Volta Volaré GT4

Společnost Volta Volaré bude prodávat elektrické letadlo GT4

Dojezd je téma, na které se vedou velké bitvy. Někteří tvrdí, že dojezd 150 km je dostačující, jiní by chtěli dojezd minimálně 300 nebo i více kilometrů. Obavy, že člověk zůstane trčet někde v pustině bez možnosti dobití baterií se však jeví poněkud malicherně v porovnání s pilotem , kterému dojde ve vzduchu elektrická šťáva. S tímto a jinými problémy se musela vyrovnat společnost Volta Volaré, která právě nyní začala přijímat objednávky na své elektrické letadlo GT4.

Elektrické letadlo Yuneec E430

Vzlétlo první komerčně dostupné letadlo na elektřinu

, , , a teď i elektroletadla. Na elektřinu prostě může být úplně cokoliv. Ostatně, i my jsme na elektřinu. Světově prvním komerčně dostupným letadlem na elektřinu je výrobek společnosti Yuneec – model E430.

je dnes zdrojem obrovského množství emisí oxidu uhličitého a významně tak přispívá ke klimatické změně či chcete-li „„. V současné době probíhá spousta výzkumných projektů, které se snaží vyrobit např. solární letadlo poháněné elektromotorem a .
Elektrické letadlo Yuneec E430
Dvoumístné elektrické letadlo E430 se však brzy stane prvním komerčně dostupným letadlem na elektrický pohon. Konstrukce z lehkých kompozitů dokáže poletovat vzduchem až dvě a půl hodiny, „nadoraz“ se nabije za tři hodiny. Celá tahle hračka pak stojí 89 000 dolarů, tedy asi 1,8 mil. Kč.
Elektrické letadlo Yuneec E430
Rozpětí křídel letadla je 13,8 m, pohotovostní hmotnost 178 kg, maximální zatížení pro start 430 kg, výkon motoru je 54 koní. Samotná lithium-polymerová baterie váží 72 kg. Běžná cestovní rychlost je kolem 90 km/h. Aktuálně se letadélko chystá k certifikaci v Kalifornii, v prodeji by mělo být začátkem příštího roku.