Tesla má za sebou rekordní čtvrtletí, dodala přes 310 000 aut

Během prvních tří měsíců roku 2022 americká Tesla dodala zákazníkům rekordních 310 048 elektromobilů.

První čtvrtletí 2022 ukazuje, jak skvěle má Tesla našlápnuto na příští léta. Vyrobila 305 407 elektromobilů (proti 305 840 v posledním čtvrtletí mírný pokles) a zákazníkům jich dodala 310 048. Z toho 14 724 byly elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, 295 324 pak Tesla Model 3 a Tesla Model Y.

Čísla jsou zajímavá zejména v meziročním srovnání. O rok zpět to bylo 180 338 vyrobených a 184 800 dodaných vozů. To znamená meziroční růst produkce o 69 %. A to v době, kdy automobilový průmysl jako celek zažívá jedno z nejtěžších období a běžným automobilkám prodeje spíš klesají. Aktuálně otevírané Tesla gigatovárny Berlín a Texas pomohou Tesle v následujících třech čtvrtletích výrobu opět navýšit.

Problémem můžou být opětovné restrikce v Gigafactory Šanghaj vztahující se k pandemii čínského koronaviru COVID-19 – aktuálně tam musela být výroba na několik dní přerušena.

zdroj: Tesla

51 Comments on “Tesla má za sebou rekordní čtvrtletí, dodala přes 310 000 aut”

      1. zákon je zákon a platí pro všechny stejně i pro největšího vocasa na planetě. Tím že ten největší chudák světa co vonehdá prodal TSLA jen za $17B a ušetřil na nákupu TWTR cca $150 mega a místo toho zaplatí rači pokutu se sám sebe potvrdil do třídy spekulantů. Pravdou je, že nikoli blbých ale naopak vychcaných navrch 😉

  1. Tezla na STK ?? 4. místo obsadila TMS. To nemusí být nutně až tak špatné, kdyby jich 10% nemělo vážnou závadu…. PS: o jednu příčku je lepší i Dacia Duster… 😉 I vyloženě rozpočtový vůz Sandero se umístila lépe … TMS si přitom hraje na prémiovku, reálně však má prémiovou především cenu 🙂 Nejvíce tento elektromobil trápí světla a problematický je i podvozek… to sou nám novinky 😉

    https://www.portalridice.cz/clanek/mezi-elektromobily-ma-tesla-nejvice-problemu-na-stk

    1. Cesky clanek radeji nepise o ktere zavady se jedna. V nemeckem clanku se dozvite, ze u svetel jsou spatne serizena. Oproti jinym znackam, kde auta jezdi pravidelne do servisu a tam ty svetla seridi, tak Tesly se v servisech moc neukazuji a tak se na to prijde az na STK. Pak staci zatocit par sroubky a zavada je odstranena.
      Dacia je horsi nez Tesla, pisou to i v ceskem clanku. Ale to byste musel porozumet psanemu textu.

      1. Naopak: mohla by být zdaněna plocha VHODNÁ pro fotovoltaiku, která by byla z pýchy či lenosti nechaná prázdná….A dokonce bych s tím i souhlasil, kdyby pro ten cíl byly určeny podpory takové, aby byli VŠICHNI spokojeni… To bohužel v našem zlodějském bordelu nehrozí ☹️

          1. No tak asi teda jsem pokrokář 😉…. Ale jak už jsem psal: muselo by vše být ošetřeno tak, aby si NIKDO neměl důvod stěžovat a to ani ten, kdo žádný majetek nemá…Dovedu si představit, jak by to mohlo vypadat. Jako první by bylo nutné vyloučit (kumulační) soukromý zisk různých vykuků a to se nestane…

  2. Do krachu některé z velkých automobilek zbývají nižší jednotky let. Jestliže se zvednou prodeje osobních aut zpět někam k 90 mil ročně , budou to vyšší jednotky let. Bude zajímavé pozorovat , kdo a jakým způsobem tyto změny přežije. Co se naší oblasti týče , je poměrně nepravděpodobné , že by to přežila celá velká trojka Mercedes, VW, BMW. Minimálně jedna z těchto automobilek projde s vysokou pravděpodobností bankrotem. No uvidíme .

