Tesla si od Modelu 3 v Číně slibuje skutečně hodně, protože Tesla Model 3 je přesně to, na co slyší čínská střední třída. A ta má na domácím trhu s elektroauty hlavní slovo.
foto: Tesla
Čína v posledních desetiletích zažila nevídaný ekonomický růst, se kterým se zvyšovalo také postavení jednotlivých rodin na sociálně ekonomickém žebříčku. Podle odhadů se od roku 2001 do roku 2011 dostalo do vrstev střední třídy celkem 203 milionů lidí, a Čína v současné době dominuje státům s nejpočetnější střední třídou, tedy zemím jako USA, Kanada či státům západní Evropy.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla uvedla základní nejlevnější verzi elektromobilu Model 3 s cenou od $35 000, odteď bude prodávat už jen online!
Střední třída je pro Čínu důležitá především z ekonomického hlediska. Do roku 2025 by se měla stát nejsilnějším tahounem hospodářského růstu země. Na tom se podílí mimo jiné snaha zástupců střední třídy přiblížit se co nejvíce bohatým obyvatelům státu a to alespoň skrze svůj sociální obraz. Samozřejmostí je tedy drahá elektronika, značkové oblečení a také elektromobily.
A právě to je velmi důležitý demografický jev, ze kterého chce Tesla se svým Modelem 3 vytěžit co nejvíce. Jedná se totiž o vozidlo nabízející prémiové vlastnosti za poměrně přijatelnou cenu. Pro střední třídu je rozhodně dosažitelnější než Model S či Model X, které se v Číně staly populární demonstrací osobního bohatství.
V současné době začíná cenovka Modelu 3 v Číně na 433 tisících juanů, tedy přibližně 1 450 000 korun. S vybudovanou Gigafactory 3 pak navíc bude Tesla vůz nabízet ještě levněji, což by mělo přilákat o to více zájemců.
Pro Teslu je velký zájem o Tesla Model 3 balzámem na prodejní rány, které v Číně utržila v minulém roce. Její tržby se meziročně propadly o 15,4 % díky zvyšování cen Modelu S a Modelu X, na kterých se podepsaly obchodní spory mezi Čínou a USA. Tesla proto vkládá do Modelu 3 velké naděje a vidí v něm nejlepší příležitost, jak využít lukrativní čínský trh.
Jen za loňský rok tam vzrostly prodeje elektromobilů o 83 %. Důvodem, proč je o elektromobily v Číně takový zájem, je kromě zájmu silné střední třídy i aktivní podpora ze strany čínských úřadů. I proto se jen v minulém roce vyšplhalo číslo prodaných elektromobilů na více než 1 milion kusů.
ikdyby přepálenej amerikánskej tablet na kolečkách co
ikdyby přepálenej amerikánskej tablet na kolečkách co nemám 5tý dveře u rudejchrejžáků zatopil strana a vláda se patřičně postará ;)) Takže žádný velký iluze soudluzi ;)))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
Toť otázka, ale Teslu Y vyráběnou v Číně tam určitě
Toť otázka, ale Teslu Y vyráběnou v Číně tam určitě nijak blokovat nebudou.
:))) tam vládne strana! to není žádná zasrr demogracije
:))) tam vládne strana! to není žádná zasrr demogracije ;)) prijoritou jsou rejžácký elektromobily 😉 ty amerikánský sou prostředek obchodní války a jediný proč to doma na rejžovejch polích dočasně strpí je možný technologický přínos do země. A vo tom se teprv bude „vyjednávat“, samozřejmě ruděrejžácky :))) všechno vostatní je jen medijální ansábl jak voblbákovat svět 😉
Vy jste mu rozuměl?
Vy jste mu rozuměl?
off
Konečný dizajn solárního Siona od Sono
off
Konečný dizajn solárního Siona od Sono motors.
https://sonomotors.com/en/design/
A car for everyday use. Up to 34 kilometers of additional daily range, simply generated by the sun. 250 km range through the battery. Fast charging. All for €25,500.
baterka a dojezd
35 kWh & 255 Km WLTP
Konečně to vypadá kloudně. Nejmíň se mi líbí maska a světla, ale nehroutím se z toho, nejdůležitější budou užitný vlastnosti. Úplně nejvíc jsem zvědavej na reálný množství kilometrů získaných ze slunce co to dokáže nasosat za celý rok.
