Tesla chce velké novinky ohledně svých baterií ohlásit 15. září

Elon Musk ohlásil, že tolik očekávaný Battery Day by se orientačně mohl uskutečnit 15. září, společně se setkáním akcionářů.

Stále není zcela jasné, co přesně se chystá Elon Musk a jeho Tesla v rámci Battery Day oznámit. Jisté je jen to, že půjde o baterie.
foto: Tesla

Původně se Tesla Battery Day měl odehrát už někdy v polovině května. Pandemie čínského viru COVID-19 ale pochopitelně pracovala v neprospěch všech zúčastněných.

Musk už několikrát řekl, že by celou akci nerad uspěchal, a že má připravenu velkou nálož skvělých novinek. Dokonce šel tak daleko, že to podle něj má být jeden z „nejdůležitějších dnů historie Tesly“.

Stále však není jasné, o co přesně půjde. Mohlo by jít o představení nového typu baterií s životností 1,6 milionu kilometrů, které Tesla následně s velkou pravděpodobností využije primárně v elektrotahači Tesla Semi. A navíc si je nejspíš bude i sama vyrábět.

Mohli bychom se ale dozvědět i další podobnosti o nově obnoveném tříletém kontraktu se společností Panasonic. Ta v rámci Gigatovárny 1 v Renu vyrábí pro Teslu bateriové články.

Vztahy mezi Teslou a Panasonicem ale nebyly v posledních letech právě nejrůžovější. Nyní je, zdá se, vše urovnáno, a Panasonic tak má umetenou cestu k dalším investicím a rozšiřování výroby v Gigatovárně 1.

Vzhledem k tomu, že Tesla Battery Day dne 15. září 2020 má být spojen také se setkáním investorů, bude připravena mimo jiné prohlídka právě výroby bateriových článků.

74 Comments on “Tesla chce velké novinky ohledně svých baterií ohlásit 15. září”

    1. Tu maj jen pro Čínu. Oni potřebují hlavně baterie co
      Tu maj jen pro Čínu. Oni potřebují hlavně baterie co vydrží provoz v Semi tahačích a pak levný baterky pro CB, kde po cena za 1 kWh vychází proklatě nízko. Pak potřebují baterku pro Roadstera co dokáže ujet slibovanejch 1000 km (?) a nebude mít dvonásobnou velikost 100 kWh baterky z TMS. :)) Fakt jsem zvědaj jak se jim podaří todle všechno splnit.

      btw zrovna uzavřeli další kontrakt na nákup kobaltu.

        1. Jenomže ji vyrovnali na úrovni packu a ne článků. A to
          Jenomže ji vyrovnali na úrovni packu a ne článků. A to proto, že nepoužívají moduly, což Tesla už taky plánuje.

          LiFePO od CATLu mají podle článku energetickou hustotu cca 190Wh/kg. Několik let staré niklové články mají hustotu 250Wh/kg a ty nové které Tesla hodlá představit na Battery day budou mít zřejmě hustotu 300-350Wh/kg s budoucím potenciálem až 500.

          LiFePO mají velkou výhodu hlavně v ceně vstupního materiálu.

    2. Tesla nemá nic společného s tou LiFePO baterkou od CATLu,
      Tesla nemá nic společného s tou LiFePO baterkou od CATLu, kromě toho, že ji bude nakupovat pro auta vyrobená v Číně.

      Ty nové baterie, které Tesla představí jsou high Nikl baterie. Zřejmě Nikl-Aluminium, s 85-90% Niklu v katodě a syntetickým grafitem v anodě. Odpovídá to patentům, které zveřejnila Tesla a Jeff Dahl a akvizice Maxwellu.

