Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, ohlásil na čtvrtek tiskovou konfenrenci. Chce tam oznámit zásadní softwarový update pro všechny elektromobily Tesla Model S.
foto: Tesla Motors
Elon Musk jako vždy učinil oznámení na svém Twitter účtu, kde se toho ve 160 znacích mnoho říct nedá. Naznačil pouze, že „se chystá skoncovat se strachem z nedostatku dojezdu“ (tzv. „range anxiety“).
Učiní tak skrze softwarový update firmwaru všech elektromobilů Tesla Model S. Okamžitě se proto množí spekulace o co jde.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Degradace baterií v elektromobilu Tesla Model S
Kolegové z magazínu Jalopnik si dokonce myslí, že Musk a jeho parta kouzelných inženýrů konečně přišli na to, jak dobíjet Model S s pomocí satelitů, zrcátek, laserů a magických krystalů ze slz jednorožců.
My si spíš myslíme, že půjde o nějaký nový šetrný mód, případně rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger, případně přidání dalších typů dobíjecích stanic na mapu dostupnou přímo v autě.
Omlouvám se, že to dávám
Omlouvám se, že to dávám sem k Tesle. Nedávno jsem si všiml článku, který konečně alespoň lehce popisuje novou 91kWh baterii Audi R8 e-tron.
Jde tedy o 7488 článků (svařovaných) v 52 modulech. Z toho se dá vyčíst, že články mají kapacitu 12,2Wh a na 99,9% je jedná o velikost 18650. Tyto články již nějaký čas umí Tesla(Panasonic), LG a Samsung. Ikdyž 12,2kWh spíše sedí pro ekvivalent nových Panasonic NCR18650G s 3600mAh. (známé LG a samsung jsou zatím na 12Wh). Udávaná hmotnostní hustota celé baterie 154Wh/kg článkům 18650 odpovídá také.
Nebyl by to ale typický článek o EV(patrně převzatý od PR oddělení automobilky), kdyby v něm nebyla uvedena kravina, kterou (samozřejmě pokud by chtěl) si může ověřit v podstatě každý kdo absolvoval základní školu. V článku se chlubí tím, že nové články při zatížení 3,6A podávají lepší výsledky než ty stávající. To že to znamená ale výstup jen 1C tedy právě těch 91kW a vůbec nikoho netrápí porovnání tohoto údaje s 340kW výkonu motoru. Asi mají u AUDI lepší BMS a tak na rozdíl od Tesly nepotřebují pro tento výkon z článků odebírat >4C.
Jo a co jsem tím chtěl vlastně říct?
1) Já jsem vám to říkal 🙂
2) Ani mocný koncern VW dnes nemá nic co by významně překonalo nám známé 18650 (to že ty své má na vrcholné úrovni to nepopírám)
3) Opravdu se těším na technické info a „revolučních“ článcích od LG, tak nějak očekávám další blamáž.
Mohu se optat redakce? Vy ty
Mohu se optat redakce? Vy ty clanky opisujete z autofora nebo autoforum od vas? Na autoforu je totozny clanek i s potrebnou negativni reakci.
Neopisujeme.
Neopisujeme.
na autoforu je vzdycke
na autoforu je vzdycke negativni reakce, kdyz se jedna o elektromobily. I kdyby byly zadarma tak tam Skodovka bude vzdycky lepsi 🙂
jenže jestli je koupí
jenže jestli je koupí Apple, bude všech nadějí konec … 🙁
Nekoupí. Zrovna o tom Musk
Nekoupí. Zrovna o tom Musk tweetoval, že rozhodně nehodlá Teslu prodávat. I když dle dostupných údajů drží jen 27 % akcií, takže teoreticky může rozhodovat jen o těchto 27 %.
Takový tah není příliš
Takový tah není příliš pravděpodobný ani ze strany Apple, ani ze strany Tesla Motors.
Spekuluje se se spoustou
Spekuluje se se spoustou možností.
Vylepšená navigace
mírně zvýšený dojezd vylepšenou sekvenci v měniči.
Napadlo mě snad už jen že by v každém servisním centru měli dodávku napěchovanou baterkama a v případě že né zcela vaší vinou (počasí dopravní omezení atd.) nedojedete tak vám servisní centrum trochu energie doveze. Taková záruka mobility řekněme.