    1. Pokud bych měl tipovat, tak z krachu jistě vyloučím MB, protože při prodejích nad 2 milony aut vyděla přes 25 miliard USD ( nejvíce ze všech automobilek ). To je královská marže a má i slušné EQS a EQE modely. VW je tržbami největší na světě ( větší než TOYOTA ). BMW i4 je také povedený model, tak uvidíme.

      1. Těžko říci , všichni tři jsou z mého hlediska v těžké situaci. Celá zmíněná trojka zaostává v zajištění dodavatelského řetězce. Jsou pozadu v tempu inovací ve výrobě , software a konektivita u jejich aut je téměř v bodu nula. Navíc MB sází na luxus , kde ho některé čínské automobilky překonávají o hodně , poskytují třeba i desetiletou záruku na všechno a za realistickou cenu (to že MB a BMW jsou předražené píše čínský tisk , asi trochu propaganda , ale ne daleko od pravdy). Navíc se začíná prosazovat názor , že auto které smrdí, vydává hluk + vibrace nelze už dnes v žádném případě považovat za luxusní. BMW nemá ještě ani e platformu , k tomu jejich šéf nevidí žádný ekonomický přínos giga-castingu. To je na propuštění. Jediná věc , kde BMW mělo náskok ,bylo používání uhlíkových vláken , ale to nebylo nijak rozvíjeno , takže nic. VW má zase sice poměrně pokrokového šéfa , ale do vedení automobilky silně zasahují odbory , což bylo v minulosti u automobilek vždy předzvěstí bankrotu. VW má navíc gigantické dluhy , prakticky nesplatitelné. Momentálně jim padají prodeje , nejvíc z celé trojky.

        1. Auto které smrdí, vydává hluk a vibrace nemůže už dnes být považováno za luxusní… Přesně 😃… Ale pozor! Zrovna teď si Hyundai nechal patentovat uměle vibrující kabinu pro větší požitek z jízdy v elektromobilu.. Tak ještě uvidíme, která idea se prosadí v luxusním segmentu 😁…(Snad to nebyl apríl a nešířím tu hoaxy)

      1. Bankrot Tesly měl v tržním prostředí proběhnou přibližně v roce 2018. Ten byl lhaním, manipulacemi s akciovým trhem a subvencemi zvrácen a nyní Tesle bankrot v krátkodobém horizontu nehrozí.

        Co se stane, poté co sponzor z nejštědřejší Evropská Unie vstoupil do bezprecedentní hospodářské krize, to si nedovoluji odhadovat. Zatím jen sleduji Sofiinu volbu ECB, která má na výběr mezi 20% inflací Eura a zvednutím úrokové sazby s potopením jižních států. Zatím mají kupci elektromobilů z čeho brát, ale to rychle skončí, i oni podlehnou ekonomické realitě.

        Evropa je ekonomicky a geopoliticky zdecimovaná chybnou Energetickou politikou pro Evropu z roku 2007, která z ideových důvodů zničila evropskou energetickou bezpečnost a dala Rusku nevídanou moc. Zde hledejme příčiny vzniku ukrajinské krize a správně označujme její hlavní viníky. Je to Evropská komise a evropské státy v čele s Německem, které naprosto vědomě vybudovaly naši energetickou závislost a jsou plně zodpovědní za stávající krizi, která tvrdě dopadne na celý automobilový průmysl.

        1. Bankrot Tesly nenastal, protože jednoduše sehnali další financování a ustáli to. Je to naprosto legální, legitimní a běžná věc a s odstupem času se jim to všechno povedlo, věřitelé dostali zpět své peníze a akcionáři na tom těžce vydělali. Tesla jako firma neuvěřitelně vyrostla od té doby a kvartál co kvartál dokazuje, že její model a výrobky mají pro hodně lidí smysl.

          Prostě si neměl pravdu a je zbytečné hrát si na „co by kdyby“. Život jde dál a na světě je ještě tolik věcí, ve kterých se můžeš mýlit. 🙂

          Takže za vraždu nemůže primárně násilník, ale provokující oběť, prodejce co mu prodal nůž, taxikář co ho odvezl k domu oběti… možná kdyby oběť měla také nůž, tak by si násilník netroufnul, ale to bychom tu nesměli mít v každé zemi pátou kolonu.

          1. Dělal jsem si analýzu vlastních predikcí a mýlím se v cca 20% případů, což je celkem dost. Na svoji obranu ale uvádím, že tyto omyly jdou vesměs za okolnostmi, které jsou nečestné a nesportovní. I já jsem patrně idealista.

