Solaris a Škoda Electric dodají elektrobusy do Budapešti
Konsorcium společností Solaris Bus & Coach a Škoda Electric získalo zakázku na 48 trolejových elektrobusů do Budapešti. Půjde o 12metrové …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Konsorcium společností Solaris Bus & Coach a Škoda Electric získalo zakázku na 48 trolejových elektrobusů do Budapešti. Půjde o 12metrové …
Plzeňská hromadná doprava nově využívá dva elektrobusy Perun společnosti Škoda Electric. Zároveň byla do provozu uvedena nová nabíjecí stanice ze Škodovky.
– oficiální stránky www.skoda-auto.com
– české stránky www.skoda-auto.cz
Původ největší české automobilky a jednoho z nejznámějšího průmyslových podniků v České republice sahá až na konec 19. století. Tehdy si jistý Václav Klement koupil jízdní kolo. Brzy se však objevila závada, a tak napsal Klement dopis, ve kterém firmu žádal o opravu. Firma Seidel & Nauman se však ohradila proti němčině, kterou Klement používal. A tak si Václav Klement a Václav Laurin založili vlastní opravnu bicyklů s názvem Laurin & Klement.
Česká Škoda vyráběla elektromobily mnohem dříve, než nastal současný boom a dokonce o něco dříve, než General Motors poprvé přišli se svým GM EV1. Podle informací webu Electroauto.cz Petra Dvořáka, známého českého propagátora elektromobilismu, se v Čechách elektromobily vyráběly v bývalém závodě Škoda Elcar Ejpovice, který byl pobočkou Škoda Plzeň.
Prvním elektromobilem byla Škoda Shortcut vyrobená Jaromírem Vegrem zkrácením Favoritu na zakázku Švýcarského zájemce v roce 1990. Model měl údajně ve Švýcarsku obrovský úspěch, a tak přišla žádost o dodání 1000 kusů! Ke konci roku 1992 se výroba skutečně rozjela, vyráběly se modely Škoda Eltra 151L a 151 Pick-up. Veškerá produkce šla na vývoz, pouze několik kusů zakoupila Česká pošta. Výroba skončila v roce 1993, kdy podnik Škoda Auto převzal Volkswagen.
Je tomu pár týdnů, co se tahoun českého průmyslu v podobě Škoda Auto znovu přihlásil ke svému odkazu. Mladoboleslavská Škoda ohlásila zapojení do projektu Superbel, což není nic jiného než na elektřinu předělaná Škoda Superb.