Tesla je o mnoho let napřed před světovými automobilkami jako Volkswagen a Toyota

Japonský hospodářský magazín Nikkei Business Publications si nechal rozebrat elektromobil Tesla Model 3. Zjistil, že Tesla je zejména v elektronice o šest let napřed před konkurencí.

Hardware 3 neboli „FSD počítač“ má elektromobilům Tesla zajistit ono dlouho slibované plně robotické řízení. Elon Musk tvrdí, že teď už je to jen o softwaru a trénování neuronové sítě.
foto: Tesla

Podle analýzy, kterou si japonský magazín Nikkei po rozebraní elektromobilu Tesla Model 3 nechal vypracovat, jde zejména o jedinou součástku: a totiž o takzvaný „FSD počítač“ aka „Hardware 3“, neboli počítač určený pro plně autonomní jízdu.

Jistý „ohromený inženýr“ z „velké japonské automobilky“ si tenhle počítač prohlédl a jednoduše konstatoval: „Tohle neumíme.“ Tento výpočetní modul se přitom v elektromobilech Tesla Model 3, Tesla Model S a Tesla Model X objevuje teprve od jara roku 2019.

Obsahuje dva AI čipy, které si Tesla sama navrhla. Navíc je plný i speciálně vyvinutého softwaru. Podle Nikkei budou velké automobilky typu Volkswagenu či Toyoty mít k dispozici srovnatelné výpočetní jednotky pro svá auta nejdříve v roce 2025.

Nikkei navíc zmiňuje jeden z možných důvodů, proč má Tesla takový náskok. A totiž, že velké světové automobilky jsou dnes až příliš závislé na svých komplexních dodavatelských řetězcích.

Nedokáží proto tak rychle inovovat, zatímco Tesla pracuje v tomto ohledu víc jako moderní ICT společnost, kde se inovuje velmi rychle. Navíc na výrobu svých komponent velmi podrobně dohlíží.

122 Comments on “Tesla je o mnoho let napřed před světovými automobilkami jako Volkswagen a Toyota”

  1. Včera 15.30, nejmenované město na severu Moravy, začalo
    Včera 15.30, nejmenované město na severu Moravy, začalo pršet. Ve štrůdlu, táhnoucím se od nevidím do nevidím tam kam dovidím, všichni svítí. S vyjímkou dvou spalováků a tmavěmodré Tesly S, popojíždějící přede mnou. Jelikož si její řidič pořídil vůz od technicky slabé společnosti, má prdélku staženou strachem, že mu dojde šťáva a nerožne světla. Nebo za b) spoléhá na to, že se to samo. Jelikož opět platí, že má vůz od technicky slabé společnosti, tak se světla sama nerožnou, tahle EV popelnice neumí rozpoznat jako člověk, že je nutno svítit. Pak nám tady bulíkujte, jak je autopilot vymakaný a jiné dřisty prdy. Čus Dlaždič.

    1. jeden z mnoha nedostatků elektroniky světel – pokud je
      jeden z mnoha nedostatků elektroniky světel – pokud je déšť a nezešeří se, prostě si to myslí, že je to ok, stejně blbě všem autům funguje přepínání tlumené dálkové…a celé slavné inteligentní světlomety jsou zcela k ničemu, když takové auto jede za vámi a sice ledky stáhne z proti směru, ale klidně je pere vám do zrcátek na plný výkon – vidím i stín svého auta před sebou… pak jsou i zamtavovací zrcátka k ničemu- je to prostě nepříjemné

      1. Já mám taky automatiku na dálková světla. Ale jenom
        Já mám taky automatiku na dálková světla. Ale jenom jednoduché přepínání, žádné matrix stínování. No a tato automatika zaregistruje nejen auto v protisměru, ale samozřejmě i auto přede mnou a nikdy nezapne dálkové, když za někým jedu. To je přeci blbost. Co to bylo za auto, co vám to pralo dálkovými ze zadu?

        1. Ono nepere dálkovými, ono jenom dynamicky nedokonale
          Ono nepere dálkovými, ono jenom dynamicky nedokonale sklápí a pracuje s paprskem tlumených – jelikož jsem se na vývoji takových světel podílel, tak i vím, kde ta chyba je a je dost špatně odstranitelná, teda ono to není ani tak chyba jako spíš vlastnost

          1. Tak to je jiné… já mám jenom „hloupé“ přepínání
            Tak to je jiné… já mám jenom „hloupé“ přepínání klasických potkávaček a dálkových světel (obě LED), žádné stínování ani naklápění – sklon potkávaček si to nastaví při nastartování a myslím, že pak už s tím nehýbe nahoru a dolu, akorát tak do stran při zatáčení.

            1. Kalibraci při nastartování uměla už žárovková světla,
              Kalibraci při nastartování uměla už žárovková světla, dneska umí kompenzovat staticky – tzn. někdo přistoupí, vystoupí – mělo by to změnit sklon podle zatížení, a nějak i dynamicky – tam záleží jaká je senzorika auta – nicméně typicky s horizontem se to nepopere

              1. Tu kalibraci jem měl poprvé u xenonů, tam to myslím bylo i
                Tu kalibraci jem měl poprvé u xenonů, tam to myslím bylo i povinné, ne? No jo… nad tím jsem se taky zamýšlel, že co to udělá, když někdo vystoupí, jestli to změní sklon.

                Ale je pravda, že ani to jednoduché přepínání není blbovzdorné. Chová se to sice víc opatrně než by to zapínal řidič, ale třeba na dálnici to někdy neztlumí, když jede oproti kamion a kabina je vysoko, tak to oslní. Pak na mě blikne a to už senzor zaregistruje a ztlumí. Celkově ale spokojenost.

                1. Je povinná od nějaké svítivost – myslím, že třeba u
                  Je povinná od nějaké svítivost – myslím, že třeba u rapidu se jí vyhli, tím, že je nižší svítivost. To žárovkové světlo – třeba E46 kalibruje.

      2. Po pravdě nevěřím že přepínání dálkových bude
        Po pravdě nevěřím že přepínání dálkových bude někdy fungovat inteligentně. To je dle mě jednodušší autopilot bez vodorovného značení.

        Ale zatmavovací zrcátko mi funguje perfektně.
        Přemýšlím že bych na nějakou fotodiodu rozsvěcel za oknem infotabulku (jak už tu někdo psal „ZTLUM TO TWL“) ale na cokoliv svítícího je vyhláška… teď mě napadá si tam pověsit nějaké zrcadlo… O_o

          1. Já nemám matrix, ale stínování BMW. Měl už jsem v
            Já nemám matrix, ale stínování BMW. Měl už jsem v předešlých vozech několik zaručených automatik (včetně bmw), ale žádná nefungovala. Vždy reagovala pozdě a byla nešetrná k ostatním řidičům. Teď to kupodivu poprvé funguje naprosto bezvadně. Světla se vypínají a stínují včas.

