumerne“ variante LR RWD se zakladnim autopilotem lehce nad 60.000 EUR s DPH (hruby odhad s prirazkou pro Other Europe cca 1.870.000 kc). Sednete si do nejakeho premioveho auta v podobne cenove kategorii – bude to propastny rozdil prave v techto detailech.

        1. Nojezdim Lexusem (RX) takze ocekavam podobnou uroven, doufam.
          Nojezdim Lexusem (RX) takze ocekavam podobnou uroven, doufam. Co se tyce sklopeny prostredni casti, podle me je to lepsi, klasicky tunel je akorat tak na lyze. Lexus to ma podobne a spoustu slozeneho nabytku jsem odvozil timhle zpusobem aniz bych ho musel cpat na strechu.

          1. Nechci nikomu brat iluze a sam bych si to moc pral, ale pote
            Nechci nikomu brat iluze a sam bych si to moc pral, ale pote co jsem sedel a prolezal S, X i 3, tak se obavam, ze Tesla kvality zpracovani Lexusu nikdy nedosahne. 3 je na tom sice lepe nez S ci X, takze to vypada, ze nejaky progres tam je, ale oproti premiove tride ala Lexus, MB, BMW, Audi je to bohuzel stale jinde. Proste je to Amerika s nejakymi pozitivy i vsemi negativy.

            1. Ano Lexus Rx vypadá solidně zpracovanej, ale ten dizajn je
              Ano Lexus Rx vypadá solidně zpracovanej, ale ten dizajn je fakt šílenej, jak vně tak huvnitř. Bláznivá kreace co se snaží na první pohled zaujmout, ale časem už by mě to asi lezlo na nervy. A to se mi v něm sedělo asi nejlíp ze všech těch roztodivnejch aut.
              Tesly mě dizajnově moc nepřitahují, ale moc mě baví krásná jednoduchost kokpitu Modelu 3 bez tý nesmyslný plejády displejů, čudlíku a křivolakejch tvarů falešnej kovovejch rámečků a lišt co předváděj ostatní. To je naprostý peklo, který je mnody víc bombastický než účelový. Prostě automotive manýra na úrovni starých hifivěží ještě než je zabily iPody. :)))

              1. Souhlasil bych, kdyby se po nastartovani objevil na skle obraz
                Souhlasil bych, kdyby se po nastartovani objevil na skle obraz z HUDu a idealne jste vnitrni kamera sledovala moje oci a podle toho se posouval dole po skle. Takhle si za 1 a pul mega koupim priplaclej tablet na imitaci dreva, coz uplne nesnasim, takze spis tu bilou variantu, ktera bude ale za pul toku za…na jak prase. Doufam ze s tim HUDem jete neco za ty dva roky udelaj, jinak ten jednoduchej design fakt nedava moc smysl.

                1. Naprosto souhlasim, ta „drevena“ listicka na palubce me taky
                  Naprosto souhlasim, ta „drevena“ listicka na palubce me taky stve, vubec se to tam nehodi, ale bily interier, kde ta lista je v pohode, je zas nepouzitelny na udrzbu, takze si clovek ideal primo od Tesly nevybere. Navic sloupky a headliner jsou vzdy svetle, volba stejne barvy jako pro potahy neexistuje. Jinymi slovy bud DIY uprava dreva na jiny material ci polep. Na Youtube jsou na to navody.

                2. Rikam to nerad protoze Muska obdivuju, ale myslim si ze v
                  Rikam to nerad protoze Muska obdivuju, ale myslim si ze v Tesle je ted potreba zkusenej provozni riditel a ne visionar. Ty auta jsou strasne neprakticky, ne proto ze jsou EV ale protoze je delaj itaci. To neni jen varianty interieru. EV ktery je nejvhhodnejsi pro lidi s rodinym domem a nema kouli. EV kterymu nejvic vadi spatna aerodynamika a nema tunel ma lyze. Auto ktery nema kaplicku a nejde k nemu objednat HUD. Naprosto predcasna vyroba Xka.

