Nový Ford Fiesta se začíná prodávat také jako mild-hybrid

Oblíbený kompaktní hatchback Ford Fiesta, který je nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě, lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím.

48V mild-hybridní technologie EcoBoost mild-hybrid přináší snížení spotřeby paliva o pět procent
foto: Ford

Pohonné jednotky s obchodním označením Ford EcoBoost mild-hybrid přinášejí řidičům Fiesty nižší spotřebu paliva spolu s pohotovými reakcemi a lepším pružným zrychlením. Současně se 48voltovou mild-hybridní technologií přichází do Fiesty adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go.

Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě. Ke konci roku 2021 bude mít v portfoliu 18 takovýchto modelů.

Vylepšením prošly rovněž nehybridní motory pro Fiestu. V zájmu dalšího snížení spotřeby paliva a emisí CO2 dostal tento model nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost a novou sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku.

Standardní výbava Fiesty se již na podzim rozšířila o zabudovaný modem FordPass Connect, který v kombinaci s mobilní aplikací FordPass umožňuje využívat řadu atraktivních doplňkových funkcí.

Ford Fiesta mHEV

Ford Fiesta mHEV
foto: Ford

Rozmanitou modelovou řadu Fiesta tvoří stylové varianty Fiesta Trend a Titanium, crossover Fiesta Active a sportovně stylizovaná Fiesta ST-Line. V roce 2019 si Fiesta připsala v Evropě 227 100 prodaných kusů.

Výkonný a úsporný EcoBoost mild-hybrid

Řidiči Fiesty mohou nyní těžit z vyspělé technologie EcoBoost Hybrid, kterou Ford poprvé představil koncem roku 2019 v SUV Ford Puma. EcoBoost mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem.

Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava je nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 a 114 kW. Na českém trhu se nabízí pouze v provedení 92 kW. Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor.

Výsledkem jsou emise CO2 90 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (112 g/km, respektive 5,0 l dle WLTP). Oproti nehybridní motorizaci 1.0 EcoBoost 92 kW je Fiesta EcoBoost mild-hybrid 92 kW o pět procent úspornější v cyklu NEDC a až o 10 % v městském provozu

Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. Varianta o výkonu 114 kW dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm a v nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 %

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Zároveň umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů.

Například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Jak mild-hybridní, tak konvenční varianty Fiesty nyní využívají nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost s vypínáním jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Motor 1.0 EcoBoost 92 kW lze ve Fiestě kombinovat s novou sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje plynulým řazením. Oproti dosavadní variantě 1.0 EcoBoost 74 kW se šestistupňovým „automatem“ je nová kombinace motoru a převodovky v cyklu NEDC o 15 % úspornější, ačkoliv má o 25 procent vyšší výkon. Řidičům s vysokým ročním nájezdem Ford nabízí vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 63 kW (85 k) (na dotaz u autorizovaného prodejce Ford).

Moderní a online Fiesta

Technologie, které nově přicházejí do Fiesty, zvyšují bezpečnost jízdy a přispívají k pocitu jistoty a pohody za volantem v ještě vyšší míře než dosud.

Na přání dodávaný adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu.

Současně se vůz samočinně opět rozjede, pokud doba zastavení není delší než tři sekundy. V případě, že je prodleva delší, může řidič systém opět aktivovat pouhým stiskem tlačítka na volantu nebo lehkým zatlačením na plynový pedál. Funkce Stop & Go je k dispozici pouze v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje na dálku ovládat některé funkce vozu z jakéhokoliv místa pokrytého mobilním signálem. Jedná se o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru a zjištění aktuální polohy vozu, hladiny paliva, tlaku v pneumatikách nebo životnosti oleje. Funkce Aktuální doprava pak umožní naplánovat trasu s ohledem na provoz a vyhnout se zácpám nebo jiným komplikacím.

Komunikační, informační zábavní systém SYNC 35 byl vylepšen o větší softwarová tlačítka zobrazovaná na 8palcové dotykové obrazovce. Podpora Apple CarPlay a Android Auto™ je i nadále poskytována bezplatně.