    2. Jako u vetsiny aut, lze i u Tesly nastavit svetla jak maji
      Jako u vetsiny aut, lze i u Tesly nastavit svetla jak maji zapinat. Tesla muze byt na automatiku, porad zapnute, nebo manual zapnout/vypnout. Ja mam casto manualni zapinani, protoze kde jsou kratke useky s par stromy, tak auto zapina a vypina a ten co jede prede mnou by si mohl myslet ze na nej blikam. Tak to radeji zapnu na trvalo, nebo vypnu na trvalo. A svitit za drobneho deste se fakt nemusi. 15:30 je docela dobre videt a pokud jen popojizdite, tak na jakou vzdalenost jste ho nevidel? V Cesku jezdi tolik slepych ridicu, to je hruza. Proto zahranicni ridici v CR casto sviti az pozdeji nez jsou Cesi zvykly, protoze oni vidi na rozdil od Dlazdicu.

  2. No opět tu jsou překroucené informace, to že mohou dohnat
    No opět tu jsou překroucené informace, to že mohou dohnat Teslu až za 6 let není ani tak technologickou zaostalostí ale tím, že prostě dodavatelská infrastruktura je moc složitá, Tesla něco vyvine a v podstatě ihned to může začít sériově montovat, velké automobilky mají smlouvy na dlouhé roky, které musí dodržet a díly odebrat. Není to, že by to co má Tesla nyní neuměly udělat, ale prostě to nemohou použít. Má to výhody v obrovském množství a ceně, nevýhody v rychlosti obměny. Tesla s růstem výroby se s tím bude brzy potýkat také.

      1. Nekdo tady nebo jinde psal nesmysl, ale v urcitem uzkem uhlu
        Nekdo tady nebo jinde psal nesmysl, ale v urcitem uzkem uhlu pohledu to mohlo znit logicky. Takove hlasky pouzivaji prave populiste:
        Nejvetsi vliv na sklenikovy efekt ma vodni para. Kdyz se vykaci destny prales, ubyde vodni pary v atmosfere. Tim zachranime planetu.

    1. ano, vše je řízeno korporátním fašismem mentálně
      ano, vše je řízeno korporátním fašismem mentálně podřadnými psychopaty (Epstein apod.), zde je svědectví již zavražděného bývalého typického „elitáře“ Ronalda Bernarda:

      is.gd/edhSux

      také i proto téměř každý významný vynález byl dílem skutečných vědců proti mainstream tzv. vjedcům 🙂

  3. Mam dojem ze az se pan Horcik probudi, nebude stacit mazat.
    Mam dojem ze az se pan Horcik probudi, nebude stacit mazat. Dobra zumpa tohle…. 🙂
    Je to lidska prirozenost casti obcanu, jsem anonymni, napisu prasarnu a pak se chechtam nad reakcema. Bohuzel to ale zasmraduje diskuze. Mam pocit ze hybrid.cz zapomnel mo nezdarenem prechodu na novy redakcni system zakazat anonymni prispevky.

    1. Ja si myslim ze zapomneli zakazat anonymni prispevky po
      Ja si myslim ze zapomneli zakazat anonymni prispevky po nezdarenem prechodu na novy redakcni system. Nebo se s tim uz nechteji delat a zabanujou vsechny hulvaty za pomoci AI na novem redakcnim prispevku. Hej vy hulvati, oprete se do mne. Mate posledni danci nez vas zabanujou. Mozna by to chtelo pozvat jako experta pana TO z nejmenovane strany, ten banuje jen to hvizda.

  4. Uvidíme, co Tesla předvede. Možná že za pár let si
    Uvidíme, co Tesla předvede. Možná že za pár let si prostě přivolám přes aplikaci autonomní Teslu zaplatím nějaký rozumný poplatek a pojedu do Brna bez toho, že by byl v autě řidič. Na druhou stranu, pokud bude D1 v tom stavu jako teď, tak bude pořád rozumnější jet vlakem. 🙂

  5. Ano Tesla je napřed, jenže do budoucna nemá moc šanci,
    Ano Tesla je napřed, jenže do budoucna nemá moc šanci, protože její auta jsou drahé na koupi i na servis. Takže mají úzký okruh zákazníků nejsou to lidová vozítka. VW jde mnohem lepší cestou – malé auto do města a hybridní velké vozy. Postupné rozšiřování nabídky v závislosti na ceně baterií, aby to bylo prodejné. Mobilita je pro mě doprava z místa na místo za rozumnou cenu a komfort….

    1. Prave. Bohuzel. Predstava ze budu na nahradni dil cekat
      Prave. Bohuzel. Predstava ze budu na nahradni dil cekat nekolik mesicu a po tu dobou budu bez auta (?) neni zrovna moc lakava. Toyota servisu tu mam neurekom a Tesla nejbiz 40km. A to je jeste HODNE blicko. Ale to neni vina Tesly, kazdy zacatek je tezky.

      1. Jsem majitelem Tesly od roku 2015. Představy mohou být
        Jsem majitelem Tesly od roku 2015. Představy mohou být různé.Ale realita je někde jinde. Asi nejsem statistický vzorek a možná mám z pekla štěstí. ALE FAKT JE, ŽE JSEM BYL V SERVISU ZA CELOU DOBU 3 KRÁT A TO NA GARANČNÍ PROHLÍDCE. 2 x na STK a dvakrát ročně v pneuservisu. Je pravda, že jsem neměl žádnou nehodu, takže neposoudím , co se stane když bude potřeba zásah tohoto typu. Ale servis na každém rohu fakt nepotřebuji.
        Předchozí svůj „autoživot“ jsem prožil v služebních Audi a MB. Obměna po třech letech. Pominu-li garančky tak jsem musel do servisu v průměru 2x až 3x ročně. Filtry, oleje. K tomu dojezdy v nouzovém režimu z důvodů, které jako netechnik neumím posoudit. Vzpomínám si na výrazy techniků typu lambda sonda, čidla a sondy močoviny, filtru pevných částic, turboněco apod. Je pravda, že nikdy nešlo o konkrétní díl , ale o jeho řídící jednotku, čidla, sondy,nastavení …
        Laicky a pocitově se domnívám (možná mne odborníci rozcupují), že to je tím, že Tesla má asi o mnoho méně různých zařízení a agregátů, které musí spolupracovat, aby to celé jelo.
        Na oba typy aut jsem měl autorizovaný super servis ve městě. Takže jsem na větší problém jel do Německa a menší řešil s „garážovými šikuly“. Majitelé MB či Audi ví o čem mluvím.
        Co mohu srovnat je výměna čelního skla po zásahu mutříkem, kterou jsem absolvoval jak se svými dinosaury tak čerstvě s TM3. čekání na dodávku skla z centrálního skladu stejné. Objednací doba stejná. Délka pobytu v servisu stejná. S Teslou jsem musel „až“ do Prahy zatímco dřív jsem jel jen do Prahy.
        Takže závěr ? O SÍTI SERVISŮ TO NENÍ. KDY JSTE BYL NAPOSLED V SERVISU SE SVOU TELEVIZÍ?

