Nejvíc patentů mezi automobilkami zaregistrovala Toyota
Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů.
Tesla inovuje na všech frontách. Už před dvěma lety si tamní inženýři řekli, že běžné stěrače nejsou dost dobré. A …
Automobilka Toyota aktuálně na veletrhu CES 2015 v Las Vegas ohlásila, že dává volně k dispozici 5680 patentů týkajících se vodíkového pohonu. Následuje tak příklad automobilky Tesla Motors, která už dříve dala k dispozici patenty týkající se čistě elektrického pohonu.
Tesla Motors vydala prohlášení na svém blogu, ve kterém dává všechny své patenty k dispozici a nebude žalovat nikoho kdo je „v dobré víře“ využije.V automobilovém průmyslu jde o bezprecedentní krok srovnatelný s tím, když Volvo dalo k dispozici panenty na bezpečnostní pásy v 50. letech minulého století.
Google získal v USA patent na robotické auto. Jeho vývojem se zabývá už dlouhou dobu. Patent vysvětluje jak se auto. dozví, že by mělo převzít kontrolu, jak určí svou pozici i to kam má jet.
Americká automobilka Ford, která má z celé trojice velkých automobilových výrobců (plus General Motors a Chrysler) relativně nejmenší problémy, se vytasila s reklamním štěkem ohledně toho, že její Ford Fusion Hybrid je údajně „nejpatentovanějším“ autem na světě. Celkově si při vývoji svého hybridního automobilu nechal Ford zaregistrovat 119 nových patentů, a to jak pro Ford Fusion 2010, tak samozřejmě i Ford Fusion Hybrid. Zasahují do 17 průmyslových odvětví. Některé exkluzivní technologie pomohly například hybridu snížit spotřebu ve městě na ověřených 5,7 l/100 km, což je méně než má například Toyota Camry Hybrid (7,1 l/100 km). „Tým za Fusion Hybrid si postavil laťku velmi vysoko – vyvinout hybridní sedan s nejnižší spotřebou v Americe – a povedlo se mu to,“ komentoval v tiskové zprávě Derrick Kuzak, vice prezident globální produktové skupiny. Pro srovnání, během vývoje elektromobilu GM EV1 bylo podáno 23 patentů, nicméně např. při vývoji Toyoty Prius údajně kolem 1000 patentů celosvětově.