Tesla chystá nové verze elektromobilů Model S a Model X, detaily jsou zatím tajné

Podle magazínu Electrek.co připravuje Tesla potají projekt „Palladium“. Jde o velký update elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X čekají velké změny.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model S je na trhu už neuvěřitelných osm let. Za tu dobu prodělal řadu změn, ale technologie mezitím přeci jen pokročily. Jak je ostatně vidět na nejnovějších vozech Tesla Model 3 a Tesla Model Y.

V továrnách Tesla Fremont a Gigatovárně Tesla v Nevadě proto nyní údajně potají probíhají přípravy na zahájení výroby nových verzí elektromobilů Model S/X. Pro Elecrek.co to potvrdilo několik zdrojů.

V rámci projektu se staví nové výrobní linky. Už to naznačuje, že nové verze elektromobilů Model S/X budou výrazně obměněné.

Budou se vyrábět z nových bateriových modulů. Velmi pravděpodobně s články typu 2170, možná už těch, které si vyrobí samotná Tesla.

Auta také budou vybavena novými pohonnými jednotkami, které budou vycházet s připravovaných elektromotorů pro ultra-výkonnou verzi Plaid. Podrobnosti se nejspíš dozvíme v rámci Battery Day dne 15. září 2020.

63 Comments on “Tesla chystá nové verze elektromobilů Model S a Model X, detaily jsou zatím tajné”

  1. Osobně bych si troufal odhadnout další upgrade – tato
    Osobně bych si troufal odhadnout další upgrade – tato generace již bude v základu vybavena funkcí V2G (V2H), a V2V (stejně jako M3 a MY) – což v kombinaci s Tesla solar začne pomalu měnit energetiku světa.
    Tesla tím ve světě energetiky může způsobit obdobné zemětřesení jako v automobilovém průmyslu.
    Schválně jestli jsou soudobé energetické giganty připraveny obdobně špatně, jako byly tradiční automobilky. 😀

    Jak už jsem několikrát říkal, a stále věřím že na má slova dojde. Muskův MASTER PLAN je mnohem košatější, širší a promyšlenější než si myslíme. Jsme očitými svědky historických událostí, které se stanou milníkem jenž změní tento svět jednou provždy. V učebnicích historie teď přibude vedle Aristotela, Pythagora, Newtona, Kolumba, Einsteina, (a dalších) ještě MUSK.

    1. Mnozí tomu nevěří a myslí si, že Musk je blázen. Ale to
      Mnozí tomu nevěří a myslí si, že Musk je blázen. Ale to jsou jen ti, kteří mají velice úzký pohled na svět. Elon Musk změní svět mnohem víc, než ho změnil Steve Jobs. Ano, dal světu chytré telefony, ale to bylo jen jedno odvětví. Elon Musk lidi dostane na Mars, naučí je mít úctu k přírodě a naučí je ji neničit.

  2. Off: Ale ne zas tak moc.
    Chcete si nechat dovezt svacinky

    Off: Ale ne zas tak moc.
    Chcete si nechat dovezt svacinky bento Teslou Model S 60? Tahle firma vam takove prani splni. Musite ale bydlet kousek od Toyohashi smerem k Nagoji a objednat si jich za vic nez 50000 jenu. Dneska byl majitel na exkurzi u nas (mimochodem taky vyrabime bento) a zrovna se chystal k odjezdu. Byli tam i 4 zamestnanci kterym Teslu predvadel. Tak jsem se pridal. Vsichni byli prekvapeni jak se v tom vyznam. (nechlubim se ale to tak bylo :-)) Tak sem rikal ze se o EV zajimam a dneska clovek na webu najde vsechno. Zajimavy rozhovor, majitel predvedl i pojizdeni bez ridice uvnitr. Na zivo je to zajimavejsi nez na videu. Summon je v Japonsku zakazan. A nejen on. Asi jako v Evrope? Kdyz jsme prisel domu zkusil jsem jesi nemaji stranku a okamzite na me vyskocila. Dokonce ta na fotce prvni vlevo (998) byla dnes u nas. Japonsky ale Google prekladac dela celkem divy.