                3. Ty auta, konkrétně M3, jsou dělaný pro kalifornský
                  Ty auta, konkrétně M3, jsou dělaný pro kalifornský dojížděče do práce a ne pro český kutily chalupáře co z toho chtěj mít rodinný auto na hory a na kolo plus stěhovák na pytle cementu a tvárnice v jednom. Tím to neomlouvám jen vysvětluju, taky mám radši praktický auta. Naštestí nový MY je ta trochu praktičtější varianta.

                4. Jo, jen pokud chce ovladnout s EV svet, tak bude muset
                  Jo, jen pokud chce ovladnout s EV svet, tak bude muset pochopit, ze v Evrope i Asii se auta pouzivaj trochu jinym zpusobem a lidi maj ttrochu jinej vkus a naroky. Viz dodavky versus pickupy, kombiky versus sedany a tak podobne. Model Y vypada ze uz to trochu zjistili.

                5. Naopak ta dřevěná police je naprosto supér. Esli se ti
                  Naopak ta dřevěná police je naprosto supér. Esli se ti nelibí tak si to polep vixvajlantem ať to máš hezčí :))))

                6. A kdo ti nakukal takovou blbost, že v M3 je imitace dřeva?
                  A kdo ti nakukal takovou blbost, že v M3 je imitace dřeva? To sis vycucal z prstu. Náhodou palubka v M3 je laminovaná z dřevěný dýhy a je to moc pěkný. Já dřevo v autě miluju, ale ne ty tlustě přelakovaný kořenice kerejma voplepujou Rolse apod vehikly. Fejkovou tapetu možná vzdáleně připomínající dřevo má v sobě Jaguar iPace a vypadá to dost děsně umělohmotně. :((
                  Dřevěná dýha, nejspíš americkej white oak, což nevím zda je úplný ekvivalent evropského bílého dubu, co má v sobě M3 vypadá parádně a je moc příjemná na pohled. To bych si přál v každým autě.

                  Tady tedle kutil-pošuk si jí namořil na tmavší odstín. Celkem zbytečná navíc práce s rizikem, že to zkurví.
                  https://youtu.be/h-8k3g59GHs

                7. Presne tak, je to dyhovej polep. I kdyby to byl ale masiv, tak
                  Presne tak, je to dyhovej polep. I kdyby to byl ale masiv, tak se mi to stejne nelibi, chtel bych tam treba uhlikovej kompozit. Je to typicky americky nevkusny. Proc mam mit v supermodernim aute, ktery si hraje na minimalismus, polep z dreva?

                  A co jsem koukal na internet, tak nejsem sam, sposuta lidi to prelepuje nebo sundava.

                8. Dřevo je nádhera, pohledovej uhlíkovej kompozit je hnus
                  Dřevo je nádhera, pohledovej uhlíkovej kompozit je hnus dobrej akorát tak pro kolotočáře a tuningový lopaty. Uhlík je špičkovej konstrukční materiál a má se tak používat. Ta manýra, kdy se z toho udělal jen estetickej pohledovej materiál protože je relativně drahej, je prostě zhovadilost na úrovní fejkovejch koncovek výfuku, fejkovejch deflektorů, nefunkčních spojlerů, křidélek a fejkovejch masek chladiče, prostě kravin bez funkce. Roli uhlíku mám opřenou v komoře a kýbl pryskyřice k tomu, ale že bych měl potřebu to na něco plácat to mi připadá trapný ba přímo stupidní. To radši miluju dýhy teaku, zebrana či wenge, který mám taky. To je něco fantastickýho na pohled, na dotek a jak to voní. Kam se hrabe uhlík. Možná jedině ten tlakově „kovanej“ tzv. forged carbon je i pohledově hezkej.

                9. Holt je to vec vkusu, ja to to treba vyslovene nesnasim.
                  Holt je to vec vkusu, ja to to treba vyslovene nesnasim. Prijde mi to falesny jak americky neoklasicistni budovy z betonu. A ve svym aute mam radsi kuzi a cernej mekcenej plast i kdyz jsem si mohl u Lexusu vybrat z nekolika variant „dreva“. Prijde mi to auto pak preplacany jak barokni kostel.

