Tesla dodala za poslední čtvrtletí 241 300 aut, míří k milionu elektromobilů za rok

Elon Musk už před časem avizoval, že 3. čtvrtletí 2021 bude jedno z „nejbláznivějších“. Což se potvrdilo, Tesla dodala zákazníkům rekordních 241 300 elektromobilů.

Tesla aktuálně čelí podobným problémům, jako většina ostatních světových automobilek. Nedostatek dílů, problémy s dodávkami, nespolehlivost dodavatelského řetězce. Přesto se jí stále daří výrobu a dodávky zvyšovat. Pro srovnání, za minulé čtvrtletí vyrobila 206 421 aut a prodala 201 250.

Za uplynulé tři měsíce dokázala obojí výrazně navýšit, a to výrobu na 237 823 kusů (Tesla Model S/Tesla Model X – 8941, Tesla Model 3/Tesla Model Y – 228 882) a dodávky na 241 300 (9275, 232 025). Po dlouhé době je patrný výrazný nárůst výroby elektromobilů Tesla Model S.

Během tohoto čtvrtletí se očekává podobný nárůst výroby elektromobilu Tesla Model X a navíc pomalé rozbíhání dvou obrovských nových výrobních závodů. Brzy totiž bude dokončena stavba gigatovárny Texas a gigafactory Berlín (první výroba snad už v říjnu). Díky tomu všemu by letos mohla poprvé v historii překonat 1 milion dodaných elektromobilů.

zdroj: Tesla

30 Comments on “Tesla dodala za poslední čtvrtletí 241 300 aut, míří k milionu elektromobilů za rok”

    1. Pekna blbost. Vcera jsem nabijel Teslu 3. Ze zasuvky pres elektromer Cezu preteklo 39kWh. Muj merak na nabijecce ukazal 38,2kWh a Tesla ukazala 37kWh. Tak kde je tech 20%? Pokud se nabiji studena baterie, tak se musi predehrat. To spotrebuje urcite mnozstvi energie na zacatku. Kdyz se nabiji jen kratkou dobu, tak ten predehrev zvysi relativni ztraty. Kdyz se nabiji dele, tak ta energie z ohrevu je relativne zanedbatelna. I zde plati, ze verim jen mereni, ktere jsem sam provedl. Je to stejny trik, jako merit spotrebu auta pri plnem zrychleni na nejakou rychlost a pak to extrapolovat na 100 km. Fakt je ale take, ze kdyz je baterie hodne tepla a venku je 30°C, tak se spusti klima po celou dobu nabijeni. Ale to je parkrat do roka.

  1. Pro někoho jen číslo, ale v tak krátkém horizontu v rozmezí několika let takový nárůst . To je prostě síla .
    V porovnání Škoda auto měla v roce 2018 rekord . Z výrobních linek závodů v Mladé Boleslavi a Kvasinách sjelo celkem 886 100 vozů.
    Jak dlouho Kolik let to trvalo Škodovce než se na ty objemy dostala .
    https://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2019-01-24-vyroba-2018

      1. A kdo ma na triku ten predrazeny rusky plyn? A vyschle vodni elektrarny v Norsku, ktere maji 50% vody jako v minulych letech? Spis to vypada na globalni spekulace s energii a tu muze mit na triku nekdo, kdo na tom chce vydelat. Treba nejaky rudy diktator. Souhrn nepriznivych vyvoju v globalni ekonomice se nekomu dobre hodi aby mohl hezky spekulovat s cenou energii.

        1. ne, je to následek celosvětovýho spiknutí křeči ropáka eliminovat nezřízenou teslo-komoušskou elektrifikační zradu počínaje vypuštěním bojviru sars druhý generace 2019 😉 A odnesou to samozřejmě ti nevinní nejchudší, Mlaskoj to je jedno ten Zemi přeci už odepsal a preferuje emigraci na Mars

          csfd.cz/film/288738-elysium/prehled/

        1. Pročpak je neomarxista urážlivá nálepka? Copak se tady za to chlapci stydíte?
          Tady je první vzorek výsledku energetické politiky EU – poukázka na 10 kWh, stačí dopsat dvě písmenka 😉
          https://aukro.cz/almuzenka-zebracenka-mesta-unicov-10-hal-2077-6995609855

          Ale prořídlo to tady na Hybridu za poslední dva měsíce, že? Holt diskutovat o elektromobilech v realitě růstu cen elektřiny tak nějak zhořklo. Když se chci poslední dobou dobře pobavit, pustím si nějakou předvolební debatu, nebo se podívám do starších diskuzí, kde majitelé počítají, kolik korun elektrombilem ušetří za deset let 😀

          A co se týká srovnávání se Škodovkou, toho času ve výrobní krizi, tak ještě před rokem jsem za to byl kritizován. A ejhle, najednou se to hodí 😀 Myslím, že se tomu říká pokrytectví, že?