        1. Tak to máte asi štěstí. Četl jsem tady příběhy jiného
          Tak to máte asi štěstí. Četl jsem tady příběhy jiného uživatele, který se svou Teslou X byl v servisu podsatatně častěji, ať už v záruce nebo pak mimo ní. A objednací lhůty dlouhé, ceny vysoké…

          Jinak, co mám zkušenost s Volvo a Lexus, objednací doba v řádu dní, čekání na díl do druhého dne, max. 2-3 dny, pokud to nebylo v ČR a jelo to z Holandska.

          Jinak samozřejmě, z logiky věci by EV měl být méně pruchový, skoro až bezúdržbový. Není tam zdaleka tolik pohyblivých mechanických částí, to musí fungovat stovky tisíc km. Teda… samotný motor, abytek jako podvozek, ramena, brzdy, karoserie, atd. je stejné jako u spalováku.

          1. Souhlasím s vámi. Mně jde spíše jen o to, že je asi
            Souhlasím s vámi. Mně jde spíše jen o to, že je asi nesprávné dělat obecné závěry buď z neznalosti nebo z pohledu současného stavu ,popřípadě možná z ojedinělých případů (moje štěstí či neštěstí onoho majitele X ka).
            Možná jsem naivní, ale myslím, že stratégové Tesly při stanovování koncepce vozu brali v úvahu všechny faktory.
            Je zřejmé, že potřeba dobíjení a absence nabíječek , je trápila. Proto tak obrovské úsilí při budování sítě SCH , která je vyladěna s parametry vozu. Proto je auto koncipováno s reálným dojezdem 300 až 450 km dle typu a síť SCH a parametry nabíjení takové. Neznám majitele Tesly , který by byl již nyní limitován při svých rozhodnutích jet kamkoliv. Proto moje proti srsti hodnotit elektromobilitu jako celek obecnými argumenty typu „nedostatečný dojezd“, malá infrastruktura dobíjení. U Tesel to neplatí ! A ostatní to neumí, pro žehrají na špatné baterie, špatné sítě apod.
            Stejně tak to vidím se servisy. Tesla se prostě koncepčně rozhodla, že místo budování servisní sítě postaví takové auto, které takovou síť potřebovat nebude. Koho dnes zajímá hustota sítě telefonních budek či pevných linek? Obchod potravin a smíšeného zboží v každé vesnici či ulici?
            O čem vypovídá počet a hustota servisů? Je to o tom, že auta jejich jsou tak špatná, že musí mít servis co 30 km? Asi ne. Možná je tom počtu a stáří , ale možná ne.
            Sytém prodeje, reklama , marketing. Tesla popírá všechna zavedená pravidla . Zatím nemusí prodávat desítky milionů aut aby přežila a tedy cpát do podpory prodeje. Ale na druhou stranu má prakticky nulovou potřebu předprodejního servisu. Ve standardu má vše potřebné, nepotřebuje zkušeného prodejce, který vám bude vnucovat doplňkové výbavy a balíčky. V loňském roce AUDI, VW a MB utratili za reklamu, propagaci a marketing víc než stála kompletní výstavba Gigatovárny . Ale mluvím o tom spíše v souvislosti, že dnes už málokdo zpochybňuje absenci dealerů či prodejní sítě Tesly, protože to funguje. Auto dostanete minimálně ve stejné objednací lhůtě jako kterékoliv jiné.
            Prodej funguje na stejné úrovni jako prodejní sítě velkých automobilek, aniž by tu síť Tesla měla.
            Auta Tesly nemají problém s dojezdem a nabíjením a tedy pro ně neplatí pravidlo o nedostatku.
            Věřím, že realita ukáže , že ani absence husté sítě servisů není znakem nedostatečnosti , ale naopak.

            1. Řekl bych, že servis potřebuje jako každé auto byť
              Řekl bych, že servis potřebuje jako každé auto byť méně. Auto jak elektrické tak spalovací ma tisíce komponent stejných. tedy kompletní podvozek, brzdy, svícení, chlazení atd. potřebuje údržbu stejnou. I ta výměna brzdové kapaliny se musí někde dělat. Nebavím se o výměnách komponent podvozku, které byly běžné (ramena, nápravy atd.).

              Dnešní auta z baterií 50 kWh a větší nemají problém ani s nabíjením ani s dojezdem, to je jen mýtus, který se stále na většině diskuzí objevuje. To že Tesla má vlastní nabíjení je na jednu stranu výhoda, na druhou stranu kolik % řidičů brázdí Evropu sem a tam? Když bude majitel Tesly v Domažlicích např. dojíždět denně do Karlových Varů tak mu je nějaký SCH úplně k ničemu (příkladů se najde nespočet). Navíc tohle stavění nabíječek „pro sebe“ už přineslo první ovoce – ostatní výrobci mají výrazné slevy na nabíjení Ionity a Tesla je tím trochu odstavená, respektive řidič zaplatí za nabíjení neskutečnou dardu.

              Co jsem se bavil opravdu poctivě s majiteli o Tesle, tak je to otázka lásky, tedy všechny ty vady na kráse člověk musí přehlížet.

              1. Nesouhlas.
                Vyjmenoval jste komponenty , které jsou v el a

                Nesouhlas.
                Vyjmenoval jste komponenty , které jsou v el a spalováku stejné, ale o dalších je třeba také mluvit.
                Palivová soustava, nádrž ale hlavně veškeré agregáty pohonné jednotky. A těch není málo, koneckonců proč má Tesla dva kufry , že?
                Stejně tak je nesouměřitelné parametry i těch komponent, které jsou „stejné“ Podvozek spalovánu je úplně jiný a mnohem náročnější komplikovanější. Brzdová soustava ? Asi je stejně dimenzována jako u obdobných spalování. Ale s „rekuperačním“ bržděním si vystačím vyjma extrému téměř vždy. Pokud by to nevyžadovaly předpisy , tak bych zásadě brzdy nepotřeboval.
                A to se na stavu a opotřebení celé brzdné soustavy projevuje.
                Pocitově (zatím) a statisticky (až bude dost dat) to vychází , že tesla nepotřebuje tolik servisů jako spalováky. Samozřejmě jiný pohled je z pozice hybrida . Teď nehodnotím jiné parametry. Tam je to ještě horší , protože to je komplet spalovák PLUS další komponenty k elektrifikaci.
                A v druhé části absolutně nesouhlas.
                K vašemu příkladu . Domažlice Karlovy Vary. 130 km. 260 km otočka. S -kem na plný plyn se vracíte s rezervou 50-80 km, při normální jízdě se 100km. Potřebujete dobít 300 doplna.
                Třífázová zásuvka za 5 hodin za cenu, kterou vám kromě zavádějící nabíječek zdarma nikdo nedá. Pokud to pojedete T3 , tak vám po otočce zbyde 120-140 km při rabiácké jízdě, 180 při normální. Dobijete trochu rychleji (4,5 hod.) . TAKŽE ANI SCH NEPOTŘEBUJETE !
                Pokud pojedete dál tak je síť SCH dostatečná na jakoukoliv cestu a cenu 6,5-8 Kč za KW nemohu nazvat „neskutečnou dardou“. A to je realita z provozu T3. U S-ka neposoudím, protože tam mám režim doživotně zadarmo.
                Jsem fanda Tesly, ale můj obdiv vychází z reálné znalosti dvou typů a naježděných 250 tis. km.