    Jeste odkaz:
    https://warigikuya.jp/2017/11/09/%e5%90%8d%e5%8f%a4%e5%b1%8b%e6%96%b9%e9%9d%a2%e3%81%ae%e5%ae%85%e9%85%8d%e3%81%af%e3%83%86%e3%82%b9%e3%83%a9%e3%83%a2%e3%83%87%e3%83%abs%e3%81%a7%e5%bc%81%e5%bd%93%e5%ae%85%e9%85%8d%e3%81%99%e3%82%8b/

    Koukam jako puk. Oni maji snad dvoje stranky ci co. Kazdopadne tady je ten pan co u nas byl. Asi majitel.
    https://kfood.info/aboutus

  3. Musk si „splnil“ podmínky pro výplatu 2. (z 12cti)
    Musk si „splnil“ podmínky pro výplatu 2. (z 12cti) plánované odměny 2,1 miliardy dolarů… jak jinak, aléé na vejplatu ani dolar poctivec nemá nebéře a brát ani už nebúde kupte předražený tablet ;))

    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/akcie-tesly-stouply-musk-splnil-podminky-pro-ziskani-dalsi-m/r~6f88aa6ecbf511eab115ac1f6b220ee8/

    2020 = 300 miliard USD
    2028 = 650 miliard USD

      1. nj chudák už nemá ani kde bydlet na to že tesla je
        nj chudák už nemá ani kde bydlet na to že tesla je zadlužená až po uši a von nebere ani dolar :))))

        https://www.e15.cz/zahranicni/musk-prodava-dalsi-nemovitosti-pokracuje-tim-ve-zbavovani-se-majetku-1369678

        … aneb pokračující rozmldávka ropnýho autodebilního průmyslu pozlým včetně průvodních jevů se vším všudy globálně všichni víme 😉 PS: kupujete už zlato?? 😉

        https://youtu.be/VI8tZiTDr3o?t=243

        nebo stříbro??

        https://youtu.be/VI8tZiTDr3o?t=360

        1. Tesla nemá nijak výrazné dluhy. Dokonce podstatně menší
          Tesla nemá nijak výrazné dluhy. Dokonce podstatně menší než ostatní velké automobilky a to i v porovnání s tržbama.

          Musk ty baráky prodává, protože nechce aby všichni věděli kde bydlí, protože mu lezou do soukromí. Nemá pro něho význam ty nemovistosti vlastnit.

              1. přestan si furt cucat cecík jak malej jarda a jesi něco
                přestan si furt cucat cecík jak malej jarda a jesi něco krom propagandistickejch keců máš tak to hod do placu jo

                https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-je-nejvice-zadluzenou-firmou-sveta-dluzi-dvakrat-vic-nez-cela-ceska-republika/

                „Zní to jako fantastická zpráva, která posílá celý VW kamsi nad hrob, je ale třeba říci, že bez širšího kontextu jsou tato čísla trochu zavádějící. Naprostou většinu dluhu VW Group nese jeho finanční divize, VW si půjčuje hlavně na koupi vlastních aut, která mu pak zákazníci splácí…“

                TSLA 2019 – 15.00 B$
                TSLA 2017 – 10.31 B$
                TSLA 2015 – 2.70 B$
                TSLA 2013 – 0.61 B$
                TSLA 2011 – 0.28 B$

                https://kcc-hho.webnode.cz/

                1. No veď aj Tesla ponúka lízing, tak prečo to neporovnať?
                  No veď aj Tesla ponúka lízing, tak prečo to neporovnať?