Myslím si že pokud se Tesle podaří uvádět korektní údaj o dojezdu za každého počasí a dopravní sitace a pokud bude navi na delší trase počítat se superchargery budu spokojen.
Souhlas,je to skvělá
Souhlas,je to skvělá reklama co upoutá pozornost,zajisté to bude věc, která se brzo stane součástí i jiných elektrokočárů.Musk a jeho Tesla je skutečně jako světlo na konci tunelu.Jen škoda, že naše Škoda,no škoda mluvit!
„Range anxiety“ je pocitem
„Range anxiety“ je pocitem člověka a nemá příliš společného s reálným dojezdem auta. Pokud na 100% vím, že do cíle nedojedu, tak už se nemám čeho bát 🙂
Neočekávám tedy žádnou změnu ve fyzických vlastnostech auta, ale spíše ve způsobu informování řidiče. Bylo by fajn nastavit akorát cílový bod a nechat navigaci protáhnout mě automaticky přes nezbytné minimum nabíječek podle aktuálních podmínek…
Nn, žádné slzy, ale
Nn, žádné slzy, ale jaderný reaktor do předního kufru – „Frunku“. Prý to okopírovali z fordu – auto.idnes.cz/v-cem-jsme-meli-jezdit-ford-na-jaderny-pohon-fkq-
Shodneme se na tom, ze to
Shodneme se na tom, ze to bude pouze maximalne optimalizovana navi? Tzn. vsechny mozne i nemozne chargery a jejich znamy stav, profily terenu, kdy jizda do kopcu bude kalkulovana jinak, live informace o doprave a jejim stavu, auta budou nejake informace vytvaret a komunikovat mezi sebou atd. Na aute jako takovem nevidim prostor pro nejakou mega optimalizaci. I kdyz by treba vsechno vyplo a auto jelo 50km/h, stejne jsme za 400-500km v haji:). Tak schvalne:).
ja tipuji, ze do navigace
ja tipuji, ze do navigace zabudovali vsecky mozne i nemozne mapy dobijecich stanic, takze clovek bude vzdy vedet kde dobit (hmm, pokud neni nahodou zrovna v CR 😀 )
A navic tipuju, ze se konecne dockame slibovane funkce navadeni pres superchargery pri delsi ceste, takze si to clovek nebude muset planovat rucne.
Já myslím že to bude
Já myslím že to bude něco většího. Kvůli navigaci by nesvolával tiskovku.
ja se prave bojim, ze to
ja se prave bojim, ze to bude PR propadak 😀
Tesla je dnes na koni, je to
Tesla je dnes na koni, je to lákavé téma i pro mainstream už proto, že je to „Ta Tesla“. I kdyby to nebylo nic světoborného, všimnou si toho i masová média.
podľa mňa to PR prepadák
podľa mňa to PR prepadák nebude, veď to vôbec nemuseli zvolávať. Oni zas vedia urobiť prezentáciu tak, aby to dobre vyzeralo.
Myslím, tak ako to tu bolo povedené viac krát, že to bude inteligentná navigácia. Nejaká zmena fyzických parametrov spotreby o 5, alebo aj rovno 40% range anxity nezmení a kedže sa to týka aj starých modelov, tak podľa mňa rýchlejšie nabíjanie nebude.
Iné si dosť dobre neviem predstaviť a možno preto nie som CEO Tesly motors:)
asi se inspirovali u BMW,ten
asi se inspirovali u BMW,ten nový upgrade bude obsluha elektrocentrály z hornbachu do kufru :-))
Ja tipujem ze pojde o novy
Ja tipujem ze pojde o novy vypocet dojazdu v navigacii. Aby auto nepisalo na starte ine udaje ako pocas cesty. Ak prilis pridate, hned vas upozorni ze takto tam nedojdete. Alebo tie jednorozce.
Ti jednorožci vypadají
Ti jednorožci vypadají nadějně. Četl jsem ale, že prý chtějí svoje slzy zdražit o 300 %…
No nevím četl jsem že
No nevím četl jsem že dnes koně získáme celkem snadno.
Chytíme jednorožce a pak mu uřízneme roh, nicméně nebude jich po takovém oznámení nedostatek..?