                1. Asi jsme se úplně nepochopili. Já jen řekl, že servis je
                  Asi jsme se úplně nepochopili. Já jen řekl, že servis je potřeba na jakékoliv auto, to že menší nebo větší nebylo předmětem mého příspěvku, rovněž tak nabíjení na Ionity bude pro Teslu darda, zatímco pro ostatní nejen německé automobilky jsou výrazné slevy, toho se týkal můj příspěvek, ne ceny nabíjení na SCH. Rovněž tak nabíjení na SCH, je jen bonbónek, který většina majitelů Tesla vůbec nebude potřebovat, to máte pravdu.

                  https://fdrive.cz/clanky/jak-nabijet-levneji-na-ionity-prinasime-prehled-tarifu-automobilek-4840

                2. Ale ono i to Ionity je aktuálně využitelné jen pro nové
                  Ale ono i to Ionity je aktuálně využitelné jen pro nové MB EQC a Audi eTron.
                  Ostatní platí stejnou cenu jako Tesla, vč. třeba Jaguar iPeace, Hyundai Kona… takže to zase taková hitparáda není… 🙂
                  Navíc v Berouně jsou hned vedle ČEZ i EON, takže neřešíte že je to nutnost tam stavět… 🙂

                3. Ale Ionity je reálně využitelné pro řadu aut, které
                  Ale Ionity je reálně využitelné pro řadu aut, které nabíjí větším příkonem než 50 kW to znamená Kia. Hyundai Peugeot, Citroen atd.

                4. Dekuji za prukopniky jako jste vy. Jsou lide kterym se proste
                  Dekuji za prukopniky jako jste vy. Jsou lide kterym se proste pri vsi dobre vuli nevyplati kulovat elektromobil. Osobne najedu pres 50 tis km/rok a v tuto chvili se mi nevyplati ani ekonomicky ani mentalne. Mam 4 roky auto na cng, naklady na 1 km 1,2 kč, dojezd na CNG prumerne nejakych 300 km (prumerny ridic by mel o 20% nizsi sporebu, tedy i naklady). Dobre si vzpominam kdyz jsem pred 4 lety zacinal jezdit na cng.Cesty jsem planoval s ohledem na sit stanic, abych zbytecne nejezdil na benzin. Dneska nic takoveho delat nemusim. CNG je na kazdem rohu a hlavne plnou natankuji za 5 minut. Tehdy ani dnes nemusim premyslet o tom, kde natankuji, protoze kdyz dojde cng, jedu na benzin. Planovat cesty s ohledem na sch nebo jine nabijecky bych jeste snesl, ale cekat nekde 30 minut az hodinu nez se dobiju, nebo nedejboze s mym pristupem jezdit na krev, az mi v polich dojde baterka bez alternativy nemam. Kdyz bych presel problem s cenou, kdy se to proste dnes ekonomicky nevyplati, kvalita zpracovani proste neni na takove urovni, abych vsechny tyto minusy postoupil. Ano, az bude cena elektromobilu ekonomicky srovnatelna se spalovakem nebo kvalita bude jednoznacne nezpochybnitelna, sit stanic hustci, rad si ev i ja poridim. A verim ze ten cas behem par let nastane, prave diky prukopnikum, jako jste vy a proto jeste jednou dekuji vam a vam podobnym.

                5. Prodělal jsem si podobný proces. Skok na Teslu mi umožnil
                  Prodělal jsem si podobný proces. Skok na Teslu mi umožnil mimořádný příjem, jinak by to asi taky trvalo déle. Ale Vaše pocity s plánováním je přesně to , co jsem prožíval v autě s baterkami. První rok nebyl úplně v pohodě. Síť dobíjeje prakticky žádná, Supercharger v Humpolci , což je ode mne daleko, že k ničemu. Tak jsem toho svého dinosaura raději měl u baráku. Co kdyby. Postupně jsem ovlivnil rodinu a kolegy , za kterými jezdím služebně , aby měli někde vyvedenou třífázovou zásuvku (pro jistotu). Měl jsem i čip ČEZu kdyby náhodou …
                  V podstatě už před lety jsem spalovák prodal a když jsem si pořídil T3 tak jsem zrušil i ten ČEZ čip. Dlouhé cesty díky SCH a běžné s třífázem doma.
                  Hodně pomohlo to, že software v autě hodně hlídá. Ve spojení s navigací tj. plánem dojezdu fakt varuje a upozorňuje, že by jen totální ignorant nedojel. Pokud samozřejmě nechcete dojet s nabitím 50km cestu dlouhou 100. Te’d už mám i nějakou zkušenost tak vím, že „naplno“ tj. čert vem radary – ujedu stav baterky minus 25%. V režimu „dle pravidel a neblbnout“ je to minus 10%. A v režimu „lehká noha“ tj. max. 85 km a žádný akcelerační blbosti si troufnu jet „co v baterce-to dojezd“ .

                6. Rozumím tomu, proč nemá Tesla obchodníky a proč jede
                  Rozumím tomu, proč nemá Tesla obchodníky a proč jede takhle bez servisů.
                  Otázka je, kolik věcí řeší online záplatama…takhle je poruchovost velmi zkreslená.
                  Další věc je – servis Tesly je při havárii dost drahý – to už se myslím prokázalo.
                  Otázka je potom, jak by Tesla řešila běžnou drobnost u nás na venkově – přehlodané kabely od kun. A hlavně, jak by řešila nějakou fakt zásadní svolávací akci, kdy by ta auta stáhnout musela a něco na nich udělat..(analogicky anabáze Takata – doufejme se reálně nikdy opakkovat nebude).
                  Vzhledem k volatilitě akcií Tesly by bylo pak zajímavé sledovat, jak moc je stabilní nebo trendy.