                2. Ja se v tom vubec nevyznam.
                  Ja se v tom vubec nevyznam.

                3. Tak mi prostě budeš muset věřit 🙂
                  Tak mi prostě budeš muset věřit 🙂

                4. Nic jinyho mi asi opravdu nezbude 🙂
                  Nic jinyho mi asi opravdu nezbude 🙂

                5. Akcionářům taky nic jiného nezbývá, vše kolem Tesly je
                  Akcionářům taky nic jiného nezbývá, vše kolem Tesly je otázka víry a je vidět, že víra přebije i hospodářské výsledky. Jednou třeba bude vyrábět milion aut, bude z hlediska akcií hodnotnější než Apple i když Apple by hravě zaplatil jejich dluhy kvartálni ziskem 🙂

                6. Akcionáři mají pravidelné výkazy podle zákona.
                  Akcionáři mají pravidelné výkazy podle zákona.

                7. Jenže ten výkaz jim je k ničemu, když je cena akcií „na
                  Jenže ten výkaz jim je k ničemu, když je cena akcií „na vodě“, tedy výsledky nepodložená.

                8. Cenu akcií nikdy neurčujou výsledky ale zájem
                  Cenu akcií nikdy neurčujou výsledky ale zájem akcionářů. A ten je dán mnoha faktory a aktuální finanční výsledky jsou jenom jedním z nich. Důležitější je výhled.

                9. Ano a výhled je, že Tesla bude mít stále větší a
                  Ano a výhled je, že Tesla bude mít stále větší a větší konkurenci.

                10. Na stále větším a větším trhu s elektromobily budou
                  Na stále větším a větším trhu s elektromobily budou mít konkurenci, která se bude předhánět v tom kdy dožene Teslu.

                11. Vždy přemýšlím, proč by měl někdo dohánět Teslu? V
                  Vždy přemýšlím, proč by měl někdo dohánět Teslu? V čem konkrétně? To že vyvine dobrého autopilota ještě neznamená, že to bude v EU povoleno a když, tak s takovým omezením, že to bude o ničem. Mluví se tady o náskoku 5 nebo dokonce 10 let, ale nikdo neřekne v čem je ten náskok. Vždyť Tesla je třída sama o sobě, nectí standardy a jde svou cestou a vždy bude mít speciální zákazníky, je to taková „kofola“ buď ji miluješ a odpustíš všechny ty nedostatky nebo ne.

                12. Na to se zeptejte v Audi proč musí dohánět Teslu
                  Na to se zeptejte v Audi proč musí dohánět Teslu sedmimílovými botami. Ale nejspíše tím myslí technologickou roveň. Například elektromotory, efektivitu, baterie, infotainment atd.

                  Sandy Munro tvrdil, že Tesla má 5-10 let náskok v elektronice. A to je důvod proč můžou používat cylindrické baterie místo prizmatických a pouchových, které používají ostatní. Udržovat rovnoměrné napětí u tisícovek článků prý bylo před Teslou považováno za nemožné.

                  Tohle video to velice dobře popisuje proč má Tesla takový náskok.
                  https://www.youtube.com/watch?v=WigjD2CZAJE

                13. Když se podívám na Kia a Hyundai, nepřijde mi, že by
                  Když se podívám na Kia a Hyundai, nepřijde mi, že by jejich technologie byla o moc horší. Samozřejmě některé věci má Tesla lepší, některé zase horší, ale v USA to ve výrobě chodí tak, že základ je pohonná jednotka a vše kolem toho, ostatní je podružné.

                  To že Audi a Mercedes neumí vyrobit úspornější jednotku a snaží se dohnat Teslu výkonem a zrychlením ukazuje trochu amatérský přístup. Výkon 300k potřebují z 99% auto fandové a ti si nekupují BEV. Najdou se vyjímky typu Michelin, který miluje rychlou jízdu a pořádný výkon, takže ukroutí pokaždé TMX nápravy. Kdyby Audi, BMW, Mercedes apod. vyráběli standardní rodinné auto s výkonem 150 kW, udělali by daleko lépe.