          1. Těžko říci, jestli nové baterie hned sníží cenu auta,
            Těžko říci, jestli nové baterie hned sníží cenu auta, podle mě do té technologie zase nasypali mraky peněz, takže to snižování cen bude výhledové. Já myslím, že není potřeba dělat baterie s 5000 cykly (pokud by měly být drahé), protože současné baterie 64 kWh umožňují při správném nabíjení nájezdy 500 tis. až 1 mil km. Do BEV se musí člověk „zamilovat“ to se moc nedá řešit matematikou. Vždy když se u nás ve firmě bavím s lidmi, tak vždy to skončí na ceně a na nabíječkách. Podívejte se na Východočeský kraj, je to ostuda. Když nabiju v Boleslavi a pojedu do Krkonoš, tak další nabíječka je Turnov nebo Vrchlabí, to je tragedie. Když pojedu do Nové Paky a budu tam trávit dovolenou, tak nikde nenabiju po cestách. Kolega říká, až si budu moct koupit ojeté auto BEV za 350 tis. s dojezdem 300 km, tak to bude OK, jinak ne.

            1. Tak tomu nerozumím. Když pojedu z Mladé Boleslavi do
              Tak tomu nerozumím. Když pojedu z Mladé Boleslavi do Krkonoš, tak proč bych po cestě nabíjel? Podle mě je nabíječek dostatek. Jasně, penetrace by mohla být promyšlenější, ale s autem s dojezdem kolem 250km není problém kamkoliv v ČR dojet. Další problém je v tom, že lidi nechápou, že můžou na dovolené auto nabíjet z běžné zásuvky v hotelu, chatce, kempové zásuvky a pořád tam čekají na nějaké nabíječky 😀
              Pokud máte starý elektromobil s dojezdem 150km, tak můžete těžko očekávat, že vám bude někdo stavět rychlonabíječky podle tohoto dojezdu. Ano, jednou to tak bude, budou na každé pumpě, ale to bude tak za 5 let nejdříve. Navíc i s dojezdem 150km tzn. 100km mezi nabíječkami se dá po ČR poměrně pohodlně jezdit, v nouzi s využitím oběda někdy s na TYP2 nebo redukcí na 3 fáze po předchozí dohodě při plánování cesty 😉

                1. Chcete mi tedy říci, že to je úplně normální, že
                  Chcete mi tedy říci, že to je úplně normální, že města jako Nová Paka, Jičín, Lomnice na Popelkou, Lázně Bělohrad nemají jedinou nabíječku včetně AC 22 kW??? To je přece pitomost, takhle se elektromobilita nepohne. Když pojedu někam na výlet, tak všude ve větších městech musí být možnost nabití jak u restaurací či obchodních center apod. Navíc baterkám nejvíce svědčí nabíjení mezi 25-75% (tedy dojezd řádově 100-150 km), tedy nabíjení 0-100% je to nejhorší, co člověk může dělat.

                2. Vim, ze to bude znit osklive, ale jak velka je ta „velka cast
                  Vim, ze to bude znit osklive, ale jak velka je ta „velka cast nasi populace“? Par stovek (pravdepodobne ne vic nez 1000) z cca 7 milionu aut, co tu jezdi?

                  I pokud to zuzime jen na EV, pocitam, ze to bude tak pulka a behem par let malobaterkace prirozene „vymrou“ z hlediska potreb rychlonabijeni – budou jezdit jen „okolo komina“ s nabijenim doma (nebudou uz masochiste, co by je koupili aby mohli jezdit dalkove trasy).

                3. Možná nevidíte trendy, které výrobci nastavili, tedy
                  Možná nevidíte trendy, které výrobci nastavili, tedy výroba malobaterkáčů naopak roste. Podívejte se na úplné novinky Mazda MX-30, eHonda, Sion, Renault Twingo, eUP, Citigo-e, Seat Mii a mohl bych jmenovat další. Kdo z nás potřebuje baterii 100 kWh když 80% lidí jezdi do 60 km denně? Proč budu platit 600 tis. za baterii, když může stát 200 tis.?

                  Auta, které uvádím, ujedou za ideálních podmínek 200-250 km, tak je ideální nabíjet každých 100 km, tedy dojedu na místo a připojím k síti to by měl být standard a ne vyjíždět se 100% kapacity a vybít ho do nuly, to pak baterie po 800 cyklech je na 50% kapacity. Z těch 10 tisíc hotelů a restaurací má možnost nabíjení BEV auta sotva procento a to si ještě fandím.

