elektromobily americké armády

Americká armáda má první elektromobily, chce jich tisíce

Minulý týden odhalila americká armáda prvních šest , které jsou součástí rozsáhlé dodávky zhruba 4000 elektrických vozů. Jde o malá elektrická vozítka sloužící k přepravě personálu na základnách po celých Spojených státech. Jejich maximální rychlost je 50 km/h, jako baterie slouží klasické olověné a armádě mají ušetřit asi 43,5 mil. litrů paliva během následujících šesti let. Už teď armáda uvažuje o rozšíření programu až na 28 000 vozů. „Doufáme, že zbytku země ukážeme co se dá s elektromobily dělat a rozjedeme trh. Chevy Volt a Tesla už jsou venku a poptávka po nich stoupá,“ řekl armádní zástupce zodpovědný za energie. „Armáda je lídrem v mnoha společenských i technologických oblastech a tohle je další z nich,“ dodal. Nové elektromobily jsou vyrobeny společností Global Electric Motorcars, která spadá pod problémový Chrysler. „Tohle je první část ukázky toho, že to s elektromobily myslíme vážně, a že hodláme nakupovat další, dodávají armádní zdroje. „Všechno je to o technologii baterií. V armádě utrácíme miliony dolarů za výzkum technologií nových baterií, a to nejen pro naše vozidla, ale také naše základny. Pokud v nich chceme zapojit obnovitelné zdroje energie, ať už jsou to solární nebo větrné elektrárny, musíme být schopni tuto energii skladovat když slunce nesvítí nebo vítr nefouká,“ nastiňuje americká armáda svou ekologickou budoucnost.

Německo chce milion elektromobilů do roku 2020

Ve dnech 25. a 26. listopadu 2008 se v Berlíně konala konference Nationale Strategiekonferenz Elektromobilität čili „Národní strategická konference o elektromobilitě“. Německo se podle toho, co bylo na konferenci prezentováno, hodlá stát evropskou jedničkou v oblasti elektromobilů, oprostit se od energetické závislosti (což je však trochu v rozporu se vzrůstající závislostí na zemním plynu z Ruska), a vyrábět veškerou elektřinu pro své elektrické automobily z obnovitelných zdrojů energie. Do roku 2020 chce mít Německo na silnicích jeden milion elektromobilů a plug-in hybridů. Dnes tamní silnice brázdí zhruba 46,1 milionu automobilů. Jedním z těch, kdo na konferenci vystoupili, byl také německý ministr životního prostředí Sigmar Gabriel, který ve své prezentaci doslova řekl, že „Německo by se mělo stát vůdčím trhem elektromobility“. Dále vystoupil také ministr dopravy, zástupci ministerstva financí či zástupci státních i soukromých vědeckých institucí. Matthias Wissman, prezident Německé asociace výrobců automobilů zdůraznil, že budou třeba také vládní incentivy, které podpoří rozvoj elektromobilismu. Konference se samozřejmě účastinili také zástupci průmyslu, společností jako BMW (Mini E), Daimler (elektrický Smart) či Volkswagen (Golf Twin Drive). Německá vláda také zdůraznila podporu výzkumu technologií lithium-iontových baterií ve firmách jako Bosch, BASF a dalších. Všechna opatření, o kterých se na konferenci mluvilo, by se měla stát součátí nových legislativních opatření v nejbližším příhodném období.