                14. V desítkách drobnějších věcí a několika zásadních.
                  V desítkách drobnějších věcí a několika zásadních. Samozřejmě, že mnoho automobilek má ten či onen parametr srovnatelný, ale v dalších 9 z 10 zaostává.
                  Třeba ten jejich osmicestný ventil. Nebo TČ které nejdříve zahřívá samo sebe, aby optimálně pracovalo i v teplotách kdy jiná TČ prostě nepracují.
                  A bůh (a Musk 🙂 ) vědí s čím přijdou toho 15. září. Jsou i tak optimistické odhady, že to bude baterie s kapacitou atakující 500 Wh/kg. To by pak do stejně velikého packu nacpali téměř dvojnásobek článků při stejné hmotnosti. To dává baterie o stejné fyzické velikosti a hmotnosti s kapacitou nad 150 kWh = dojezdy okolo 1000 km na jedno nabití. Zároveń to dává možnost (při nabíjení 2,5C), aby to jelo na SCH 3. generace 350 kW – tj. 30 minut k nabití dojezdu 1000 km.
                  Něco obdobného zatím neslibuje konkurence ani v záměrech, skycách a konceptech – natož, že by to měli na rýsovacím prkně.
                  Tesla může s takovým autem vyjet na začátku roku 21 (a kdo ví jestli už to rovnou nebude ta řada Palladium).

                15. Jen aby ta baterie pak nestala jako TM3
                  Jen aby ta baterie pak nestala jako TM3

                16. Tak paradoxně to vypadá, že naopak cena klesne – dokonce se
                  Tak paradoxně to vypadá, že naopak cena klesne – dokonce se mluví o tom, že by mohla být pokořena ona vysněná hranice 100 USD / kw – což by vedlo téměř k paritě s adekvátními auty ICE.
                  Nicméně i kdyby ne, a baterie byla dražší, třeba i jako TM3 – tak se to pořád vyplatí.
                  Jako baterie, co by vydržela 4000 a více cyklů s přiměřenou degradací vám teoreticky docílí dojezdu atakujícího 2 miliony km. To i pro velmi aktivní řidiče je hezká řádka let a pro běžné bych si troufal tvrdit celoživotní nájezd.
                  Za takovou baterku se rozhodně vyplatí zaplatit.
                  Ještě kdyby to vydržela karoserie auta, a máte jedno auto na celý život. Za takové klidně dám dvojnásobnou až trojnásobnou cenu.

                17. To je fakt paradox, Kerosynku. Používat celý život něco,
                  To je fakt paradox, Kerosynku. Používat celý život něco, co je k hovnu, na to se fakt můžou těšit jen eNablbla….

                18. Prakticky nikdo z běžných řidičů (vynechám taxi) není
                  Prakticky nikdo z běžných řidičů (vynechám taxi) není schopen (až na pár jedinců) najet 2 mil. km v osobním autě a už vůbec ne v jednom autě, myslím, že takový nájezd je zbytečný. Spíše bych viděl úsporu v tom, že bude rozměrově a kapacitně menší, lehčí a přitom vydrží větší nájezd než předchozí baterie. Myslím, že baterie se musí dostat na cenu 50 USD/kWh, pak se dostanou BEV na ceny ICE.

                19. To už tu o tobě věděj všichni že máš IQ tykve tak
                  To už tu o tobě věděj všichni že máš IQ tykve tak proč to vopakuješ?

                20. Před pár dny jsem se vás slušně zeptal jestli máte
                  Před pár dny jsem se vás slušně zeptal jestli máte elektromobil. Odpověď žádná. Místo toho jen sprosté urážky. Z anonymity nadávat to jde skvěle co? Schválně jestli se dočkáme normální odpovědí nebo zase jen zapsklejch vulgarit. No můžu hádat asi třikrát. O tom že jsem vás kdysi slušně poprosil abyste mi vykal už ani nemluvím. Vás už nemá rád ani honzal člověče.

                21. Vykáním si svoje IQ nezvýšíš a dolejzáním svojí
                  Vykáním si svoje IQ nezvýšíš a dolejzáním svojí oblibu už vůbec ne. Až si přečteš sprosťárnu tak to bezpečně poznáš, neboj se. Jestli toužíš aby tě měl taky někdo rád tak si na špatný adrese, sem se chodí pro zajímavý informace a ne pro lajky.

