Toyota chce prodávat pouze hybridy
Vice prezident společnosti Toyota Masatami Takimoto údajně prohlásil, že do roku 2020 nebude automobilka prodávat nic jiného než hybridní automobily.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Vice prezident společnosti Toyota Masatami Takimoto údajně prohlásil, že do roku 2020 nebude automobilka prodávat nic jiného než hybridní automobily.
O celebritách vlastnících hybrid je psáno relativně často. Tom Hanks, Meryl Streep, Sting, Cameron Diaz, Tim Robbins, Leonardo DeCaprio a další. Je však mnoho dalších „obyčejných“ řidičů hybridů. Podle serveru HybridCars.com se dají vypozorovat jisté rysy těchto lidí.
Podle červnového vydání magazínu Automobile dala automobilka Toyota zelenou projektu sportovního hybridního vozu Toyota FT-HS. Dvoumístný sporťák bude využívat systému Hybrid Synergy Drive spolu s dosud neupřesněným benzinovým motorem (koncept využíval 3.5 litrový V6 motor). Celkový výkon se odhaduje kolem 400 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h někde kolem čtyř sekund.
Duben nebyl pro prodej hybridů v USA, největším automobilovém trhu na světě, příliš příznivý. Prodeje poklesly o 13% oproti rekordnímu březnu. Přesto, oproti minulému roku je počet prodaných hybridních automobilů o 30% vyšší, takže netřeba propadat skepticismu. Nejprodávanějším hybridním vozem zůstává Toyota Prius, za duben se jich v USA prodalo 13 056. Částečně za to jistě může i neustále vzrůstající cena benzinu v USA i jinde ve světě. Celkem se za rok 2007 dosud na celém světě prodalo 61 941 hybridních automobilů.
Automobilka General Motors před nedávnem přijala několik stovek nových inženýrů a výzkumníků, kteří jí mají pomoci s vývojem nových pohonných systémů. Zejména elektrických a hybridních. Chce s jejich pomocí uskutečnit své vize vozů budoucnosti jako jsou Chevy Volt a Sequel. Mimoto také General Motors oficiálně vyhlásili záměr uvést svůj elektromobil Chevrolet Volt už v roce 2010.
Magazín Auto Express UK přinesl ukázky nového modelu vozu Citroën 2CV. Jedná se o futuristickou renovaci známé „Kachny“, která má být zřejmě pro automobilku Citroën něčím jako je nový Volkswagen Beetle.
Jednoznačně rozpoznatelný tvar kapotáže navazuje na koncept Evoque z roku 2005. Co víc, celý model nového Citroën 2CV má být velmi přívětivý k přírodě. Nová Kachna má vynikat nízkými emisemi i spotřebou především díky diesel-hybridnímu pohonu. Zatímco původní Kachna byla navržena jako velmi levný vůz, nový model 2CV bude spíše dražší, luxusnější záležitostí, čemuž bude odpovídat cena i výbava. Produkce auta by mohla začít už v roce 2009.
Poprvé se minivan Toyota Estima Hybrid objevil na trhu v Japonsku v roce 2001. Tehdy se jednalo o první hybridní minivan a první masově vyráběný automobil s elektrickým pohonem všech čtyř kol.
Na Autosalonu v Šanghaji byla opět prezentována studie hybridního sportovního kupé Citroënu s názvem Citroën C-Métisse.
Kompletní galerie hybridu Citroën C-Métisse
Toyota Camry patřila v Americe mezi nejoblíbenější osobní automobily. Hybridní verze, uvedená na trh v květnu 2006, nabízí komfort a bezpečnost původního modelu Camry, plus navíc skvělou efektivitu.
Hybridní SUV Toyota Highlander se objevilo na trhu v roce 2005. Brzy se stalo nejprodávanějším hybridním SUV na americkém trhu a dosud jím je.
Vědecko-výzkumná skupina Velozzi je dalším týmem, který soutěží o Automotive X-Prize. Organizace X-Prize Foundation se zaměřuje na pokrok v oblasti vědy a techniky obecně. Právě díky X-Prize vzniká mimo jiné první „turistické“ vesmírné centrum a nyní také celá řada koncepcí ekologických automobilů.
Známý konstruktér Robert Q. Riley nedávno představil hybridní diesel-elektrickou tříkolku nazvanou XR3. Tělo je postaveno ze speciálního materiálu se základem v karbonových vláknech. Jako motor je použit tříválec o výkonu 23 koní připojený na čtyřrychlostí převodovku. Uprostřed železného rámu hybridního vozítka XR3 se nachází soubor lithium-iontových baterií. Pouze na elektrický pohon by měl XR3 ujet 64 km, spotřeba se pohybuje mezi 1,88 l/100 km a 1 l/100 km.
Kompletní galerie tříkolka XR3 hybrid.
Společnost Lotus Engineering představila ve spolupráci s Proton novou hybridní technologii připravenou pro ženevský autosalon. Jmenuje se EVE Hybrid (zkratka pro Efficient, Viable, Enviromental). Nová technologie radikálním způsobem snižuje emise CO2 a spotřebu, ekologie je tedy na prvním místě. Platforma je založena na 1,6l benzinovém motoru, plně hybridním paralelním motoru o výkonu 30kW a možnosti kdykoliv přepnout z hybridu na benzín. Emise CO2 jsou 134 g/km a spotřeba 5,6 l/100 km.
Automobily korejské značky Kia už jsou na českých silnicích běžné. Lákají zejména nižší cenou. Na autosalonu v Ženevě chce však Kia představit model Rio s hybridním pohonem. Rio Hybrid pohání „čtrnáctistovka“ o síle 90 koní, které alternuje elektromotor o výkonu 12kW. Čtyři tisíce těchto vozů by se zanedlouho mělo objevit na silnicích v rámci průzkumu korejského Ministerstva životního prostředí.
Už dříve ohlášený švédský koncept Saab Bio-Power 100 se „naplno“ představí v Ženevě. Auto.cz informuje: „Saab BioPower 100 bude prvním motorem, který bude optimalizován pro spalování čitého bioetanolu (E100). V Ženevě se představí po kapotou Saabu 9-5 SportCombi. Kombinací dopování turbodmychadlem a vysokého oktanového čísla bioetanolu dokázali motoráři vydolovat z motoru o objemu 2,0 litry vynikající výkon 300 koní (220 kW) a kroutící moment 400 Nm.“ (celý článek)