            2. Souhlas. Když srovnám interiér a zpracování v Tesle S a
              Souhlas. Když srovnám interiér a zpracování v Tesle S a mém Lexus GS, tak Tesla se nechytá. A to na tom Lexu je už znát ten věk (2012). A když si nedejbože srovnám model 3, který ve vrcholní verzi bude stát tolik jako nové GS, tak je to absolutní tragédie.

    1. hmm paráda fon mauthausen se konečně vostříhal, ílon
      hmm paráda fon mauthausen se konečně vostříhal, ílon dost trapnej, vypadá to že jim sláva už stoupla do hlavy, kufr samozřejmě nevodevřeli, no a tak co tam pindaj? ztěch komiků prozradil někdo jak to vypadá na zadních sedačkách?? 🙂

    1. Letos je to v pohodě, nasytit Evropu a Čínu bude trvat
      Letos je to v pohodě, nasytit Evropu a Čínu bude trvat minimálně rok, v USA zase budou chtít vysosat daňový úlevy a příští rok naopak bude Tesla chtít, ať si lidi objednávaj o cca 15 % dražší auto, jehož výrobní náklady budou stejné, ne-li nižší než u TM3, zvlášť když výrobní linky mají být sdílené.

  2. No velikosti, cenou a typem karoserie to konecne vypada jako
    No velikosti, cenou a typem karoserie to konecne vypada jako auto pro me (pokud tomu teda pujde dat neco na strechu). Jeste by to chtelo za priplatek HUD. Dokonce to vypada ze zadni sedacky umoznuji tunel!

    Akorat teda za dva roky, to nevim jestli do ty doby se soucasnym autem vydrzim (370 tisic). To bylo kecu jak je VW pomalej a Tesla uz je taky 48 mesicnim cyklu. Zaloha ted je ulet, nejak nevidim jedinej jeji benefit.

      1. To chapu, jen si posledni dobou nejsem jisty, ze si ji
        To chapu, jen si posledni dobou nejsem jisty, ze si ji zaslouzi. Zda se mi ze vymysleji hlouposti aby to bylo cool a ne aby to bylo prakticke. Nerozumim tomu proc po S delali X, meli po sku, rovnou delat bud 3ku nebo Y. Nerozumim tomu proc nejlevnejsi varianta auta nema obyc. strechu, ktera by umoznila jit s cenou jeste niz a mit rozumnou karoserii. Atd. Ted maji problemy s cashflow ale je to tim, ze delaji podobne absurni rozhodnuti a nepozoruji nejakou sebereflexi abych mel chut si u nich bezurocne ulozit 60 tacu.

  3. 1) na panoramatickou sklenenou strechu není nikdo v socce
    1) na panoramatickou sklenenou strechu není nikdo v socce zvědavý, důležitý je neflákat se vo ni do palice, příjemný je měkký čalounění nad hlavou jako pojistka a HLAVNĚ nestojí majlant v ceně novýho ani jako náhradní díl v případě jakýkoli i menší nehody nebo vodlítnutýho šutru 😉

    1. 2) prdlý kliky koukám zůstali… no stále doufám v
      2) prdlý kliky koukám zůstali… no stále doufám v plastový apgrejd 😉 PS pro teslu : když se ruka člověka v přirozený poloze blíží ke dveřím tak palec u normálního člověka visí směrem DOLŮ a není příjemný si ho kloubit na tu tlačící plošku nahoru!!! 😉 ta klika je bud vzhůru nohama anebo pro avatara!! :))

            1. to jo. doted furt nemůžu pochopit jak to že tam to HUD
              to jo. doted furt nemůžu pochopit jak to že tam to HUD není ani v příplatku. Nevím čím to, ten tam je potřeba obzvlášť s tím pitomím šilhajícím tabletem doslova jako sůl. I e-tron ho už má v základu a jesi ho tam fókne i vižn jako že asi jo, tak to se můžou jít klouzat…

      1. Asi jsi ty originál kliky viděl tak maximálně z rychlíku,
        Asi jsi ty originál kliky viděl tak maximálně z rychlíku, Ty jsou náhodou lepší než u Ska , Mechanické, žádný motůrek který se může pos….A to otvírání palcem je úplně přirozené. Ale třeba si na ně jednou šáhneš.