Project Better Place jde do Austrálie

Po Dánsku a Izraeli je Austrálie třetí zemí, kde se podnikateli Shai Agassimu podařilo místní přesvědčit o tom, že elektromobily jsou cestou budoucnosti. Ono ani není třeba nad tím zvlášť dumat – Austrálie má už dnes problémy s vodou, suchy a globální oteplování ji ohrožuje víc než řadu jiných zemí. Project Better Place uzavřel dohodu se společnostmi AGL Energy a Macquarie Capital Group ohledně vybudování infrastruktury dobíjecích stanic pro elektromobily. Austrálie je šestou největší zemí na světě, má přes 21 mil. obyvatel a 14,8 mil. automobilů. Jen v roce 2007 se zde prodalo přes milion nových automobilů. A to je velmi zajímavý trh. Project Better Place zde hodlá vybudovat síť dobíjecích stanic pro elektromobily, které budou čerpat energii z obnovitelných zdrojů energie, kromě jiného z větrných elektráren. Prvotní náklady by se měly pohybovat kolem 1 mld. australských dolarů, které zajistí kapitálová skupina Macquarie.

Auto na vzduch - AIRPod

AIRPod – nové auto na vzduch pro Nový Zéland

Auto na vzduch francouzské firmy MDI vyvolává rozruch už pěkných pár let. Noviny New Zealand Herald nyní informují, že díky dohodě mezi MDI a společností IndraNet Technologies bude nová verze auta na vzduch zvaná „AIRPod“ na Novém Zélandu k dispozici k pronajmutí, a to už do konce letošního roku. Třímístná tříkolka by měla ujet až 220 km, „dofouknout“ nádrž během 1,5 min. a cena za 100 ujetých km by neměla překročit 0,5 euro. Maximální rychlost je 70 km/h. Noviny poukazují, že je důležité si uvědomit, že auto pohání de-facto energie s jejíž pomocí byl stlačen vzduch do jeho nádrže o objemu 150 l (a tlakem 300 barů), což může být stejně dobře jaderná elektrárna jako obnovitelné zdroje energie. Mimochodem, renovovaná oficiální stránka MDI nabízí náhled hned na několik nových modelů aut na vzduch včetně např. MultiFlowAI vanu.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobil Mitsubishi iMiEV míří na Island i Nový Zéland

Elektrifikovaná budoucnost dopravy už klepe na dveře. své elektrické mikroautíčko cpe kam může a vlády jednotlivých států nadšeně přikyvují. Nejnovějšími „oběťmi“ krásného malého jsou Nový Zéland a Island. Obě země se v poslední době velmi zaměřují na , a tak není divu, že místní energetické společnosti (Meridian Energy na NZ) se do spolupráce s japonskou automobilkou jen hrnou. Nový Zéland má proti Islandu tu výhodu, že se tam podobně jako v nebo Austrálii jezdí vlevo, takže elektromobil nebude muset být upravován. Během února 2009 spustí Meridian a Mitsubishi na Novém Zélandu promo tour. Co se týká Islandu, zde Mitsubishi a vládní představitelé podepsali „memorandum o porozumění“ s tím, že i MiEV se zde začne testovat během roku 2009. Projede se jím i prezident Islandu Olafur Ragnar Grimsson. Island je výjimečnou zemí v tom, že už od 80. let minulého století se snaží o udržitelný rozvoj a přechod k obnovitelným zdrojům. Kromě elektromobilů se zajímá také o auta na vodík.

Japonsko / Mitsubishi - dobíjecí infrastruktura pro elektromobily

Japonsko testuje infrastrukturu dobíjecích stanic pro elektromobily

Japonská společnost Mitsubishi ve spolupráci s Tokyo Institute of Technology v současné době pracují na projektu sítě dobíjecích stanic pro elektromobily. Elektrická energie pro dobíjení elektromobilů má pocházet výhradně z obnovitelných zdrojů energie. První testovací dobíječky a celé instalace mají být umístěny v kampusu Tokijského technologického institutu. Testovacím elektromobilem bude Mitsubishi i-MiEV. V dobíjecí infrastruktuře jsou integrovány jak solární instalace, a to v podobě fotovoltaických panelů i solární termální elektrárny pohánějící Stirlingův motor pro generování elektřiny, tak i větrné turbíny. Testování bude probíhat od 1. července 2008 do 31. března 2010 v rámci projektu Advanced Energy Management (EAM).