                  Ještě k poruchovosti – Tesla na autech intenzivně pracuje, takže je těžko porovnávat auta jednotlivých modelových roků – ta vylepšení jsou markantní (kvalitativní i technické), ale je tu riziko – náhradní díly za pár let, jak mají řešenu zpětnou kompatibilitu a samozřejmě jak homologují – aby si nenaběhli jak polovina leteckého průmyslu

                7. Souhlas. Ještě donedávna jsem uměl sledovat při
                  Souhlas. Ještě donedávna jsem uměl sledovat při „aktualizaci“ co je nová utilita a co je asi záplata. Teď už to neumím (asi jedna z těch záplat byla, aby to nebylo jednoduše vidět). A těch úprav bylo dost. Ale já vidím v tom, že je to v počítači právě výhodu v tom, že tam je minimum fyzických zdrojů závady. Měl jsem možnost vyzkoušet novou Audi (el) . poté co jsem v T3 odvykl tlačítkům a vypínačům , tak jsem mě málem záchvat paniky.
                  Havárie je prostě o pojistce a spoluúčasti. To je pravda.
                  Nedokáži odhadnout kudy půjde cesta servisu. Trochu se spoléhám na to, že tak jak se šíří fenomén sdílených aut , tak je budoucnost v tom, že závadu neřešitelnou přes online nebo telefon budou řešit tím, že vám buď přivezou jiné auto nebo vám zaplatí taxi k nejbližšímu místu, kde ho nafasujete.A nemusí to být tak daleko. Tesla teď jede nějaké stovky tisíc aut. Časem ne tak úplně všechno rovnou prodá , tak bych čekal , že budou podporovat různé shareprojekty nebo taxikáře např. s podmínkou, že musí pomoct „běžným“ majitelům právě takovou servisní službou.

                8. Tak náhradní auto v případě poruchy máte už dnes, u
                  Tak náhradní auto v případě poruchy máte už dnes, u nového auta tak nějak automaticky a u staršího záleží od pojistky. To je věc normální a běžná, i u spalováků, to není žádná hi-tech novinka 🙂 A pokud vás někdo naboří, tak to máte z jeho pojistky.

                9. A to je právě to – Tesla není spolehlivější než jiná
                  A to je právě to – Tesla není spolehlivější než jiná auta – většina závad – netroufám si předjímat kolik – v mém okolí určitě víc jak osmdesát procent (to zmapované mám), jsou závady elektroniky – tzn auto přijede do servisu a něco nefunguje – náprava je většinou rozebrat, zkontrolovat, smontovat, upgrade sw dané řídící jednotky, nebo vyčištění registrů, či jiný hotfix, co dělá Tesla online a tedy většinou není nic řešeno.

                  Takže za mě Tesla je vepředu v konektivitě (otázka, jaká má negativa takový velký bratr), dělá si jednotky sama – návrat ke starým pořádkům, kdy každý rozumný výrobce měl klíčové věci in house (tohle zničila nemoc zvaná globalizace).¨

                  Ohledně tlačítek a displejů – od roku 2008 mám auto s mastným displayem k dispozici – stejně tak jsem za tu dobu najel několik set tis km s automatickou převodovkou, ani jednomu jsem nepřišel za tu dobu na chuť…nakonec to dopadlo tak, že jsem si jako soukromé auto pořídil pořádný kus kovařiny, minimum elektroniky a atmosférický motor – neskutečné osvobození do toho v pátek sednout, vypadnout na hory a hodit přetechnizovaný svět za hlavu… a že je to auto staré? No málokteré dnešní se mu v čemkoli vyrovná ať v jízdních vlastnostech, tak komfortu a hlavně v řidičském zážitku
                  a emise? Co dva roky slýchám písničku na melodii…jo kdyby ta čtyřletá auta měla takové pěkné emise..

                1. To je pravda, koupím k Tesle ještě ID3, které dám do
                  To je pravda, koupím k Tesle ještě ID3, které dám do kůlny a mám to vyřešený 🙂

                2. Mě by spíš zajímalo, že pokud koupím ojeté auto z té
                  Mě by spíš zajímalo, že pokud koupím ojeté auto z té skupiny, co stojí za Ionity (i3, eGolf, Ioniq…), jestli je nějaký způsob jak získat tu kartu k Ionity s tou normální cenou.

                3. Podle mě to půjde jen k novým autům a na jméno, navíc
                  Podle mě to půjde jen k novým autům a na jméno, navíc nebude dlouho trvat a udělají identifikaci auta.

                4. Do kůlny ne, třeba manželce, nebo my do práce. 🙂
                  Vy by

                  Do kůlny ne, třeba manželce, nebo my do práce. 🙂

                  Vy by jste je mohl s tím Soulem taky o tu kartu dodatečně podojit až to i Kia s Ionity dořeší.

                5. Kdepak to nepůjde, můj Soul neumí nabíjet na CCS.
                  Kdepak to nepůjde, můj Soul neumí nabíjet na CCS.

                6. Aha, tak to je škoda, to mi nedošlo.
                  Aha, tak to je škoda, to mi nedošlo.

                7. Zkoušel jsem Soul nabíjet na Eon i na ČEZ na 100 kW
                  Zkoušel jsem Soul nabíjet na Eon i na ČEZ na 100 kW nabíječce, ale stejně to nepustilo více než 50 kW. Řešením bude jiné auto, uvidím jaké, možná Mercedes EQA, možná Peugeot 2008, nebo třeba Sion, jestli to dotáhnou do konce. Mě stačí dojezd na jedno nabití cca 220 km.

                8. Jj. Takový dojezd je na 95% cest v pohodě a v tomto segmentu
                  Jj. Takový dojezd je na 95% cest v pohodě a v tomto segmentu už je z čeho vybírat.
                  Tak přeji šťastnou ruku při výběru.

                9. Díky, už to, jak jsem před 2 lety psal, je v tomto roce
                  Díky, už to, jak jsem před 2 lety psal, je v tomto roce zajímavé. ID3 taky není úplně špatná volba, já bych chtěl i něco zajímavého, ne jen standardní BEV. Sion má zajímavou koncepci, ale třeba jim to bude trvat ještě hodně dlouho a víc jak do 2021 se mi moc čekat nechce. Autopilot a podobné věci nepotřebuji (stejně na to není spolehnutí a jezdí to jinak, než se člověk naučil).

                10. Tesla je fajn (nebo spis stale jeste jedina volba) pro nekoho
                  Tesla je fajn (nebo spis stale jeste jedina volba) pro nekoho kdo jezdi fakt hodne, a casto dalky.
                  Vsichni ostatni uz maji diky bohu moznost vyberu i jinde a levneji.

                11. Já jsem zvědavý na ID.3, dle informací by se první kousky
                  Já jsem zvědavý na ID.3, dle informací by se první kousky měly objevit u zákazníků v Británii už koncem března. Co jsem dával do plánovače ID.3 s tou prostřední baterkou vs. Tesla 3 SR+, tak díky rychlému nabíjení a Ionity nebyl vůbec žádný rozdíl v dělce cesty, resp. nabíjení na mé vzorové cestě do DE v délce 520 km.

          2. Zdravim z Tesla servisu v Norimberku.
            Se svim Xkem jsem teda

            Zdravim z Tesla servisu v Norimberku.
            Se svim Xkem jsem teda za tri roky byl v servisu nepocitane. Loni na prelomu roku snad kazdy tyden po dobu asi mesice a pul. Mozna jste mel tedy na mysli me.