            Takže přestože jsem v tomto případě jednoznačně měl pravdu a Tesla rozhodně plnila kritéria ke krachu, lhaním a manipulacemi se z toho zatím vykroutila. Ok. Na kolik je to můj špatný odhad si ale netroufnu tvrdit.

            A co se týká toho Ruska, tak agrese je jednoznačně agrese. I vyprovokovaná. Na druhou stranu se vzdáváme části možností obrany za garanci kolektivní bezpečnosti. Takže bohužel nemůžu odprásknout každého, kdo mi vleze na pozemek.
            Ukrajina se vzdala části svých obranných možností za garance Ruska a Západu. Rusko svoje závazky porušilo, a Západ, který se mezitím stal závislým na Rusku, se stal bezmocným. Upřímně řečeno, více rozumím agresi Ruska, které jedná na základě neplnění Minských dohod, než neschopnosti Západu, která je neomluvitelná a žádné dodávky zbraní nebo čehokoliv to teď nemohou napravit.
            Průser udělal Evropská komise v roce 2007, tohle jsou vše jen důsledky.

            1. Co znamená jako „nečestné“ a „nesportovní“ v byznysu? To myslíš jako dotace nebo nějaké subvence od státu? Buď udělala Tesla něco nelegálního a pak můžeš tvrdit, že jsi měl pravdu a nebo legálně získala peníze od věřitelů nebo investorů a pak to tvrdit nemůžeš.

              To je jako kdyby si tvrdil, že umřu hlady a já „nečestně“ a „nesportovně“ vyžebral na ulici na jídlo a pak se postavil na nohy a během pár let se vypracoval na nejbohatšího občana ve městě.

              Minské dohody je jako náš Mnichov akorát je pozvali k jednání a s pomyslnou pistolí u hlavy je donutili podepsat. Rozdíl byl pouze v tom, že Rusové neměli koule na to přiznat, že tam mají vlastní vojáky a přímo hned to zabrat.

              Jinak ano byli jsme slabí a to co se děje teď mělo nastat už v 2014.

              1. Nemáš pravdu. Doporučuji prostudovat plné znění druhých minských dohod uzavřených pro zastavení bojů.

                Musíš však navšítit jiné webové stránky, česká Wikipedie už byla v tomto směru demokraticky zcenzurována.

                A jak říkal Havel, v zemi s cenzurou může věřit médiím jen blbec.

                1. Já znění samozřejmě znám a opravdu ne z Wikipedie.
                  Důvod nenaplnění druhých Minských dohod byl, že si každá strana představovala pod některými body úplně něco jiného a jejich konečné naplnění bylo nereálné. Konečný cíl separatistů bylo připojení k Rusku a ne nějaká upocená autonomie. Navíc třeba bod 5 bylo něco neuvěřitelného co by pošlapalo jakoukoliv spravedlnost.

                  Stále se také zapomíná, že Rusko vtrhlo na Krym a že materiálně a i vlastními vojáky (fakt nebyli na dovolené) podporovalo separatisty jako by to snad bylo v pořádku podle jakéhokoliv práva.

                  Naštěstí tu žádná cenzura není jen omezená trpělivost s dementy a kolaboranty. Dá se dostat k jakékoliv veřejné informaci a šířit můžeš jakákoliv fakta (neplést s názory). Sám si toho důkazem, že to jde a nikdo tě doufám nevyšetřuje.

                2. Pro Vencu no vidíš a já slyšel vysvětlovat odborníka na mezinárodní právo profesora z (univerzity?) Marseille, že po referendech v Doněcku a Lugansku byly jedinými legitimními subjekty na Ukrajině. Samozřejmě levičák – taky to bylo na venezuelské tv😁….Já jenom aby sis moc nenamýšlel, že je tvůj právní názor jediný ,,směroplatný“😉

                3. Cituji jedem zajímavý příspěvek k dez/informacím::::

                  Dezinformací je plný internet. Ale…Hrozně nás zaměstnává válka, přes kterou přestáváme vidět vlastní život a lidi kolem sebe.