                4. V tomhle jsem skepticky, auto s „idealnim dojezdem 200-250“
                  V tomhle jsem skepticky, auto s „idealnim dojezdem 200-250“ (takze realne tak tech 100, pokud ho nebudu drtit 0-100% ale doporucovanych 20-80%, v zime jeste min) si krome nadsencu moc lidi ***jako jedine auto*** nekoupi (pripadne ho rychle vrati)…

                  A kvuli par nadsencum (a ve vetsine pripadu i dost kolenovrtum) nikdo dostatecne hustou sit RYCHLOnabijeni stavet nebude. Alespon ne, dokud budou neustale nekde vyrvavat, ze 10Kc/kWh je nenazranost.

                  Restaurace jsou jiny pribeh. Ale asi sami vidi, kolik obedu je treba prodat elektromobilistum, aby se zaplatil i relativne levny wallbox za 10-20k. A kolik takovych zakazniku jezdi.

                5. Myslím, že vyrábět a prodávat se budou oboje, malo i
                  Myslím, že vyrábět a prodávat se budou oboje, malo i velkobaterkáče. Ale to co chtěl podle mne Josef říci je, že při rozdílu ceny 400 000,- Kč si už každej dvakrát a dobře rozmyslí, jestli vůbec kdy jezdí trasy nad 100 km.
                  Je tu obrovská skupina lidí, kteří o svých přepravních potřebách neuvažuje racionálně, ale pocitově. Když se bavíte s lidmi, většina je na počátku přesvědčena, že najezdí stovky kilometrů a neustále s plným autem. Když je požádáte ať si vedou „deníček / knihu jízd“ tak po pár měsících zjistí, že ve skutečnosti najezdí za den max desítky kilometrů a z poloviny času sami a bez nákladu.
                  A když už „MUSÍM“ na dovolenou jet autem, tak se mi daleko víc vyplatí si jej na 14 dní půjčit, než si jej pro těch 2 X 14 dní v roce koupit.
                  Ono než při těch dvou příležitostech ročně projezdíte v půjčeném autě, nebo prolétáte 400k,- Kč no to se nacestujete.

                  Takže 300 dní v roce jezdím Leafem, iMiEVem, Smartem – a dvakrát za rok si na dovolenou půjčím Konu, Niro, Teslu.

                6. V současné době je malobaterkáč vhodný jako druhé nebo
                  V současné době je malobaterkáč vhodný jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Jako první spalovák nebo plug-in hybrid.

                7. Vidíte, a nám JAC nominálních 40 kWh (použitelných 36,5)
                  Vidíte, a nám JAC nominálních 40 kWh (použitelných 36,5) stačí úplně na všechno včetně cesty na dovolenou do Chorvatska.
                  A je to i s rezervou, troufám si říct, že by jsme to dali i s jedničkovým Leafem verze s 30 kWh.

                8. Přesně tak! Vždyť i já dávám během 1 dne na otočku
                  Přesně tak! Vždyť i já dávám během 1 dne na otočku Žďár – střední Slovensko a zpět (cca 700 km) s e-NV200 24 kWh (reálných 18,5 kWh). A to se moc necourám! Už to dávám poněkolikáté, ale moc to nikoho nezajímá.

              1. Jojo v kempu na vás čekají 🙂 mají to na to dimenzované a
                Jojo v kempu na vás čekají 🙂 mají to na to dimenzované a jen náhodou se začínají v Alpách objevovat cedulky, nenabíjejte na stanových místech 😀
                „Navíc i s dojezdem 150km tzn. 100km mezi nabíječkami se dá po ČR poměrně pohodlně jezdit, v nouzi s využitím oběda někdy s na TYP2 nebo redukcí na 3 fáze po předchozí dohodě při plánování cesty ;-)“
                Klucíí jedu za váma na ten pracovní oběd, co jste mě pozvali do té luxusní restaurace, ale sorry, vychází mi nabíjení u elektromobilu támhle k motorestu U přepálenýhu tuku, tak se tam sejdeme jooo a něco si dáme, prej mají epesní klobásky 😀

                Sorry, ale to je jak cestování s veteránem :D:D člověk si taky napřed musí domluvit záchytné body, kdyby něco

                1. Jo viděl jsem v kempu zásuvku na 230V, ale s omezením na 3A
                  Jo viděl jsem v kempu zásuvku na 230V, ale s omezením na 3A 🙂 Teoreticky s tím za 24h nabijete 16 kWh.