        1. jo tovížejo to jsou báááječný kliky šak proto je taky
          jo tovížejo to jsou báááječný kliky šak proto je taky těžce vyvýjeli tak dlouho fon mauthausenem, užasně se chytaj! dokonce i potmě!! v zimě vůbec ale vůbec nezamrzávaj a celkově se do nich dobře trefuje ;)) a užs někdy viděl úžasný germánský kliky?? jsou z levnýho kvalitního plastu heč

          a.allegroimg.com/s360/019614/2a07541047758a633566759edbfa

          hele kontrolní otázka: jde dohromady chromovaný kliky a evropská sůl?? :))

  4. Zklamání…design je super, pohon bude taky… ale za rok a
    Zklamání…design je super, pohon bude taky… ale za rok a půl + optimistický půlrok navíc už nepůjde o tak velkou ránu. E-pace bude mít po updatech možná i baterek, e-tron, MB, e-Golf, soul, Hyundai, i.d…svoje místo si Y na evropském trhu najde, to se nebojím, ale bude to už americká alternativa.

    1. Tak MB,Etron i isračka jsou cenově dost jinde, takže to
      Tak MB,Etron i isračka jsou cenově dost jinde, takže to konkurence cenově určitě nebude. Otázka je co VW případně Hovnocuc….ale ani tam to asi nebude tak růžové a ten nákladový prostor auta je dobrý, takže se to bude vcelku i prodávat. Jen by to chtělo nějakou Standard+ za 42000.

        1. Jasně že nevíme jistě nic, ale můžeme odvozovat z
          Jasně že nevíme jistě nic, ale můžeme odvozovat z dostupných informací. Pokud VW Group tvrdí, že příští rok vyrobí 200 tisíc EV celkem a z toho 100 tisíc I.D., tak dost dobře můžeme předpokládat, že jich asi nevyrobí půl milionu. A když Tesla teď vyrábí necelých 100 tisíc aut za čtvrtletí, navyšuje výrobu v Gigafactory, staví továrnu v Číně, která bude hotová v létě atd., tak zase je dost pravděpodoné, že příští rok bude s výrobou přes 700 tisíc aut. Jednoduché počty 🙂

        1. Na aktuálně prodávané S-ko již příčníky dát nejdou.
          Na aktuálně prodávané S-ko již příčníky dát nejdou. Příčníky šlo dávat na střechu s panoramatickým oknem. A nedávno panoramatické okno zrušili, tak nejsou příčníky.
          A jelikož nemá S-ko ani kouli, tak kola si odvezeš jedině tak rozebraná v kufru. 🙁
          EDIT: Sorry za duplicitní odpověď, až teď jsem si všiml, že ti již někdo odpověděl.

                1. A tam se jako doví, že „lidi už nejsou padlý na hlavu“. No
                  A tam se jako doví, že „lidi už nejsou padlý na hlavu“. No ty musíš bejt úplnej jasnovidec čéče :)))

                  p.s. té pro toho anonyma nad tebou 😉

    1. no to sme se krom jiného měli dozvědět právě na
      no to sme se krom jiného měli dozvědět právě na včerejší prezentačce ale jako obvykle díky kontraproduktivnímu tajnůstkaření sme de dozvěděli kulový co budou na podzim vyrábět a světe div se ještě navíc za to chtějí 2apůltisíce $ ;((

    2. A co by jsi chtěl tahat? Vozík s trávou? Oficiál kouli má
      A co by jsi chtěl tahat? Vozík s trávou? Oficiál kouli má zatím pouze X. Na Sko a 3 možné koupit držak na nosič kol Brink, včetně eletroinstalace cca 14000,- Kč . V USA možné koupit závěs na S a M3 ale vubec tam neřeší elektroinstalaci .