                22. To jste asi nepochopil co jsem tim myslel. Nebo spis to
                  To jste asi nepochopil co jsem tim myslel. Nebo spis to chapete az moc dobre protoze jiste nejste hloupej, ale image tvrdaka budete drzet neustale. Skoda. Ja se k urazkam strhnout nenecham.
                  Vite, ja si na vykani a formality naopak nepotrpim ale prislo mi to tady nejak na ferovku, navic na sebe ani nevidime, tak jsem se slusne proti tomu ohradil. Odpovedi mi byla ignorace a urazky. I kdyz mi na tom vykani uz nesejde. Holt jina doba. Recem o dolejzani predpokladam neverite ani vy sam. Mejte se pekne.

                  PS.1 Odpoved na otazku samozrejme zadna, jak jsem cekal. 🙂

                  PS.2 Muj nazor je ten ze v civilu bysme si nejspis rozumeli, co se treba politiky tyce mam uplne stejne nazory jako vy. Tahle anonymita internetu je bohuzel destruktivni a to plati samozrejme i pro me.

                  PS.3 Abych byl spravedlivej, perofesionalni prudic a provokater jako treba dlazdic samozrejme nejste. Na nej se vyprdnete, i kdyz vim ze to je tezky.

                23. Tady není žádná mateřská aby sis tu vylejval srdce a
                  Tady není žádná mateřská aby sis tu vylejval srdce a žebral vo pozornost. Radši se víc vzdělávej a sociální problémy si vylejvel na sociálních sítích kam patřej.

                24. Snazim se byt lidsky ale koukam ze je to asi bohuzel zbytecne.
                  Snazim se byt lidsky ale koukam ze je to asi bohuzel zbytecne. Bezte se radsi vyzpat, uz musi bejt dost pozde.

                25. Tady si na autowebu ne na socilní síti.
                  Tady si na autowebu ne na socilní síti.

                26. Tvl Tomasku najdi si psycholga, kup si psa nebo kocku, najdi
                  Tvl Tomasku najdi si psycholga, kup si psa nebo kocku, najdi si kluka nebo holku na spolecne chvile ale uz sem proboha prestan psat pokud to NENI K TEMATU !!!

                27. Proc na to vubec reagujete? O vas se prece nejedna.
                  Proc na to vubec reagujete? O vas se prece nejedna.

                28. Ty fakt nechapes ze tim jak sem davas tisic prispevku kazdy
                  Ty fakt nechapes ze tim jak sem davas tisic prispevku kazdy den jen obtezujes a zasiras diskuzi??? Myslis ze je kazdej zvedavej na tvoje hovna co sem porad davas…??? Jak psal Kuk, tohle neni FuckeBook uz to pochop pls !!!

                29. FuckeBook? Kdyby mi „kuk“ nenapsal ze mam IQ tykve, tak byste
                  FuckeBook? Kdyby mi „kuk“ nenapsal ze mam IQ tykve, tak byste se ted nemusel rozcilovat. Ja se nenecham urazet.

                30. Tak to prejdete. Urazeni daleko vic vypovida o tom, kdo urazku
                  Tak to prejdete. Urazeni daleko vic vypovida o tom, kdo urazku vyrkne, nez o tom, kdo je jejim cilem.

                31. Ja vim. Mate 100% pravdu. Bohuzel jsem se neudrzel.
                  Tak pokus

                  Ja vim. Mate 100% pravdu. Bohuzel jsem se neudrzel.
                  Tak pokus cislo 2 :-).

                32. Protoze Kruger je Cipis (ale jestli je to stejna osoba jako
                  Protoze Kruger je Cipis (ale jestli je to stejna osoba jako Kuk tezko rict, styl urazek je trochu jiny).

                33. Jo, uz sem je zacal ignorovat. Zatim se mi to dari.
                  Jo, uz sem je zacal ignorovat. Zatim se mi to dari.

                34. Nedaří se ti vůbec nic. Naopak je to čím dál tím
                  Nedaří se ti vůbec nic. Naopak je to čím dál tím horší. Furt dolejzáš, troluješ a žadoníš vo pozornost.

                35. Jestli se tu budou navzajem urazet uz i rozumni lide s
                  Jestli se tu budou navzajem urazet uz i rozumni lide s podobnymi nazory tak kam to speje. Staci, ze z nas delaji blbecky trollove.

