skútr Vespa Piaggio

Prodej skútrů v USA strmě roste

S tím jak Ameriku zasáhla ekonomická krize a zdražení benzinu s následným propadem prodejů automobilů, objevila se nutně oblast, která na této situaci naopak prosperuje. Skútry se staly novou modlou amerických měst. Jen během první poloviny roku 2008 stoupl prodej skútrů o 66% v porovnání s předchozím rokem, zatímco prodej motocyklů o pouhých 0,5%. Situaci komentoval Paolo Timoni, prezident Piaggio Group Americas, výrobce skútru Vespa. „Zatímco před pěti lety si lidé motorové skútry kupovali jako rekreační produkt na víkend, dnes si většina lidí kupuje skútr jako alternativní dopravní prostředek.“ Ha, a už to tu máme – alternativa! Sice pořád ještě benzinová, ale přeci jen alternativa k obrovským těžkým předimenzovaným autům. Piaggio se několik posledních měsíců v USA těšilo více než 100% růstu prodejů. Elektrické skútry se navíc, podobně jako elektromotocykly, pomalu dostávají do kurzu, viz. náš test elektrického skútru Vectrix. Spotřeba benzinových skútrů se pohybuje mezi 2,8 a 4,7 l/100 km. Ze zvýšených prodejů se těší také značky Honda, Yamaha, Suzuki a další známí výrobci skútrů. Amerika se v tomto ohledu tak trochu poevropšťuje – v jižní Evropě jsou metropole skútr plné už desítky let.

Vectrix

Prodej elektrických skútrů Vectrix strmě roste

Při testu si Vectrix vedl dobře, ne však v prodejnosti. Alespoň donedávna. Zatímco v roce 2007 bylo prodáno pouze 123 skútrů, od počátku roku 2008 se počet jejich majitelů rozrostl o více než tisícovku. Takový obrovský nárust v prodeji znamená pro anglickou společnost Vectrix Corp. zřejmě růžové zítřky.

Dá se předpokládat, že za úspěchem v prodejích maxi-skútru stojí zvyšující se ceny pohonných hmot a také vyšší informovanost veřejnosti o elektrickém pohonu. Hlavním důvodem ovšem bude snížení ceny, která se u modelu 2007 dostala až na úroveň 75% té zaváděcí.

elektrický skútr Vectrix test

Test: elektrický skútr Vectrix

začíná z USA pomalu expandovat do celého světa. této značky patří mezi nejdražší, ale zároveň jde o nejlépe použitelnou alternativu ke skútrům klasickým. Nejnověji se začínají objevovat také u nás. Měli jsme možnost elektrický skútr Vectrix otestovat a zjistit, jaké jsou jeho výhody i nevýhody, jak si poradí s hustým městským provozem, i další podrobnosti.

Yamaha představí skůtr na palivové články

Už minulý rok na Tokyo Motor Show představila skútr na nazvaný FC-me, který svými rozměry, váhou i výkonem spadal do kategorie 50 ccm. Tento rok se hystá představit FC-AQEL, vylepšenou 125ccm variantu tohoto stroje (skútr je ale samozřejmě poháněn elektromotorem). Hlavním rozdílem je, že palivové články FC-AQEL jsou syceny a nikoliv směsí metanolu a vody jako v případě FC-me.