Fiesta se dočkala také dalších dílčích vylepšení:

Doplnění funkce automatického brzdění, pokud při couvání kolmo do vozovky bezprostředně hrozí srážka s přijíždějícím vozidlem. Přemístění subwooferu volitelně dodávané audiosoustavy B&O do podběhu, čímž se uvolnil využitelný zavazadlový prostor a zároveň lze nyní kombinovat audiosystém B&O s náhradním kolem.

tisková zpráva

19 Comments on “Nový Ford Fiesta se začíná prodávat také jako mild-hybrid”

  1. Velebnosti je mi z toho na blití… Milión opiček co jen
    Velebnosti je mi z toho na blití… Milión opiček co jen sníží spolehlivost a integrovaný pohon z elektrokola. Tedy opravdu tihle ropáci jen kličkují. Cesta co mi dává smysl ( když jen nehraji divadlo, že vyrábím něco s integrovaným elpohonem, ale nestydím se za spalovák) je například benzín 2,0l bez turba a milionů filtrů u dieselu, optimalizovaný na spolehlivost a účinnost, tedy i emise. Třeba nové modely od Mazdy, alespoň kolega je spokojen. Jaký je ale „odborný“ názor na tohle jejich řešení netuším. Pokud to moc nešidí, myslím, že jejich majitelé budou v servisu míň často, než šťastlivci s 1,0l benzin či 1,5Tdi a sedmistupňovou převodovkou ve dvou tunovém SUV.

        1. Hlavně pořád vymýšlí, jestli by ta elektromobilita
          Hlavně pořád vymýšlí, jestli by ta elektromobilita nešla nějak ojebat a nestačilo by vyrábět zase jen spalovací motory. Když si vezmu, že 90 kW benzínový motor 1.6 v Mercedesu A180 jezdí běžně kolem 5l/100km a tady z toho dělají pomalu technologii století, fakt jsou to amatéři.

          1. No to jo. A uplne k popukani to je kdyz si uvedomime ze Toyota
            No to jo. A uplne k popukani to je kdyz si uvedomime ze Toyota vyrabi full-hybridy uz 20 let.
            Kde se podle me taky vyplati aspon PHEV jsou hory. Pokud nekdo bydli v Alpach, tak tam je ta rekuperace celkem znat. Normalnimu hybridu se nabije baterka za chvilku, o mildu asi skoda hovorit.

              1. Leda nějaké hodně malé, lehké a pomalé 😉
                Ale jasně,

                Leda nějaké hodně malé, lehké a pomalé 😉
                Ale jasně, že ICE má nějaký strop účinnosti daný fyzikálními zákony je jasné tak dlouho, jako technologie samotná. Stejně tak emisní normy se nevyhlašují ze dne na den, ale jsou známé desetiletí dopředu. A automobilky se chovají tak, aby se s minimálními náklady a změnami do těch norem vešli.

                1. Navrhuji postupně „zakázat“ kolo. Je to přeci vynález už
                  Navrhuji postupně „zakázat“ kolo. Je to přeci vynález už několik tisíc let starý, postupně jen drobně vylepšovaný, ale v principu pořádný stejný. Aby to nebylo tak kruté, tak dáme výrobcům 10 let a určitě vymyslí něco nového a lepšího. Pryč se zastaralým kolem.

                  Tak takto nějak se chová EU vůči výrobcům aut.

                2. Chová se k nim EU tak proto, že moc stloustli a začali by
                  Chová se k nim EU tak proto, že moc stloustli a začali by státům diktovat, co a jak mají dělat. Měli deset let čas s tím něco dělat, inkasovali miliardy EUR dotací na projekty ze kterých nic nevypadlo. Teď to všichni na poslední chvíli honí, protože si mysleli, že to nakonec EU s emisemi vzdá. Zvykli si na miliardové zisky, milionové EUR platy pro manažery atd. Podívejte se na Mercedes, propustí 1000 běžných vedoucích oddělení a za 5 let ušetří miliardu EUR, to je nenažranost… (průměrný roční plat 200 tis. EUR).

      1. Žádný motor, který má běžnou spotřebu o více jak
        Žádný motor, který má běžnou spotřebu o více jak deset procent vyšší, než spotřebu deklarovanou v papírech, tak nesplňuje deklarované emise – ani nový ani ojetý – spotřeba se při testech dopočítává zpětně proti emisím

Napsat komentář