                36. Celkové dluhy jsou nepodstatné číslo, mnohem víc
                  Celkové dluhy jsou nepodstatné číslo, mnohem víc záleží, kolik je stojí dluh udržovat a kupříkladu za 2Q to bylo 170 milionů USD a i přes rostoucí dluh toto číslo klesá (3Q 2019 to bylo maximum 185 milionů).
                  Teď zisk 4 kvartály po sobě a před sebou nejsilnější období, tak si můžou klidně na nějaký starý dluh s vysokými úroky půjčit 2x tolik a úroky z toho budou přesto menší, tak proč si nepůjčit na pár dalších továren 🙂

                37. No treba si pockat na experta runnera. On je odbornik na
                  No treba si pockat na experta runnera. On je odbornik na skrachovane automobilky 😉

                38. Půjčit si samozřejmě můžou a taky to na nové investice
                  Půjčit si samozřejmě můžou a taky to na nové investice dělat budou. Vždycky je lepší zaplatit továrnu z půjčky než z hotovosti,když dostaneš solidní úrok. A to Tesla dostane bez problému. Je stabilní, zájem je velký a rezervy na účtech jsou obrovské. A pak splátky zaúčtujou do nákladů na výrobu.

  4. Tak schvalne, jestli novy model dostane veci, ktere jsou v
    Tak schvalne, jestli novy model dostane veci, ktere jsou v dane cenove kategorii „par“ let standard (adaptivni svetla, drzadlo vevnitr nade dvermi, kapsy ve dverich, svetylko na stinitku, zasuvka v kufru, kotvy na popruhy v kufru, HUD, …). Ano, vim, ze neco z toho uz je v TMX, ale porad ne v TMS.

    1. ílon si po dlouhý době sednul soc na zadní Ska a fláknul
      ílon si po dlouhý době sednul soc na zadní Ska a fláknul se vo tu pitomou prosklenou střechu do palice tak silně, že se mu konečně rozsvítilo a rozhod se proměnit ty přepálený akcije (dokud drží) na materiální hodnoty do fabriky to aby se ftý káře dalo už konečně standartně jezdit když už stojí takový mega ;))

      https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/

    2. Elon usoudí, že to není potřeba, že to někteří lidi
      Elon usoudí, že to není potřeba, že to někteří lidi sice chtějí, ale že on si myslí, že to nepotřebují a že je to zbytečnost, tak to tam prostě nedá. A nedá ani na výběr jako u normálních automobilek… chceš? OK, ber. Nechceš? Nemusíš. U Tesly… chceš? Máš smůlu, není to tam, protože Elon si myslí, že to je blbost a prostě to tam nedá 🙂

      To je jako kdysi před léty s velikostí displeje u iPhonu. Všichni měli větší displej, jenom iPhone tuším 3,7 nebo 4 palce? Steve řekl, že větší není potřeba a hotovo. Někteří uživatelé by větší přijali a říkali, že je to škoda, ale že si stejně koupí iPhone a počkají, snad v budoucnu bude i větší displej. No a někteří fanatici říkali, že Steve má recht a že 4 palce stačí. A dnes? Po 4 palcích ani pes neštěkne 🙂

      To mi připomíná přesnu Tesla komunitu 🙂 Někdo si řekne, že by bylo fajn tam mít třeba HUD, ale když není, tak se nedá nic dělat, ale stejně si to koupí, protože ostatní pozitiva převládají. Fanatik řekne, že HUD je blbost a že by to tam stejně nechtěl… jenom proto, že to Tesla nenabízí 🙂

      1. A cim se to nejak zasadne lisi od zdejsiho „vydej neco, nech
        A cim se to nejak zasadne lisi od zdejsiho „vydej neco, nech pod tim cipise a jeho alter ega stokrat vyzvracet (v lepsim pripade rozjet flamewar), dalsich 100 lidi to stejne otevre (protoze jim prisla notifikace a doufaji, ze tentokrat tam bude nejaka informace, ne jen blitky) a penizky za reklamy cinkaji“?

Napsat komentář