Tata Nano - Stop & Start

Tata Nano bude mít Stop & Start

Magazín HybridCars přináší zprávu o tom, že indická automobilka Tata Motors nabídne svůj problémy stíhaný nejlevnější vůz světa Tata Nano také jako „mikro-hybrid“. Informovala o tom údajně indická ekonomická televizní stanice. Tato mikro-hybridní technologie však spočívá pouze v tom, že auto dostane Stop & Start, čili možnost téměř okamžitého zapnutí motoru. To má znamenat snížení už tak nízké spotřeby ještě o dalších 5 až 10%, na druhou stranu také zdražení nejlevnějšího auta světa o 4000 až 6000 rupií (několik tisíc korun). Technologii má údajně dodat německá společnost Bosch, která už pro Nano dodává brzdy a nádrže. Co je ale na téhle zprávě možná zajímavější, indická televizní stanice tvrdí, že Stop & Start verze Tata Nano se přidá k té klasické a elektrické. Tata Nano jako elektromobil tedy vypadá zase o něco nadějněji. Avšak prvním modelem, který Start & Stop technologii získá, bude Tata Indica, větší model, jehož elektrická verze je také v přípravě. Navíc, výroba samotných vůz Tata Nano ještě vůbec nezačala, protože automobilka Tata má dlouhodobé problémy s umístěním své továrny.

Tata Nano

Tata našla prostor, CNG a EV v plánu

Po nepříjemnostech spojených se stavbou nové továrny pro model Tata Nano si může Ratan Tata konečně oddechnout. Po přesunu z Bengálska totiž sehnal 445 hektarů potřebných pro stavbu rozsáhlého komplexu, který má produkovat od 250 do 500 tisíc aut ročně. První vůz sice nesjede z výrobní linky tento měsíc, jak bylo původně v plánu, březnový termín zní však také ambiciózně. Zajímavá je zejména suktečnost, že se zmínil o vývoji pohonných jednotek na zemní plyn a elektřinu.

Tata přesunuje výrobu nejlevnějšího auta Tata Nano

Indická automobilka Tata se po rozsáhlých prostestech rozhodla přesunout výrobu Tata Nano, nejlevnějšího automobilu na světě. Továrna v Západním Bengálsku a tamní podmínky obecně byly podle ředitele automobilky Ratana Taty nevyhovují a nešlo už déle váhat. Tata Nano představuje malý městský automobil, kterému rychle roste konkurence a pokud nezačne automobilka rychle vyrábět, mohla by ztratit náskok, který si představením Nano vybudovala. Přesto zatím není jasné, kde se vlastně automobily budou vyrábět.

Tata Motors - Tata Nano a Ratan Tata

Budoucnost Tata Nano ohrožena?

Automobilka Tata Motors, součást indického průmyslového gigantu Tata, se dostala do potíží se svou novou továrnou na nejlevnější automobil světa Tata Nano. Továrna stojí ve státu Západní Bengálsko, který je součátí Indie. Nicméně v posledních dnech továrnu sužují protesty zemědělců, jejichž půda byla automobilkou vyvlastněna. Začaly násilné protesty i blokáda továrny, ze které bylo policií vyvedeno na 3600 pracovníků. Ratan Tata, hlava automobilky, je žádán o navrácení půdy. Jenže s protestujícími nemá slitování. „Znepokojuje nás násilí, kvůli kterému se musíme obávat o bezpečnost svých zaměstnanců, zařízení a investic,“ prohlásil podle magazínu Aktuálně. Údajně už nyní uvažuje o přesunu továrny, která stála 350 mil. dolarů, do jiného státu. „Plán na přesun výrobu do jiného státu se již rýsuje,“ dodal Tata. Odborníci říkají, že jakkoliv tento proces dopadne, Tata Nano tím jedině utrpí. Znamená to zdržení výroby, přičemž mezitím se na trh mohou nahrnout další výrobci se svými super-levnými modely.

Tata Indica

Indická Tata ohlašuje svůj první elektromobil!