            Od te doby jsem byl vzdy jen na pravidelnem servisu kazdych 20tis. km.

            Zajimavosti je, ze pri minulem servisu po 140tis. km mi menili komplet predni brzdy. Ani ne kvuli oblozeni, ale kvuli prilis zbrousenym kotoucum, ktere patrne reznou o to vice cim mene se pouzivaji.
            Tedy zadne nesmrtelne brzdy se nekonaji, nicmene i tak je to jeden a pul nasobek toho co mi vydrzeli na spalovacich.

            Aktualne jsem tu po 160tis.
            Mimochodem Tesla to asi myslela vazne s tim, ze uz se na pravidelny servis nemusi ani dobrovolne neb od minule z aplikace pres, kterou se objednava do servisu uplne zmizela polozka “regular service”. Musel jsem zvolit polozku “ostatni” a napsat to rucne. Dobre jsem udelal. Pred chvili me vzali na dilnu (v reflexni veste, pry tam maji kamery) a ukazovali mi vycochtane silentbloky na obou prednich ramenech. Cela nova ramena pry budou stat 700eur. No po 160tis. km pri te vaze a vykonu asi nic divneho. Maji je skladem jen nebude auto hotove ve dve, ale az ve ctyri.
            Taky mi ukazoval, ze zadni brzdy by chteli vymenit pri pristi navsteve neb uz jsou kotouce taky dost sjete.

            Jinak k tem objednacim lhutam. Servis jsem objednaval minuly ctvrtek a nabidlo mi to hned dnesek v nekolika moznych casech, takze pohoda.

            1. Ano, myslel jsem vás. A děkuji za potvrzení toho, že Tesla
              Ano, myslel jsem vás. A děkuji za potvrzení toho, že Tesla opravdu není bezúdržbové auto. I na základě vašich zkušeností jsem si řekl, že ojetou Teslu mimo záruku bych nekoupil. Docela zajímavé by bylo kolik cca. vychází servis vaší Tesly X za těch 160 tisíc.

              1. Nikdy jsem to nesčítal, ale odhaduji, že to bude podobné
                Nikdy jsem to nesčítal, ale odhaduji, že to bude podobné jako za každé jiné auto tohoto výkonu, velikosti a s tímto nájezdem.

                Zkrátka na mé Tesle jsem na servisu asi fakt nic neušetřil.
                Za palivo to už je jiná. To se bude blížit k půl miliónu. Opět v porovnání s podobně velkým sedmimístným spalovacím autem, které by se alespoň vzdáleně blížilo výkonem.

              2. Asi by stálo za to rozlišovat typy. Já jsem Xko moc chtěl
                Asi by stálo za to rozlišovat typy. Já jsem Xko moc chtěl , ale čestně řečeno ta cena. Tak jsem skončil u S a T3.
                Možná se projevuje to, že Xko bylo jakýmsi meziproduktem, který moc nevyladili. Víc ho chtěli aby měli produkt před trojkou.

                1. No tak ani model 3 není bez chyby, tady je z konkurenčního
                  No tak ani model 3 není bez chyby, tady je z konkurenčního webu. To bude asi opačný případ a na rozdíl od vás měl smůlu na špatný kus:

                  „Jinak včera jsem mluvil se známým co si koupil Teslu 3. Je nadšenej a už by prej neměnil i přes to že za prvních 20tis km měl asi 12 závad a nešlo o prkotiny, štěstí že už se nemusí jezdit do Vídně. Jsem zvědav až se model 3 nějak víc rozšíří i mimo fanoušky. Protože běžný uživatel bude víc kritický.“

                  „Měnil se přední i zadní tlumič. Mění se v páru takže všehny 4. Prasklo střešní okno, upadla lišta kolem okna, loupal se lak, měnili se 2 mlhovky a obě zadní světla protože do nich teklo. Měnil se airbag spolujezdce a čidlo spolujezdce, měnilo se uchycení sedačky, část baterie protože při nabíjení v ní nějak bouchalo, měl problém se zamrzáním prohlížeče. Víc mě teď nenapadá.“

                  Zdroj:
                  https://www.autorevue.cz/renault-zoe-si-v-cr-konkurenci-namazal-na-chleba-tim-ale-elektrifikace-nekonci/?showforum=1

                  Jinak, o tom divném zvuku při nabíjení, „bouchání“ baterie se zmiňoval i Bjorn v jeho testu a i další uživatelé.

                  Já rozumím, že Tesla je technoloicky moc dobré auto a jako EV bezpochyby na špici, ale jak je vidět, trpí „dětskými nemocemi“, je to potřeba vychytat. Nadšenci to odpustí, otázka co na to klasický uživatel, který doteď jezdil třeba Passata nebo BMW3.

                2. Nemám důvod nevěřit, ale popisované závady jsou takové
                  Nemám důvod nevěřit, ale popisované závady jsou takové a takového rozsahu, že je s podivem, že moje T3 ani náznakem nejeví žádné z popisovaných. Zaměřím se na to.

                3. Klidně můžete mít bezproblémový kus. To je právě ta
                  Klidně můžete mít bezproblémový kus. To je právě ta nevyrovnanost kvality, prostě je vidět, že Tesla vyrábí auta „chvíli“ a že než se její kvalita výroby stabilizuje, nějaký čas to potrvá. naštěstí, teď ty auta kupují dost nadšenci, kteří nějaké ty nedostatky odpustí, protože v konkurenci toho moc není.

              3. Jen pro info předlacený servis na citigo IV na 150 tis. Km /
                Jen pro info předlacený servis na citigo IV na 150 tis. Km / 5 let stojí 14700 Kč. V ceně vše co se má měnit plánovaně.

                Za 43900 Kč je servis kde je vše i díly podléhají opotřebení, stěrače, poloosy, tlumiče, brzdy,žárovky, servis klimatizace.

        2. Formuloval bych to jinak – Tesla si dělá řídící jednotky
          Formuloval bych to jinak – Tesla si dělá řídící jednotky sama – opadají pak chyby, že se musí naučit jednotlivé jednotky od různých subdodavatelů mezi sebou komunikovat…sice je jeden protokol, ale…v praxi je to dost peklo

    2. Jak nemá šanci do budoucna?!?
      Do budoucna má šanci kdokoli

      Jak nemá šanci do budoucna?!?
      Do budoucna má šanci kdokoli kdo bude vyrábět auta která lidi budou kupovat.

      VW jede sice obráceně než Tesla ale to nic nemění na tom že ty jejich vehykly jsou předražený parodie na elektromobily.
      A kde je teda to levný vozítko do města od VW?

      Jsem asi slepý ale nikde ho na trhu nevidím. eUP/Citigo není žádná lidovka i za 500 tisíc je to předražený.

