Nový Ford Fiesta také v elektrifikované verzi EcoBoost Hybrid
Kompaktní hatchback Ford Fiesta se představuje v nové podobě. V paletě motorizací nechybí úsporný 48V EcoBoost Hybrid a sedmistupňová samočinná …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Kompaktní hatchback Ford Fiesta se představuje v nové podobě. V paletě motorizací nechybí úsporný 48V EcoBoost Hybrid a sedmistupňová samočinná …
Podle odhadů OSN má v roce 2050 na planetě Zemi žít 9 miliard obyvatel, z toho 6,6 miliard ve městech. Po silnicích se může také prohánět čtyřikrát více automobilů, nejen z důvodu rostoucí populace, ale hlavně díky rostoucímu bohatství celé společnosti. Můžeme se na podobné „automobilové peklo“ připravit? Ano, třeba konstrukcí malých, bezemisních a vysoce agilních vozidel, například jako je eWheelDrive od společnosti Ford a Schaeffler
Příznivci automobilových televizních magazínů obvykle nacházejí to nejlepší, co tenhle žánr nabízí, v britském magazínu Top Gear. Stal se klasikou nejen díky svým osobnostem (ať těm před, nebo za kamerou), ale především pro originální a často velmi ulítlé způsoby prezentace jednotlivých automobilů. V nejnovějším díle si Top Gear vzal na paškál Ford Fiesta 2009 a desetiminutová „super-recenze“ je už na hranici toho, co se ještě vůbec dá považovat za recenzi, a co za zábavu téměř střihu hollywoodského velkobijáku. Když Ford Fiesta závodí s nadupaným sporťákem v obchodním domě, je to ještě slabý odvar z toho, co přijde později. „Je Ford Fiesta zelené auto? …Ano.“ Stojí za zhlédnutí.
Už tento týden se od americké automobilky Ford očekává, společně s oznámením finančních výsledků, také potvrzení přestavby některých jejích továren směřující k výrobě menších automobilů. Namísto rozměrných a především žravých trucků a SUV se, podobně jako nedávno General Motors, americká automobilka zaměří na městské automobily s nízkou spotřebou. Ceny pohonných hmot letí nezadržitelně vzhůru a zejména v USA to má dalekosáhlé následky, kromě jiného pokles prodeje nových automobilů. Ford už dříve ohlásil, že továrna v Mexiku bude namísto pickupů řady F vyrábět nový vůz Fiesta. Dalším důvodem, proč chce Ford předělat některé továrny, je také velmi slabý dolar. Díky tomu už nemá cenu dovážet malé vozy ze zahraničí, ale bude lepší je vyrábět doma. Ford prodává malé automobily zejména v Evropě v rázné konkurenci automobilek jako Citroen, Renault nebo japonské Toyoty.