Indická automobilka Tata Motors ohlásila vývoj nového elektromobilu. Proti očekávání nebude založen na modelu Tata Nano, nejlevnějším automobilu na světě, nýbrž na prověřeném modelu Tata Indica. Podle některých zdrojů „…Tata v současné době pracuje na pěti typech elektromobilů postavených na modelu Indica.“ Údajně jsou vybaveny li-ion bateriemi a poskytují dojezd až 200 km. Co je na tom všem možná nejzajímavější, Tata Motors vyvíjejí a stavějí svůj první elektromobil v Norsku. Že by nějaká spojitost s firmou Think Global, která v současné době úspěšně táhne Evropou se svým elektromobilem Think City? Kromě toho v Norsku působí ještě automobilka Kewet, která se také soustředí na elektromobily a je všeobecně známo, že právě Seveřané jsou nejvíce nakloněni ekologickým alternativám. Navíc je tamní klima vynikající pro testování elektromobilů v extrémních podmínkách. Ratan Tata, ředitel společnosti Tata Motors, řekl, že elektromobil by měl být k dispozici do konce tohoto finančního roku. Bude samozřejmě určen především pro provoz ve městě a podle Ratana Taty je součástí většího projektu vývoje ekologických automobilů. Chystá tedy Indie v čele s konglomerátem Tata velkou ekologickou ofenzívu? Kromě osobního automobilu dnes Tata Motors pracují také na užitkovém elektromobilu Tata Ace pro americké a evropské trhy, a to společně s Chryslerem.

Tata Ace - elektromobil?

Tata a Chrysler společně vyrobí levný užitkový elektromobil?

Magazín Auto Observer přináší zajímavou spekulaci o tom, že indická společnost a americký by mohli společně vyvíjet malý, levný užitkový pod značkou . Ten by měl vycházet ze současného modelu Tata Ace. Ace by se měl vyrábět v , ale být osazen motorem teprve v USA, přičemž cena by se měla pohybovat kolem 5000 dolarů (při dnešním kurzu asi 75 000 Kč). Otázkou je, co by za takovou cenu zákazníci dostali – dojezd maximálně pár desítek kilometrů a max. rychlost 55 km/h? Tata dnes vyrábí nejlevnější osobní automobil na světě , o jehož elektrické verzi už se také spekuluje. Tak proč k tomu nemít ještě nejlevnější elektrický náklaďáček.

Ratan Tata členem X Prize Foundation

Zhruba před měsícem oznámila společnost Tata Motors vstup do soutěže Automotive X Prize. Indický výrobce známého nejlevnějšího automobilu na světě Tata Nano hodlá přispět svou troškou do mlýna miniaturním vozítkem, zcela jistě vycházejícím právě z modelu Tata Nano, ovšem nejspíš v podobě nebo hybridu (ostatně, o Tata Nano jako elektromobilu se již spekulovalo). Aktuálně přicházejí z Indie další velmi zajímavé zprávy. Ratan Tata, předseda společnosti Tata Sons, která vlastní Tata Motors a řadu dalších společností, se stal členem správní rady X Prize Foundation.

Renault a Bajaj

Nový superlevný Renault za 45 tisíc?

Renault chce být u všeho. Vyvíjí elektromobily pro Izrael, nyní se pouští do konkurenčního boje s indickou automobilkou Tata o nejlevnější auto. Ještě doznívají zprávy o superlevném vozu Tata Nano a Renault přichází z obdobnou strategií „lidový vůz pro každého“.

Cílovým trhem vozu s označením ULC (Ultra Low Cost – ultralevné) je stejně jako u Taty Indie. Plány má Renault velkolepé – do roku 2011 by mělo být auto na indickém trhu k dostání, objem prodeje bude prý 200 000 vozů za rok.

Chevy Beat

General Motors chystá konkurenci Tata Nano

Obrovské a rychle rostoucí trhy Číny a Indie jsou dnes pro západní automobilky šťavnatým soustem. Jenže tamní automobilky v čele s Tata Motors se nehodlají dát jen tak. Nejlevnější automobil světa Tata Nano za necelých 50 000 Kč je předurčen stát se novým lidovým vozem Asie. Automobilka General Motors proto svým inženýrům zadala nový úkol: vyvinou podobně levný automobil. Měl by být postavený na stejném podvozku Global jako nedávno ohlášený minivůz Chevy Beat. Do produkce by se supelevný vůz měl dostat už koncem roku 2009. Diskutovat můžeme nad tím, jaké typy pohonu asi GM nabídne a případně i s jakou spotřebou?