      1. Kdo ma RD tak ma vzdy co tahat. Ten nosic na kola nejspis
        Kdo ma RD tak ma vzdy co tahat. Ten nosic na kola nejspis nebude tak pevne svarovany a kdo vi co se muze pri krizovem manevru s privesem utrhnout. Navic je koule zbrousena na placato a je tam navareny nejaky vingl aby se to nedalo pouzit na tazne od voziku. Navarovat a brousit neni zase moje hoby.

  5. Jen pochybuju, ze se do $2k5 zaloh lidi nejak extra pozenou,
    Jen pochybuju, ze se do $2k5 zaloh lidi nejak extra pozenou, kdyz na trojce Musk nazorne predvedl, ze to nebyla zadna vyhoda (snad krome Kalifornie na zacatku).

    Jinak to konecne vypada na praktickou trojku, poud teda zase zpatky nedorostla velikosti eska.

    EDIT: Ovsem pro zdejsi cipiso/jenjanko/… teoretiky skvela vec, dalsi dva roky tu muzou bajit, jak si EV urcite koupi, az tu Y bude k mani (idealne ojeta a zadarmo)… 😉

    1. Souhlas. Jediný co to trochu podrží je to, že to je
      Souhlas. Jediný co to trochu podrží je to, že to je módní skoro SUV což lidi teď chtěj. Spíš je to CUV.
      Počtem objednávek se nechám překvapit.
      Větší prostor a normální 5. dveře bude taky rozhodující faktor. M3 pro milovníky BMW 3 a Y pro přiznivce X3 a módních SUV.

  6. Tak hlavni featura narozdil od TM3 je ten 1900l kufr.
    Tak hlavni featura narozdil od TM3 je ten 1900l kufr. Vzhledove temer k nerozeznani od TM3. Ocividne puvodni velke plany s Y ve vyrobnim procesu jsou pryc. Chteji delat nulove zmeny, jen tam hodi jinou kastli a muzou zacit vyrabet na stavajicich linkach. Podle me dobry krok. Prodeje budou masivni. Cenove temer identicke s TM3. Pekne auto. Ale ja beru TM3.

        1. Tohle je fór roku. :-)))
          Chlapče, doporučuji se dovzdělat

          Tohle je fór roku. :-)))
          Chlapče, doporučuji se dovzdělat třeba tady: https://youtu.be/5lJ1vYBUQuA
          Tesla S je maximálně tak prémiový sedan, ale luxusním sedanům to nešahá ani po kotníky.
          A ani jsem nikdy Teslu (ani Muska/Tuska) neslyšel tvrdit, že by S-ko mělo být luxusním autem. To si jen vysnili někteří fanouškové, co mají Teslu na pozadí monitoru, plakát Muska nad postelí a 2x týdně si udělají dobře s pohledem na něj.

                1. Tak v tom případě je nová octávka ve stejné kategorii
                  Tak v tom případě je nová octávka ve stejné kategorii jako Bentley. 🙂

              1. Pak Tesla X je na úrovni Bentley Bentayga 🙂 Chápu, že lidi
                Pak Tesla X je na úrovni Bentley Bentayga 🙂 Chápu, že lidi dají přednost luxusní Tesle S před obyčejným Bentley, které je za stejné peníze 🙂

                mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Bentley-Flying-Spur-V8S-Bentley-Hannover/vhc:car,pgn:6,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:3100_15_/pg:vipcar/273955199.html

  7. Ja asi spis Y nez 3. Podle me hezke a prakticke auto.
    Byl jsem

    Ja asi spis Y nez 3. Podle me hezke a prakticke auto.
    Byl jsem prekvapen (ci malinko zklaman?) pri prvnim pohledu na nej ale to jen proto ze je tolik podobny Modelu 3. Nic vic za tim neni. Myslim ze by se mohl prodavat dobre. Skoda ze to jeste chvili potrva.

    1. Prostě jen trochu upravili design TM3, už ty Tesly mám tak
      Prostě jen trochu upravili design TM3, už ty Tesly mám tak okoukaný, že bych do toho nešel, přijde mi, jako bych to auto měl už několik let, nemastný neslaný design. Kožený sedačky bez odvětrávání by měli zakázat, nechápu, proč to tam Musk cpe.

Napsat komentář