                  Už nástroj samotný, jak ovládnout lidské mysli, je předhazovat jim neustále obrázky plné násilí. Když se vytvoří strach a nastane hysterie, lidé přestanou racionálně uvažovat. Přestanou se ptát. Začnou se hledat vinici. Smí se říkat jen mainstreamový názor. Lidé souhlasí s větší kontrolou svých spoluobčanů. Postupně se začne souhlasit se zaváděním cenzury, vyřazováním jiných názorů. Další fáze je policejní stát a těžkosti pro každého, kdo má vlastní rozum a názor. Není pak těžké zablokovat někomu účet, omezit jeho práva, úplně ho vyřadit života.

                  Během kovidu jsem si ověřil jednu věc: dezinformace se velmi často ukázala pravdivá. Nemusí to být takto vždy, ale způsobem není všechno hodit do jednoho pytle, ale nejprve informace prozkoumat. Tam někde může být určitý kus pravdy a nebo úhel pohledu, který člověk neviděl.

                4. russaku42 nikdo tady na to tvoje věčné obhajováni ruských barbarů není zvědavej a navíc toto je server o alternativních pohonech a tvoje ropovize sou nám u zadele.

                5. V russku samozrejme cenzura neni, protoze tam je zbytecna. Kdo chtel psat neco jineho nez kremlpravdu, tak je bud mrtvy nebo ve vezeni. Asi proto muzete rikat takove moudra.

                6. @Drvoštěp
                  Jako nemám pochyby, že celé katedry specialistů na mezinárodní právo ze všech koutů Ruska na to mají jiný „směroplatný“ názor. 😀
                  Ono totiž ani tolik nezáleží jak je člověk na danou věc „odborník“, protože často čím větší odborník, tím větší demagog. Záleží také hodně na egu, zabedněnosti a morálce.

                  @kkk
                  To jsou takové filozofické rozleptané řeči. Když to vezmu do reality, tak logicky, když se nás bezprostředně dotýká tak hrozná věc jako válka, tak je normální přestat (dočasně) řešit vlastní život a lidi kolem sebe. Když mi umře dcera, tak nepůjdu večer na bowling jako by nic.

                  Ano když je válka, tak světě div se, je plná násilí. Ukazovat cokoliv jiného by bylo vyloženě hloupé schovávání hlavy do písku.
                  Lidé se naopak ptají co se děje a kdo za to může. Naprosto logická reakce v krizové situaci. Smí se říkat všechny názory, ale ty debilní jsou vyřazeny, protože v krizi není čas se s nimi patlat a důležitá je jednota a rozhodnost. I špatné rozhodnutí je lepší než žádné. Dočasné omezení práv je v době krize standardní věc ať už to je válka, povodně nebo kovid.

                  Pak už se náš filozof pouští do myšlenek nástupu totality, které jsou nebezpečné, ale nemusí nutně nastat. To se u nás a ve většině demokratického světa nestalo. Po kovidu se všechny práva vrátily do normálu, a tak je to správně, že ty opatření jsou dočasná. Stejně tak je dočasný i „zákaz“ těch dezinformačních webů, i když efekt zákazu je teď už takřka nulový.

                  Přesně opak je pravdou. Dezinformace je jako evoluce. Z milionů různých nesmyslných konstrukcí „přežijí“ jen ty, které byly pravdivé nebo se je nepodařilo vyvrátit. S koncem naprosto souhlasím. V množině všech dezinformací je vždy pravda.

        2. Lhaním, manipulacemi a ani trošku třeba tím, že účelně investovali a že se jim podařilo po prvotních problémech rozjet sériovou výrobu modelu 3? Spíš bych řekl velkým úsilím na všech frontách než podvody.
          Tesla má teď čistý zisk 7500 dolarů na auto a dluhy prakticky žádné, takže přežije i jakékoli ukončení subvencí.
          Se zbytkem souhlasím bez výhrady, ale s čímkoli okolo Tesly ti to prostě nevychází 🙂

  3. oprava : …v době, kdy autodebilní průmysl zažívá těžké časy mmjiné díky tezlatrejtrsbtc kerá si předem dodávky strategických surovin jakš takš posichrovala a zbytek káry prostě zdražila… 😉 😉

    PS: A kolik pak vyrobených tezla bylo vod kámošů z Čínský Šanghaje?? (200k??) a kolik pak z ameryky?? … A kolikpak ftom čínských LFP baterek železo-fosfát ?? GF1 hadr žéé…. Kdepak ty loňský tezlamachry 4680 jsou 😀 😀 …. víc podrobností by se hodilo, než natahovágn nadpis vo tabkách ani už nemluvě 😉

Napsat komentář