Francie má čtrnáct přikázání elektromobilismu

Francouzská vláda, resp. ministr životního prostředí Jean-Louis Borloo, vydal seznam celkem čtrnácti „přikázání“, jejichž dodržování by mělo pomoct rozšíření elektromobilů ve Francii. Už před pár dny jsme informovali, že Francie hodlá na rozvoj elektromobilismu dát 1,5 mld. euro. Takže, čtrnáctero přikázání zní:

1. Během roku 2010 postavit dostatek předváděcích dobíjecích stanic
2. Zahrnout elektromobily do všech nových plánů městské mobility
3. Pomáhat univerzitám rozvíjet projekty výzkumu baterií
4. Do roku 2015 pořídit až 100 000 elektromobilů
5. Konečně schválit dotace 5000 euro pro zájemce o koupit elektromobilu
6. Zajistit, aby bylo možné všechna auta dobít doma ve standardní zásuvce
7. Od roku 2012 vyžadovat na parkovištích všech nových budov dobíjecí stanice
8. Pro stávájící staby vytvořit „právo na dobití“ aby se proti instalaci dobíječek nemohl nikdo bouřit
9. Od roku 2015 musejí mít všechny kancelářské budovy nabíjecí stanice
10. Využívat a propagovat standardizovanou evropskou zásuvku pro elektromobily
11. Zajistit pomoc lokálním vládám při budování dobíjecích stanic
12. Organizovat rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily
13. Zajistit, že pro dobíjení auta jsou využit nefosilní zdroje energie (Francie získává většinu z jaderných elektráren)
14. Propagovat recyklaci baterií

Tak to bychom měli. Chybí podle vás něco?

Německo chce milion elektromobilů do roku 2020

Ve dnech 25. a 26. listopadu 2008 se v Berlíně konala konference Nationale Strategiekonferenz Elektromobilität čili „Národní strategická konference o elektromobilitě“. Německo se podle toho, co bylo na konferenci prezentováno, hodlá stát evropskou jedničkou v oblasti elektromobilů, oprostit se od energetické závislosti (což je však trochu v rozporu se vzrůstající závislostí na zemním plynu z Ruska), a vyrábět veškerou elektřinu pro své elektrické automobily z obnovitelných zdrojů energie. Do roku 2020 chce mít Německo na silnicích jeden milion elektromobilů a plug-in hybridů. Dnes tamní silnice brázdí zhruba 46,1 milionu automobilů. Jedním z těch, kdo na konferenci vystoupili, byl také německý ministr životního prostředí Sigmar Gabriel, který ve své prezentaci doslova řekl, že „Německo by se mělo stát vůdčím trhem elektromobility“. Dále vystoupil také ministr dopravy, zástupci ministerstva financí či zástupci státních i soukromých vědeckých institucí. Matthias Wissman, prezident Německé asociace výrobců automobilů zdůraznil, že budou třeba také vládní incentivy, které podpoří rozvoj elektromobilismu. Konference se samozřejmě účastinili také zástupci průmyslu, společností jako BMW (Mini E), Daimler (elektrický Smart) či Volkswagen (Golf Twin Drive). Německá vláda také zdůraznila podporu výzkumu technologií lithium-iontových baterií ve firmách jako Bosch, BASF a dalších. Všechna opatření, o kterých se na konferenci mluvilo, by se měla stát součátí nových legislativních opatření v nejbližším příhodném období.