Solar je blbost. Většina plochy nebude nikdy v ideálním
Solar je blbost. Většina plochy nebude nikdy v ideálním úhlu vůči slunci. Auto vypadá prostorné, ale kvůli tomu tvaru moc nevěřím v nízkou spotřebu. Necháme se překvapit.
Je to ještě hnusnější než ten koncept.
Je to ještě hnusnější než ten koncept.
Mě se to naopak líbí mnohem víc, teda až na ten subtilní
Mě se to naopak líbí mnohem víc, teda až na ten subtilní čumák, ten je moc drobný oproti tý hmotě co je za tím. Koncept byla pěkná zpatlanost, ale tam šlo spíš o testování funkčnosti technologií než o vzhled. Ale hmotově je to víceméně to samé jen víc uhlazené.
Vůči tomu projektu jsem vždy byl největší skeptik po
Vůči tomu projektu jsem vždy byl největší skeptik po všech stránkách co se týče týmu, financování, technickejch cílů i parametrů, dizajnu a speciálně reálné množství km získaných z FV článků, ale zároveň si moc přeju, aby uspěli. Pokud uspějí aspoň v něčem tak to nakopne spousty dalších nadšenců a výrobců. Oni jsou tu právě proto, aby nám v reálu ukázali jak moc je pokrytí auta současnýma FV článkama blbost nebo ne. Oni tu výzvu vzali vážně a neházej flintu rovnou do žita jako třeba ty.
Úspěch jim přeji. Ale třeba mi není jasné zda cena je
Úspěch jim přeji. Ale třeba mi není jasné zda cena je včetně MwSt nebo ne (DPH). A ten solár je jen wau efekt nic víc, nic míň. Ocenil bych levnější verzi bez týhle fíčury. Když auto stojí věčně v garáži tak vám jsou ty solary zcela k ničemu.
Uz si jej predobjednalo 9500 lidi bez garaze 😉
Uz si jej predobjednalo 9500 lidi bez garaze 😉
Já žádnou garáž nemám, stejně jako statisíce dalších
Já žádnou garáž nemám, stejně jako statisíce dalších lidí. 😉
U toho auta se předpokládá, že bude jezdit a ne stát g
U toho auta se předpokládá, že bude jezdit a ne stát g garáži
Jako nevýhodu vidím 2 letou záruku a slabší dojezd. Výhoda nabíjení AC 11 kW je naopak fajn. Rovněž pronájem baterie sníží vstupní cenu, nepřijde mi to špatné.
Špatné je, že to má 2, slovy dva airbagy. Jako moje Fabia
Špatné je, že to má 2, slovy dva airbagy. Jako moje Fabia 2003. Chci vidět crashtesty. Samozřejmě airbag není spása, ale proč by se jich do aut dávalo 8/10 kdyby to bylo k ničemu. Možná je to jen marketing, nejsem znalec.
V informačním pdf píší, že má airbagy řidiče,
V informačním pdf píší, že má airbagy řidiče, spolujezdce a boční…
Tak mají bordel v dokumentaci, protože na webu zmiňují jen
Tak mají bordel v dokumentaci, protože na webu zmiňují jen dva. Respektive to tam není explicitně uvedeno, že mají ještě boční.
Si myslím že povinné už budou asi víc než 2 airbagy tak
Si myslím že povinné už budou asi víc než 2 airbagy tak jako tak.
Jo to je pravda, na crashtesty jsem taky zvědavej.
Jo to je pravda, na crashtesty jsem taky zvědavej.
https://sonomotors.com/site/assets/files/1621/information_sheet
https://sonomotors.com/site/assets/files/1621/information_sheet_sion_en.pdf
Na jednej strane je tam graf, kolko KM dostanes z tych solarnych clankomv za den v kazdom mesiacu Jan (00)-Dec (12) oblacno/priemer/cista obloha):
01- 4 / 6 / 12
02- 6 / 12 / 18
03- 8 / 17 / 25
04- 9 / 22 / 30
05- 10 / 22 / 33
06- 11 / 22 / 34
07- 10 / 24 / 33
08- 9 / 21 / 28
09- 7 / 16 / 24
10- 6 / 11 / 18
11- 4 / 7 / 13
12- 3 / 5 / 7
Je to bída.