                2. ani omylem – BMS kolikrát malé proudy nedovoluje, protože
                  ani omylem – BMS kolikrát malé proudy nedovoluje, protože jim nedělají dobře po těle.
                  Před pár lety v Hermagoru jsem měl skvělý zážitek, dojel tam maník v Tesle, běhal důležitě v bundičce Tesla a v plavkách po kempu – bylo 30°C ve stínu – už to bylo vtipné a pobavil půlku kempu. Pak se rozhodl nabíjet a půlka kempu bez elektriky…to už tak veselé nebylo, protože to vyhodil až někde venku a ta studentka, co seděla na recepci, to řešit neuměla a údržba měla po šichtě…takže měli někteří studenou večeři a večer při svíčkách…
                  I když myslím, že než proudem auta to dokázal vyrazit nějakou svojí samodomo redukcí na camper zásuvku (z hlavy neznám standard)

            2. Ano je to těžko říct (navíc nejsem manager, ani PR
              Ano je to těžko říct (navíc nejsem manager, ani PR pracovník, ani ekonom – takže konkrétně v mém případě je to skutečně jen zcela laický nápad), ale klidně by to mohlo cenu EV snížit skokově.
              Tesla už několikrát předvedla zcela neortodoxní myšlení – kdyby se najednou objevili Tesly s jejich současnou výkonností, ale zároveň by se staly nejlevnějším autem ve své kategorii (třídě) na světě, tak by se to cááákra projevilo na počtech prodejů.
              Oni prostě mohou zvolit strategii, nahnat zisk při minimální marži na kvantitě, a vedlejším efektem bude, že Vám po světě budou jezdit miliony EV Vaší značky.

            3. Podla mna asi nie. Ono ked si zoberiem dnesne EV odcitam
              Podla mna asi nie. Ono ked si zoberiem dnesne EV odcitam predpokladanu cenu baterii tak som prekvapeny kolko stale to auto stoji. Bateria nema ani 50% ceny auta. Tie EV bez baterky su drahsie nez spalovaky s kompletnym motorom. Nie uplne rozumiem preco. Pocitam ze su tam vysoke marze a poplatky za technologie premietnute do celeho auta. Zaroven je tam velky priesor na zlacnovanie. Kedze je ale dopyt podstatne vacsi nez ponuka k zlacnovaniu nepride.

        1. Dobrý den,
          může mi prosím někdo vysvětlit, jak se

          Dobrý den,
          může mi prosím někdo vysvětlit, jak se počítají cykly?
          Kdysi se cyklus počítal každé zahájené nabíjení.
          U EV rekuperace nabíjí baterii mnohokrát za jízdu, tak bych rád věděl, jak to s těmi cykly opravdu je.
          Díky za vysvětlení.
          Stanislav

                1. Cyklus je 0-100%, tedy 4x nabíjení 35-60% je jeden cyklus.
                  Cyklus je 0-100%, tedy 4x nabíjení 35-60% je jeden cyklus. Určitě se započítává i rekuperace, která je cca 20% celkové spotřeby (je to taky dobíjení). Podle posledních výzkumů je nejlepší nabíjet baterii dokonce mezi 40-60% a vydrží minimálně 4000 plných cyklů, zatímco 0-100% necelých 1000 cyklů, tedy nabíjení 20-80% je naprostý základ (lépe 25-75%).

                2. No ja s tou malou baterkou tenhle problem nemam. V podstate
                  No ja s tou malou baterkou tenhle problem nemam. V podstate musim nabijet skoro porad do plna. Nastesti Plno snamena asi 82%. Zatim se drzi.