          1. Kdo ma FVE, ten ma elektrinu porad za stejne prachy. Dalo by se o tom polemizovat, ale je to vlastne zadarmo. Kdo zavrhuje FVE, ten si asi rad priplati za predrazenou elektrinu z konvencnich elektraren.
            Jeste bych se chtel zeptat na tu vasi argumentaci se zaviranim uhelnych elektraren. Kdyz cena uhli vyletela tak nahoru (vic nez kolik stoji povolenky), tak jak by mohla elektrina byt levna jako dosud?

              1. Presne tak. V CR „vyrobi“ 1kW instalovaneho vykonu 1000 – 1200 kWh elektricke energie. Pri dnesnich cenach se da takova investice amortizovat za 1 rok. Panely s instalovanym vykonem 1kW se daji poridit za ca. 7.000 – 8.000 Kc. Pri cene pres 6 Kc/kWh je to nadherne zuroceni. Samozrejme na to jsou potreba vhodne podminky. nekdo je ma, nekdo ne. Ja je mam.

                1. No ptal jste se, jak snížit cenu elektřiny. Samozřejmě by to bylo snadné – nastavit limit na export.
                  Ono k tomu stejně dojde. Polský experiment ukázal cestu. Ale bylo by lepší, udělat to hned.

                  Zisky ČEZu by klesly, náklady domácnostem a podnikům též.
                  V Německu by začali topit stranickými knížkami CDU/CSU.

            1. Vzhledem k mým uloženým 40 tisícům litrů nafty za 21Kč/litr jistě uznáte, že na humor mám přinejmenším právo.

              Mimochodem, když jsem to sem psal, že kupuju dalších 20 tisíc litrů, tak první reakce zněla, cituji „Kamo, ale elektromobil jezdi za padesatnik na kilak.“

              Cháchachachá.

                1. Stále čtyřicet.
                  K prvním dvaceti jsem kupoval druhých dvacet loni v dubnu. Za 21,18 Kč/litr včetně daní.
                  Kdybych to měl na kšeft, tak bych teď byl tři čtvrtě mega v plusu.
                  Prodej ani rozšiřování rezervy nemám v úmyslu.

                  Já to mám ale jako energetickou rezervu – abych mohl z první řady s popcornem bez obav a v klidu sledovat, jak se ekofašos zalknou svým ekonomickým diletantismem.
                  Zatím je to jen takový filmový zpravodaj, ale hlavní představení se blíží.

                2. Mám čistou arktickou minerální naftu. Jako má u nás HZS. Takže mě tohle a další následky nesčetných evropských ekologických omylů trápit nemusí.

                3. Že by arktická nafta bakteriím nechutnala? Ty naftožerky jsou zatraceně rychlé. Za 20 min se jejich počet zdvojnásobuje. To bych asi hrůzou nespal. Na druhou stranu existují bakterie které naftu umí vyrábět. Ale to je taky nebezpečné. Kdyby jí přibylo tak to nádrž roztrhne.

                4. Bakterie v naftě mohou být dvojího typu. Ty co papkají EU ekologický zločin jménem MEŘO a ty co papkají parafín v nekvalitní naftě. Ty druhé ale k tomu ještě potřebují vodu, a ta je v naftě opět jen díky biopřísadám, které jsou hydrofilní a vážou vzdušnou vlhkost.

                  Důsledky tohoto pošahaného EUsvinstva, které skončilo jak jinak než naprostým ekologickým fiaskem, se mojí čisté minerální nafty netýkají.
                  Tu lze skladovat bez nějakých zvláštních podmínek v podstatě nekonečně dlouho.

Napsat komentář