      Zatímco Tesla model 3 poráží leckdy i Spálovský. Je evidentní a nemusím na to mít věšteckou kouli abych viděl, že Tesla se teprve rozjíždí a v budoucnu o které mluvíte klidně může vyrábět i „miniauta“ do města. Na druhou stranu teď nemá žádný důvod to dělat. Tesla na úplně jiný plán a za ním si jde.

      Takže když Ve uděláš eauto které lidi budou kupovat, proč ne? Jen ať ho dělá, čím víc konkurence tím lépe. Zatím se teda moc nepředvedli.

      Mimochodem Tesla svoje plány zveřejnila už dávno:
      ecret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

      master-plan-part-deux

      A myslím že za těch 10 let je plní docela dobře, což se o ostatních automobilkách říct nedá.

      Já teda, na rozdíl od vás, vidím velkou budoucnost v Tesle a ostatní automobilky jestli se rychle nevzbudí tak dopadnou jako Nokia.

      1. Trošku realismu..
        Nyní se vyrábí cca 100milionu aut, pokud

        Trošku realismu..
        Nyní se vyrábí cca 100milionu aut, pokud všichni zkrachuji jako Nokia, tak nebude mít kdo vyrábět těch 100milionu aut,
        TESLA se na výrobu 100milionu aut dostane za?…. 10let?,20?,50let?
        Auta fakt nejsou mobily…

      1. Taycan si natre Teslu na chleba a rozpatla ji po podlaze az
        Taycan si natre Teslu na chleba a rozpatla ji po podlaze az zacne nabijet 350kW. Jo, tema 350kW kterejm se velky Elon vysmival jako „children’s toy“. No a Porsche ma uz na tu detskou hracku dobre naslapnuto (800V architektura – to bude v budoucnu standard), Tesla zamrzla na 250kW.

        Fakta misto slibu, velevazeny Kuku.

        1. Pokud vím, on to říkal v souvislosti s tahačem Semi. Jinak
          Pokud vím, on to říkal v souvislosti s tahačem Semi. Jinak co se nabíjení týče, tak 800V Taycan v tuto chvíli nabíjí špičkově kolem 250kW stejně jako TM3 na V3 SC. Jenže TM3 je 400V a má menší kapacitu, takže při tom jeho akumulátor zvládá víc než 2x takovou proudovou zátěž než PT.

          To prakticky znamená, že akumulátor a články z TM3 použité v 800V konfiguraci by mohl z fleku nabíjet 500kW a při zvětšení packu na 90-100kWh klidně 600kW. A teď se podívejte na další parametry jako dojezd a hlavně ceník a je celkem jasné, kdo koho si technologicky „maže na chleba“ (chcete-li používat tyhle dětinské prupovídky).

  6. „Jistý „ohromený inženýr“ z „velké japonské automobilky“
    „Jistý „ohromený inženýr“ z „velké japonské automobilky“ si tenhle počítač prohlédl a jednoduše konstatoval: „Tohle neumíme.“

    Co to je zase za ptákovinu? To museli rozebírat auto aby se nějakej inža podíval na kus elektroniky a viděl ji poprvý v životě? Vždyť FSD Tesla prezentovala už v loni v dubnu na konferenci pro investory. Co ten inža z tý velký automobilky celou dobu dělal, že to viděl poprvý? Evidentně člověk na svém místě, kterému žádnej novej trend neunikne, a je neustále na tepu doby.
    Proč si takový nemehla vůbec automobilky platěj?

    1. V množství útoku vedeným proti vozidlum Je Waymo
      V množství útoku vedeným proti vozidlum Je Waymo napřed
      Zhrzený bývalý řidič autonomních vozů Waymo záměrně způsobil nehodu
      https://www.svethardware.cz/zhrzeny-byvaly-ridic-autonomnich-vozu-waymo-zamerne-zpusobil-nehodu/51313

      Nenávist vůči robotice: píchlé gumy i vyhrožování střelbou vozům Waymo
      https://www.svethardware.cz/nenavist-vuci-robotice-pichle-gumy-i-vyhrozovani-strelbou-vozum-waymo/48321

    1. Jsi zbytečně skromný v odhadu, odvaž se, nebude to 10
      Jsi zbytečně skromný v odhadu, odvaž se, nebude to 10 rokov ale minimálně 30 rokov popredu….. 🙂 Blbý jenom je, že se ten maglajz v trenkách tak lepí na tělo, co? 🙂 Ale neboj, nebudeš v tom sám, za chvíli si samým vzrušením z té zprávy nastříká do prádla horda teslích hošíčků….

      1. No jasně, možná 20 let 😀 Oni tam neumí naprogramovat ani
        No jasně, možná 20 let 😀 Oni tam neumí naprogramovat ani robota v lakovně a programují samořiditelná auta, se konečně prober ze sna ty odborníku. Tesla je pro nadšence a sebevrahy, kteří ze sebe dobrovolně dělají pokusné králiky. Tesla má na krku stovky žalob z důvodu nehod a ublížení na zdraví, jen to velice dobře kamufluje, při každé vážné nehodě autopilota přijede vyšetřovací komando, vše zabalí a nikdo se nic většinou nedoví, pak možná vydá stanovisko že bylo vše v pořádku, vina na straně řidiče. A tím to končí, Tesla nikdy nepřizná chybu, nikdy. Když pak uniknou nějaké fotky z nehody, tak je to zděšení, když při středně těžké nehodě tam stojí X na dvě půlky

    2. Elektromobil je o baterii, ne o autonomním řízení to Tesla
      Elektromobil je o baterii, ne o autonomním řízení to Tesla neumí , takže ten čip co do aut dává je jen tahání peněž lidem z kapsy. Jinak je skvělé jak se tady rozplýváte já ty el. mobily vyvíjím, takže vím co bude nebo nebude,problém je v tom, že el. mobily do 1 milionu korun mají malý dojez. Na dálnici jsou prakticky pro dlouhé trasy nepoužitelné, protože ujedou 200 km a pak hodinu nabíjíte, reálná průměrná rychlost je pak hluboko pod 80 km za hodinu takže vlastně eliminujete výhody dálnice taková auta nejsou příliš žádaná a na dražší vozy nejsou zákazníci – auto s cenovou 2 miliony nebude nikdy masovka. Takže řešením jsou plung-in hybridy dokud nezlevní baterie natolik , aby auto mohlo mít 120kWh baterii a ujelo po dálnici 600km pokud vím pak ani nejlepší TESLA neujede po dálnici 600km při běžné 130 km rychlosti a to auto je tak drahé že je investičně naprosto nenávratné. Pokud nepřijde průlom v bateriích omezí se čistá el. mobilita ma malé vozy – auta do města, 2 auta do rodiny. Větší rodinné a služební vozy budou nabíjecí hybridy a s tím jak bude přísnější legislativa tím se jejich dojezd bude zvyšovat až bude okolo 100km což splní podle WLTP nulové emise CO2. Podle mého odhadu průlom v technologii baterií přijde okolo roku 2027 díky tomu do roku 30 EV zlevní na úroveň aut se spalovacím motorem a vytlačí je z trhu. Pak přijdou dodávky. MHD a nakonec od roku 40 i nákladní doprava včetně vlaků.