Je to bída.
Vyšší hodnoty leda zázrakem božím.
Vyšší hodnoty leda zázrakem božím.
Když si to tak zběžně spočítám, tak to dá ročně cca.
Když si to tak zběžně spočítám, tak to dá ročně cca. 5500 km dojezdu za rok. Počítám teda s tou průměrnou hodnotou a řekněme, že platí pro celý měsíc. A to za předpokladu, že to auto, když nebude jezdit, bude pořád stát někde venku na slunci, žádná garáž, podzemní parkoviště, stín a pod.
Jako zajímavost a otestování technologie to beru, ale praktický přínos je nulový. Zajímalo by mě, na kolik ta sranda přijde, jestli teda se vůbec to dá koupit i bez těch panelů. Návratnost asi v nekonečnu, zvlášť když někdo nabíjí z vlastní FVE nebo má nízký tarif, příp. čip.
Celková suma co jste spočítal vypadá pěkně, ale jak
Celková suma co jste spočítal vypadá pěkně, ale jak píšete, nesmíte do garáže, do stínu vedle stojícího paneláku, musíte to mít umyté, zastíní vám to i strom … kdyby byly soláry skoro zdarma, pak by to bylo super. Ale ty slibované ve spreji (a nutně i levné) zatím na trhu nejsou.
Tak jsem si to taky spočítal a vyšlo mi
pro 365 dní
Tak jsem si to taky spočítal a vyšlo mi
pro 365 dní polojasno
5040 km/rok což je 14 km/den
365 dní jasno
8384 km/rok což je 23 km/den
Což není jejich slibovanejch 34 km/den (12 410 km/rok) ani náhodou. Ale oni to maj uvedený pro Mnichov, tak asi počítaj s jinou super ideální geolokací. 🙂
Nebo spíš optimistický výpočet pro slunné Španělsko 🙂
Nebo spíš optimistický výpočet pro slunné Španělsko 🙂
Není náhodou těch 34km prostě jen maximum?
Není náhodou těch 34km prostě jen maximum?
Ideální podmínky někde jinde než je Mnichov, čili asi
Ideální podmínky někde jinde než je Mnichov, čili asi Španělsko, Kalifornii apod. Nevím.
Ano, je to dosažitelné denní maximum – dle té tabulky
Ano, je to dosažitelné denní maximum – dle té tabulky čistá obloha v červnu. Ne denní průměr z dosažitelného ročního maxima.
Cena 16 000€ za verzi bez baterie zůstává. Baterka bude k
Cena 16 000€ za verzi bez baterie zůstává. Baterka bude k měsíčnímu pronájmu za 90-140€
cw=0,326
Více podrobností
https://www.youtube.com/watch?v=9zyfabaPXmg
Šasi bude vyrábět Continental
Najma tie specifikacie auta vyzeraju zaujimavo
razvor 2775mm,
Najma tie specifikacie auta vyzeraju zaujimavo
razvor 2775mm, co je uz len o 5cm menej ako napr. Skoda Superb. takze meista tam bude habadej.
Kufor 650l ! Nieco pre pepanskych chaluparov, k tomu aspon ake take tazne do 750kg.
Vodou chladena 35kWh baterka…asi sa naucili z chyb Nissanu 🙂
Ano, dizajn sa m izda mierne zastaraly, ako nejake MPV 10 rokov dozadu.
Hmm noo uvidime ako to prerazi do sveta. Uvidime aka cenovka bude pri novom Soule… ALe tu realne vidime slusne EV s obrovskym kufrom a variabilnym interierom pre rodiny za 25tis EUR.
Mi naopak extrémně hnusně připadají dveře do kufru…
Mi naopak extrémně hnusně připadají dveře do kufru…