Hybridní motocykl eCycle

Společnosti eCycle a Machineart vyvinuly koncept hybridního motocyklu se spalovacím motorem a elektormotorem. Koncept by měl zrychlit z 0 na 100 km/h za šest sekund, přitom spotřeba by se měla pohybovat kolem neuvěřitelných 1,577 l/100 km. Hmotnost motocyklu by měla být 100 kg.
Společnosti zatím nemají zájem uvést motocykl do prodeje, nicméně doufají předvést, že něco takového je možné a doufají v pozdějšího investora, který by zafinancoval další vývoj.

Toyota představila hybridní koncept FT-HS

Toyota se svým modelem Prius a luxusním Lexusem jednoznačně vede na poli hybridních automobilů. Nyní představila koncept sportovního hybridu s názvem FT-HS, který bude naživo k vidění na Detroitském autosalónu. Sportovní hybrid FT-HS bude pohánět 3,5 litrový šestiválcový motor společně s doplňkovým elektromotorem. Celkový výkon se odhaduje kolem 400 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h někde kolem čtyř sekund.

AutoTram – hybridní autobus/tramvaj

Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.

Volkswagen se chce zbavit ropy

Německá automobilka Volkswagen vydala plán vývoje pohonu svých automobilů pro následující dekádu. Cílem je zcela se zbavit závislosti na ropě. Fosilní paliva nicméně v krátko- a střednědobém výhledu zůstanou i nadále hlavním zdrojem energie, takže je nutné je využít co nejšetrněji. K tomu mají automobilce Volkswagen pomoci nové technologie přímého vstřikování benzínu (TSI), turbo-diesely (TDI) a dvojité převodovky (DSG). Tyto moderní spalovací motory budou také kombinovány s elektrickými motory v nových hybridních automobilech. Dieselové motory budou navíc vylepšeny o technologii BlueTec licencovanou od značky Mercedes.

Nové olověné akumulátory pro hybridy

Společnost Firefly Energy Inc. vyvinula nový typ olověných kyselinových akumulátorů, které by mohly najít využití v hybridních automobilech a elektromobilech.
Nový typ baterie má podobný design jako klasické olověné akumulátory, nicméně namísto olověné mřížky využívá mřížku z karbonu. To značně snižuje hmotnost, zjednodušuje výrobu a zvyšuje rychlost nabíjení.

Novinka: posílejte články emailem!

U všech článků na serveru Hybrid přibyla nyní možnost poslat emailem. Pokud vás nějaký článek zaujme a znáte někoho, koho by stejné téma také zajímalo, neváhejte a využijte možnosti poslat mu jej i s komentářem emailem. Textový odkaz „poslat emailem“ se nachází dole pod každým článkem.

Zaregistrujte se a sbírejte ekobody!

Vzhledem k velkému množství spamu zavádíme na serveru Hybrid registraci uživatelů. Pokud se zaregistrujete, budete moct nejen přispívat pod články svými komentáři, ale také vytvářet nová diskusní fóra a diskutovat. Navíc, za každý příspěvek v komentářích nebo diskusních fórech vás odměníme tzv. „ekobody“. Vždy po určitém období vyhlásíme uživatele s nejvyšším počtem ekobodů, který získá zajímavou cenu.

Škoda představuje auto budoucnosti

Česká automobilka si u britské společnosti Center for Future Studies nechala vypracovat studii, která předvídá jak budou vypadat automobily a autodoprava v roce 2050. Analytici z Centra pro budoucí studia předpovídají, že v budoucnosti převezme většinu kontroly nad automobilem počítač. Postupující robotizace nejenže zvýší , ale navíc umožní pasažérům cestovat prakticky nutnosti cokoliv dělat. Během ranní cesty do práce si tedy klidně budete moct číst například ranní noviny – v digitální verzi na jedné z mnoha obrazovek, samozřejmě.