                3. Myslím, že dostatočná rezerva bude aj zo spodu, možno
                  Myslím, že dostatočná rezerva bude aj zo spodu, možno 15%. Takže vlastne sa využíva 65% a takých cyklov vydrží batéria omnoho viac ako keby ju cyklovali 0-100.

                4. Jo. Neklesne to pod asi 21%
                  Jo. Neklesne to pod asi 21%

          1. Jestli se nepletu, tak cyklus je ekvivalent nabiti od 0 do 100
            Jestli se nepletu, tak cyklus je ekvivalent nabiti od 0 do 100 %. Takze pokud 10x nabijete 10 % baterky, je to jeden cyklus. A pak do toho prave vstupuje, v jakem rozmezi toho cyklu dosahnete. Pokud prave v tom rozmezi 10ti % uprostred kapacity, pak mate zivotnost > 10.000 plnych cyklu, naopak pri tom plnem cyklovani < 1000

              1. Nemate zac. Pokud nepojedete z Mnt. Everestu k Mrtvemu mori a
                Nemate zac. Pokud nepojedete z Mnt. Everestu k Mrtvemu mori a nebudete jen rekuperovat nejakeho malobaterkace, pak tech par desitek Wh az male kWh nemaji v ramci SOC zadny vliv. Teda pokud z nejakeho prudkeho kopce nenabijete do blizkosti 100 % a oak nenechate auto odstavene.

                1. A jak budete rekuperovat, když vyjedete z domu na kopci.
                  A jak budete rekuperovat, když vyjedete z domu na kopci. baterka bude mít 100 procent a dáte si sjezd do údolí?

                2. Ked býva niekto na kopci, tak logicky nebude doma nabíjať
                  Ked býva niekto na kopci, tak logicky nebude doma nabíjať do 100% A ak by tak urobil. tak nezostáva nič iné iba tú rekuperovanú energiu páliť v kúrení pustenom na maximum. Aj tak som to už robil.

                3. Tak nějak, když jedu z alpského Breneru do Verony nebo
                  Tak nějak, když jedu z alpského Breneru do Verony nebo naopak do Mnichova, tak tam nabíjím do 85%.

                4. To je hezké, jak to máte hezky vypočítane a vůbec vás
                  To je hezké, jak to máte hezky vypočítane a vůbec vás tenhle management neobtěžuje.
                  Moje auta slouží mě, vy evidentně sloužíte autu.

                5. A za prachy co ušetří, může vzít rodinu na oběd.
                  A za prachy co ušetří, může vzít rodinu na oběd.

                6. Jakou rodinu? Jestli někdo jezdí leafem, určitě rodinu
                  Jakou rodinu? Jestli někdo jezdí leafem, určitě rodinu nemá.

                7. Takže rodinu má iba ten, čo jazdí rakovinometom alebo ako?
                  Takže rodinu má iba ten, čo jazdí rakovinometom alebo ako?

                8. Dobrý den pane Runnere,
                  auto vždy sloužilo mě a já tomu

                  Dobrý den pane Runnere,
                  auto vždy sloužilo mě a já tomu autu vždy vyhověl.
                  To jenom pro upřesnění.
                  Stanislav

                9. A víte, o tom, že normální elektropohon má na takové
                  A víte, o tom, že normální elektropohon má na takové situace „splachovadlo?“
                  Já se jen zeptal, abych si ověřil, jak místní uživatelé elektromobilů ví, co mají doma…popravdě hned dva kousky nezklamali

                10. Sice neviem presne o čo vám ide ale hlavne, že nie ste
                  Sice neviem presne o čo vám ide ale hlavne, že nie ste sklamaný.
                  Pekný zvyšok dňa.

                11. Pokud uz bych nabil na 100 %, tak zalezi na aute, zda ma
                  Pokud uz bych nabil na 100 %, tak zalezi na aute, zda ma buffer i nahore a dovoli tamukladat rekuperovanou energii. Pokud ne, tak rekuperovat nebudu stejne jako kdyz bude baterka promrzla (loni se mi to jednou stalo a docela me to nezvykem vydesilo).

Napsat komentář