      1. Nechci byt jizlivy, ale Vas komentar mi vyzniva tak, ze se v
        Nechci byt jizlivy, ale Vas komentar mi vyzniva tak, ze se v praci s kolegy moc nesnazite. 🙂
        Ale rad to prevedu na otazky. Za kolik nakupujete baterie (1 kWh)? Jak je drahy elektromotor, palubni nabijecka, DC – AC menic pro pohon, frekvencni menic a zytek vyonove elektroniky? Jak je draha karoserie a interier?
        A z druheho soudku. Pokud nekdo potrebuje casto po dalnici jezdit 600 km, tak to snad ani dnes nedela ve Fabii (ci jinem kostitrasu), takze i tak ma jiste drazsi auto. Kolik tedy najezdi rocne a opravdu se mu to auto (treba ohlasene TM3 s 100 kWh baterii) nevyplati?
        Proc ma byt prulom v bateriich az v 2027? Tomas tu dost casto odkazuje na baterie, ktere uz se zacinaji vyrabet a maji mit skvele parametry.

      2. Přesně popsaný problém! My se tu honíme za chimérou
        Přesně popsaný problém! My se tu honíme za chimérou lepšího ovzduší a podívejte se kolik nad našimi hlavami proletí denně letadel.Ptám se a mají filtry pevných částic a taky jim měří emise v STK?
        Letěl jsem několikrát letadlem,kdy jsme ve výšce kolem 10.000m potkali letadlo co letí oproti,Dým ,který se táhl za ním se dá přirovnat k TATŘE plně naložené pískem!
        Tak proč si někdo nedá tu práci a nespočítá,kolik asi vyprodu kuje letadlo emisí za svoji životnost a myslím,že by všem sklaplo.My motoristé,my jsme jen malá kapka v moři exhalací.

      3. Nenačetl se tento komentář z archivu tak 5 let zpátky? To
        Nenačetl se tento komentář z archivu tak 5 let zpátky? To je demagogie fosilních automobilek z dob, kdy si mysleli, že se podobnou rétorikou budou ještě pár desítek let převalovat ve svém bahnitém rybníčku se stojatou vodu. Co věta to perla.
        – Elektromobil není jen o baterii, ale o celkově jednoduší koncepci.
        – TM3 je auto kolem milionu . Ujede 500 . Po dálnici 130kou 400. Praha Brno dá na jeden zátah, ale proč bych to dělal? Na kafe či WC se stejně stavím stejně jako řidiči spalování. Tak proč ne u nabíječky ?
        – Každý kdo si sleduje dlouhodobý průměr musí potvrdit, že 80 je velmi dobré číslo !
        – plug in hybrid jako řešení na dlouhé cesty je nesmysl, ostatně stejně jako na krátké.
        – žádné auto není investičně návratné
        – no a ty prognozy ? škoda slov

        1. Nauč se diskutovat bez injektiv,nadávek a hloupých
          Nauč se diskutovat bez injektiv,nadávek a hloupých narážek.
          Hlupák bude sedět u kafe jako já,jenže já se ještě týž den vrátím a klidně těch 500 km ujedu znovu,zatím co ty asi budeš sedět u desátého kafíčka a čekat že se ti nabije tvůj miláček energií z fosilních elektráren,ale ty budeš čistý!
          Nebo si to budeš myslit aspoň!
          Jde pouze o obchodní trik a nic jiného.Kdyby se všechny automobily přeměnili na chvíli na elektrické a polovina jich chtěla své miláčky nabít v celé Evropě by asi nastal elektricý kolaps,nehledě na to ,že ani za deset let nebude k dispozici potřebná kapacita el.zdrojů a ani prostředků k nabíjení
          Takováto koncepce nejde nařídit od zeleného stolu lidmi,kteří bohužel ani neumí počítat.

          1. S tím nabíjením je to samozřejmě nesmysl a strašák na
            S tím nabíjením je to samozřejmě nesmysl a strašák na lidi co nepoužívají mozek…
            To by ten kolaps nastával každý den, když se zapnou v celé Evropě elektrické bojlery na ohřev teplé vody….
            Takže dobíjení stejným proudem jako ohřívat vodu lze už nyní se současnými dráty…
            Jenže všichni majitelé EV aut jezdí denně asi 500km a potřebují dobít za 5min… To problém je…

          2. Poslední vývoj diskuze je při vší úctě již o ničem.
            Poslední vývoj diskuze je při vší úctě již o ničem. Vůbec si nemyslím, že je běžné udělat Praha Brno na otočku a pak ještě 500 km . Každá domácnost má jistič 16 popř. 25 A. Co kdyby je všichni chtěli využít ? To je taky kolaps. A kdyby všechny spalováky vyjeli k pumpám. Sorry , to už je diskuze jen k spojení ega, takže zase někdy příště.

        2. Bohužel nemáte pravdu:
          – elektromobil je opravdu o baterii,

          Bohužel nemáte pravdu:
          – elektromobil je opravdu o baterii, motor, měniče, podvozek, to vše umí řada firem – problém je ta baterie, dneska možná větší problém jí sehnat, aby jí bylo dost pro výrobu, než technologie

          – autonomní řízení je v tuhle chvíli technologická hračka a odhaduji, že ještě deset let bude – takže kdo si to nechá dneska dát do auta, tak má prostě hračku a komfortní prvek výbavy (mimochodem, ono vlastně celá Tesla je koncepčně pro technologické hračičky)

          – TM3 není auto kolem milionu, ale auto kolem milionu a půl – to je nezanedbatelný rozdíl – zvlášť v zemi, kde se většina nových aut prodává do půl milionu

          – plug-in hybrid je výborné kompromosiní (všimněte si kompromisní) řešení pro běžného uživatele, co absolvuje dost cest po městě a mimo to jezdí ven – občas dálnice, občas státovky, kde dobíjecí síť není. Klidně lze srovnat superb combi IV a tesla 3 – plus superbu – odveze rodinu se sportovní výbavou, je větší a levnější o cca 30 procent plus tesly – technologická hračka, image, dynamické parametry, 4×4 – co má pro rodinu větší cenu?

          – a ty prognozy? časově souhlasím, v čr si většina lidí kupuje ojetá auta – statisticky první majitel má auto 5 let tedy 2026 – 2030 je možné, že se reálně vytvoří trh ojetých elektromobilů – kolem toho roku 2030 už by mohla začít klesat nedůvěra k technologii (případně se sama technologie ukáže jako nespolehlivá), takže po roce 2030 se taková vozidla začnou rozšiřovat podobně jako naftová auta po roce 2000

Napsat komentář